abonnement Unibet Coolblue
pi_182320900
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 07:03 schreef sjaakspark het volgende:
Ik denk dat er bij mij al genoeg gewroed is in het verleden. Ik ben er echt aan toe om te leren omgaan met mijn emoties en hersenspinsels.
Heb je dat ook al aangegeven?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_182321930
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:08 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Heb je dat ook al aangegeven?
Ik ga ervanuit dat het bij MBT gaat gebeuren. Ik zat nu nog in de mijzelf ontdekkende fase en hoop nu op verandering in de mij aangeleerde gedrags patronen
pi_182322021
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 20:16 schreef sjaakspark het volgende:

[..]

Ik ga ervanuit dat het bij MBT gaat gebeuren. Ik zat nu nog in de mijzelf ontdekkende fase en hoop nu op verandering in de mij aangeleerde gedrags patronen
Patronen en schema's, die zijn idd wel belangrijk voor ze..
Ik ben na 6 weken nog steeds geen steek verder qua patronen... en de schema's, naja, meeste wat ik zeg komt buiten het schema te staan... en dan werk ik pas op 50% mee...
Het grootste verschil is, lijkt mij, als ze met patronen komen, of kunnen laten zien: zo en zo... Ben jij dan bereid er iets aan te gaan te doen?
Want ze kunnen al het gelijk van de wereld hebben, als jij denkt: fuck it, dit bevalt me niet.....
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 22:00:05 #204
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_182324274
Ik heb begin dit jaar in een opwelling ( :P ) een keer het boek "Patronen doorbreken" gekocht. Dat gaat over schematherapie en ik vond het erg verhelderend. Het is niet al te moeilijk geschreven en aan de hand van veel (herkenbare) voorbeelden wordt uitgelegd hoe dat werkt met schema's en modi en dat het echt om aangeleerd gedrag gaat dat in je jeugd misschien wel maar nu niet meer functioneel is. Als je op zoek bent naar een geschikte therapie en je een beetje wil inlezen is dit boek wel een aanrader.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lurf op 04-10-2018 22:43:11 ]
Never explain, never apologize.
pi_182338974
Vandaag uitslag gekregen van de test die ik gemaakt had.. Ik ben geslaagd *O*

Top 4 waar ik erg hoog op scoorde, is idd precies met wat ik daar vertel... de 4 "vrij" hoge scores, kloppen ook wel. Al was er 1 die ze vreemd vond.. "Onderwerping", dat ik het gevoel heb dat ik dingen MOET doen van andere. Waarop ik antwoordde: heb je ook mijn opmerking gelezen over die vragen 😇

Ik zie die vragen anders, dan dat ze bedoeld zijn. Ja, ik geef mensen wel eens (met tegenzin) hun zin, om een conflict te voorkomen. Want op het moment dat het een conflict wordt, kan ik ontzettend snel en hard escaleren.

Maar zo zijn die vragen niet bedoeld, dus kwam er een relatief hoge score uit.

Update: Mijn zus, Cum Laude MSc in Psychology, gaat volgende week mee naar gesprek met psych..... dat gaat erg interessant worden...
Maar zij is momenteel vooral boos dat ik die testen allemaal doorzie _O- _O-

[ Bericht 20% gewijzigd door Burner82 op 05-10-2018 19:59:22 ]
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_182398755
Ik krijg meds van de iater, maar welke, geen idee.. ben de naam kwijt, zie ik woensdag wel, als ik ze ophaal (en bloed laat prikken :P)
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_182422802
Ik schijn borderline (stille variant), ontwijkende en obsessief compulsieve persoonlijkheidsstoornis te hebben. Voor mij gaf het wel herkenning hoewel het me soms irriteert omdat je snel in hokjes word geplaatst
pi_182423054
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 18:11 schreef Burner82 het volgende:
Vandaag uitslag gekregen van de test die ik gemaakt had.. Ik ben geslaagd *O*

Top 4 waar ik erg hoog op scoorde, is idd precies met wat ik daar vertel... de 4 "vrij" hoge scores, kloppen ook wel. Al was er 1 die ze vreemd vond.. "Onderwerping", dat ik het gevoel heb dat ik dingen MOET doen van andere. Waarop ik antwoordde: heb je ook mijn opmerking gelezen over die vragen 😇

Ik zie die vragen anders, dan dat ze bedoeld zijn. Ja, ik geef mensen wel eens (met tegenzin) hun zin, om een conflict te voorkomen. Want op het moment dat het een conflict wordt, kan ik ontzettend snel en hard escaleren.

Maar zo zijn die vragen niet bedoeld, dus kwam er een relatief hoge score uit.

Update: Mijn zus, Cum Laude MSc in Psychology, gaat volgende week mee naar gesprek met psych..... dat gaat erg interessant worden...
Maar zij is momenteel vooral boos dat ik die testen allemaal doorzie _O- _O-
Heb je de vragen in die test allemaal eerlijk beantwoord?
pi_182423111
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:51 schreef Cello192 het volgende:
Ik schijn borderline (stille variant), ontwijkende en obsessief compulsieve persoonlijkheidsstoornis te hebben. Voor mij gaf het wel herkenning hoewel het me soms irriteert omdat je snel in hokjes word geplaatst
Gemene vraag: plaats jij jezelf ook in hokjes?

Als het gewoon een diagnose is, zou ik mij er verder niet teveel zorgen om maken. Belangrijker is het als de diagnose matcht met de problemen waar jij tegenaan loopt. Je moet uiteindelijk het gevoel krijgen "dit is het".

Als je twijfelt, mag je om uitleg vragen waarom ze dit bij jou constateren. Als je daarop geen serieus antwoord krijgt, dan vind ik dat persoonlijk heel onbeschoft, want het gaat immers om jou. Jij bent degene die om hulp vraagt en jij bent de enige die het ervaart en voelt.

Ik had dezelfde diagnose gekregen en ik weet hoe verdomd moeilijk het is om bij jezelf te blijven. Maar als het nodig is, probeer dan alsjeblieft op je strepen te staan. De fout die ik elke keer maakte, was door alles wat de psych zei for granted aan te nemen en mezelf niet serieus te nemen.
pi_182423314
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 00:08 schreef madam-april het volgende:

[..]

Heb je de vragen in die test allemaal eerlijk beantwoord?
Zouden ze dat niet in de testen ingecalculeerd hebben?

Ik heb zelf ook meerdere keren dat soort testen gedaan. Vaak krijg je dezelfde soort vraag meerdere keren. Ik denk dat wanneer je liegt in die testen (bijvoorbeeld omdat je een bepaalde diagnose niet wilt krijgen) dat wel zichtbaar wordt in een bepaald patroon.
pi_182425516
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 00:21 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Zouden ze dat niet in de testen ingecalculeerd hebben?

Ik heb zelf ook meerdere keren dat soort testen gedaan. Vaak krijg je dezelfde soort vraag meerdere keren. Ik denk dat wanneer je liegt in die testen (bijvoorbeeld omdat je een bepaalde diagnose niet wilt krijgen) dat wel zichtbaar wordt in een bepaald patroon.
Kortom, het heeft als voorwaarde dat de mensen die de test afnemen achterlijk zijn, en het is niet eens 100% gegarandeerd dat het ook werkt https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Leugendetectie
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182432245
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 07:10 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Kortom, het heeft als voorwaarde dat de mensen die de test afnemen achterlijk zijn, en het is niet eens 100% gegarandeerd dat het ook werkt https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Leugendetectie
Nee. Daar zit psychologie achter wat ook van toepassing is op de meest intelligente mensen.

Mensen met persoonlijkheidsstoornissen zijn vaak allerminst dom, maar bepaalde gedachten en overtuigingen zijn zo ingesleten dat het destructief voor henzelf of anderen uitwerkt, terwijl ze zich daarvan nauwelijks of helemaal niet bewust van zijn.

Net zoals jij nu weer alles wat slecht is projecteert op de psychische hulpverlening. Je gaat er a priori vanuit dat de psycholoog van Burner82 dat allemaal doet om hem mentaal kapot te maken, terwijl je die persoon niet eens kent. Je bent intelligent genoeg om in te kunnen zien dat dit ontzettend overtrokken en onrealistisch is. Je bent ook intelligent genoeg om in te kunnen schatten dat je met dat gedrag wat je als een hangende plaat continu vertoont heel wat irritatie over jezelf afroept. Dus waarom zie je het dan niet in?

Ik heb overigens weinig problemen met jouw gedrag, omdat ik heel goed begrijp dat er bij jou heel wat pijn achter schuilgaat.

