abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182132701

Zojuist deze docu gezien op Youtube. Paar dingen die mij opvielen:

-meisjes van 15 die net doen alsof ze zwaar alcoholverslaafd zijn na een dramatische zuipavond
-deskundigen die zeggen dat alcohol dik maakt (wat pertinente onzin is)
-deskundigen die zeggen dat je dommer wordt omdat je hersencellen zouden afsterven (terwijl vitamine B1 thiamine gebrek het probleem is)

Echt, er zijn zo veel misverstanden over alcohol.
  dinsdag 25 september 2018 @ 22:04:58 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_182132855
Mensen welke drank en drugs willen verbieden :')

Gewoon alle drugs legaliseren
#KICKOUTZP
pi_182132995
Ik vind het ontzettend hypocriet. Enerzijds het idee: zo min mogelijk verdovende middelen, slappelingen jullie moeten psychisch overal tegen mkunnen en dan gaan we alle legale dingen door middel van onderzoek ontmaskeren als levensbedreigend. Anderzijds psychosch ziek beschouwden door hulpverleners geestelijk afhankelijk maken van drugs.

[ Bericht 13% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 25-09-2018 22:15:56 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  dinsdag 25 september 2018 @ 22:12:23 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182133047
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:04 schreef wollah het volgende:
Mensen welke drank en drugs willen verbieden :')

Gewoon alle drugs legaliseren
Dit.
And so is the past
pi_182133106
Alcohol tast de hersenen dus wel aan. Zeker bij pubers en een nog ontwikkelend brein! Prefrontale cortex en hippocampus bv.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_182133134
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:10 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik vind het ontzettend hypocriet. Enerzijds het idee: zo min mogelijk verdovende middelen, slappelingen jullie moeten psychisch overal tegen mkunnen. Anderzijds lang leve de lol lekker zoveel mogelijk alcohol drinken, roken en drugs gebruiken en psychosch ziek beschouwden door hulpverleners geestelijk afhankelijk maken van drugs.
Ondanks dat ik dronken ben kan ik hier geen touw aan vast knopen. Ik heb dat overigens vaker bij je berichten. Is geen persoonlijke aanval.
pi_182133223
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:14 schreef Lenny77 het volgende:
Alcohol tast de hersenen dus wel aan. Zeker bij pubers en een nog ontwikkelend brein! Prefrontale cortex en hippocampus bv.
Vooral het kortetermijngeheugen.
pi_182133250
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:15 schreef -Ondskapt- het volgende:

Ondanks dat ik dronken ben kan ik hier geen touw aan vast knopen. Ik heb dat overigens vaker bij je berichten. Is geen persoonlijke aanval.
Wat ik bedoel te zeggen is dat de mensen die zeiken op vrij verkrijgbare psychoactievd middelen door gezonde mensen vaak wel medicatie voor psychisch ziek beschouwden steunen, alsof dat een totaal andere situatie zou zijn aangezien psychologen zelf ook aangeven dat psychische "ziektes" niet bestaan en mensen ook alleen "kenmerken" kunnen hebben van stoornissen. Dat zijn ook gewoon verdovende middelen met bijwerkingen, maar zodra een persoon met status het voorschrijft is het goed.

De standaard voor goed/leuk gezelschap zijn is erg hoog, het leven zelfs in de meest welvarende landen deprimerend. Logisch dat gewone mensen aan zelfmedicatie doen met alcohol . Maar er is geen alternatief. Ik zelf drink niet vaak alcohol, maar ben dan ook grotendeels sociaal geisoleerd en neem dat op de koop van een kennelijk langer leven toe.

