abonnement Unibet Coolblue
pi_182193452
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 20:45 schreef _Hestia_ het volgende:
Ziet er echt tof uit bloempje-moi! Zeker handig zo'n boorcursus 💪

Cherrylips, wauw 😍

De bloemen voor mijn timelapse waren opeens 's nachts in 1x open gegaan :')
Er is er nog 1 dicht, dus hou hem nu goed in de gaten. Anders wordt het een timelapse van 2 foto's. 1 dicht en 1 open o|O
Wat voor bloemen?
pi_182193840
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 21:13 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Wat voor bloemen?
In mijn Spathiphyllum bingo cupido.
Ff snel plaatje van Intratuin van een open bloem:

pi_182194012
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 21:34 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

In mijn Spathiphyllum bingo cupido.
Ff snel plaatje van Intratuin van een open bloem:

[ afbeelding ]
Oh, ik ben benieuwd!
pi_182194862
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 20:33 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

😍 Goede tip van BasNijmegen he? Ik hop aankomende week ook weer even langs.
Kreeg er ook een mooi kaartje bij met de verzorging, super leuk.
Tap tap tap
pi_182196990
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 16:20 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Met mij opstap gaan is slecht voor de gezondheid. :+
Hahaha. Dit is andersom geworden.

Wel veel mensen blij gemaakt emt stekjes!
pi_182198988
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 00:31 schreef Koettie het volgende:

[..]

Hahaha. Dit is andersom geworden.

Wel veel mensen blij gemaakt emt stekjes!
Leeft Strato niet meer? :o
Fijn dat je zoveel mensen blij hebt kunnen maken. Zelf ook nog wat gevonden?
pi_182199799
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 04:52 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Leeft Strato niet meer? :o
Fijn dat je zoveel mensen blij hebt kunnen maken. Zelf ook nog wat gevonden?
Jawel, gelukkig wel!

En nee, maar had ik ook niet verwacht. Veel vetplantjes en dingen die ik al had. Zelf een flinke tas mee met paar planten veel en stekjes. Alleen m'n siernetel is blijven staan, de rest heeft weer een liefdevol huisje.
pi_182200002
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 08:50 schreef Koettie het volgende:

[..]

Jawel, gelukkig wel!

En nee, maar had ik ook niet verwacht. Veel vetplantjes en dingen die ik al had. Zelf een flinke tas mee met paar planten veel en stekjes. Alleen m'n siernetel is blijven staan, de rest heeft weer een liefdevol huisje.
Gelukkig maar ;)
En dat scheelt dat je er al met die verwachting heen ging, maar toch jammer. Al is anderen blij maken en je eigen planten een nieuw huis geven ook fijn O+
pi_182200089
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 09:00 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Gelukkig maar ;)
En dat scheelt dat je er al met die verwachting heen ging, maar toch jammer. Al is anderen blij maken en je eigen planten een nieuw huis geven ook fijn O+
Jaa lekker nerden over plantjes en de vorm en blabla. En ik loog, heb toch iets meegenomen. Kruiden voor in de tuin. Morgen even planten en hopen dat ze al sterk genoeg zijn.
pi_182202407
Hard gelachen, veel vergeten en zoveel random haha. _O- Owja, en plantjes! Deze heb ik van Koettie gekregen. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2018 12:01:31 ]
pi_182206730
Nieuwste familielid.😍
pi_182227603
Joekeltje hoor bloempje-moi! Mooi! O+

Video van tripsen met de microscoop.

pi_182228023
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 14:35 schreef Stratotanker het volgende:
Joekeltje hoor bloempje-moi! Mooi! O+

Video van tripsen met de microscoop.

[ afbeelding ]
Mooi he? Bij de Dekamarkt nu maar zeven euro. Ik was behoorlijk verliefd op deze knapperd. *O*
Hij is alleen wel al aan de bovenkant van zijn mosstok, dus ik moet er iets op verzinnen denk ik.
Ik lees dit:
quote:
Het mooiste ziet een Philodendron er uit als deze vanzelf tegen een mosstok omhoog groeit, en niet met touwtjes of vuilniszakbinders aan een kale bamboestok wordt opgebonden. Voor het plaatsen van een mosstok moet een dikke laag veenmos aan een kale stok worden gebonden, hiervoor is dus wel touw nodig. Het mos moet elke dag vochtig worden gehouden en dat kan best veel werk zijn; alleen tegen een vochtige mosstok zal de Philodendron met haar eigen luchtwortels omhoog groeien. Let op dat de mosstok lang genoeg wordt gemaakt zodat de plant flink de lucht in kan groeien.
Moet dat echt? Lijkt mij nogal veel werk. Ik ga denk ik toch maar met touw in de weer.

