abonnement Unibet Coolblue
pi_182120461
Hoi,

Ik heb een sporthorloge dat automatisch de bestanden van de activiteit op de computer zet wanneer ik het horloge aansluit.
Ik heb 2 laptops die ik allebei regelmatig gebruik en waarop ik het horloge dus ook aansluit. Echter, worden de bestanden alleen de eerste keer automatisch overgezet. Als ik niets sync heb ik dus de helft van de activiteiten op laptop A en de andere helft op laptop B.

Ik wil alles op beide laptops hebben. Hoe dit eenvoudig te syncen?

Requirements:
- de locatie van de map is c:users/<naam>/sporthorloge
- ik wil niet meer via het netwerk delen dan strict noodzakelijk
- ik wil geen handmatige acties (batch files die ik moet aftrappen om een kopieerslag uit te voeren oid)
- Ik wil voor het syncen niet afhankelijk zijn van van het netwerk waar ik op zit (dus bijvoorbeeld niet dat het alleen op het thuisnetwerk kan wanneer beide laptops aanstaan), of dat ik persee beide laptops aan moet hebben staan.

Hoe ik het zelf bedacht had was via een cloudservice, in dit geval Dropbox. Houd beide laptops in sync door de bestanden naar dropbox te kopieren. Echter lukt het mij niet om de specifieke folder te syncen met dropbox (wel een gedeelde dropboxfolder op de laptop, maar ik heb geen zin om de bestanden handmatig (of met een batfile) naar die map te kopieren.
Wat ik overigens nog wel wil overwegen is om het aftrappen van een batchfile als windowstaak te schedulen en het om de zoveel tijd laat checken, maar bij voorkeur niet.

Iemand nog een idee hoe dit netjes in te richten? Zowel suggesties om die specifieke map met Dropbox te syncen als compleet andere oplossingen zijn welkom.
graag wel in dummy-taal :P
pi_182120633
Je moet zien dat je in de software van dat horloge aan kan geven waar die data terecht komt. Dus c:/users/... veranderen in c:/users/dropbox/...

Dat op beide laptops doen, dan zou het goed moeten komen.
pi_182120692
thanks Nanuk, dat is ook een alternatief inderdaad, ik had alleen de optie om die folder aan te passen nog niet gevonden
pi_182121024
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 10:31 schreef Holenbeer het volgende:
thanks Nanuk, dat is ook een alternatief inderdaad, ik had alleen de optie om die folder aan te passen nog niet gevonden
Je kunt je dropbox ook verplaatsen naar die map, ipv de opslag van je horloge te verplaatsen. En mocht je dat liever niet willen doen, omdat je ook andere meuk met Dropbox opslaat, zou je voor dit specifieke dingetje dan weer OneDrive kunnen gebruiken.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2018 10:50:37 ]
pi_182121467
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 10:50 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Je kunt je dropbox ook verplaatsen naar die map, ipv de opslag van je horloge te verplaatsen. En mocht je dat liever niet willen doen, omdat je ook andere meuk met Dropbox opslaat, zou je voor dit specifieke dingetje dan weer OneDrive kunnen gebruiken.
wat bedoel je precies met Dropbox verplaatsen?
Ik zit niet vast aan Dropbox (sync ook verder niets). Heeft OneDrive meerwaarde tov dropbox of stel je een 2e cloud alleen maar voor om een scheiding tussen de synctaken te krijgen?
pi_182121493
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 11:24 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

wat bedoel je precies met Dropbox verplaatsen?
Ik zit niet vast aan Dropbox (sync ook verder niets). Heeft OneDrive meerwaarde tov dropbox of stel je een 2e cloud alleen maar voor om een scheiding tussen de synctaken te krijgen?
Meer voor een scheiding ja. Ik gebruik Onedrive als 'normale' opslagdienst, omdat ik er een terabyte heb ivm mn o365-account.

Ik heb echter 1 specifieke sync-taak die ik daar apart voor wil houden en daarvoor heb ik een Dropbox-account :)

En je kunt de map waar Dropbox synchroniseert & de spullen opslaat ook gewoon verplaatsen naar de map die je wil syncen :P
pi_182152630
update:
dat verplaatsen is mij niet goed gelukt. Ik kon mijn folder dropbox verplaatsen naar een andere locatie op de schijf. Ik heb hem toen in het sporthorlogemap gezet en de naam 'Dropbox' gewijzigd voor de naam van de folder die automatisch door het horloge geupdate wordt (en de originele hernoemt). Ik zie het dropbox tekentje op de map, maar kan het niet syncen. Toevallig een idee wat ik fout doe of is mijn uitleg te slecht?

edit: toch plan B uitgevoerd en een batchfile geschreven dat 1x per dag de bestanden kopieert naar de juiste folder (of vaker wanneer ik er handmatig op klik) Niet ideaal, dus sta nog open voor de betere dropbox oplossing.
en zoals gezegd; ik zit niet vast aan dropbox. Als een andere clouddienst wel kan wat ik wil stap ik zo over

[ Bericht 14% gewijzigd door Holenbeer op 26-09-2018 21:41:02 ]
  woensdag 26 september 2018 @ 22:17:14 #8
441747 Surowa94
Business entrepreneur
pi_182154382
Kun je het niet naar Github pushen en dan weer pullen via een of ander script? Dat moet je dan 1 keer goed opzetten en dan ben je klaar.
Business is love, business is life
pi_182154888
kan je meer vertellen over 'een of ander script'? De taal, de code etc? Wat is de meerwaarde tov een cloudopslag als Dropbox?
Ik ben overigens geen programmeur oid, met wat googlen kom ik nog wel uit een batfile, maar daar houdt het wel mee op
pi_182158914
Ik kan me niet voorstellen dat je in de software van dat horloge niet zelf aangeven kan worden naar welke map er geschreven moet worden. Ik zou daar nog eens een paar minuten naar zoeken, zelf of op google.
pi_182165995
Als je het Backup - en Synchronisatie programma van Google gebruikt kan je gewoon een bepaalde extra folder die ergens op je computer staat toevoegen aan de folderlijst die ook gesynchroniseerd moet worden worden naast de Google Drive folder.

Ook Stack van TransIP heeft deze optie.
pi_182185194
@ nanuk, heb ik gedaan, niet gevonden.

@BTKlus, Stack is alleen betaalde dienst? vind ik nu nog niet nodig voor alleen dit. Wanneer wel zie ik mij eerder een synology kopen. Backup-synchronisatie klinkt als een optie
pi_182196419
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 14:06 schreef Holenbeer het volgende:
@ nanuk, heb ik gedaan, niet gevonden.

@BTKlus, Stack is alleen betaalde dienst? vind ik nu nog niet nodig voor alleen dit. Wanneer wel zie ik mij eerder een synology kopen. Backup-synchronisatie klinkt als een optie
Ik had even gemist dat TransIP geen gratis stack invites meer weg geeft en nu alleen nog maar een betaalde dienst is behalve voor iedereen die al een gratis stack had.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')