[ Bericht 6% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 25-09-2018 22:28:41 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182133350
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:15 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Ondanks dat ik dronken ben kan ik hier geen touw aan vast knopen. Ik heb dat overigens vaker bij je berichten. Is geen persoonlijke aanval.
Toen ik de OP las wist ik al dat de TS onder invloed was _O- Dit is van die shit die je niet nuchter kijkt.
pi_182133928
TS is überdeskundige?
pi_182134251
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:00 schreef -Ondskapt- het volgende:
-deskundigen die zeggen dat alcohol dik maakt (wat pertinente onzin is)
Waarom is het pertinente onzin?

Voor zover ik weet bevat bier evenveel of iets meer calorieën dan cola. Wijn bevat bijna het dubbele.
  woensdag 26 september 2018 @ 00:03:06 #12
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_182135278
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 23:01 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom is het pertinente onzin?

Voor zover ik weet bevat bier evenveel of iets meer calorieën dan cola. Wijn bevat bijna het dubbele.
En bier met veel hop bevat fyto oestrogeen waardoor je als man ook goede jetsers krijgt.
  woensdag 26 september 2018 @ 00:34:58 #13
479813 Oblomov12345
Busulba san Nohchi cho'
pi_182135646
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 23:01 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom is het pertinente onzin?

Voor zover ik weet bevat bier evenveel of iets meer calorieën dan cola. Wijn bevat bijna het dubbele.
Daarom moet je ook wodka drinken....
pi_182135653
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 00:34 schreef Oblomov12345 het volgende:

[..]

Daarom moet je ook wodka drinken....
Wodka in de morgen is een dag vol met zorgen
  woensdag 26 september 2018 @ 00:36:44 #15
479813 Oblomov12345
Busulba san Nohchi cho'
pi_182135665
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 00:35 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Wodka in de morgen is een dag vol met zorgen
Daarom begin ik altijd stipt om 12 uur.
pi_182135726
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Wat ik bedoel te zeggen is dat de mensen die zeiken op vrij verkrijgbare psychoactievd middelen door gezonde mensen vaak wel medicatie voor psychisch ziek beschouwden steunen, alsof dat een totaal andere situatie zou zijn aangezien psychologen zelf ook aangeven dat psychische "ziektes" niet bestaan en mensen ook alleen "kenmerken" kunnen hebben van stoornissen. Dat zijn ook gewoon verdovende middelen met bijwerkingen, maar zodra een persoon met status het voorschrijft is het goed.

De standaard voor goed/leuk gezelschap zijn is erg hoog, het leven zelfs in de meest welvarende landen deprimerend. Logisch dat gewone mensen aan zelfmedicatie doen met alcohol . Maar er is geen alternatief. Ik zelf drink niet vaak alcohol, maar ben dan ook grotendeels sociaal geisoleerd en neem dat op de koop van een kennelijk langer leven toe.
Alcohol is echt de aller- allersaaiste harddrug.
pi_182137896
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 00:44 schreef Grems het volgende:

Alcohol is echt de aller- allersaaiste harddrug.
Ja, geen alternatief buiten andere drugs dan. Er is geen alternatief voor psychoactieve middelen dat bedoelde ik meer. Ik heb bijvoorbeeld zelf een sociale vaardigheden cursus gevolgd en therapie voor zelfvertrouwen. Het was leuk en leerzaam en ik ben blij dat ik het gedaan heb. Maar het zorgde er niet voor dat ik me op mijn gemak voelde bij andere mensen op de snelle en effectieve manier zoals psychoactieve middelen dat doen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 26 september 2018 @ 08:05:22 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_182138172
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 07:08 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja, geen alternatief buiten andere drugs dan. Er is geen alternatief voor psychoactieve middelen dat bedoelde ik meer. Ik heb bijvoorbeeld zelf een sociale vaardigheden cursus gevolgd en therapie voor zelfvertrouwen. Het was leuk en leerzaam en ik ben blij dat ik het gedaan heb. Maar het zorgde er niet voor dat ik me op mijn gemak voelde bij andere mensen op de snelle en effectieve manier zoals psychoactieve middelen dat doen.
Slecht idee om psychoactieve middelen te gebruiken om beter te gaan voelen bij mensen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_182141126
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:00 schreef -Ondskapt- het volgende:
-meisjes van 15 die net doen alsof ze zwaar alcoholverslaafd zijn na een dramatische zuipavond
-deskundigen die zeggen dat alcohol dik maakt (wat pertinente onzin is)
-deskundigen die zeggen dat je dommer wordt omdat je hersencellen zouden afsterven (terwijl vitamine B1 thiamine gebrek het probleem is)
Wel een beetje kort door de bocht vind je niet?

