abonnement Unibet Coolblue
pi_182057806
Ik kan niet omschrijven hoe ik me voel. Ik ben empathisch, liefdevol, leugenachtig en onzeker. Ooit het streven gehad degene te willen zijn die anderen vooruithielp doormiddel van kritische vragen en doodeerlijk advies; nu het gevoel dat ik alleen mezelf vooruit wil helpen al zij het ten koste van anderen. Een als maar groeiend gedeelte van mijn leven wordt geleid door een grootheidswaanzin waarvan ik toenemende moeite heb deze te ontkrachten. Vaak voel ik mij in velen opzichten beter en intelligenter dan anderen. Het accuraat analyseren van mensen gaat mij maar al te makkelijk af en vaak rechtvaardig ik hiermee immorele acties zoals het bespelen van anderen. Moesten ze maar slimmer zijn, beaam ik dan. Soms begint het voor mij ook lastig te worden om te ontcijferen of ik dingen meen of niet en of ik er gevoel bij moet hebben. Toch voel ik iets aan mij knagen. Ik ben in conflict over welke van de twee persoonlijkheden ik primair ben. Ik kan schakelen tussen het voelen van pure liefde en later misbruik maken van mijn positie als vertrouwenspersoon zonder daar schuld bij te voelen... althans, tijdelijk. Zoals de tijd verstrijkt, zo volgt mijn controle over het uitschakelen van mijn empathisch vermogen. Ik bevind me soms in een diepe kloof waarvan ik mezelf alleen kan behoeden door mijn grootheidswaanzin in bescherming te nemen en mijn acties te rechtvaardigen door anderen als minderwaardig te beschouwen. Ik wil graag de liefdevolle ik terug, maar ergens in het proces van ouder worden en het verkiezen van mezelf boven mijn familie en vrienden uit gevoel van nood en angst om mezelf te verliezen is iets misgegaan. Ik besef me dat ik deze post alleen verstuur omdat ik, net als velen anderen, ernstig afhankelijk ben van validatie.

Klacht: Ik ben 21 en nu al bitter en verpest. En meestal vind ik dat nog goed van mezelf ook.

PS. Ik heb een alt gekozen omdat ik hier niet voor uit wil komen.
pi_182057859
Ooit overwogen hier eens met een professional over te praten?
pi_182058018
Superioriteitscomplex ontstaat vaak uit onzekerheid, een overlevingsstrategie om dmv overcompensatie anderen te overstijgen. Het egoïsme is waarschijnlijk een vorm van wraak jegens anderen omdat zij jou pijn hebben gedaan en dus niet beter verdienen in jouw ogen. Ik herken het wel gedeeltelijk uit mijn verleden.
  zaterdag 22 september 2018 @ 00:11:20 #4
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_182058179
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:56 schreef madam-april het volgende:
Ooit overwogen hier eens met een professional over te praten?
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_182058469
Emotionele manipulatie, zo dan kan ik ook nog wel even doorgaan. Dubbele persoonlijkheid heeft er ook wel mee te maken denk ik. 1 kant van mij heeft 't beste met iedereen voor. De andere kant denkt alleen aan zichzelf. Zo zou ik bijvoorbeeld profiteren van mensen in een zwakkere positie om ze later weer te helpen als ik er zelf uit gegroeid ben.

It doesn't even make sense :')
pi_182058695
Je lijkt dit epistel te schrijven vanuit de gedachte dat je bijzonder bent. De grap zit hem er naar mijn mening in dat de OP juist gedachtegangen beschrijft die naar mijn idee heel gangbaar zijn.

Vrijwel elk mens denkt soms de wijsheid in pacht te hebben en over de intelligentie / inzichten te beschikken om anderen te kunnen doorzien. Vaak is dit overigens geen permanente gedachte/overtuiging maar slechts een gedachte die de boventoon voert in een bepaalde gemoedstoestand.

Edit : je lijkt dit ook toe te geven in je laatste zin, als ik die ten minste goed begrijp.
pi_182060534
Ik lees niets over waarom je zo superieur zou zijn. Wat je schrijft is heel doorsnee.

Wil je superieur zien, kijk dan naar mij. *)
1 + 1 = blauw
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:54:21 #8
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182063201
Wat voor acties doe je dan en doen anderen daarna voor jou? Hoe bespeel je ze en wat helpt het je? Bedoel het lijkt net alsof je denkt van jezelf dat je een persoon bent die mensen met het grootste gemak manipuleren kan. Maar is nogal een groot verschil of je een autoritje kan regelen of dat ze je geld geven omdat je zielig zegt dat je geen geld hebt bijvoorbeeld.

Heb zelf juist het idee dat je vroeger wat wereldvreemd was maar vast wel goede cijfers haalde op school en dat een beetje je maatstaf is nog steeds. Bedoel als ik grootheidswaanzin zou hebben dan mag ik hopen dat ik als maatstaf bijvoorbeeld aan zou houden of ik een goede baan heb, daarin kan groeien, vrienden heb, een vriendin/gezin/kinderen, het leven verder goed gaat etc. Het 'manipuleren van mensen' zou daarbij nogal onderaan staan omdat als ik zo geweldig ben dat helemaal niet nodig is om een goed leven voor mezelf te bouwen...

Dus ja heb bij mensen die zeggen dat ze geweldig zijn in manipuleren vaak het idee dat ze juist een stuk minder bereiken/bereikt hebben dan de gemiddelde mens, inderdaad denken dat ze heel veel bereiken en veel kunnen, terwijl als ze echt dingen tegen elkaar af gaan zetten ze ook wel vaak zien dat het gewoon niet zo is.
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182068060
Ik wil graag dieper op iedereen ingaan, maar ik mag nog geen DM sturen naar moderators en ik wil zeker weten of een topic op mijn request kan worden verwijderd.
  zaterdag 22 september 2018 @ 18:29:07 #10
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182068092
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:25 schreef Rolltapemeasure het volgende:
Ik wil graag dieper op iedereen ingaan, maar ik mag nog geen DM sturen naar moderators en ik wil zeker weten of een topic op mijn request kan worden verwijderd.
Dat wordt het niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_182068137
Bedenk je wat voorn persoon je zou willen zijn, en doe dan je best om die persoon te zijn
pi_182068226
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:32 schreef wawowiewa het volgende:
Bedenk je wat voorn persoon je zou willen zijn, en doe dan je best om die persoon te zijn
Ook als het persoon die ik wil ontwikkelen binnen mezelf als immoreel zal worden beschouwd door velen anderen?
pi_182068319
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:39 schreef Rolltapemeasure het volgende:

[..]

Ook als het persoon die ik wil ontwikkelen binnen mezelf als immoreel zal worden beschouwd door velen anderen?
Zeker
  zaterdag 22 september 2018 @ 20:40:33 #14
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182070258
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:45 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Zeker
Hoezo zeker? Wil je dat hij een superschurk wordt ofzo?
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182072384
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 20:40 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Hoezo zeker? Wil je dat hij een superschurk wordt ofzo?
Het is toch beter te leven naar je eigen morele waarde dan te leven naar die van anderen ?
Leven om te voldoende aan andere hun verwachtingen lijkt me niet gezond
pi_182072441
Je kunt jezelf niet verpesten. Het leven fucked jou gewoon en je dénkt dat jij dat doet. :D
Eens kijken
pi_182072470
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:33 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Het is toch beter te leven naar je eigen morele waarde dan te leven naar die van anderen ?
Leven om te voldoende aan andere hun verwachtingen lijkt me niet gezond
Hangt een beetje af van welke morele waarden iemand heeft hè..

Michael P. bijvoorbeeld heeft geen enkel moreel bezwaar om meisjes te verkrachten, mishandelen, vermoorden, etc.
pi_182072497
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:38 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hangt een beetje af van welke morele waarden iemand heeft hè..

Michael P. bijvoorbeeld heeft geen enkel moreel bezwaar om meisjes te verkrachten, mishandelen, vermoorden, etc.
Dan zal Michael P ook geen bezwaar hebben tbs met dwangverpleging te krijgen
pi_182072572
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:40 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Dan zal Michael P ook geen bezwaar hebben tbs met dwangverpleging te krijgen
Natuurlijk wel.. Volgens zijn normen en waarden was er niks mis met zijn daden..
pi_182072627
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:46 schreef madam-april het volgende:

[..]

Natuurlijk wel.. Volgens zijn normen en waarden was er niks mis met zijn daden..
Dat kan zo zijn, Maar meneer P. woont in een rechtstaat met regels. Overtreed je die op deze manier dan kun je X consequentie verwachten. Dan had meneer P. een andere plek op aarde moeten zoeken waar de consequenties meneer P. wel aan staan.
  zaterdag 22 september 2018 @ 23:13:04 #21
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182073010
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:33 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Het is toch beter te leven naar je eigen morele waarde dan te leven naar die van anderen ?
Leven om te voldoende aan andere hun verwachtingen lijkt me niet gezond
Leven in een schijnwereld is op langere termijn niet gezond. Daarom sturen mensen elkaar ook bij en trekken mensen zich dat aan. Zorgt ervoor dat je wat normaal bent/blijft/wordt. Dat is veel beter dan maar te leven naar wat je zelf denkt soms
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  zaterdag 22 september 2018 @ 23:13:43 #22
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182073021
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:49 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Dat kan zo zijn, Maar meneer P. woont in een rechtstaat met regels. Overtreed je die op deze manier dan kun je X consequentie verwachten. Dan had meneer P. een andere plek op aarde moeten zoeken waar de consequenties meneer P. wel aan staan.
Ja oke je begrijpt het dus niet, wel raar voor mij is het interpreteren van teksten gewoon als ademen maar jij hebt zelfs moeite met dit stukje
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182073155
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:49 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Dat kan zo zijn, Maar meneer P. woont in een rechtstaat met regels. Overtreed je die op deze manier dan kun je X consequentie verwachten. Dan had meneer P. een andere plek op aarde moeten zoeken waar de consequenties meneer P. wel aan staan.
Maar jij zei toch dat men naar hun eigen morele waarden zouden moeten leven en niet naar die van anderen?
pi_182073161
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 23:13 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Leven in een schijnwereld is op langere termijn niet gezond. Daarom sturen mensen elkaar ook bij en trekken mensen zich dat aan. Zorgt ervoor dat je wat normaal bent/blijft/wordt. Dat is veel beter dan maar te leven naar wat je zelf denkt soms
Dat bediscussieerd ik ook niet. Je hebt zelf verantwoordelijkheid om te kijken naar of jou morele waardes wel valide zijn of dat andere morele waardes beter zijn.

We hadden het over, de meerderheid volgen ja of nee. Ik zeg niet per definitie. Ik woon in een land waar mijn morele waardes op veel vlakken overeenkomen met de samenleving. Woonde ik in het midden oosten waar steeniging en verhanging op het plein nog een ding is, dan botsen mijn morele waardes met de meerderheid. Puur kijken naar de meerderheid helpt dus niet.
  zaterdag 22 september 2018 @ 23:26:17 #25
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182073229
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 23:22 schreef wawowiewa het volgende:

We hadden het over, de meerderheid volgen ja of nee.
quote:
Het is toch beter te leven naar je eigen morele waarde dan te leven naar die van anderen ?
Leven om te voldoende aan andere hun verwachtingen lijkt me niet gezond
Hier ging het over waar we op reageerden. Jij hebt weer iets erbij bedacht, de meerderheid. God jezus zeg kom op denk na en lees terug als het voor je nodig is maar tering wat is dit. Je begrijpt er echt weer niks van
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')