abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182014161
Dat er een hetze gaande is tegen rokers hoef ik niet uit te leggen denk ik. Op steeds meer plekken worden ze weggejaagd. Minderjarige pubers worden zelfs ingezet en opgeleid tot klikspaan om cafe-eigenaren te verraden. In sigarenzaakjes waar alleen mensen komen die roken is het zelfs verboden om een sigaartje te roken. De haat zit dus best wel diep kunnen we stellen. Veel partijen steunen dit.

En dan bestaat er tegenwoordig ook zoiets als Shisha lounges.

Wat vindt onze overheid eigenlijk van Shisha?

Welke gezondheidsrisico’s kleven aan het gebruik van een waterpijp

Het roken van een waterpijp is, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, minstens even schadelijk als het roken van sigaretten. Mogelijk is het zelfs schadelijker. Bij het roken van een waterpijp (met nicotine) komen dezelfde schadelijke stoffen vrij als bij het roken van een sigaret. De stoffen die vrijkomen bij het roken van een waterpijp zijn afkomstig van zowel de rookwaar als de verhittingsbron. Naast de giftige en verslavende stof nicotine, komen kankerverwekkende stoffen als teer en nitrosamine vrij. Daarnaast komen ook zware metalen, zoals chroom, nikkel, cadmium en lood vrij bij de verbranding van de kooltjes. Ook komt er koolmonoxide (CO) vrij (tot wel 30 keer meer dan bij roken van een sigaret) door onvolledige verbranding van de niet elektrische kooltjes. Door de koolmonoxide die vanuit de rook in het bloed komt, kan dit leiden tot CO-vergiftiging. Bij een recent geval van CO-vergiftiging door waterpijpgebruik in een shisha-lounge zijn CO-waarden gemeten die zo’n 17 keer boven de wettelijke norm uitkwamen 1 . Uit diverse onderzoeken is gebleken dat de gemiddelde concentraties van fijnstof en CO in de shisha-lounges significant hoger waren. Een ander onderzoek 2 laat zien dat er in shisha-lounges hoge- en daarmee schadelijke- concentraties fijnstof en CO worden aangetroffen en dat de luchtverontreiniging (fijnstof, CO) toeneemt naarmate er meer waterpijpen tegelijkertijd worden gerookt.

Het roken van een waterpijp verhoogt het risico op laag geboortegewicht, longkanker en andere ziekten van de luchtwegen, zoals COPD en tandvleesaandoeningen. Op basis van de risico’s van rook die vrijkomt bij sigaretten kan een inschatting worden gemaakt van de effecten van gebruik van de waterpijp op de lange termijn. Veelvuldige blootstelling aan stoffen als teer, koolmonoxide en lood veroorzaken op de lange termijn long- en mondkanker, hart en vaatziekten en verminderde vruchtbaarheid. 3

Over het algemeen kan worden gesteld dat bij het roken van een waterpijp deze rokers meer schadelijke stoffen binnenkrijgen dan tijdens het roken van sigaretten. Rokers van een waterpijp inhaleren namelijk dieper en een rooksessie duurt langer. Ook meeroken ofwel passief roken van waterpijpen blijkt schadelijk te zijn. Indien er waterpijpen zonder tabak gerookt worden en er etenswaren genuttigd kunnen worden, zoals een lunch en/of diner, dient de ruimte waar waterpijpen zonder tabak genuttigd worden apart en afgesloten te zijn.

Als gebruik wordt gemaakt van kruidenmengsels in plaats van waterpijptabak dan blijkt dat ook gevaarlijke stoffen vrijkomen, waaronder CO en polycyclische koolwaterstoffen. Bij het gebruik van dampsteentjes, als alternatief van waterpijptabak is vooralsnog niets bekend over de eventuele schadelijkheid van het gebruik.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2016-188973.html

Hee, dat is vreemd. Ik zie het niet als een probleem maar mijns inziens zouden de partijen die een hetze voeren tegen roken en rokers dit toch ook ernstig moeten vinden?

Waarom het ene keihard aanpakken met elk mogelijk middel en het andere met rust laten? Waarom pakken ze die Shisha lounges dan niet aan?
  woensdag 19 september 2018 @ 21:05:52 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182014245
Politici redeneren meestal niet logisch en ook feitenvrij.
En de politiek bestaat vooral uit babyboomers net als het stemvee.
Dus waarom? Omdat ze er niet mee bezig zijn en omdat er geen stemmen mee te winnen zijn.
pi_182014477
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 21:05 schreef BasEnAad het volgende:
Politici redeneren meestal niet logisch en ook feitenvrij.
En de politiek bestaat vooral uit babyboomers net als het stemvee.
Dus waarom? Omdat ze er niet mee bezig zijn en omdat er geen stemmen mee te winnen zijn.
Dat is waar en politici komen daar vaak mee weg als het ene niet zo lijkt op het andere. In dit geval liggen de twee bezigheden zo dicht bij elkaar dat het voor mij heel merkwaardig is dat ze er onderscheid in maken. En niet zo'n beetje ook, tegen het ene voeren ze een keiharde hetze en het andere kan doen en laten wat ze willen.