Je filmpje doet het niet. En gezien de titel weet ik niet of ik daar rouwig om ben... :')
pi_182234025
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 16:57 schreef bloempje-moi het volgende:
Nieuwste familielid.😍
[ afbeelding ]
Dat is zeker een mooierd! O+

Ik heb net mn cactussen voor het laatst dit seizoen een beetje water gegeven, alles gecontroleerd in de potjes en ze naar de slaapkamer verhuisd ( daar heb ik geen verwarming aan) voor de winterperiode. Ik ben benieuwd hoe ze er volgend jaar uitkomen. Nu is de vensterbank wel erg leeg, dus denk dat ik daar toch ook maar gewoon weer nieuwe planten voor koop haha :D Dan zie ik volgend jaar wel weer waar ik die cactussen neerzet.
Rest van de planten ook even goed nagekeken en water gegeven. Mn Anthurium begint ook wel echt in de herfst te komen, aantal dode bladeren afgeknipt.
Maar aan de andere kant komt er ook wel weer een nieuw bloemetje in, vind ik altijd zo raar :o

Ben wel benieuwd hoeveel uur jullie per week gemiddeld besteden aan het verzorgen van jullie planten? Weet van Koettie dat het een uur of 6 is ( stond in die blog) maar ben wel benieuwd naar de rest ook! Ook al valt het bij mij omdat ik geen hele urban jungle heb nog wel mee ( 15-30 minuten ofzo), ik vind het wel echt een zen-momentje ook. Bij mn ex thuis was het echt ff snel water geven en klaar, nu kijk ik toch wel heel anders naar mn planten O+
  Spellchecker zondag 30 september 2018 @ 18:08:19 #140
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182234305
Ik was dus laatst bij de Lidl voor die mini-cactusjes .....
Klemgezet in een doos met alles wat ik nog vond in mijn autodeurvak :@


En nu hangen ze:

x2
pi_182234387
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 18:08 schreef maily het volgende:
Ik was dus laatst bij de Lidl voor die mini-cactusjes .....
Klemgezet in een doos met alles wat ik nog vond in mijn autodeurvak :@
[ afbeelding ]

En nu hangen ze:
[ afbeelding ]
x2
Dat staat hangt echt super gezellig zo O+
pi_182234703
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 17:59 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Dat is zeker een mooierd! O+

Ben wel benieuwd hoeveel uur jullie per week gemiddeld besteden aan het verzorgen van jullie planten? Weet van Koettie dat het een uur of 6 is ( stond in die blog) maar ben wel benieuwd naar de rest ook! Ook al valt het bij mij omdat ik geen hele urban jungle heb nog wel mee ( 15-30 minuten ofzo), ik vind het wel echt een zen-momentje ook. Bij mn ex thuis was het echt ff snel water geven en klaar, nu kijk ik toch wel heel anders naar mn planten O+
Geen idee eigenlijk. Als ik echt goed bezig ben maak ik een afgedekte werkplek, zet ik muziek op en kijk ik alles na, verpot ik hier en daar wat en drink ik thee tussendoor. Dan wel een aantal uur. Maar ik doe met regelmaat even een rondje. Gietertje in handen en hier en daar wat wateren. Ik doe vrijwel nooit alle planten in een keer. Het zijn er ondertussen honderd, dus hier gaat in totaal ook wel wat tijd in zitten. En ik hop met regelmaat langs plantenwinkeltjes en kringloopwinkels op zoek naar bijzondere planten en potten.

