abonnement Unibet Coolblue
pi_182146455
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 15:31 schreef hetluktmewel het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)tm_content=tekstlink

Appen wordt straks niet alleen tijdens het besturen van de fiets, maar van ieder voertuig verboden. Dat blijkt uit een wetsvoorstel van verkeersminister Cora van Nieuwenhuizen dat vanmiddag is gepubliceerd.
pi_182146497
quote:
12s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:56 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hoe je dat technisch en op welke termijn kunt inregelen kan je idd over soebatten. Ik hink op twee benen, anderzijds het wettelijke aspect en anderzijds hoe je dat met bewustwording kunt inregelen.

Technisch kan het al heel aardig inregelen in/op het netwerk aan/met de mast. Detectie van een bewegend apparaat, zeker oplopend met 3/4/5G is goed mogelijk. Verder kan ik mij voorstellen dat er - op termijn - inrichtingseisen aan telefoons worden gesteld.

Natuurlijk is het kenmerk van een regel of wet, dat er altijd wel weer een zg. slimme manier wordt bedacht waar je er mee onderuit kan komen. Mijn doel is niet dat de wet kan worden overtreden maar vooral dat het niet onopzottelijk gaat.

[..]

Leuk om een (technische) uitvoeringsdiscussie te houden van "maar".
Toeristen en andere incheckend volk (zoals OV , taxi en vliegtuig) gebruikers zou je automatisch kunnen unlocken. Dat de toerist tijdens het fietsen of rondraggen niet kunnen bellen etc. lijkt mij sws een verdomd goed plan. Naast het Kaas, de Molens moet je in Nederland stilstaan om te bellen.
Waarom schiet je toch steeds met een kanon op een mug? Je plan is complete overkill.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 26 september 2018 @ 16:50:56 #3
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182146609
Alleen appen? Of het gebruik van een mobiele telefoon?
Man of Steal.
pi_182146648
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 16:50 schreef SuperNeger het volgende:
Alleen appen? Of het gebruik van een mobiele telefoon?
Het voorstel is:
,,Het wordt verboden om tijdens het besturen van alle voertuigen (dus inclusief de fiets) een mobiel elektronisch apparaat vast te houden."
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 26 september 2018 @ 16:52:54 #5
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182146653
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 16:52 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het voorstel is:
,,Het wordt verboden om tijdens het besturen van alle voertuigen (dus inclusief de fiets) een mobiel elektronisch apparaat vast te houden."
Dus ook niet meer vapen? Mooi _O_
Man of Steal.
pi_182146719
Ook geen scheerapparaat meer.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182148066
Op een houdertje mag dus wel?
pi_182148567
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:47 schreef blondetrien het volgende:
Op een houdertje mag dus wel?
Jazeker. Regels zijn hetzelfde als in de auto eigenlijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 26 september 2018 @ 20:04:00 #9
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182150763
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 16:43 schreef Vliegbaard het volgende:
In Nederland is de maximumsnelheid 130km/u, waarom niet gelijk elke auto voorzien van een begrenzer?

Dat er een wet voor dient te komen lijkt me vanzelfsprekend. Maar om er gelijk technische aspecten aan te gaan hangen die niets toe voegen lijkt me wat overdreven. Mensen mogen best hun verantwoordelijkheden zelf oppakken. Als van die verantwoording wordt afgeweken moet er een mogelijkheid zijn om dat te bestraffen.
Kan ik (deels) met je eens zijn. Gegeven is wel dat mensen hun verantwoording kennelijk niet nemen en zich verschuilen wanneer dat er ongelukken gebeuren. SMIDSY: Sorry Mate I Didn't See You.

Je kunt je ook afvragen waarom ons goederen worden aangesmeerd die uitdagen om (wettelijk verboden fatsoens)grenzen te overschrijden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap de eigen verantwoordelijkheid. Ik heb het ook niet over een wettelijke begrenzer maar een voorziening die a) opzettelijk moet verbreken en b) dat ik die als gebruiker/ouder op verzoek kan aanzetten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 26 september 2018 @ 20:14:58 #10
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182151054
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 16:46 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Waarom schiet je toch steeds met een kanon op een mug? Je plan is complete overkill.
Steeds, hoezo ? In beginsel is de hele discussie overkill.
Men zou (iig volwassenen) beter moeten weten..... wat men pas begrijpt wanneer zij falen. Zij gaan zelfs op zoek naar mogelijkheden om toch gebruik te blijven maken.

Gewoon een voorziening het mobiel gebruik van communicatie standaard blokkeert en wat je bewust - voorafgaand - moet uitschakelen. Tegen de kinderen zeg ik, wanneer je 18 bent mag je het zelf weten. Tot die tijd iig geen - daardoor - botsende kids omdat ze zijn afgeleid.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182151274
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:14 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zij gaan zelfs op zoek naar mogelijkheden om toch gebruik te blijven maken.

Gewoon een voorziening het mobiel gebruik van communicatie standaard blokkeert en wat je bewust - voorafgaand - moet uitschakelen.
Je ziet in deze twee zinnen al het probleem van jouw plan.

Dat naast dat je enorm onderschat hoe lastig zo een systeem technisch te implementeren is op providerbasis. Zelfs op telefoon-niveau is het zo goed als onhaalbaar tenzij je als Nederland alle smartphone frabrikanten (in de US, in China, etc) zo gek krijgt om telefoons specifiek voor de (relatief kleine) Nederlandse markt te maken die zo een vergrendeling hebben.

Voor een functie die je vervolgens gewoon uit kan zetten...
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182151509
Heb mezelf al voorbereid een houder gehaald voor in de auto en op de fiets,
Ik ga nog meer gebruik maken van Siri.
  donderdag 27 september 2018 @ 02:36:39 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182157349
"Op een houdertje mag wel".
Tuurlijk, kan me genoeg situaties voorstellen waarin dat handig is (o.a. navigatie). Het haalt alleen niks uit als weggebruikers gefixeerd zijn op dat schermpje en zich onvoldoende bewust zijn van hun omgeving. Whatsappen bijvoorbeeld. Het is me een raadsel waarom je voortdurend naar je beeldscherm moet kijken als je muziek luistert.
pi_182158119
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 02:36 schreef Lunatiek het volgende:
"Op een houdertje mag wel".
Tuurlijk, kan me genoeg situaties voorstellen waarin dat handig is (o.a. navigatie). Het haalt alleen niks uit als weggebruikers gefixeerd zijn op dat schermpje en zich onvoldoende bewust zijn van hun omgeving. Whatsappen bijvoorbeeld. Het is me een raadsel waarom je voortdurend naar je beeldscherm moet kijken als je muziek luistert.
Het gaat ook juist om whatsappen. Bellen doet bijna niemand meer.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182159773
Chatten was ooit bedoeld als SlowChat

door Whatsapp bestaat Slowchat niet meer.
het is bellen maar dan in tekst.

Men moet weer leren dat als je een berichtje krijgt je niet meteen hoeft te reageren.
Als het belangrijk is bel je elkaar.
pi_182159812
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 09:58 schreef KingRadler het volgende:
Chatten was ooit bedoeld als SlowChat

door Whatsapp bestaat Slowchat niet meer.
het is bellen maar dan in tekst.

Men moet weer leren dat als je een berichtje krijgt je niet meteen hoeft te reageren.
Als het belangrijk is bel je elkaar.
Nee, ik moet helemaal niks leren. Whatsapp is het nieuwe bellen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182160429
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, ik moet helemaal niks leren. Whatsapp is het nieuwe bellen.
Yep rooming is voor ieder land zelfde tarief, dan rest alleen Whatsapp inderdaad.

En spraak kan ook!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2018 10:45:37 ]
pi_182193890
Sinds enkele dagen probeer ik auto te rijden zonder mijn telefoon aan te raken.
Ik kan zelf met mijn stem whatsappen via Siri. Ik ben er al helemaal klaar voor.
pi_182298662
Met ingang van volgend jaar, is het niet meer toegestaan om te appen op de fiets.

wat vinden jullie hiervan?
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:48:43 #20
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_182298711
Ik heb geen fiets.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:48:50 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182298712
Opzich niet verkeerd want kan best gevaarlijk zijn.
Maar vind het verder wle irritantvoor mezelf dat 't dan niet meer mag :+
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:48:54 #22
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_182298714
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:46 schreef juul.k het volgende:
Met ingang van volgend jaar, is het niet meer toegestaan om te appen op de fiets.

wat vinden jullie hiervan?
Speciaal voor deze vraag een account aangemaakt?