En zo heeft Burner82 ook zijn issues. Zijn psycholoog zou haar werk niet goed doen als ze het niet grondig onderzoekt. Als het allemaal zo simpel was, had hij het allang zelf kunnen oplossen.
pi_182434723
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 14:48 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

Nee. Daar zit psychologie achter wat ook van toepassing is op de meest intelligente mensen.

Mensen met persoonlijkheidsstoornissen zijn vaak allerminst dom, maar bepaalde gedachten en overtuigingen zijn zo ingesleten dat het destructief voor henzelf of anderen uitwerkt, terwijl ze zich daarvan nauwelijks of helemaal niet bewust van zijn.

Net zoals jij nu weer alles wat slecht is projecteert op de psychische hulpverlening. Je gaat er a priori vanuit dat de psycholoog van Burner82 dat allemaal doet om hem mentaal kapot te maken, terwijl je die persoon niet eens kent. Je bent intelligent genoeg om in te kunnen zien dat dit ontzettend overtrokken en onrealistisch is. Je bent ook intelligent genoeg om in te kunnen schatten dat je met dat gedrag wat je als een hangende plaat continu vertoont heel wat irritatie over jezelf afroept. Dus waarom zie je het dan niet in?

Ik heb overigens weinig problemen met jouw gedrag, omdat ik heel goed begrijp dat er bij jou heel wat pijn achter schuilgaat.

En zo heeft Burner82 ook zijn issues. Zijn psycholoog zou haar werk niet goed doen als ze het niet grondig onderzoekt. Als het allemaal zo simpel was, had hij het allang zelf kunnen oplossen.
Ik noem niemand dom.. Ik zeg alleen dat ik denk dat psychologen er bij zo'n test vanuit gaan dat hun clienten achterlijk zijn. Dat is wat ik denk, omdat als je een beetje normaal kan nadenken, zegmaar net voldoende om niet compleet in de war te zijn, dat je dan wel ziet dat vragen zich herhalen en dat je dan dus vrij makkelijk via wikipedia erachter komt dat het een vorm van leugendetectie is. Maar goed ook al is het niet makkelijk te begrijpen.. Dan zou geen psycholoog het online gaan vertellen hoe het zit nee. Dus sorry, ik was inderdaad gewoon mijn boosheid aan het uiten. Omdat ik niet het vertrouwen erin heb dat het ze echt iets kan schelen om achter "de waarheid" te komen. Wat gebaseert is op het feit dat ik ook zo'n test moest doen en er vervolgens niets met de uitslag werd gedaan, alsof ze zo maar even een test voor de lol, voor spek en bonen afnamen. Ik begrijp dat het mensen irriteert, maar ik vind dat ik wel het recht heb om mij irritant gevonden te laten worden op internet omdat niemand er last van heeft. Jij vindt me even 1 seconde irritant en dan ga je weer verder met je leven. Of zit je er langer mee? Hetzelfde kan ik zeggen van mensen die hier psychologie aanbidden; zulke posts vind ik ook irritant maar ja het is een mening van een ander. Hoe dan ook heeft mijn mening over de psychiatrie geen enkel effect op de therapie van Burner82.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 10-10-2018 17:10:49 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182436166
Je kan in de psychologie ook niks voor 100% granted beschouwen. Ze kunnen daar net zo min in je hoofd kijken als een ander en ze kunnen ook iemand verkeerd inschatten.

Toch hebben ze als het goed is wel meer inzicht dan de meeste andere mensen, omdat ze in hun studie geleerd hebben hoe bepaalde emoties tot stand komen.

Bij persoonlijkheidsstoornissen is de emotionele ontwikkeling verstoord geraakt. Mensen die het hebben, herkennen hun emoties niet meer goed of weten niet waarmee het heeft te maken, omdat het kleinste dingetje al iets kan triggeren wat te maken heeft met vroeger. Als jij bijvoorbeeld zoveel boosheid voelt naar iemand dat je hem zijn nek wel kan omdraaien omdat hij per ongeluk op je teen stond, weet je dat er iets niet klopt.

Ik heb bij zulke momenten altijd: "Oh, het heeft vast wel weer te maken met iets van vroeger. Wat moet ik ermee? Kom ik hier alleen maar vanaf om voor de tachtigduizendste keer bij de psych te janken hoe kut mijn leven is? Ik wil ook weleens gewoon normaal kunnen reageren. Houdt dat dan in dat ik het allemaal moet opkroppen? Moet ik tegen die vent zeggen dat hij een klootzak is omdat hij op mijn poot staat, of zet ik mezelf daarmee voor lul?" Ik krop het dan maar weer op. Dat gaat een paar maanden goed. Totdat ik weer ergens door geraakt word en dan kan ik extreem agressief reageren. Op dat moment ben ik er 100% van overtuigd dat ik eindelijk eens een keer voor mezelf op kom. Achteraf schaam ik mij kapot dat ik weer zo'n scene heb gemaakt. Het blijft maar bezig in die kop van mij. En in het diepste van mijn ziel het gevoel dat ik een mislukt mens ben die alles zelf heeft veroorzaakt en nog slechter is dan Hitler.

Als ik daarover met mensen praat, is het altijd "je moet niet zo piekeren". Wat verwachten ze wat ik doe? Piekeren is dat je blijft hangen in gedachten die je toch niet verder kunnen helpen. Dat doe ik veel minder vaak dan mensen over mij denken. Het houdt mij wel altijd bezig: als ik erover denk, probeer ik echt te zoeken naar oplossing on eruit te komen of hoe ik met de situatie zoals die nu is het beste kan omgaan, waardoor ik weer controle heb over mijn leven. Maar ik kom er gewoon niet uit, ik voel me verdoemd. En het is nog eens extra moeilijk als mensen het niet kunnen maar het ook niet willen begrijpen. En mij verwijten dat ik een idioot en loser ben die ervoor kiest het zichzelf moeilijk te maken terwijl dat niet zou hoeven. Elke keer weer dezelfde kortzichtige uitspraken en dan ook nog eens het lef hebben dat ze menen dat ze heel slim zijn en ik achterlijk.

Daarom hoop ik dat een psych wel begrijpt waar ikzelf niet uit kan komen.

Als ik mezelf kan redden, is hulp zoeken en me afhankelijk opstellen wel het laatste wat ik wil doen.
pi_182455858
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 00:08 schreef madam-april het volgende:

[..]

Heb je de vragen in die test allemaal eerlijk beantwoord?
Ja, behalve de onzinnige vragen. die hebben ook gewoon een 0-score.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_182456024
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 14:48 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Nee. Daar zit psychologie achter wat ook van toepassing is op de meest intelligente mensen.

Mensen met persoonlijkheidsstoornissen zijn vaak allerminst dom, maar bepaalde gedachten en overtuigingen zijn zo ingesleten dat het destructief voor henzelf of anderen uitwerkt, terwijl ze zich daarvan nauwelijks of helemaal niet bewust van zijn.

Net zoals jij nu weer alles wat slecht is projecteert op de psychische hulpverlening. Je gaat er a priori vanuit dat de psycholoog van Burner82 dat allemaal doet om hem mentaal kapot te maken, terwijl je die persoon niet eens kent. Je bent intelligent genoeg om in te kunnen zien dat dit ontzettend overtrokken en onrealistisch is. Je bent ook intelligent genoeg om in te kunnen schatten dat je met dat gedrag wat je als een hangende plaat continu vertoont heel wat irritatie over jezelf afroept. Dus waarom zie je het dan niet in?

Ik heb overigens weinig problemen met jouw gedrag, omdat ik heel goed begrijp dat er bij jou heel wat pijn achter schuilgaat.

En zo heeft Burner82 ook zijn issues. Zijn psycholoog zou haar werk niet goed doen als ze het niet grondig onderzoekt. Als het allemaal zo simpel was, had hij het allang zelf kunnen oplossen.
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:02 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik noem niemand dom.. Ik zeg alleen dat ik denk dat psychologen er bij zo'n test vanuit gaan dat hun clienten achterlijk zijn. Dat is wat ik denk, omdat als je een beetje normaal kan nadenken, zegmaar net voldoende om niet compleet in de war te zijn, dat je dan wel ziet dat vragen zich herhalen en dat je dan dus vrij makkelijk via wikipedia erachter komt dat het een vorm van leugendetectie is. Maar goed ook al is het niet makkelijk te begrijpen.. Dan zou geen psycholoog het online gaan vertellen hoe het zit nee. Dus sorry, ik was inderdaad gewoon mijn boosheid aan het uiten. Omdat ik niet het vertrouwen erin heb dat het ze echt iets kan schelen om achter "de waarheid" te komen. Wat gebaseert is op het feit dat ik ook zo'n test moest doen en er vervolgens niets met de uitslag werd gedaan, alsof ze zo maar even een test voor de lol, voor spek en bonen afnamen. Ik begrijp dat het mensen irriteert, maar ik vind dat ik wel het recht heb om mij irritant gevonden te laten worden op internet omdat niemand er last van heeft. Jij vindt me even 1 seconde irritant en dan ga je weer verder met je leven. Of zit je er langer mee? Hetzelfde kan ik zeggen van mensen die hier psychologie aanbidden; zulke posts vind ik ook irritant maar ja het is een mening van een ander. Hoe dan ook heeft mijn mening over de psychiatrie geen enkel effect op de therapie van Burner82.
Goede verhalen, lekker kort. Ik reageer (nu) alleen ff op het test gedeelte/of mijn psych goed is.