quote:
En nu hangen ze:
[ afbeelding ]
x2
Heel leuk!! O+
pi_182235106
Ik had van de week bij de Flying Tiger schedel-bloempotjes gezien, maar vond dat wel weer een beetje te ver gaan. Later toch spijt van dat ik er niet eentje had meegenomen en naar het filiaal hier in het dorp gegaan.
Dat had ze niet :'(
Tap tap tap
pi_182236794
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 18:31 schreef CherryLips het volgende:
Ik had van de week bij de Flying Tiger schedel-bloempotjes gezien, maar vond dat wel weer een beetje te ver gaan. Later toch spijt van dat ik er niet eentje had meegenomen en naar het filiaal hier in het dorp gegaan.
Dat had ze niet :'(
Die krijgen ze vast nog wel, toch? Deze waren vrij nieuw. Ik had een cactusmok in mijn handen waarin ook heel leuk een plantje kon. Toch niet gekocht, want ik ben niet zo van de lollige potjes.
pi_182237719
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 19:34 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Die krijgen ze vast nog wel, toch? Deze waren vrij nieuw. Ik had een cactusmok in mijn handen waarin ook heel leuk een plantje kon. Toch niet gekocht, want ik ben niet zo van de lollige potjes.
Ik meestal ook niet, daarom twijfelde ik. Spijt :')
Tap tap tap
  Official ESF Kreviewer zondag 30 september 2018 @ 20:13:37 #146
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182238038
Hoi. Ik heb deze plant:




Maar nu groeit er een tweede piemel uit vlak bij de hoofdstam waardoor hij wat scheef gaat groeien:





Gewoon laten zitten of juist beter om weg te knippen?
  Spellchecker zondag 30 september 2018 @ 20:26:00 #147
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182238506
quote:
14s.gif Op zondag 30 september 2018 20:13 schreef Kreator het volgende:
Hoi. Ik heb deze plant:


[ afbeelding ]

Maar nu groeit er een tweede piemel uit vlak bij de hoofdstam waardoor hij wat scheef gaat groeien:


[ afbeelding ]


Gewoon laten zitten of juist beter om weg te knippen?
Stel je voor dat jij een tweede piemel krijgt. Knip je die ook af? _O-
pi_182238618
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 20:26 schreef maily het volgende:

[..]

Stel je voor dat jij een tweede piemel krijgt. Knip je die ook af? _O-
Ik vind het al schokkend dat die tweede piemel met foto en al op internet wordt gezet. Arme plant. #planttoo

Verder geen antwoord op je vraag, sorry.
  Official ESF Kreviewer zondag 30 september 2018 @ 20:32:03 #149
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182238772
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 20:26 schreef maily het volgende:

[..]

Stel je voor dat jij een tweede piemel krijgt. Knip je die ook af? _O-
Deze plant schiet zaad(jes) . Ik kan er ook niks aan doen.

En ik zou er geld voor vragen, maar denk niet dat dat met plant lukt.
pi_182239947
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 17:59 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd hoeveel uur jullie per week gemiddeld besteden aan het verzorgen van jullie planten? Weet van Koettie dat het een uur of 6 is ( stond in die blog) maar ben wel benieuwd naar de rest ook! Ook al valt het bij mij omdat ik geen hele urban jungle heb nog wel mee ( 15-30 minuten ofzo), ik vind het wel echt een zen-momentje ook. Bij mn ex thuis was het echt ff snel water geven en klaar, nu kijk ik toch wel heel anders naar mn planten O+
Meestal 2 uurtjes op zaterdag of zondag. In die periode heb ik alles van en naar de badkamer gesleept, eventueel uit de buitenpot gehaald, een bak met water en voedingsstoffen gevuld en alles ondergedompeld en uit laten lekken. En dan ben ik nog snel omdat ik mijn potten niet hoef te laten weken. De enige potten die ik 10 minuten laat weken bevatten boomschors. Dat zijn dan de potten van +10l. De tijd die ik er nu aan besteed vind ik ook meer dan genoeg. En dan heb ik het al enorm geoptimaliseerd.

Soms zie ik foto's van jungles waarbij ik mezelf echt afvraag hoe mensen dat in leven houden. En dan zelfs nog met allerlei plantspecifieke bewateringsschemas. Bij mij is het gewoon wekelijks dompelen, uitlekken en klaar. Ik ben gek op plantjes, maar kwa verzorging moet het snel en goed zijn. Ernaar staren en fröbelen doe ik dan wel als ik er tijd voor heb. Meestal 's ochtends even een rondje.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2018 21:06:26 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')