Het is alsof je een keihard repressief beleid voert tegen crack en ondertussen heroïnehandelaren toestaat winkels op te richten waar ze hun heroïne kunnen verkopen.
pi_182014610
Je kan beter helemaal niet roken en drinken
pi_182015067
Je hoort ze er zelfs niet over. Heb nog nooit een politicus horen pleiten dat Shisha lounges verboden moeten worden :? Mogen minderjarigen een waterpijp roken in een Shisha-lounge? Indien niet: Wordt daar tegen opgetreden? Heb nog nooit gehoord dat een Shisha-lounge een boete kreeg, dat minderjarige pubers erop afgestuurd zijn om de Shisha-lounge-eigenaar te verleiden hem een waterpijp te laten roken om hem vervolgens te verraden aan zijn opdrachtgever, de staat. Dit soort praktijken zijn wel normaal bij gewone cafés.
  woensdag 19 september 2018 @ 22:06:06 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182015896
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 21:37 schreef Braindead2000 het volgende:
Je hoort ze er zelfs niet over. Heb nog nooit een politicus horen pleiten dat Shisha lounges verboden moeten worden :? Mogen minderjarigen een waterpijp roken in een Shisha-lounge? Indien niet: Wordt daar tegen opgetreden? Heb nog nooit gehoord dat een Shisha-lounge een boete kreeg, dat minderjarige pubers erop afgestuurd zijn om de Shisha-lounge-eigenaar te verleiden hem een waterpijp te laten roken om hem vervolgens te verraden aan zijn opdrachtgever, de staat. Dit soort praktijken zijn wel normaal bij gewone cafés.
De politiek is door en door populistisch. Er valt voor CDA/VVD niets te halen om hierover te gaan klagen.
pi_182016115
Ik denk dat dat voornamelijk te maken heeft met dat de sigaretten/sigaren/kretek/joint/whatever-rokers dat ook op straat doen en daarmee wat meer in de spotlights staat dan shisha wat eigenlijk exclusief in een lounge, café of thuis wordt gedaan.

Maar inderdaad. Het is op z'n zachts gezegd inconsistent te noemen dat men tegenwoordig niet meer voor zijn eigen cafe of zaak kan beslissen of er gerookt mag worden maar dat shishalounges etc die dans ontspringen.

Uiteindelijk blijft het vooral heel vreemd dat rookverbod. Zeker om te horen dat er steun komt vanuit zogenaamd liberale partijen.
Conscience do cost.
  donderdag 20 september 2018 @ 08:56:27 #8
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_182021027
Daarnaast zijn shishalounges ook allemaal broeinesten van criminaliteit. Misschien dat ze ze daarom open houden. Dan kunnen ze al die criminelen een beetje in de gaten houden.
  maandag 24 september 2018 @ 09:56:37 #9
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182098490
Shisha :') Roken maar dan nog net ietsje irritanter :r

"Ja maar het water filtert het dus het is niet schadelijk hoor!" :')
Man of Steal.
  maandag 24 september 2018 @ 09:57:16 #10
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182098495
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 08:56 schreef Richestorags het volgende:
Daarnaast zijn shishalounges ook allemaal broeinesten van criminaliteit. Misschien dat ze ze daarom open houden. Dan kunnen ze al die criminelen een beetje in de gaten houden.
En dit ook ja. Altijd een bepaald type mens dat dit doet.
Man of Steal.
pi_182098573
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:15 schreef ems. het volgende:

Het is op z'n zachts gezegd inconsistent te noemen dat men tegenwoordig niet meer voor zijn eigen cafe of zaak kan beslissen of er gerookt mag worden maar dat shishalounges etc die dans ontspringen.
Is dit nu echt zo?

Het lijkt mij dat shishalounges gewoon onder de horeca vallen, en daarmee onder het rookverbod.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 24 september 2018 @ 11:40:37 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_182100001
in coffeeshops mag je ook blowen.

http://www.shishaexperts.nl/Shisha-informatie/Wetgeving-1

[ Bericht 74% gewijzigd door -XOR- op 24-09-2018 11:50:24 ]
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 24 september 2018 @ 17:24:17 #13
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182107181
quote:
Je mag puur wiet roken maar geen tabak erdoorheen.

Shisha is toch gewoon tabak?
Man of Steal.
  maandag 24 september 2018 @ 17:25:09 #14
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182107198
Sowieso fuck die Shisha lounges :') Komen toch alleen maar turken en andere criminelen. Je moet die dingen sws sluiten ongeacht de wet.
Man of Steal.
  maandag 24 september 2018 @ 18:19:15 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_182108330
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 17:24 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Je mag puur wiet roken maar geen tabak erdoorheen.

Shisha is toch gewoon tabak?
In shishalounges mag je alleen 'tabaksvervangers' roken.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 24 september 2018 @ 18:19:47 #16
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182108342
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]

In shishalounges mag je alleen 'tabaksvervangers' roken.
gebeurt toch niet
Man of Steal.
  maandag 24 september 2018 @ 18:20:33 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_182108353
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 18:19 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

gebeurt toch niet
Klopt, maar dat is wat anders ;)

https://www.ad.nl/gezond/(...)-met-tabak~a1e61f24/
We have always been at war with Eastasia.
pi_182185476
Hoeveel kost zo'n pijp en loont dat dan, als het witwas fabriekjes zijn dan moet er wat aan gebeuren.
Het gezondheidsrisico tja dan moet je maar niet daar naar binnen gaan.
Eerlijk gezegd heb ik pas van 1 vvd-er tegen roken gehoord.
pi_182204777
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 17:24 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Je mag puur wiet roken maar geen tabak erdoorheen.

Ja, maar daar houdt helemaal niemand zich aan :')
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_182204902
quote:
Alleen in aparte rookruimtes, die sinds kort ook ter discussie staan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182459760
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 21:02 schreef Braindead2000 het volgende:
Dat er een hetze gaande is tegen rokers hoef ik niet uit te leggen denk ik. Op steeds meer plekken worden ze weggejaagd. Minderjarige pubers worden zelfs ingezet en opgeleid tot klikspaan om cafe-eigenaren te verraden. In sigarenzaakjes waar alleen mensen komen die roken is het zelfs verboden om een sigaartje te roken. De haat zit dus best wel diep kunnen we stellen. Veel partijen steunen dit.

En dan bestaat er tegenwoordig ook zoiets als Shisha lounges.

Wat vindt onze overheid eigenlijk van Shisha?

Welke gezondheidsrisico’s kleven aan het gebruik van een waterpijp

Het roken van een waterpijp is, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, minstens even schadelijk als het roken van sigaretten. Mogelijk is het zelfs schadelijker. Bij het roken van een waterpijp (met nicotine) komen dezelfde schadelijke stoffen vrij als bij het roken van een sigaret. De stoffen die vrijkomen bij het roken van een waterpijp zijn afkomstig van zowel de rookwaar als de verhittingsbron. Naast de giftige en verslavende stof nicotine, komen kankerverwekkende stoffen als teer en nitrosamine vrij. Daarnaast komen ook zware metalen, zoals chroom, nikkel, cadmium en lood vrij bij de verbranding van de kooltjes. Ook komt er koolmonoxide (CO) vrij (tot wel 30 keer meer dan bij roken van een sigaret) door onvolledige verbranding van de niet elektrische kooltjes. Door de koolmonoxide die vanuit de rook in het bloed komt, kan dit leiden tot CO-vergiftiging. Bij een recent geval van CO-vergiftiging door waterpijpgebruik in een shisha-lounge zijn CO-waarden gemeten die zo’n 17 keer boven de wettelijke norm uitkwamen 1 . Uit diverse onderzoeken is gebleken dat de gemiddelde concentraties van fijnstof en CO in de shisha-lounges significant hoger waren. Een ander onderzoek 2 laat zien dat er in shisha-lounges hoge- en daarmee schadelijke- concentraties fijnstof en CO worden aangetroffen en dat de luchtverontreiniging (fijnstof, CO) toeneemt naarmate er meer waterpijpen tegelijkertijd worden gerookt.