Die test was min of meer gewoon ook verifiëren wat ik daar allemaal tijdens de sessies zit te orakelen. En dat klopte helemaal, op mijn 8-hoogste score na, maar dat kwam, zoals al eerder gezegd, ik die vragen consequent alles las (heb ik ook als comment erbij geschreven.. O-)
Mijn psycholoog is trouwens goed genoeg om te weten dat ze mij waarschijnlijk gaan doorsturen.
Afgelopen maandag gesprek gehad met de psychiater. Zij zit niet in het "team" dus stond er volledig open in. Zij vind een verwijzing ook het beste.

Dat brengt mij op het volgende punt: iemand ervaring met Pipamperon?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_182456126
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 07:10 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Kortom, het heeft als voorwaarde dat de mensen die de test afnemen achterlijk zijn, en het is niet eens 100% gegarandeerd dat het ook werkt https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Leugendetectie
Een test/vragenlijst van 205 vragen, die je gemaild krijgt, thuis rustig kunt invullen en terugmaild, is iets compleet anders dan een leugendetector he _O- _O-
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_182456260
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 18:18 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Je kan in de psychologie ook niks voor 100% granted beschouwen. Ze kunnen daar net zo min in je hoofd kijken als een ander en ze kunnen ook iemand verkeerd inschatten.

Toch hebben ze als het goed is wel meer inzicht dan de meeste andere mensen, omdat ze in hun studie geleerd hebben hoe bepaalde emoties tot stand komen.

Bij persoonlijkheidsstoornissen is de emotionele ontwikkeling verstoord geraakt. Mensen die het hebben, herkennen hun emoties niet meer goed of weten niet waarmee het heeft te maken, omdat het kleinste dingetje al iets kan triggeren wat te maken heeft met vroeger. Als jij bijvoorbeeld zoveel boosheid voelt naar iemand dat je hem zijn nek wel kan omdraaien omdat hij per ongeluk op je teen stond, weet je dat er iets niet klopt.

Ik heb bij zulke momenten altijd: "Oh, het heeft vast wel weer te maken met iets van vroeger. Wat moet ik ermee? Kom ik hier alleen maar vanaf om voor de tachtigduizendste keer bij de psych te janken hoe kut mijn leven is? Ik wil ook weleens gewoon normaal kunnen reageren. Houdt dat dan in dat ik het allemaal moet opkroppen? Moet ik tegen die vent zeggen dat hij een klootzak is omdat hij op mijn poot staat, of zet ik mezelf daarmee voor lul?" Ik krop het dan maar weer op. Dat gaat een paar maanden goed. Totdat ik weer ergens door geraakt word en dan kan ik extreem agressief reageren. Op dat moment ben ik er 100% van overtuigd dat ik eindelijk eens een keer voor mezelf op kom. Achteraf schaam ik mij kapot dat ik weer zo'n scene heb gemaakt. Het blijft maar bezig in die kop van mij. En in het diepste van mijn ziel het gevoel dat ik een mislukt mens ben die alles zelf heeft veroorzaakt en nog slechter is dan Hitler.

Als ik daarover met mensen praat, is het altijd "je moet niet zo piekeren". Wat verwachten ze wat ik doe? Piekeren is dat je blijft hangen in gedachten die je toch niet verder kunnen helpen. Dat doe ik veel minder vaak dan mensen over mij denken. Het houdt mij wel altijd bezig: als ik erover denk, probeer ik echt te zoeken naar oplossing on eruit te komen of hoe ik met de situatie zoals die nu is het beste kan omgaan, waardoor ik weer controle heb over mijn leven. Maar ik kom er gewoon niet uit, ik voel me verdoemd. En het is nog eens extra moeilijk als mensen het niet kunnen maar het ook niet willen begrijpen. En mij verwijten dat ik een idioot en loser ben die ervoor kiest het zichzelf moeilijk te maken terwijl dat niet zou hoeven. Elke keer weer dezelfde kortzichtige uitspraken en dan ook nog eens het lef hebben dat ze menen dat ze heel slim zijn en ik achterlijk.

Daarom hoop ik dat een psych wel begrijpt waar ikzelf niet uit kan komen.

Als ik mezelf kan redden, is hulp zoeken en me afhankelijk opstellen wel het laatste wat ik wil doen.
Een heleboel dingen kunnen mij triggeren, maar bij mij is het de opbouw van alles. op het werk, domme mensen die domme dingen doen, irritante mensen in de winkel, achterlijke idioten die een half uur lang toeterend door de wijk rijden omdat ze een bruiloft hebben...

Ik heb niet het gevoel dat het te maken heeft met vroeger, ik heb dat altijd al gehad. Jongste woede-uitbarsting die ik kan herinneren, was ik een jaar of 4-5. Ik heb nooit spijt, ik zeg ook nooit (gemeend) sorry.

Ik kan me dus ook heel moeilijk verplaatsen in jou. Maar je bent iig geen idioot of een loser.
Je bent al zo ver dat je zelf wel al vrij aardig kunt omschrijven waar je tegen aanloopt. Nu is het hopen op de goede -oloog of -iater die je er echt mee kan helpen.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_182456506
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:02 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik noem niemand dom.. Ik zeg alleen dat ik denk dat psychologen er bij zo'n test vanuit gaan dat hun clienten achterlijk zijn. Dat is wat ik denk, omdat als je een beetje normaal kan nadenken, zegmaar net voldoende om niet compleet in de war te zijn, dat je dan wel ziet dat vragen zich herhalen en dat je dan dus vrij makkelijk via wikipedia erachter komt dat het een vorm van leugendetectie is. Maar goed ook al is het niet makkelijk te begrijpen.. Dan zou geen psycholoog het online gaan vertellen hoe het zit nee. Dus sorry, ik was inderdaad gewoon mijn boosheid aan het uiten. Omdat ik niet het vertrouwen erin heb dat het ze echt iets kan schelen om achter "de waarheid" te komen. Wat gebaseert is op het feit dat ik ook zo'n test moest doen en er vervolgens niets met de uitslag werd gedaan, alsof ze zo maar even een test voor de lol, voor spek en bonen afnamen. Ik begrijp dat het mensen irriteert, maar ik vind dat ik wel het recht heb om mij irritant gevonden te laten worden op internet omdat niemand er last van heeft. Jij vindt me even 1 seconde irritant en dan ga je weer verder met je leven. Of zit je er langer mee? Hetzelfde kan ik zeggen van mensen die hier psychologie aanbidden; zulke posts vind ik ook irritant maar ja het is een mening van een ander. Hoe dan ook heeft mijn mening over de psychiatrie geen enkel effect op de therapie van Burner82.
De test/vragenlijst die ik ingevuld heb, heb ik ook voorgelegd aan mijn zus (die heeft er verstand van). Het was iig geen standaard testje, maar echt een gerichte vragenlijst. Daarom dat ik hem ook vrij snel kon doorzien en alle achterlijke (naja, lees: niet van toepassing) vragen een 0-score hebben.
De eerstvolgende afspraak met de psych erna, zijn de resultaten ook gewoon besproken, incl de categorie waar het betrekking op had, mijn hoogste scores, en hoe dat in verhouding stond met wat ik tot dan gezegd had/haar bevindingen.

Ik sta er ook vrij neutraal, in de hele discussie of het werkt.. Heb ik er tot nu toe iets aan gehad, nee, niet echt. Heb ik meer inzicht in mijzelf gekregen, ja dat wel.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_182457948
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:34 schreef Burner82 het volgende:

Ik heb niet het gevoel dat het te maken heeft met vroeger, ik heb dat altijd al gehad.
Dat heb je al een paar keer gezegd. Ik zeg ook helemaal niet dat je ongelijk hebt en dat het 't gevolg zou moeten zijn van psychotrauma of zo.

Sowieso hebben dingen die je hebt meegemaakt altijd invloed op wie je nu bent. Zou jij bijvoorbeeld in een moslim-gezin zijn opgegroeid, dan maakt dat al dat je heel anders tegen dingen aan kijkt dan als je niet in zo'n gezin opgroeide.

