Ga ik dit halen is de grote vraag....?!
Zo niet, zal het krap zijn. De tijden die er staan zijn namelijk de tijden van vertrek (deurtje dicht) en aankomst (deurtje open). Je moet in 50 minuten dan je bagage ophalen, door de terminal naar de plek waar je moet inchecken, inchecken, en dan naar het vliegtuig t zal krappies worden, maar als het vliegveld niet al te groot is (wat stansted niet is volgens mij) dan redt je het wel.
Ze roepen ook altijd nog: "last call for mister 'Bjorny'"
quote:Als je op Stansted van een Ryanair vlucht naar een andere moet overstappen haal je dat wel. Zitten n.l. in dezelfde terminal. Aan boord kun je de purser altijd even laten weten dat je moet overstappen; bij kleine vertragingen (10-15 minuten) wordt daar dan rekening mee gehouden.
Op maandag 30 december 2002 14:06 schreef Bjorny het volgende:
Ik wil eind januari vanuit Eindhoven naar Cork vliegen.
Aangezien dit niet rechtstreeks kan moet ik "overstappen" op Londen Stansted. Dat overstappen houdt bij Ryanair in dat ik 2 vluchten moet boeken en dus ook op Stansted een keer opnieuw moet inchecken.
Mijn vliegtuig land om 18:30 op Stansted en om 19:20 vertrekt het vliegtuig naar Cork.Ga ik dit halen is de grote vraag....?!
Maar die balie sluit een half uur voor vertrek van het vliegtuig, dus ik moet vanaf het punt van landing binnen 20 minuten bij de incheckbalie zijn.
quote:Ik had net een snol (ja dat was het!) van Ryanair aan de phone die zei dat ik minimaal 3 uur (!) vantevoren op stansted zou moeten zijn.....
Op maandag 30 december 2002 14:12 schreef Kayuk het volgende:[..]
Als je op Stansted van een Ryanair vlucht naar een andere moet overstappen haal je dat wel. Zitten n.l. in dezelfde terminal. Aan boord kun je de purser altijd even laten weten dat je moet overstappen; bij kleine vertragingen (10-15 minuten) wordt daar dan rekening mee gehouden.
Waar slaat dat op? Ze wilde mijn vragen niet beantwoorden en begon te lachen toen ik zei dat ik niet begreep waar die drie uur voor waren.
Veel plezier
quote:London Stansted is géén klein vliegveld hoor! Kan je rustig uren vertoeven zonder je te vervelen!
Op maandag 30 december 2002 14:14 schreef DaeQ het volgende:
ik heb laatst nog met ryanair gevlogen. Het zijn hele kleine vliegveldjes dus de koffers enzo komen na +- 5 a 10 minuten al op de lopende band, zwaar relax! Alle medewerkers zijn ook aardig enzo dus ik zou het gewoon ff navragen.
quote:Als ik 'm mis ben ik het geld van het ticket kwijt staat op de site van Ryanair. Ik moet die twee vluchten ook zelf (los van elkaar) boeken, vandaar ook dat ik op Stansted opnieuw in moet checken.
Op maandag 30 december 2002 14:15 schreef paricos het volgende:
van belang is in elk geval te weten waar het risico ligt indien je de aansluiting mist. Bij jou (dan zijn het waarschijnlijk 2 aparte tickets) of bij Ryanair (dan staan alle vluchten op 1 ticket).
iig veel reisplezier
quote:een aantal uur van te voren op het vliegveld is wel uit te leggen, maar jou situatie is iets speciaals. Raar dat ze je vragen niet wil beantwoorden.
Op maandag 30 december 2002 14:15 schreef Bjorny het volgende:[..]
Ik had net een snol (ja dat was het!) van Ryanair aan de phone die zei dat ik minimaal 3 uur (!) vantevoren op stansted zou moeten zijn.....
Waar slaat dat op? Ze wilde mijn vragen niet beantwoorden en begon te lachen toen ik zei dat ik niet begreep waar die drie uur voor waren.
Je moet trouwens wel ff uitkijken voor overboeking...
Dat is een slim truukje van de vliegtuigmaatschappijen om een stoeltje twee keer te verkopen. Een van de redenen dat je van te voren aanwezig moet zijn...
[Dit bericht is gewijzigd door Sh4keM op 30-12-2002 14:19]
quote:In dat geval, zou ik niet boeken ... overiegns zag ik laatst goedkope tickets van Air Lingus naar Dublin/Cork, rond de 100 euro volgens mij
Op maandag 30 december 2002 14:17 schreef Bjorny het volgende:[..]