- Tieners houden van aandacht en drama. Overdrijven zijn ze heer en meester in. 'Doen alsof je verslaafd' bent past prima in dat straatje.
- Dik word je (hoofdzakelijk) doordat je te weinig energie verbrand. In alcoholische dranken bevatten de alcohol en de (vaak) aanwezige koolhydraten veel energie. Zoals bij alle voeding moet daar dus in feite verbranding van deze energie tegenover staan. Overmatig drankgebruik gaat vaak hand in hand met een levensstijl met weinig energieverbranding, vandaar dat alcohol wordt gezien als dikmaker. Die verbanden bestaan dus wel degelijk.
- Vitamine B1 tekort kan een gevolg zijn van alcoholmisbruik. Het is volgens mij bewezen dat alcohol giftig is voor de hersenen, met name de frontale cortex. Dit zorgt voor achteruitgang in intellectuele vaardigheden. Met name voor kinderen/pubers/jongvolwassenen waarvan de hersenen nog niet volledig zijn ontwikkeld, is overmatig alcoholgebruik risicovol.

Dat er misstanden zijn, ben ik het wel mee eens, maar net zo vaak worden de gevolgen net zo goed onderschat. Een verslaving van welke (hard)drug dan ook, kan je hele leven verzieken. Voor alles geldt uiteindelijk: te veel is nooit goed.
pi_182141141
Als mijn dochter dit soort hoerengedrag vertoont dan ram ik haar helemaal in elkaar en verstop haar in een kerk in Staphorst

Ouders zonder ruggengraat :r
pi_182143438
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 11:52 schreef Edding345 het volgende:
Als mijn dochter dit soort hoerengedrag vertoont dan ram ik haar helemaal in elkaar en verstop haar in een kerk in Staphorst

Ouders zonder ruggengraat :r
Ik denk dat jij serieus een groter probleem hebt dan ouders zonder ruggengraat. Er hoeft maar iets tegen te zitten en meneer gaat rammen:

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:34 schreef Edding345 het volgende:
Uitmaken en iemand zoeken die niet bipolair is

Vrouwen die tegen mij schreeuwen ram ik in elkaar :r
Laat je nakijken mafkees.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182143507
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik denk dat jij serieus een groter probleem hebt dan ouders zonder ruggengraat. Er hoeft maar iets tegen te zitten en meneer gaat rammen:

[..]

Laat je nakijken mafkees.
Ja doei dat ik niet zo'n stereotype Nederlands sukkeltje ben, betekent niet dat ik opeens SJW mannenhaat termen over mij heen moet krijgen :')
pi_182145165
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:20 schreef Edding345 het volgende:

[..]

Ja doei dat ik niet zo'n stereotype Nederlands sukkeltje ben, betekent niet dat ik opeens SJW mannenhaat termen over mij heen moet krijgen :')
Ik ben een Nederlander maar beslist geen sukkeltje. Ik heb vaker je berichten gelezen hoe je over Nederlanders denkt.
pi_182145178
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:46 schreef Raskolnikow het volgende:
TS is überdeskundige?
Ik drink sinds ik 13 ben en ben nu 30. Jarenlang bij alcoholklinieken gezeten.
pi_182145203
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 23:01 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom is het pertinente onzin?

