abonnement Unibet Coolblue
pi_183854066
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:46 schreef Marsenal het volgende:
Die vader van de buddenbruckjes gaan bij mij alle alarmbellen van rinkelen, een leugenaar en een klaploper is het. :(
Maar hij werkt wel. :o

Kan er wel om lachen hoe die met de oudere jongens omgaat, wel een push over vader. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 20 december 2018 @ 13:49:06 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183854105
Ik vind het vooral raar dat hij Miguel gewoon meeneemt naar zijn werk en aan het werk zet, want volgens mij is Miguel daar niet in dienst.
Die beelden zouden nog wel eens een staartje kunnen krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183854156
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:49 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het vooral raar dat hij Miguel gewoon meeneemt naar zijn werk en aan het werk zet, want volgens mij is Miguel daar niet in dienst.
Die beelden zouden nog wel eens een staartje kunnen krijgen.
Ik ken eigenlijk niet anders met een familie die meerdere bedrijven heeft in de bouw, mijn neefjes en ik zijn vaak zat mee geweest om te vegen of zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 20 december 2018 @ 13:54:31 #154
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_183854214
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 11:38 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb er geen verstand van, maar zat ze niet in een easybase? Of hoe zo'n onderstel voor de maxicosi ook heet.
Geen idee, het waren de gordels van het stoeltje zelf die los zaten :)
pi_183854270
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:49 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het vooral raar dat hij Miguel gewoon meeneemt naar zijn werk en aan het werk zet, want volgens mij is Miguel daar niet in dienst.
Die beelden zouden nog wel eens een staartje kunnen krijgen.
Dat gebeurt wel vaker hoor, vooral in de productie/bouw. Mijn vriend heeft in de herfstvakantie zijn zoontje van 12 zelfs een paar dagen een paar uurtjes per dag meegenomen omdat die jongen dat zo leuk vond. En hem dan gewoon wat simpele klusjes laten doen.
En ik ben vroeger ook vaak zat met mn vader mee op ee vrachtwagen geweest en dat ik ook gewoon laadde en loste.
  Spellchecker donderdag 20 december 2018 @ 14:27:19 #156
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183854879
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:49 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het vooral raar dat hij Miguel gewoon meeneemt naar zijn werk en aan het werk zet, want volgens mij is Miguel daar niet in dienst.
Die beelden zouden nog wel eens een staartje kunnen krijgen.
En pa gewoon op zijn gympies ....
  donderdag 20 december 2018 @ 15:06:46 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183855640
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik ken eigenlijk niet anders met een familie die meerdere bedrijven heeft in de bouw, mijn neefjes en ik zijn vaak zat mee geweest om te vegen of zo.
Maar kinderen van mensen die in loondienst zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183855818
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 14:27 schreef maily het volgende:

[..]

En pa gewoon op zijn gympies ....
Die heeft met die jongen alleen maar een beetje staan graven, ze doen wel steeds alsof ze iets met ‘de bouw’ doen, maar die gasten zijn wel echt van het buurman en buurman niveau _O-
-nee-
pi_183856093
Ik ben nog even aan het terug kijken. Maar het lijkt wel of het daar in Limburg steeds meer out of control is.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 20 december 2018 @ 15:40:24 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183856333
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:16 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Die heeft met die jongen alleen maar een beetje staan graven, ze doen wel steeds alsof ze iets met ‘de bouw’ doen, maar die gasten zijn wel echt van het buurman en buurman niveau _O-
Ik vraag me ook af of ze vorig jaar meededen zodat zijn te starten bedrijf wat in beeld kwam, maar ik heb niet het idee dat die man überhaupt wat kan.
Thuis doet hij zo min mogelijk, en als hij wel wat doet dan is het altijd zo opzichtig laten zien dat hij wat doet, maar binnen een minuut staat hij vooral aan de zijlijn "grappig" te doen, terwijl zijn vrouw het overneemt.

Als ze vorig jaar hadden laten zien dat de man werkelijk iets kon, of nog beter; echt ergens goed in was, dan had zijn eigen bedrijf waarschijnlijk een vliegende start gehad.

Verder snap ik ook echt niet waarom moeder voor het hele huis de vakantiekleding bij elkaar zoekt, laat de kinderen boven de 10 dat lekker zelf doen, je kunt ze gewoon allemaal hetzelfde lijstje appen, als je bang bent dat ze teveel of te weinig meenemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183856341
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar kinderen van mensen die in loondienst zijn?
Ja mijn vriend werkt ook gewoon in loondienst. Ging zoon gewoon in de herfstvakantie 4 dagen van 10-15 uur mee naar het werk (vriend werkt van 7.45-16.45 uur). Had hij gewoon in overleg met zn baas gedaan.
En zelf vroeger op zaterdag of in vakanties met mn vader op de vrachtwagen mee, was ook gewoon in loondienst.
  donderdag 20 december 2018 @ 15:43:11 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183856389
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:40 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja mijn vriend werkt ook gewoon in loondienst. Ging gewoon in de herfstvakantie 4 dagen van 10-15 uur mee naar het werk ( vriend werkt van 8.45-16.45 uur). Had hij gewoon in overleg met zn baas gedaan.
Okay, maar dat lijkt me toch een iets andere situatue dan hier, hier lijkt het er meer op alsof hij zelfstandig besloten heeft een spoort van stagiair (zonder stage-overeenkomst) mee te nemen.
Laat dat joch gewoon vakken gaan vullen bij de AH.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183856423
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Okay, maar dat lijkt me toch een iets andere situatue dan hier, hier lijkt het er meer op alsof hij zelfstandig besloten heeft een spoort van stagiair (zonder stage-overeenkomst) mee te nemen.
Laat dat joch gewoon vakken gaan vullen bij de AH.
Nouja je weet niet of het niet in overleg is gegaan he. Kan best zijn dat hij het wel gewoon besproken heeft, maar dat er niks van in de uitzending te zien was. Maar vond het sowieso wel een vaag gedeelte _O-
  donderdag 20 december 2018 @ 15:46:22 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183856472
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:44 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Nouja je weet niet of het niet in overleg is gegaan he. Kan best zijn dat hij het wel gewoon besproken heeft, maar dat er niks van in de uitzending te zien was. Maar vond het sowieso wel een vaag gedeelte _O-
Nou ja, hij bracht het zo van "Ik neem hem gewoon mee, dan kan ie nog wat leren, want op school was het ook niks met hem".
En dat kwam vooral neer op "Ik neem hem gewoon mee, dan kan hij voor mij graven".

Ga dan samen graven, heb je er tenminste wat aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183856488
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou ja, hij bracht het zo van "Ik neem hem gewoon mee, dan kan ie nog wat leren, want op school was het ook niks met hem".
En dat kwam vooral neer op "Ik neem hem gewoon mee, dan kan hij voor mij graven".
Die jongen zei zelf toch ook dat hij eigenlijk niets leerde van zijn pa?
  donderdag 20 december 2018 @ 15:49:40 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183856565
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:47 schreef Chia het volgende:

[..]

Die jongen zei zelf toch ook dat hij eigenlijk niets leerde van zijn pa?
:D
Ja, true... arbeidsethos ook niet dus :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183856975
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar kinderen van mensen die in loondienst zijn?
Ja dan zal het misschien oets anders zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183857076
Viel mij nu ook op dat dat kind de hele tijd met zijn hoofd tegen de bank zat te rammen.. Waarom in godsnaam :o
I solemnly swear i'm up to no good
pi_183857142
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 16:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Viel mij nu ook op dat dat kind de hele tijd met zijn hoofd tegen de bank zat te rammen.. Waarom in godsnaam :o
Verleden jaar ook de hele tijd. Kan toch niet goed zijn? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183857400
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 16:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Viel mij nu ook op dat dat kind de hele tijd met zijn hoofd tegen de bank zat te rammen.. Waarom in godsnaam :o
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 16:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Verleden jaar ook de hele tijd. Kan toch niet goed zijn? :o
Dat valt wel mee

https://www.opvoedadvies.nl/hoofdbonken.htm

quote:
Hoofdbonken komt vrij veel voor bij jonge kinderen en is over het algemeen iets waar de ouders zich geen zorgen over te hoeven maken.Bij zo'n vijftien procent van de jonge kinderen komt hoofdbonken voor. Het ontstaat vaak rond de acht/negen maanden. Meestal stopt het gedrag na enkele maanden, sommige kinderen houden het langer vol. Bij kleuters komt het gedrag bijna niet meer voor.
quote:
Maar bij de meeste kinderen is het hoofdbonken een manier is om tot rust te komen, eventuele spanning af te reageren en een methode om in slaap te komen. Het is te vergelijken met schommelen of in de wagen rijden, iets waar jonge baby's heel positief op kunnen reageren.

Maar waarom gaat het ene kind nou wel bonken en de ander niet? Dit lijkt gedeeltelijk afhankelijk te zijn van in hoeverre het kind andere manieren heeft om eventuele spanning af te reageren en hoe gevoelig het kind is voor spanning.
Hoofdbonken is een tic net als duimzuigen, nagelbijten, plukje haar draaien, met de vingers trommelen etcetera. En tics zijn over het algemeen een uiting van spanning. Vaak zien we ook een toename in het bonken vlak voor dat het kind een nieuwe stap in ontwikkeling maakt.
Steeds vaker wordt er ook gedacht dat het te maken heeft met de rijping van de hersenen. Naarmate de hersenen meer rijpen stopt het bonken vanzelf.

Uit onderzoek is gebleken dat jongens twee keer zo vaak met hun hoofdbonken dan meisjes.
Waarschijnlijk in het geval van dit kindje bij de Buddenbrucks dus een manier om met spanning om te gaan in zo'n vol huis. En is er dus geen tijd/ruimte vanuit de ouders om hem te ontspannen of er op een andere adequate manier mee om te gaan. En helemaal onderaan het stuk staat dat het wel juist beter is om aan het bonken zelf niet teveel aandacht te besteden, omdat het dan als een "beloning" gezien kan worden als het kind dan aandacht krijgt.
pi_183857494
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 16:32 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]


[..]

Dat valt wel mee

https://www.opvoedadvies.nl/hoofdbonken.htm

[..]


[..]

Waarschijnlijk in het geval van dit kindje bij de Buddenbrucks dus een manier om met spanning om te gaan in zo'n vol huis. En is er dus geen tijd/ruimte vanuit de ouders om hem te ontspannen of er op een andere adequate manier mee om te gaan. In de uitzending werd het gewoon helemaal genegeerd terwijl die moeder met baby op schoot zat te vertellen.
ja, maar bij dit kind is het dus niet na enkele maanden gestopt

toen ze die marokkaanse kip zaten te eten aan tafel bij die potentiële verkering viel hij ook bijna achterover omdat hij probeerde te bonken, ging maar net goed en moeder keek hem even strak aan en nam een volgende hap
pi_183857517
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 16:37 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

ja, maar bij dit kind is het dus niet na enkele maanden gestopt

toen ze die marokkaanse kip zaten te eten bij die potentiële verkering viel hij ook bijna achterover omdat hij probeerde te bonken, ging maar net goed en moeder keek hem even strak aan en nam een volgende hap
Ja maar hij is 3 nu toch? Dus ook nog geen kleuter. En ik had mn post nog aangepast, blijkbaar is het dus ook beter om het te negeren. Maar zou het wel beter zijn als ze op een andere manier kijken hoe ze zijn spanning wat kunnen verlagen. En het kan ook nog onderdeel van een groter probleem zijn, bijvoorbeeld autisme. Dat heeft 1 van die oudere meisjes ook toch?
  donderdag 20 december 2018 @ 16:41:43 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183857585
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 16:32 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]


[..]

Dat valt wel mee

https://www.opvoedadvies.nl/hoofdbonken.htm

[..]


[..]

Waarschijnlijk in het geval van dit kindje bij de Buddenbrucks dus een manier om met spanning om te gaan in zo'n vol huis. En is er dus geen tijd/ruimte vanuit de ouders om hem te ontspannen of er op een andere adequate manier mee om te gaan. En helemaal onderaan het stuk staat dat het wel juist beter is om aan het bonken zelf niet teveel aandacht te besteden, omdat het dan als een "beloning" gezien kan worden als het kind dan aandacht krijgt.
Ik denk dat aandacht in dit geval niet echt een beloning is, maar broodnodig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183857668
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 16:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat aandacht in dit geval niet echt een beloning is, maar broodnodig.
Ja dat is ook wel weer waar. Zeiden ze toch ook nog iets over dat kinderen naar hun toe moesten komen voor aandacht? Ene kind zal dat ook minder snel doen dan het andere.
pi_183857855
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 16:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat aandacht in dit geval niet echt een beloning is, maar broodnodig.
zeg dát!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')