Als ik 'm mis ben ik het geld van het ticket kwijt staat op de site van Ryanair. Ik moet die twee vluchten ook zelf (los van elkaar) boeken, vandaar ook dat ik op Stansted opnieuw in moet checken.
quote:Nou ik moet 100km ten westen van Cork zijn. Vanuit Dublin is dat met de bus niet te doen. Mijn vriendin is vorige week vertrokken vanuit Brussel Charleroi, dat is vanuit hier (eindhoven) dik 2 uur rijden. Dan moet ik mijn auto daar 5 dagen laten staan (50 euro), rechtstreeks vliegen op Shannon en dan 5 uur met de bus naar Cork.
Op maandag 30 december 2002 14:17 schreef Demolition het volgende:
Op zich kun je het wel halen, maar als het vliegtuig van eindhoven naar londen vertraging heeft, kun je geen geld terug vragen. Misschien dat het handiger is om naar charleroi te gaan en vandaar op te stijgen naar dublin en dan een bus te pakken naar cork. Dat is denk ik fijner dan overstappen op stansted. En bussen rijden er genoeg. Vliegtuigen gaan maar 1 of 2 maal per dag ofzoiig veel reisplezier
Nee dankje, daar heb ik geen zin in. Vandaar dat ik ook een gat in de lucht sprong toen ik zag dat Eindhoven via Stansted naar Cork mogelijk is. Alleen is het nog de vraag of ik het (zonder bagage) binnen 20 minuten ga halen naar de incheckbalie.
En stel dat die balie gesloten is.... is het dan einde verhaal voor mij? Of zouden de Ryanairmensen daar toch wel een beetje begaan zijn met het lot van hun cliënten?
Your Journey:
Aer Lingus EI0849 Non-stop
Amsterdam on Wed, Jan 22 at 2050
Cork on Wed, Jan 22 at 2140
Economy
Aer Lingus EI0848 Non-stop
Cork on Mon, Jan 27 at 1730
Amsterdam on Mon, Jan 27 at 2005
Economy
GRAND TOTAL 132.44 EUR
Daarbij nog een beetje voor de trein naar schiphol, dan valt het nog wel mee! Vanuit Brussel vliegen is behoorlijk klote. Dat zou in totaal 400km rijden zijn, plus nog 50 euro om mijn auto daar te parkeren. Dan kan het kaartje van ryanair nog zo cheap zijn.... maar in totaal ben ik net zoveel kwijt.
quote:ur welcome
Op maandag 30 december 2002 14:30 schreef Bjorny het volgende:
Voor hetzelfde geld kan ik Amsterdam - Cork (rechtstreeks) vliegen via Aerlingus zie ik net! Thanx paricos!
(mijn aandeeltjes airlingus kunnen wel een steuntje in de rug gebruiken )
quote:Hehe... alleen jammer dat ik niet vanuit eindhoven kan vliegen... Maar een uurtje meer of minder maakt ook niet zoveel uit. Thanx mate
Op maandag 30 december 2002 14:57 schreef paricos het volgende:[..]
ur welcome
(mijn aandeeltjes airlingus kunnen wel een steuntje in de rug gebruiken
)
Makkie man.
en al haal je het niet dan oeken ze je op de eerst volgende vluvht richting je bestemming. met wat voor maatschappij dan ook.
ik wed dat je in 10 minuten na uitstappen bij het volgende vliegtuig ben
quote:Dat gaat net niet...... Ryanair schijnt niet van hun policy af te wijken. Ik zou dan 2 vluchten hebben. Voor de eerste moet ik in Eindhoven inchecken. Voor de tweede moet ik op Stansted inchecken. Ik heb nog een keer gebeld met de helpdesk van Ryanair waar ik overigens wel een aardige engelstalige mevrouw aan de phone kreeg en zij heeft me uitgelegd dat het niet mogelijk is om mijn 2e instapkaart al op Eindhoven Airport op te halen. Jammer maar helaas.
Op maandag 30 december 2002 15:01 schreef robbieRdam het volgende:
als je die 2 vluchten boekt krijg je bij de eerste incheck in eindhoven gelijk je stoelnummer en instapkaart voor vlucht 2.Makkie man.
en al haal je het niet dan oeken ze je op de eerst volgende vluvht richting je bestemming. met wat voor maatschappij dan ook.
ik wed dat je in 10 minuten na uitstappen bij het volgende vliegtuig ben
Ik denk dat Aerlingus geen slecht plan is. Ik ben ietsjes meer kwijt in totaal maar het heeft een hoop voordelen:
- geen stress bij overstappen
- op de terugweg geen wachttijd van 5 (!) uur op Stansted
- directe vlucht naar Cork (vanuit Amsterdam)
Nadeel is dat het een paar tientjes duurder wordt en dat ik met de trein naar Amsterdam moet (in de spits). Maar dat heb ik er wel voor over.
Nou hopen dat mijn VISA een dezer dagen binnen komt vallen, dan kan ik gelijk boeken
Enne, eerste jaar visa gratis!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |