abonnement Unibet Coolblue
pi_182062308
Beste Fokkers,
Ik ben helemaal nieuw hier.
Vorig jaar huisje gekocht dat aan een grondige renovatie toe was. Na een dik jaar zonder keuken te hebben gezeten was vorige week D-day aangebroken.
Met hulp van vrienden werd de keuken genstalleerd.
Na dat alles klaar was hebben wij echter een fout in het werkblad opgemerkt en nog wat dingetjes. Het probleem is dat mijn mooie (dure) kookplaat in het werkblad verlijmd is met Parabond, het zou sterker zijn dat Tec7. Hoe kan ik nu mijn kookplaat zonder ongelukken verwijderen? Volgens sommigen heeft eruit snijden geen zin omdat het zwart op het blad blijft zitten en niet op de plaat. Ik baal hier zo ontzettend hard van.
Misschien zijn er onder jullie ervaringsdeskundigen die mij enkele nuttige tips kunnen geven.

Dank bij voorbaat.
pi_182063998
denk toch dat je de installateur van je keuken eerst moet laten kijken wat er fout is gegaan
heb je het zelf gedaan dan denk ik dat je de gelijmde randen moet verhitten
de meeste lijmen laten namelijk los bij warmte
verhitten met een verfbrander of fohn
pies on joe toe
  Moderator zaterdag 22 september 2018 @ 13:07:25 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_182064076
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 10:25 schreef Zazzewoeze het volgende:
Beste Fokkers,
Ik ben helemaal nieuw hier.
Vorig jaar huisje gekocht dat aan een grondige renovatie toe was. Na een dik jaar zonder keuken te hebben gezeten was vorige week D-day aangebroken.
Met hulp van vrienden werd de keuken genstalleerd.
Na dat alles klaar was hebben wij echter een fout in het werkblad opgemerkt en nog wat dingetjes. Het probleem is dat mijn mooie (dure) kookplaat in het werkblad verlijmd is met Parabond, het zou sterker zijn dat Tec7. Hoe kan ik nu mijn kookplaat zonder ongelukken verwijderen? Volgens sommigen heeft eruit snijden geen zin omdat het zwart op het blad blijft zitten en niet op de plaat. Ik baal hier zo ontzettend hard van.
Misschien zijn er onder jullie ervaringsdeskundigen die mij enkele nuttige tips kunnen geven.

Dank bij voorbaat.
Maar een kookplaat plak je toch niet vast in je aanrechtblad ? :{
pi_182064090
Ik ben geen ervaringsdeskundige.

Ik zag een filmpje op Youtube met allerlei dingen die je met WD 40 kan doen. Het werd ook toegepast om een druppel lijm te verwijderen. Geen flauw idee of het veilig is en lukt, maar misschien heb je er iets aan.

pi_182064141
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:01 schreef bonke het volgende:
denk toch dat je de installateur van je keuken eerst moet laten kijken wat er fout is gegaan
heb je het zelf gedaan dan denk ik dat je de gelijmde randen moet verhitten
de meeste lijmen laten namelijk los bij warmte
verhitten met een verfbrander of fohn

Een lijm voor een kookplaat zou ik van verwachten dat deze hittebestendig zal zijn. :D
pi_182064383
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een lijm voor een kookplaat zou ik van verwachten dat deze hittebestendig zal zijn. :D
waar het verlijmd is word het lang niet zo warm :)
pies on joe toe
  zaterdag 22 september 2018 @ 13:29:22 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182064384
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:07 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Maar een kookplaat plak je toch niet vast in je aanrechtblad ? :{
Ik heb er een randje kit omheen zodat eventueel morsen niet resulteert in het uit moeten bouwen van de oven om dat schoon te maken.
And so is the past
pi_182064925
Als het even kan toch snijden. Meeste kitten zijn na uitharden alleen mechanisch nog te verwijderen.
Laat die handjes wapperen!
pi_182065512
Maar mijn kookplaat was alleen met een randje kit gedaan maar niet gelijmd ofzo. Dat moet er toch gewoon uit kunnen. Die van mij haalde ze er zo uit.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator zaterdag 22 september 2018 @ 16:27:13 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_182066299
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ik heb er een randje kit omheen zodat eventueel morsen niet resulteert in het uit moeten bouwen van de oven om dat schoon te maken.
Bij ons zit hij boven een kastdeel met drie laden. De binnenkant van het aanrechtblad is afgeplakt met een tape oid. tegen de hitte daar waar de kookplaat zit.
pi_182067032
Dat wordt mechanisch verwijderen , als hij los is zou ik hem never nooit nieet meer verlijmd terug plaatsen . relletje kit of een dunne epdm ring (ook hitte bestendig te krijgen namelijk ;) ) er tussen . scheelt zoals je ziet heel wat troubles :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_182067272
Wat voor werkblad is het? Als het spaanplaat is kun je misschien met een scherp hobbymes de toplaag rondom de kookplaat doorsnijden en hem er dan uittrekken. Dan laat je de oude toplaag gewoon onder de kookplaat zitten. Desnoods maak je het spaanplaat goed nat zodat het vanzelf uit elkaar valt.

Anders toch gewoon lossnijden en met zwarte verf de achterkant weer proberen te herstellen.
pi_182068176
Ik ben bang dat dit een gevalletje leergeld wordt. :{
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182099024
Dank jullie wel voor de antwoorden.
Tijdens de verbouwing heb ik ontzettend veel hulp gekregen van vrienden...ik begrijp dat niet iedereen professioneel is en dat men mij in de eerste plaats wil helpen.
Soms bots je dan op slordigheden of problemen. Ik heb zelf twee linkerhanden, ik ga er dan ook van uit dat men weet wat men doet :D
Ik heb inmiddels geprobeerd om met een scherp mes zoveel mogelijk los te snijden; ik hoop dat we de plaat er zonder problemen nu kunnen uittillen. Ik word al misselijk van het idee dat ie breekt.

Nogmaals bedankt allen voor jullie insteek.
pi_182099057
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:40 schreef Zazzewoeze het volgende:
Dank jullie wel voor de antwoorden.
Tijdens de verbouwing heb ik ontzettend veel hulp gekregen van vrienden...ik begrijp dat niet iedereen professioneel is en dat men mij in de eerste plaats wil helpen.
Soms bots je dan op slordigheden of problemen. Ik heb zelf twee linkerhanden, ik ga er dan ook van uit dat men weet wat men doet :D
Ik heb inmiddels geprobeerd om met een scherp mes zoveel mogelijk los te snijden; ik hoop dat we de plaat er zonder problemen nu kunnen uittillen. Ik word al misselijk van het idee dat ie breekt.

Nogmaals bedankt allen voor jullie insteek.
Als met een mes lukt, kun je er misschien ijzerdraadje doorheen steken en dat langs de hele plaat trekken. Net zoals ze autoruiten verwijderen zegmaar.
pi_182099073
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:42 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Als met een mes lukt, kun je er misschien ijzerdraadje doorheen steken en dat langs de hele plaat trekken. Net zoals ze autoruiten verwijderen zegmaar.
Dat is inderdaad een goede tip! Bedankt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')