Dit is gewoon weer zo'n kutkind die een huiswerkopdracht doorschuift naar Fok.
pi_182298718
Ik ben vooral heel benieuwd hoe dit wordt gehandhaafd.
pi_182298788
Ik ben het hier wel mee eens, het wordt vaak onderschat hoe gevaarlijk het is. Je bent toch afgeleid en kan op de verkeerde weghelft komen dan ben je zo geraakt door een brommer of een scooter. Veel mensen hebben ook oordopjes in op de fiets, dat is ook heel vervelend want dan hoor je de rest van het verkeer niet en dat kan ook erg gevaarlijke situaties opleveren.
pi_182298789
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:49 schreef -mosrednA het volgende:
Ik ben vooral heel benieuwd hoe dit wordt gehandhaafd.
Overtreder in spe gespot.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:53:34 #26
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182298809
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:52 schreef fluitenkruid het volgende:
Ik ben het hier wel mee eens, het wordt vaak onderschat hoe gevaarlijk het is. Je bent toch afgeleid en kan op de verkeerde weghelft komen dan ben je zo geraakt door een brommer of een scooter. Veel mensen hebben ook oordopjes in op de fiets, dat is ook heel vervelend want dan hoor je de rest van het verkeer niet en dat kan ook erg gevaarlijke situaties opleveren.
Die muziek vind ikzelf gevaarlijker in ieder geval bij twee doppen in. Eentje niet.
  Spellchecker woensdag 3 oktober 2018 @ 18:53:41 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182298841
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:52 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Overtreder in spe gespot.
:P

Ik fiets eigenlijk nooit

Maar als ik fiets ben ik dronken, vaak ook verdwaald en is mn telefoon al uren leeg
pi_182298844
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Die muziek vind ikzelf gevaarlijker in ieder geval bij twee doppen in. Eentje niet.
Nee inderdaad één oordopje kan
pi_182298900
Goede zaak natuurlijk.
pi_182298911
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:55 schreef fluitenkruid het volgende:

[..]

Nee inderdaad één oordopje kan
Maar met muziek ben je ook afgeleid?!
Je moet toch muziek op je mobiel aanzetten en meestal gebeurd dit onder het fietsen.
Er zijn weinigen die daarvoor afstappen en even aan de kant van de weg hun muziek gaan kiezen...
In dat geval maakt het muziek luisteren net zo gevaarlijk als appen.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:58:28 #32
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182298947
Muziek zet ik thuis aan en stap dam op de fiets.
Aan 't snoer zit een afstandsbediening. Dus kan zappen en geluid bepalen. Heb daar geen telefoon voor nodig.


(hoogstens als je terug wilt bladeren of andere Playlist wilt opzetten)
pi_182298959
quote:
10s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:54 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

:P

Ik fiets eigenlijk nooit

Maar als ik fiets ben ik dronken, vaak ook verdwaald en is mn telefoon al uren leeg
Ik fiets wel en ik snap die gasten niet hoe ze het voor elkaar krijgen om te appen met al dat verkeer om hun heen
En dan heb je ook nog van die lbo-ers die het stoer vinden om zonder handen te fietsen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:59:09 #34
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182298978
En met 1 oortje in hoor ik nog steeds het verkeer
  User die overal opduikt 2022 woensdag 3 oktober 2018 @ 18:59:59 #35
186611 Haags
pi_182299004
Meer dan terecht.
Zonder wrijving geen glans
pi_182299036
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:57 schreef juul.k het volgende:

[..]

Maar met muziek ben je ook afgeleid?!
Je moet toch muziek op je mobiel aanzetten en meestal gebeurd dit onder het fietsen.
Er zijn weinigen die daarvoor afstappen en even aan de kant van de weg hun muziek gaan kiezen...
In dat geval maakt het muziek luisteren net zo gevaarlijk als appen.
Nee met muziek ben je niet echt afgeleid, je kan je nog wel op het verkeer richten. Maar je kan toch gewoon een lijst afspelen en de rest van je fietsrit niet meer op je telefoon kijken?
pi_182299163
Maar de verleiding is groot dat als je muziek via je mobiel luistert, je gemakkelijk even je mobiel erbij pakt om toch nog even dat hele leuke liedje te horen, dat dan net niet in je lijst staat.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 19:05:58 #38
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182299197
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 19:05 schreef juul.k het volgende:
Maar de verleiding is groot dat als je muziek via je mobiel luistert, je gemakkelijk even je mobiel erbij pakt om toch nog even dat hele leuke liedje te horen, dat dan net niet in je lijst staat.
Als 't niet meer mag, dna niet meer he :P
pi_182299289
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:49 schreef -mosrednA het volgende:
Ik ben vooral heel benieuwd hoe dit wordt gehandhaafd.
Zelfde als controle op fietsverlichting, rollerbank, appen in de auto, alcoholcontrole, mobiele snelheidscontrole, fietsen waar het niet mag, gevaarlijk rijgedrag, zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan. Oftewel, controleren of toevallig zien. Of begrijp ik je vraag verkeerd?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2018 19:09:57 ]
pi_182299314
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:58 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik fiets wel en ik snap die gasten niet hoe ze het voor elkaar krijgen om te appen met al dat verkeer om hun heen
En dan heb je ook nog van die lbo-ers die het stoer vinden om zonder handen te fietsen.
Helemaal mee eens. Ik zou het ook niet kunnen ook al zou ik het willen.