In die context bedoel ik het meer.

Bij mij is het ook voor een aanzienlijk deel erfelijk. Ik zit op een bepaalde manier in elkaar. Ik ben wel kwaad op de mensen door wie ik mij miskend voel. Maar ik voel me niet zielig, want zo werkt het nou eenmaal in het leven en dat geldt voor iedereen. En het heeft er ook toe geleid dat ik er kracht en wijsheid door heb gekregen. In die zin voel ik mij blessed, want de meeste mensen denken nergens over na en zitten vast in het keurslijf van de samenleving. Ik verbaas me hoeveel mensen er zijn die zo naief en achterlijk zijn :')
pi_182458125
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 19:57 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Sowieso hebben dingen die je hebt meegemaakt altijd invloed op wie je nu bent.

En het heeft er ook toe geleid dat ik er kracht en wijsheid door heb gekregen. In die zin voel ik mij blessed, want de meeste mensen denken nergens over na en zitten vast in het keurslijf van de samenleving. Ik verbaas me hoeveel mensen er zijn die zo naief en achterlijk zijn :')
Dit is het gedeelte dat wij gemeen hebben.
Daarom heb ik nooit spijt, of voel ik me schuldig. Alles wat ik gedaan heb, heeft me gevormd tot wie ik ben vandaag.

Al vind ik de meeste mensen meer achterlijk dan naief..
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:50:17 #222
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_182481532
Achterlijk en naïef zijn voelt soms best lekker hoor. Ik heb me nooit meer zo stabiel gevoeld dan die keer dat ik twee weken lang aan de diazepam zat. De wereld was. Ik was. De helft van mijn werk lukte niet meer omdat ik er met pillen te dom voor was en dat vond ik helemaal prima. Inmiddels ben ik er wel van overtuigd dat de meeste mensen dat van nature hebben. Ik zou er bijna jaloers op worden. Van de andere kant is mijn hoofd een emotioneel pretpark en ik heb levenslang gratis entree, dat is ook niet te versmaden.
Never explain, never apologize.
pi_182484074
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 18:18 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Je kan in de psychologie ook niks voor 100% granted beschouwen. Ze kunnen daar net zo min in je hoofd kijken als een ander en ze kunnen ook iemand verkeerd inschatten.

Toch hebben ze als het goed is wel meer inzicht dan de meeste andere mensen, omdat ze in hun studie geleerd hebben hoe bepaalde emoties tot stand komen.

Bij persoonlijkheidsstoornissen is de emotionele ontwikkeling verstoord geraakt. Mensen die het hebben, herkennen hun emoties niet meer goed of weten niet waarmee het heeft te maken, omdat het kleinste dingetje al iets kan triggeren wat te maken heeft met vroeger. Als jij bijvoorbeeld zoveel boosheid voelt naar iemand dat je hem zijn nek wel kan omdraaien omdat hij per ongeluk op je teen stond, weet je dat er iets niet klopt.

Ik heb bij zulke momenten altijd: "Oh, het heeft vast wel weer te maken met iets van vroeger. Wat moet ik ermee? Kom ik hier alleen maar vanaf om voor de tachtigduizendste keer bij de psych te janken hoe kut mijn leven is? Ik wil ook weleens gewoon normaal kunnen reageren. Houdt dat dan in dat ik het allemaal moet opkroppen? Moet ik tegen die vent zeggen dat hij een klootzak is omdat hij op mijn poot staat, of zet ik mezelf daarmee voor lul?" Ik krop het dan maar weer op. Dat gaat een paar maanden goed. Totdat ik weer ergens door geraakt word en dan kan ik extreem agressief reageren. Op dat moment ben ik er 100% van overtuigd dat ik eindelijk eens een keer voor mezelf op kom. Achteraf schaam ik mij kapot dat ik weer zo'n scene heb gemaakt. Het blijft maar bezig in die kop van mij. En in het diepste van mijn ziel het gevoel dat ik een mislukt mens ben die alles zelf heeft veroorzaakt en nog slechter is dan Hitler.

Als ik daarover met mensen praat, is het altijd "je moet niet zo piekeren". Wat verwachten ze wat ik doe? Piekeren is dat je blijft hangen in gedachten die je toch niet verder kunnen helpen. Dat doe ik veel minder vaak dan mensen over mij denken. Het houdt mij wel altijd bezig: als ik erover denk, probeer ik echt te zoeken naar oplossing on eruit te komen of hoe ik met de situatie zoals die nu is het beste kan omgaan, waardoor ik weer controle heb over mijn leven. Maar ik kom er gewoon niet uit, ik voel me verdoemd. En het is nog eens extra moeilijk als mensen het niet kunnen maar het ook niet willen begrijpen. En mij verwijten dat ik een idioot en loser ben die ervoor kiest het zichzelf moeilijk te maken terwijl dat niet zou hoeven. Elke keer weer dezelfde kortzichtige uitspraken en dan ook nog eens het lef hebben dat ze menen dat ze heel slim zijn en ik achterlijk.

Daarom hoop ik dat een psych wel begrijpt waar ikzelf niet uit kan komen.

Als ik mezelf kan redden, is hulp zoeken en me afhankelijk opstellen wel het laatste wat ik wil doen.
Ik herken me hier heel erg in, het is goed dat je nog wel ergens vertrouwen in hebt. Voor mij is dat supplementen, voor jou psychische hulpverlening en vanuit dat oogpunt snap ik het ook wel. Het helpt voor mij om al het arrogante, makkelijke, zelfingenomen advies van anderen dat eigenlijk geen advies is omdat je er niks mee kunt maar gewoon te zien als goed bedoeld. Dan erger ik me er ook niet zo aan. Het gaat het ene oor in en het andere oor weer uit.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:51 schreef Burner82 het volgende:

De test/vragenlijst die ik ingevuld heb, heb ik ook voorgelegd aan mijn zus (die heeft er verstand van). Het was iig geen standaard testje, maar echt een gerichte vragenlijst. Daarom dat ik hem ook vrij snel kon doorzien en alle achterlijke (naja, lees: niet van toepassing) vragen een 0-score hebben.
De eerstvolgende afspraak met de psych erna, zijn de resultaten ook gewoon besproken, incl de categorie waar het betrekking op had, mijn hoogste scores, en hoe dat in verhouding stond met wat ik tot dan gezegd had/haar bevindingen.

Ik sta er ook vrij neutraal, in de hele discussie of het werkt.. Heb ik er tot nu toe iets aan gehad, nee, niet echt. Heb ik meer inzicht in mijzelf gekregen, ja dat wel.
Het is al heel wat dat je meer inzicht in jezelf hebt gekregen. Dat krijgt ook niet iedereen die zo'n behandeling volgt. Het is goed dat je er nog hoop in hebt.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182485840
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:44 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Het is al heel wat dat je meer inzicht in jezelf hebt gekregen. Dat krijgt ook niet iedereen die zo'n behandeling volgt. Het is goed dat je er nog hoop in hebt.
Nou, na 6 weken mag er ook wel iets meer inzicht komen. Nu komt de clou: dit was pas de oriënterende fase. Er is nog geen enkele behandeling gestart. (Of ja, 1, maar door de psychiater. Die heeft me wat pilletjes voorgeschreven. Gisteren de 1e van gepakt......)

Komende vrijdag krijg ik te horen/heb ik overleg over het vervolg. Waarschijnlijk gaan ze me doorsturen naar meer gespecialiseerde mensen.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_182485844
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:50 schreef Lurf het volgende:
Achterlijk en naïef zijn voelt soms best lekker hoor. Ik heb me nooit meer zo stabiel gevoeld dan die keer dat ik twee weken lang aan de diazepam zat. De wereld was. Ik was. De helft van mijn werk lukte niet meer omdat ik er met pillen te dom voor was en dat vond ik helemaal prima. Inmiddels ben ik er wel van overtuigd dat de meeste mensen dat van nature hebben. Ik zou er bijna jaloers op worden. Van de andere kant is mijn hoofd een emotioneel pretpark en ik heb levenslang gratis entree, dat is ook niet te versmaden.
_O- _O- _O-
Ik heb gister mijn 1e pilletje gepakt... ik merk er niet veel van, behalve dat er rust in mijn hoofd is. Nooit verwacht dat het zou kunnen :P Maar ik denk dat ik het onrustige en zo, inderdaad wel ga missen om den duur. Dus ben benieuwd hoe dit zich ontwikkeld _O-
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_182486116
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 06:42 schreef Burner82 het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Ik heb gister mijn 1e pilletje gepakt... ik merk er niet veel van, behalve dat er rust in mijn hoofd is. Nooit verwacht dat het zou kunnen :P Maar ik denk dat ik het onrustige en zo, inderdaad wel ga missen om den duur. Dus ben benieuwd hoe dit zich ontwikkeld _O-
Om dit verhaal compleet te maken:

Afgelopen maandag psychiater gehad. Zij schreef me Pipamperon voor. Gisteren de 1e gepakt (ivm met bijwerkeningen mag je geen autorijden 1e dagen en zo. Ik heb ook aangepaste dosis (1 keer per dag) omdat ik wel gewoon moet kunnen rijden na de gewenningsperiode).
Vannacht maar 1 keer wakker geworden, dus dat is al een positief iets.
Verder is mijn hoofd ineens rustig. Normaal is het ontzettend druk in mijn hoofd, altijd x aantal gedachtes die continu door mijn hoofd heen vliegen. En nu: rust. Ik ben er nog van aan het genieten _O-
Alsof je vanuit een heavy metal concert ineens een zen-ruimte inloopt *O*
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_182486696
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:09 schreef Burner82 het volgende:

Om dit verhaal compleet te maken:

Afgelopen maandag psychiater gehad. Zij schreef me Pipamperon voor. Gisteren de 1e gepakt (ivm met bijwerkeningen mag je geen autorijden 1e dagen en zo. Ik heb ook aangepaste dosis (1 keer per dag) omdat ik wel gewoon moet kunnen rijden na de gewenningsperiode).
Vannacht maar 1 keer wakker geworden, dus dat is al een positief iets.
Verder is mijn hoofd ineens rustig. Normaal is het ontzettend druk in mijn hoofd, altijd x aantal gedachtes die continu door mijn hoofd heen vliegen. En nu: rust. Ik ben er nog van aan het genieten _O-
Alsof je vanuit een heavy metal concert ineens een zen-ruimte inloopt *O*
Wow, dat klinkt fantastisch. Ik zocht het even op omdat ik het niet kende. Het is een antipsychoticum?? Dat schrijven ze tegenwoordig ook wel eens voor bij adhd of ocd. Ik heb daar een andere van geprobeerd, die moest ook voor rust in het hoofd zorgen en minder ongewenste en nutteloze gedachten, maar bij mij werkte het niet.
Wees wel alert op de bijwerkingen, want die zijn niet mals. Maar ik hoop dat ze bij jou niet zullen voorkomen. Sommige, zoals afvlakking vN gevoelsleven, heb je in eerste instantie niet door, dat had ik bij ssri's.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182486885
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:15 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Wow, dat klinkt fantastisch. Ik zocht het even op omdat ik het niet kende. Het is een antipsychoticum?? Dat schrijven ze tegenwoordig ook wel eens voor bij adhd of ocd. Ik heb daar een andere van geprobeerd, die moest ook voor rust in het hoofd zorgen en minder ongewenste en nutteloze gedachten, maar bij mij werkte het niet.
Wees wel alert op de bijwerkingen, want die zijn niet mals. Maar ik hoop dat ze bij jou niet zullen voorkomen. Sommige, zoals afvlakking vN gevoelsleven, heb je in eerste instantie niet door, dat had ik bij ssri's.
Is bij mij voorgeschreven voor de rust in mijn hoofd en anti-agressie. De rest is meegenomen.
op het 1e gezicht, fysiek iig geen bijwerkingen, buiten wat duf na dan.
Qua afvlakking van gevoelsleven... dat had ik al niet, dus weinig wat daar aan kan veranderen _O-
En ik zit maar op 1*40 mg per dag.. beetje halverwege de normale startdosis (2*20 / 2*40 mg / dag) in.

Disclaimer: ik weet dat het pas de 1e was, er kan nog veel veranderen. Maar tot nu toe is het positief, dat is al heel wat.

[ Bericht 4% gewijzigd door Burner82 op 13-10-2018 09:45:31 ]
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_182491605
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:15 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Wow, dat klinkt fantastisch. Ik zocht het even op omdat ik het niet kende. Het is een antipsychoticum?? Dat schrijven ze tegenwoordig ook wel eens voor bij adhd of ocd. Ik heb daar een andere van geprobeerd, die moest ook voor rust in het hoofd zorgen en minder ongewenste en nutteloze gedachten, maar bij mij werkte het niet.
Wees wel alert op de bijwerkingen, want die zijn niet mals. Maar ik hoop dat ze bij jou niet zullen voorkomen. Sommige, zoals afvlakking vN gevoelsleven, heb je in eerste instantie niet door, dat had ik bij ssri's.
Ik denk echt dat jij ADD of ADHD hebt. Vooral dat denken en analyseren en jezelf daar helemaal in verliezen herken ik heel erg.

Het is heel jammer dat je destijds zo'n rare ADHD-test had en dat je het niet zou hebben omdat de ritalin niet aansloeg. Heel erg kort door de bocht door die lui. Bij mij werd het ook jarenlang afgedaan als 'gepieker'.

Wat veel mensen blijkbaar niet snappen, is dat veel denken niet persé inhoudt dat je veel piekert. Ik merk op dit forum dat je heel veel analyseert en denkt in mogelijkheden. Dat is absoluut niet hetzelfde als piekeren. Piekeren is blijven hangen in negatieve gedachten waar je sowieso niet verder mee zal komen.

Ik snap je pijn en teleurstellingen heel goed! Klopt het dat het niet zozeer is dat ze je verkeerd begrepen, maar vooral dat ze je niet serieus namen en je behandelden alsof je niet goed wijs bent?

De intensieve behandelingen die ik volgde deden me wel goed, maar dat kwam puur door de behandeling zelf en het begrip en interactie met mijn groepsgenoten. Ik had eigenlijk niks aan wat de therapeuten tegen me zeiden: dat was allemaal kortzichtig psychologisch gelul.

Ik was 17 toen ik zelf op zoek ging naar psychische hulp. Pas op mijn 36e na ontelbaar veel behandeling kreeg ik de diagnose ADHD. En de psych die ik daar toegewezen kreeg, was serieus de eerste die een goed beeld kon maken van hoe ik in elkaar zit. Die deed wat een psycholoog hoort te doen: je onderzoeken ipv met allemaal aannames komen.
pi_182491883
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:37 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik denk echt dat jij ADD of ADHD hebt. Vooral dat denken en analyseren en jezelf daar helemaal in verliezen herken ik heel erg.

Het is heel jammer dat je destijds zo'n rare ADHD-test had en dat je het niet zou hebben omdat de ritalin niet aansloeg. Heel erg kort door de bocht door die lui. Bij mij werd het ook jarenlang afgedaan als 'gepieker'.

Wat veel mensen blijkbaar niet snappen, is dat veel denken niet persé inhoudt dat je veel piekert. Ik merk op dit forum dat je heel veel analyseert en denkt in mogelijkheden. Dat is absoluut niet hetzelfde als piekeren. Piekeren is blijven hangen in negatieve gedachten waar je sowieso niet verder mee zal komen.

Ik snap je pijn en teleurstellingen heel goed! Klopt het dat het niet zozeer is dat ze je verkeerd begrepen, maar vooral dat ze je niet serieus namen en je behandelden alsof je niet goed wijs bent?

De intensieve behandelingen die ik volgde deden me wel goed, maar dat kwam puur door de behandeling zelf en het begrip en interactie met mijn groepsgenoten. Ik had eigenlijk niks aan wat de therapeuten tegen me zeiden: dat was allemaal kortzichtig psychologisch gelul.

Ik was 17 toen ik zelf op zoek ging naar psychische hulp. Pas op mijn 36e na ontelbaar veel behandeling kreeg ik de diagnose ADHD. En de psych die ik daar toegewezen kreeg, was serieus de eerste die een goed beeld kon maken van hoe ik in elkaar zit. Die deed wat een psycholoog hoort te doen: je onderzoeken ipv met allemaal aannames komen.
Jij en *geeninspiratie benoemen beide het piekeren.. en beide keren kwam er dus het verkeerde resultaat uit.. hoe omschrijven jullie de gedachtes eigenlijk?
Ben ik oprecht benieuwd naar, want bij mij was het echt 85 gedachtes per seconde... Zelfs in een rustige omgeving bij psych, zei ik ineens tussendoor: kut, boodschappentas vergeten thuis.. (Al was dat een verdedigingstechniek, ze begon dichtbij te komen O-) )
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:35:36 #231
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_182493504
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 06:42 schreef Burner82 het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Ik heb gister mijn 1e pilletje gepakt... ik merk er niet veel van, behalve dat er rust in mijn hoofd is. Nooit verwacht dat het zou kunnen :P Maar ik denk dat ik het onrustige en zo, inderdaad wel ga missen om den duur. Dus ben benieuwd hoe dit zich ontwikkeld _O-
Antipsychotica toch (pipamperon)? Daar heb ik vorig jaar ook serieus over nagedacht maar vanwege de mogelijke bijwerkingen toen niet gedaan. Helemaal afgeschreven heb ik het nog niet, maar met rust reinheid en regelmaat red ik het vooralsnog goed hoewel het opletten blijft. Juist als ik me energiek voel moet ik afremmen en dat is niet iets dat je van nature doet.