Voor zover ik weet bevat bier evenveel of iets meer calorieën dan cola. Wijn bevat bijna het dubbele.
Hoe meer ik drink, hoe meer ik afval. Ben 1,88 meter en weeg nu zo'n 82 kilo waar dat drie jaar geleden nog 99,8 kilo was. Terwijl ik wel gewoon goed eet.
pi_182145285
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 11:50 schreef Justinn het volgende:

[..]

Wel een beetje kort door de bocht vind je niet?

- Tieners houden van aandacht en drama. Overdrijven zijn ze heer en meester in. 'Doen alsof je verslaafd' bent past prima in dat straatje.
- Dik word je (hoofdzakelijk) doordat je te weinig energie verbrand. In alcoholische dranken bevatten de alcohol en de (vaak) aanwezige koolhydraten veel energie. Zoals bij alle voeding moet daar dus in feite verbranding van deze energie tegenover staan. Overmatig drankgebruik gaat vaak hand in hand met een levensstijl met weinig energieverbranding, vandaar dat alcohol wordt gezien als dikmaker. Die verbanden bestaan dus wel degelijk.
- Vitamine B1 tekort kan een gevolg zijn van alcoholmisbruik. Het is volgens mij bewezen dat alcohol giftig is voor de hersenen, met name de frontale cortex. Dit zorgt voor achteruitgang in intellectuele vaardigheden. Met name voor kinderen/pubers/jongvolwassenen waarvan de hersenen nog niet volledig zijn ontwikkeld, is overmatig alcoholgebruik risicovol.

Dat er misstanden zijn, ben ik het wel mee eens, maar net zo vaak worden de gevolgen net zo goed onderschat. Een verslaving van welke (hard)drug dan ook, kan je hele leven verzieken. Voor alles geldt uiteindelijk: te veel is nooit goed.
Eens met je post.

Om alleen nog op je tweede punt te reageren, ik beweeg best veel ondanks dat ik veel drink. Ben sowieso meerdere keren per dag de deur uit zij het lopend of op de fiets. Op mijn werk ben ik ook altijd in beweging.
pi_182145370
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:46 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Hoe meer ik drink, hoe meer ik afval. Ben 1,88 meter en weeg nu zo'n 82 kilo waar dat drie jaar geleden nog 99,8 kilo was. Terwijl ik wel gewoon goed eet.
Als je meer drinkt en hetzelfde eet, én afvalt, doe je *iets anders* anders.

Je valt af omdat je meer verbrandt dan je binnenkrijgt. Het zou dus zo kunnen zijn dat je meer sport/beweegt, bijvoorbeeld. Of minder snackt. Of gezonder eet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2018 15:54:24 ]
pi_182145634
Veel alcoholisten hebben niet een echt gezond eetpatroon, denk eerder dat dat de reden is dat je afvalt dan de alcohol.

Ik meen dat pure alcohol 7 calorieen per gram bevat en puur vet 9 calorien. Reken maar dat je er van aankomt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 26 september 2018 @ 16:49:01 #29
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_182146561
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 16:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik meen dat pure alcohol 7 calorieen per gram bevat en puur vet 9 calorien. Reken maar dat je er van aankomt.
Verder verneukt overmatig alcoholgebruik ook je cortisolniveau. Hierdoor gaat je lichaam sneller (buik)vet opslaan. Dus het is dubbelop.
pi_182152245
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:46 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Hoe meer ik drink, hoe meer ik afval. Ben 1,88 meter en weeg nu zo'n 82 kilo waar dat drie jaar geleden nog 99,8 kilo was. Terwijl ik wel gewoon goed eet.
Dan is je lever waarschijnlijk kapot. Dan moet je namelijk aanzienlijk meer kcal gaan eten.

Bron: kapotte lever door alcohol.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2018 21:07:36 ]
pi_182156725
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:44 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Ik drink sinds ik 13 ben en ben nu 30. Jarenlang bij alcoholklinieken gezeten.
Hopelijk lukt het je in de toekomst om je leven een andere invulling te geven.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')