Ik betrap mezelf soms wel eens in de auto dat ik even snel kijk wie me een berichtje stuurde (voor een stoplicht of langzaamrijdend in een file), maar schrik dan altijd gelijk als ik weer op kijk. Gebruik nu zo'n app die automatisch een bericht stuurt met "ben onderweg oid". Vind ik wel super
pi_182299349
Kansloze symboolpolitiek. Niet te handhaven.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182299365
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 19:05 schreef juul.k het volgende:
Maar de verleiding is groot dat als je muziek via je mobiel luistert, je gemakkelijk even je mobiel erbij pakt om toch nog even dat hele leuke liedje te horen, dat dan net niet in je lijst staat.
Ja als je dat doet overtreedt je dus de wet
  woensdag 3 oktober 2018 @ 19:12:22 #43
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_182299377
Ik haalde vanmiddag een bakvisje in. Die zat filmpjes te kijken op haar telefoon terwijl ze aan het fietsen was :')
pi_182299388
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 19:09 schreef Silven het volgende:

[..]

Zelfde als controle op fietsverlichting, rollerbank, appen in de auto, alcoholcontrole, mobiele snelheidscontrole, fietsen waar het niet mag, gevaarlijk rijgedrag, zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan. Oftewel, controleren of toevallig zien. Of begrijp ik je vraag verkeerd?
Ik had "effectief handhaven" moeten zeggen. Want ik kan tegen de agent ook zeggen dat ik niet appte, maar m in mn handen hield omdat ik bang was dat er teveel druk op het scherm kwam door het fietsen. Of dat hij heet leek te worden.
pi_182299397
Ik dacht overigens dat dit al een aantal jaar verboden was (logisch) en je allaaaaang een boete kreeg als oom agent je ziet fietsen terwijl je in je telefoon zit.
pi_182299405
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 19:09 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik zou het ook niet kunnen ook al zou ik het willen.

Ik betrap mezelf soms wel eens in de auto dat ik even snel kijk wie me een berichtje stuurde (voor een stoplicht of langzaamrijdend in een file), maar schrik dan altijd gelijk als ik weer op kijk. Gebruik nu zo'n app die automatisch een bericht stuurt met "ben onderweg oid". Vind ik wel super
Ja vind je dan ook niet dat ze beter zo'n app kunnen verplichten ipv eens in de zoveel tijd controleren?
pi_182299429
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 19:12 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik had "effectief handhaven" moeten zeggen. Want ik kan tegen de agent ook zeggen dat ik niet appte, maar m in mn handen hield omdat ik bang was dat er teveel druk op het scherm kwam door het fietsen. Of dat hij heet leek te worden.
Volgens mij hebben ze het overal over ‘appen’ omdat dat een algemene term is voor shit doen op je telefoon. Ik mag hooen dat deze wet gaat om het in je hand hebben van je telefoon of ernaar kijken terwijl je fietst.
pi_182299437
Ze hebben het gewoon voor zichzelf verpest. Er zijn best eenzame stukken waar je dit zou kunnen doen, maar ik zie die losers zelfs appen op drukke kruispunten.

Ja sorry hoor, dan vraag je erom.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 19:15:11 #49
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182299442
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 19:09 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik zou het ook niet kunnen ook al zou ik het willen.

Ik betrap mezelf soms wel eens in de auto dat ik even snel kijk wie me een berichtje stuurde (voor een stoplicht of langzaamrijdend in een file), maar schrik dan altijd gelijk als ik weer op kijk. Gebruik nu zo'n app die automatisch een bericht stuurt met "ben onderweg oid". Vind ik wel super
"ben onderweg oid" :D
Mensen nooit gevraagd wat die oid dan was? :+
pi_182299464
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 19:15 schreef Cue_ het volgende:

[..]

"ben onderweg oid" :D
Mensen nooit gevraagd wat die oid dan was? :+
Onder Invloed van Drugs. 👍🏼
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')