Ik denk niet dat je de onrust gaat missen. Het punt van die pillen is juist, dat er geen onrust meer is omdat het je dopaminereceptoren blokkeert; het vonkje waardoor je ontploft is er niet meer. Dat vond ik wel het meest vervelende: je wordt eigenlijk iemand anders. Maar dat is soms wel de beste oplossing.
Never explain, never apologize.
pi_182493976
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 16:35 schreef Lurf het volgende:

[..]

Antipsychotica toch (pipamperon)? Daar heb ik vorig jaar ook serieus over nagedacht maar vanwege de mogelijke bijwerkingen toen niet gedaan. Helemaal afgeschreven heb ik het nog niet, maar met rust reinheid en regelmaat red ik het vooralsnog goed hoewel het opletten blijft. Juist als ik me energiek voel moet ik afremmen en dat is niet iets dat je van nature doet.

Ik denk niet dat je de onrust gaat missen. Het punt van die pillen is juist, dat er geen onrust meer is omdat het je dopaminereceptoren blokkeert; het vonkje waardoor je ontploft is er niet meer. Dat vond ik wel het meest vervelende: je wordt eigenlijk iemand anders. Maar dat is soms wel de beste oplossing.
Ik heb tot nu toe geen bijwerkingen. alleen wat duf in de ochtend en door de dag heen. Maar minder dan de hele dag drinken.
Ik ben nog niet iemand anders geworden, integendeel... doordat het eens ff rustig is, ben ik weer mezelf. (of dat positief is..)
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_182496455
Dag 2 van de pilletjes:


Sometimes quiet is violent
I find it hard to hide it
My pride is no longer inside
It's on my sleeve
My skin will scream reminding me of
Who I killed inside my dream
I hate this car that I'm driving
There's no hiding for me
I'm forced to deal with what I feel
There is no distraction to mask what is real
I could pull the steering wheel
I have these thoughts, so often I ought
To replace that slot with what I once bought
'Cause somebody stole my car radio
And now I just sit in silence
I ponder of something terrifying
'Cause this time there's no sound to hide behind
I find over the course of our human existence
One thing consists of consistence
And it's that we're all battling fear
Oh dear, I don't know if we know why we're here
Oh my, too deep, please stop thinking
I liked it better when my car had sound

[ Bericht 45% gewijzigd door Burner82 op 13-10-2018 19:46:31 ]
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_182500841
volgende week start met therapie *O*
You hold onto friends by keeping your heart a little softer than your head.
pi_182502934
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 22:17 schreef mrbox het volgende:
volgende week start met therapie *O*
*O* *O* wat voor therapie en waarvoor/tegen?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_182506586
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:27 schreef Burner82 het volgende:

Is bij mij voorgeschreven voor de rust in mijn hoofd en anti-agressie. De rest is meegenomen.
op het 1e gezicht, fysiek iig geen bijwerkingen, buiten wat duf na dan.
Qua afvlakking van gevoelsleven... dat had ik al niet, dus weinig wat daar aan kan veranderen _O-
En ik zit maar op 1*40 mg per dag.. beetje halverwege de normale startdosis (2*20 / 2*40 mg / dag) in.

Disclaimer: ik weet dat het pas de 1e was, er kan nog veel veranderen. Maar tot nu toe is het positief, dat is al heel wat.
Gelukkig maar. Verstandig dat ze met een lage dosis begonnen.
Oh ja sorry, als je alleen maar boosheid kent dan valt er alleen het juiste af te vlakken ja. Tenzij je het gevoel hebt dat je iets hebt aan de boosheid, maar mijn eigen ervaring is dat ik er eigenlijk niets aan heb omdat ik zelf nooit de macht bezit om het om te zetten in daden die voor mij zelf of anderen gunstig zijn.

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:37 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

Ik denk echt dat jij ADD of ADHD hebt. Vooral dat denken en analyseren en jezelf daar helemaal in verliezen herken ik heel erg.

Het is heel jammer dat je destijds zo'n rare ADHD-test had en dat je het niet zou hebben omdat de ritalin niet aansloeg. Heel erg kort door de bocht door die lui. Bij mij werd het ook jarenlang afgedaan als 'gepieker'.

Wat veel mensen blijkbaar niet snappen, is dat veel denken niet persé inhoudt dat je veel piekert. Ik merk op dit forum dat je heel veel analyseert en denkt in mogelijkheden. Dat is absoluut niet hetzelfde als piekeren. Piekeren is blijven hangen in negatieve gedachten waar je sowieso niet verder mee zal komen.

Ik snap je pijn en teleurstellingen heel goed! Klopt het dat het niet zozeer is dat ze je verkeerd begrepen, maar vooral dat ze je niet serieus namen en je behandelden alsof je niet goed wijs bent?

De intensieve behandelingen die ik volgde deden me wel goed, maar dat kwam puur door de behandeling zelf en het begrip en interactie met mijn groepsgenoten. Ik had eigenlijk niks aan wat de therapeuten tegen me zeiden: dat was allemaal kortzichtig psychologisch gelul.

Ik was 17 toen ik zelf op zoek ging naar psychische hulp. Pas op mijn 36e na ontelbaar veel behandeling kreeg ik de diagnose ADHD. En de psych die ik daar toegewezen kreeg, was serieus de eerste die een goed beeld kon maken van hoe ik in elkaar zit. Die deed wat een psycholoog hoort te doen: je onderzoeken ipv met allemaal aannames komen.
Dan lijkt het mij weer interessant: hoe groot gedeelte van de Nederlandse bevolking verliest zich teveel in denken en analyseren? Kan me niet voorstellen dat dit weinig mensen zijn, want er zijn maar 2 mogelijkheden, of je verliest jezelf erin of niet. En hoeveel van die mensen die zichzelf erin verliezen hebben adhd?

Ik vind het onderscheid dat jij maakt tussen probleemoplossend denken en piekeren heel goed. Mensen verliezen hun geduld als je voor sommige dingen niet meteen een oplossing hebt gevonden, dan moet je het aan een professional overlaten. Maar als die professional er net zo lang over doet als jijzelf en ook nog geen oplossing heeft, dan accepteren ze het feit dat die persoon zich er voor jouw en de verzekeraars geld ermee bezig houdt ineens wel. Of dan geven ze het idee van een oplossing voor jou helemaal op door inderdaad het probleem helemaal te ontkennen en te zeggen dat je moet stoppen met piekeren.

Ik ben blij dat je uiteindelijk wel een goede ervaring had. Op welke manier was adhd bij jou onderzocht door middel van vragenlijsten of zo of iets anders?

[ Bericht 26% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 14-10-2018 09:20:07 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182506787
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 08:58 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Gelukkig maar. Verstandig dat ze met een lage dosis begonnen.
Oh ja sorry, als je alleen maar boosheid kent dan valt er alleen het juiste af te vlakken ja. Tenzij je het gevoel hebt dat je iets hebt aan de boosheid, maar mijn eigen ervaring is dat ik er eigenlijk niets aan heb omdat ik zelf nooit de macht bezit om het om te zetten in daden die voor mij zelf of anderen gunstig zijn.
Gunstig zullen de daden nooit zijn, als ik handel in/naar mijn boosheid. Medicatie is er ook voor om te zorgen dat ik dat niet doe :P (icm de verwijzing naar een meer gespecialiseerd instituut.)
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_182506890
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:59 schreef Burner82 het volgende:
Jij en *geeninspiratie benoemen beide het piekeren.. en beide keren kwam er dus het verkeerde resultaat uit.. hoe omschrijven jullie de gedachtes eigenlijk?
Ben ik oprecht benieuwd naar, want bij mij was het echt 85 gedachtes per seconde... Zelfs in een rustige omgeving bij psych, zei ik ineens tussendoor: kut, boodschappentas vergeten thuis.. (Al was dat een verdedigingstechniek, ze begon dichtbij te komen O-) )
Hoe heb jij gedachtes in minder dan een seconde en hoe tel jij die ook nog?
Bij mij is het bijv dat ik met iemand aan het praten ben en ik diegene begin uit ts schelden in gedachten of er vreemde sentimentele overdreven dingen over denk bijv je bent de meest geweldige persoon ooit, zo overdreven dat het sarcastisch lijkt, maar ik wil dat niet denken. Dan probeer ik dit te overstemmen in mijn hoofd door liedjes te herhalen of rare dingen te denken zoals strooi hooi in de kooi of zo maar dan kan ik het gesprek niet meer volgen. Ook denk ik af en toe dingen als hoofdpijn en dan ben ik bang dat ik hoofdpijn krijg. Of ik analyseer hele nutteloze dingen.

quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:21 schreef Burner82 het volgende:

Gunstig zullen de daden nooit zijn, als ik handel in/naar mijn boosheid. Medicatie is er ook voor om te zorgen dat ik dat niet doe :P (icm de verwijzing naar een meer gespecialiseerd instituut.)
Goed dat ze je doorverwijzen wanneer kun je daar terecht?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182506992
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:30 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Hoe heb jij gedachtes in minder dan een seconde en hoe tel jij die ook nog?
Bij mij is het bijv dat ik met iemand aan het praten ben en ik diegene begin uit ts schelden in gedachten of er vreemde sentimentele overdreven dingen over denk bijv je bent de meest geweldige persoon ooit, zo overdreven dat het sarcastisch lijkt, maar ik wil dat niet denken. Dan probeer ik dit te overstemmen in mijn hoofd door liedjes te herhalen of rare dingen te denken zoals strooi hooi in de kooi of zo maar dan kan ik het gesprek niet meer volgen. Ook denk ik af en toe dingen als hoofdpijn en dan ben ik bang dat ik hoofdpijn krijg. Of ik analyseer hele nutteloze dingen.

[..]

Goed dat ze je doorverwijzen wanneer kun je daar terecht?
Haha, die vraag had ik al verwacht. 85 was 1e getal dat in me op kwam. Meer om aan te geven dat het nooit stil is in mijn hoofd :P
Ah, op die manier. Herken ik wel enigszins. Tijdens een gesprek denk ik ook aan x aantal andere dingen, omdat het gesprek me niet boeit. Na het gesprek gaat dat gewoon door.
Meestal kan ik me inhouden om niet over iets totaal anders te beginnen :P
Had ik laatst bij de psycholoog... ze was heel interessant aan het vertellen en vragen, maar boeide me zo weinig dat ik ineens zei: gvd, boodschappen tas vergeten..

Goede vraag.. wachtlijsten he.
Je moet er overigens niet te veel bij stilstaan dat een Forensisch Psychiatrisch instituut een wachtlijst heeft van 6 weken gemiddeld.... _O- _O-
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:44:39 #240
101353 mrbox
Miep miep
pi_182507057
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 23:33 schreef Burner82 het volgende:

[..]

*O* *O* wat voor therapie en waarvoor/tegen?
psychoterapeut, mezelf te veel verliezen in relaties enzo (bang zijn om iemand te verliezen en daarom mezelf maar vergeten enzo :') )
You hold onto friends by keeping your heart a little softer than your head.
pi_182508551
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:44 schreef mrbox het volgende:

[..]

psychoterapeut, mezelf te veel verliezen in relaties enzo (bang zijn om iemand te verliezen en daarom mezelf maar vergeten enzo :') )
Klinkt heftig, veel succes!!
Enig idee hoe ze het gaan aanpakken? Of ga je er gewoon open in?

[ Bericht 2% gewijzigd door Burner82 op 14-10-2018 13:18:06 ]
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  zondag 14 oktober 2018 @ 16:20:40 #242
101353 mrbox
Miep miep
pi_182512289
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 22:00 schreef Lurf het volgende:
Ik heb begin dit jaar in een opwelling ( :P ) een keer het boek "Patronen doorbreken" gekocht. Dat gaat over schematherapie en ik vond het erg verhelderend. Het is niet al te moeilijk geschreven en aan de hand van veel (herkenbare) voorbeelden wordt uitgelegd hoe dat werkt met schema's en modi en dat het echt om aangeleerd gedrag gaat dat in je jeugd misschien wel maar nu niet meer functioneel is. Als je op zoek bent naar een geschikte therapie en je een beetje wil inlezen is dit boek wel een aanrader.
Dit boek is echt een aanrader, had gewild dat ik er eerder serieus in was gaan lezen.

quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:33 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Klinkt heftig, veel succes!!
Enig idee hoe ze het gaan aanpakken? Of ga je er gewoon open in?
Geen idee nog, donderdag eerste sessie en ga het meemaken.
You hold onto friends by keeping your heart a little softer than your head.
pi_182512440
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:20 schreef mrbox het volgende:

[..]

Dit boek is echt een aanrader, had gewild dat ik er eerder serieus in was gaan lezen.

[..]

Geen idee nog, donderdag eerste sessie en ga het meemaken.
Ik vind inlezen in een therapie altijd een beetje eng. Ja, het kan je zeker helpen doorzien wat je psych van je vraagt en waarom, je kunt snel stappen zetten.
Maar vaak zijn de mensen die het lezen ook de mensen die zeggen: Ja, maar in het boek stond dit.. Jij doet dat, jij weet er niks van, wat ben jij een kut pych!
6 jaar opleiding vs 30 minuten boek lezen....

Veel succes! wordt het trouwens meer een intake, om te kijken hoe ze het gaan aanpakken, of kennis maken en langzaam beginnen ermee?

Ik krijg vrijdag te horen of ik al dan niet doorgestuurd word (en dat doen ze...), maar opzich voor mij ook wel een spannende dag. Wachtlijsten en zo.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  zondag 14 oktober 2018 @ 16:36:14 #244
101353 mrbox
Miep miep
pi_182512522
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:31 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ik vind inlezen in een therapie altijd een beetje eng. Ja, het kan je zeker helpen doorzien wat je psych van je vraagt en waarom, je kunt snel stappen zetten.
Maar vaak zijn de mensen die het lezen ook de mensen die zeggen: Ja, maar in het boek stond dit.. Jij doet dat, jij weet er niks van, wat ben jij een kut pych!
6 jaar opleiding vs 30 minuten boek lezen....

Veel succes! wordt het trouwens meer een intake, om te kijken hoe ze het gaan aanpakken, of kennis maken en langzaam beginnen ermee?

Ik krijg vrijdag te horen of ik al dan niet doorgestuurd word (en dat doen ze...), maar opzich voor mij ook wel een spannende dag. Wachtlijsten en zo.
Het is ook maar net hoe je dat boek gebruikt, het gaat om inzicht niet om een professional af te branden als hij/zij een andere werkwijze heeft.

Voor mij is het kennismaken en langzaam beginnen er mee (teminste dat is wat ik er van bergijp)

Ja die wachtlijsten zijn *** hopelijk sturen ze je niet door
You hold onto friends by keeping your heart a little softer than your head.
pi_182512730
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:36 schreef mrbox het volgende:

[..]

Het is ook maar net hoe je dat boek gebruikt, het gaat om inzicht niet om een professional af te branden als hij/zij een andere werkwijze heeft.

Voor mij is het kennismaken en langzaam beginnen er mee (teminste dat is wat ik er van bergijp)

Ja die wachtlijsten zijn *** hopelijk sturen ze je niet door
Nee, dat is precies hoe ik er tegenaan kijk. Het kan je helpen. Ik mag zelf niet teveel zeggen, heb social works en psychologie gestudeerd, dus ik ken de trucjes wel.. _O-
Nog erger, afgelopen vrijdag mijn zus meegenomen naar de psych (wilde ze zo graag...) maar mijn zus is dus een MSc in Psychology... _O- _O-
Dus bij iedere stomme opmerking die ik maatke (en dat doe ik nog wel eens _O- _O- ) was het 2 tegen 1 _O- _O-

Ik hoop wel op de verwijzing. Tot die tijd, blijf ik graag bij mijn huidig behandelde -oloog en -iater... Maar ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik voluit kan gaan. Ik zit daar altijd met de handrem erop.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_182515343
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 08:58 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik ben blij dat je uiteindelijk wel een goede ervaring had. Op welke manier was adhd bij jou onderzocht door middel van vragenlijsten of zo of iets anders?
Een test van een paar uur.

Ik kreeg eerst een lang interview om dingen zoals bijv PTSS of een psychotische aandoening uit te sluiten. Daarna kreeg ik een heel lang interview met allemaal vragen die refereerden naar ADD en ADHD, of ik mij daarin herkende. Toen nog een interview met de arts over mijn levensloop en mijn medisch rapport. En nog schriftelijke vragenlijsten.

Ik dacht: het zal wel niet. Ik stel me gewoon aan. Ik zal wel weer te horen dat ik het niet heb en iets anders moet zoeken om over mijn gevoelens te praten. En toen bleek ik op alle punten positief te scoren op aandachtsproblemen. Nauwelijks op hyperactiviteit en impulsiviteit.

De behandelaars vonden mijn gedrag meer overeenkomen met ADHD dan met ADD. Later moest ik een QB-test doen: een objectieve test speciaal ontwikkelend om de aandachtsproblemen, hyperactiviteit en impulsiviteit vast te leggen. Ik voelde mij op den duur me toch onrustig worden! En ik kreeg een deja vu naar mijn middelbare schooltijd: tijdens examens zat ik ook altijd zo te wiebelen en te draaien op mijn stoel.

De psychiater heeft de resultaten heel goed uitgezocht en was er 100% van overtuigd dat ik het gecombineerde type heb.

~~~~~~~~

Dat ik eerst nauwelijks punten scoorde op die H geeft aan hoe fucked up ik ben geworden door hoe mensen mij altijd hebben behandeld. Ik ben wel blij dat ik uiteindelijk toch altijd heb gevochten voor mezelf en dat het men niet is gelukt om mij kapot te maken.
pi_182515508
Weet je waar ik ook zo van baal?

Er zijn duizenden cursussen en workshops te vinden om aan jezelf te werken. Maar ze worden allemaal gegeven door zo'n kort pittig figuur met een hippie-mentaliteit. _O- Allemaal in de trant van: leer liefde te ontvangen van andere mensen, ontdek je vrouwelijke kanten, stel jezelf geen ambities meer en leer genieten zoals hersenloze idioten die bloemetjes plukken dat doen.

Ik had graag iets of iemand tegengekomen met: "Ik weet hoe zwaar het leven is, ik begrijp waar je tegenaanloopt ... en ik ga je coachen dat je een sterk persoon wordt die niet meer met zich laat sollen!"

Het bestaat denk ik gewoon niet. Alles is gericht op zwakke mensen die liever willen blijven janken en vooral niet willen erkennen dat je gewoon de lul bent als je zwak in het leven staat.

Je moet het echt zelf doen. En wees blij dat wanneer het je lukt je veel wijzer en eigenzinniger bent dan het meeste gepeupel van het volk ^O^
pi_182515610
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 19:32 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Een test van een paar uur.

Ik kreeg eerst een lang interview om dingen zoals bijv PTSS of een psychotische aandoening uit te sluiten. Daarna kreeg ik een heel lang interview met allemaal vragen die refereerden naar ADD en ADHD, of ik mij daarin herkende. Toen nog een interview met de arts over mijn levensloop en mijn medisch rapport. En nog schriftelijke vragenlijsten.

Ik dacht: het zal wel niet. Ik stel me gewoon aan. Ik zal wel weer te horen dat ik het niet heb en iets anders moet zoeken om over mijn gevoelens te praten. En toen bleek ik op alle punten positief te scoren op aandachtsproblemen. Nauwelijks op hyperactiviteit en impulsiviteit.

De behandelaars vonden mijn gedrag meer overeenkomen met ADHD dan met ADD. Later moest ik een QB-test doen: een objectieve test speciaal ontwikkelend om de aandachtsproblemen, hyperactiviteit en impulsiviteit vast te leggen. Ik voelde mij op den duur me toch onrustig worden! En ik kreeg een deja vu naar mijn middelbare schooltijd: tijdens examens zat ik ook altijd zo te wiebelen en te draaien op mijn stoel.

De psychiater heeft de resultaten heel goed uitgezocht en was er 100% van overtuigd dat ik het gecombineerde type heb.

~~~~~~~~

Dat ik eerst nauwelijks punten scoorde op die H geeft aan hoe fucked up ik ben geworden door hoe mensen mij altijd hebben behandeld. Ik ben wel blij dat ik uiteindelijk toch altijd heb gevochten voor mezelf en dat het men niet is gelukt om mij kapot te maken.
Ik vind het interessant, hoe jij denkt dat mensen je kapot willen maken.. En zoals je het verteld, wilde je een bepaalde diagnose krijgen..
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_182515656
quote:
10s.gif Op zondag 14 oktober 2018 19:41 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Weet je waar ik ook zo van baal?

Er zijn duizenden cursussen en workshops te vinden om aan jezelf te werken. Maar ze worden allemaal gegeven door zo'n kort pittig figuur met een hippie-mentaliteit. _O- Allemaal in de trant van: leer liefde te ontvangen van andere mensen, ontdek je vrouwelijke kanten, stel jezelf geen ambities meer en leer genieten zoals hersenloze idioten die bloemetjes plukken dat doen.

Ik had graag iets of iemand tegengekomen met: "Ik weet hoe zwaar het leven is, ik begrijp waar je tegenaanloopt ... en ik ga je coachen dat je een sterk persoon wordt die niet meer met zich laat sollen!"

Het bestaat denk ik gewoon niet. Alles is gericht op zwakke mensen die liever willen blijven janken en vooral niet willen erkennen dat je gewoon de lul bent als je zwak in het leven staat.

Je moet het echt zelf doen. En wees blij dat wanneer het je lukt je veel wijzer en eigenzinniger bent dan het meeste gepeupel van het volk ^O^
2e sessie bij de psych, zat er iemand tegenover me, die mij kende.. In de wachtkamer.. Hij kwam een bekende tegen.. Hij gooide ongeveer zijn hele levensverhaal eruit in die 3 minuten, hoe alles tegenzat, alles was kut, en niemand had meer contact...

Mijn psych kwam voordat ik ging reageren..
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_182517623
Ik heb niet de overtuiging ofzo dat mensen mij onbewust kapot willen maken.

Ik ben uiteraard wel boos op degenen die mij hebben "beschadigd" - om het maar theatraal uit te drukken. Die boosheid ontstond vooral toen ik merkte dat ik er zelf niet uit kon komen. Anders vind ik het zonde van mijn energie. Maar ja ... ik kwam in een positie dat ik echt de hulp van anderen nodig had om weer op mijn geestelijke kracht te komen.

De meeste mensen hebben altijd wel goede bedoelingen gehad. Maar ze zijn helaas dom en arrogant. Zij vinden dat ik teveel pieker en nadenk en dat ik daarmee moet stoppen. Maar gaan problemen daarmee weg? Gaan problemen weg door alles positief te bekijken? Of je het glas halfvol of halfleeg noemt: het blijft tot de helft gevuld.

Daarbij vind ik dat ik heel positief ben ingesteld. Ook in de meest donkere perioden van mijn leven kon ik denken "ook al zie ik geen oplossing, dat betekent nog niet dat er geen oplossing is. Ik hou het vol, want ik kan er in de toekomst heel anders tegenaan kijken"

Ik vermoedde al heel lang ADD (de H niet). Maar ook dan werd er elke keer door diverse behandelaars op mij ingepraat dat ik dat niet heb en ik niet zo moet piekeren. Toen ging ik zelf concluderen "Het zal wel dan. Als zoveel mensen zeggen dat ik het niet heb, dan zal ik mezelf wel rare ideeën hebben aangepraat. Laat ik hen maar geloven en mezelf niet al te serieus nemen."

Toen ik uiteindelijk de diagnose ADHD kreeg, ging ik beseffen dat ik dus helemaal niet zo dom ben als mensen dachten. Er zijn nog veel meer puzzelstukjes op zijn plek gevallen. Ik begrijp nu beter waardoor alles is gekomen.

In het leven werkt het zo dat wanneer jouw problemen niet in hapklare brokken uit te leggen valt, je er alleen voor staat. So be it. Als ik het alleen kan oplossen, heb ik anderen er ook niet voor nodig. Ik begrijp best wel dat anderen geen zin hebben om zich bezig te houden met mijn sores. Maar dan moeten ze daar ook gewoon eerlijk in zijn. En niet met bullcrap aankomen als "je moet je gevoelens tonen, want gedeelde smart is halve smart bla bla bla bla" Allemaal dingen die je graag zou willen horen als je jezelf machteloos voelt. Maar of het reëel is ... daar hebben ze weer niet over nagedacht. Dat gaan hun hersentjes pijn doen van al dat nadenken :') Het is natuurlijk veel leuker om over Boer Zoekt Vrouw te ouwehoeren en overdreven vrolijk en aardig tegen elkaar te doen.

Maar ik ben er juist sterker door geworden. My rage will become my strenght. Ik heb helemaal geen intenties om anderen pijn te doen - ik gebruik het om mezelf sterker te maken. Maar ja ... als mensen toch bijdehand gaan doen en na al die jaren nog steeds doorgaan met hoe ze mij in het verleden hebben vernederd, dan komt ze dat heel duur te staan. Waarom zou ik empathie moeten voelen naar lui die dat niet naar mij hebben?

Maar goed ... eerst mijn financiële en praktische zaken aanpakken. En daarna wil ik heel ergens anders een nieuw leven opbouwen. Dan kan ik het hopelijk allemaal achter me laten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')