Het roken van een waterpijp verhoogt het risico op laag geboortegewicht, longkanker en andere ziekten van de luchtwegen, zoals COPD en tandvleesaandoeningen. Op basis van de risico’s van rook die vrijkomt bij sigaretten kan een inschatting worden gemaakt van de effecten van gebruik van de waterpijp op de lange termijn. Veelvuldige blootstelling aan stoffen als teer, koolmonoxide en lood veroorzaken op de lange termijn long- en mondkanker, hart en vaatziekten en verminderde vruchtbaarheid. 3

Over het algemeen kan worden gesteld dat bij het roken van een waterpijp deze rokers meer schadelijke stoffen binnenkrijgen dan tijdens het roken van sigaretten. Rokers van een waterpijp inhaleren namelijk dieper en een rooksessie duurt langer. Ook meeroken ofwel passief roken van waterpijpen blijkt schadelijk te zijn. Indien er waterpijpen zonder tabak gerookt worden en er etenswaren genuttigd kunnen worden, zoals een lunch en/of diner, dient de ruimte waar waterpijpen zonder tabak genuttigd worden apart en afgesloten te zijn.

Als gebruik wordt gemaakt van kruidenmengsels in plaats van waterpijptabak dan blijkt dat ook gevaarlijke stoffen vrijkomen, waaronder CO en polycyclische koolwaterstoffen. Bij het gebruik van dampsteentjes, als alternatief van waterpijptabak is vooralsnog niets bekend over de eventuele schadelijkheid van het gebruik.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2016-188973.html

Hee, dat is vreemd. Ik zie het niet als een probleem maar mijns inziens zouden de partijen die een hetze voeren tegen roken en rokers dit toch ook ernstig moeten vinden?

Waarom het ene keihard aanpakken met elk mogelijk middel en het andere met rust laten? Waarom pakken ze die Shisha lounges dan niet aan?
Ze doen dit omdat shisha iets is dat mensen niet standaard en om dagelijkse basis doen (de meeste dan) dat maakt het in het algemeen een veel minder grote dreiging dan roken
pi_182459986
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:13 schreef JohnJohnson123 het volgende:

[..]

Ze doen dit omdat shisha iets is dat mensen niet standaard en om dagelijkse basis doen (de meeste dan) dat maakt het in het algemeen een veel minder grote dreiging dan roken
ik ben het hier niet mee eens, 2
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:13 schreef JohnJohnson123 het volgende:

[..]

Ze doen dit omdat shisha iets is dat mensen niet standaard en om dagelijkse basis doen (de meeste dan) dat maakt het in het algemeen een veel minder grote dreiging dan roken
ik ben het hier niet mee eens, allebei is onacceptabel
pi_182460034
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:21 schreef Lalalalalalalala8 het volgende:

[..]

ik ben het hier niet mee eens, 2

[..]

ik ben het hier niet mee eens, allebei is onacceptabel
Als je het zo bekijkt kan je net zo goed al het vette voedsel verbannen. Dit is ook ter genot en er gaan veel meer mensen dood aan dan aan shisha
pi_182460096
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:23 schreef JohnJohnson123 het volgende:

[..]

Als je het zo bekijkt kan je net zo goed al het vette voedsel verbannen. Dit is ook ter genot en er gaan veel meer mensen dood aan dan aan shisha
daar heeft u zeker een punt, alleen vind ik dat hier misschien netzoals alchohol een minimale leeftijdsgrens aan vast moet zitten
pi_182460136
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:25 schreef Lalalalalalalala8 het volgende:

[..]

daar heeft u zeker een punt, alleen vind ik dat hier misschien netzoals alchohol een minimale leeftijdsgrens aan vast moet zitten
Op deze manier verbannen mensen langzaam maar zeker al het genot uit het leven van een kind. Dit vind ik onnodig
pi_182460161
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:26 schreef JohnJohnson123 het volgende:

[..]

Op deze manier verbannen mensen langzaam maar zeker al het genot uit het leven van een kind. Dit vind ik onnodig
u wil zeggen dat je geen genot uit andere dingen kunt halen?
pi_182460259
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:26 schreef Lalalalalalalala8 het volgende:

[..]

u wil zeggen dat je geen genot uit andere dingen kunt halen?
Ik wil zeggen dat mensen er momenteel naar mijn idee zo veel mogelijk aan doen om een kind de jeugd zuur te maken.
pi_182460376
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:29 schreef JohnJohnson123 het volgende:

[..]

Ik wil zeggen dat mensen er momenteel naar mijn idee zo veel mogelijk aan doen om een kind de jeugd zuur te maken.
maar laten we dan even terug komen op het punt, shisha of roken?
pi_182460421
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:32 schreef Lalalalalalalala8 het volgende:

[..]

maar laten we dan even terug komen op het punt, shisha of roken?
Het is een feit dat beide slecht is voor de gezondheid.
Maar ik vind dat je beter af en toe shisha kan doen dat dat je rookt aangezien je in roken blijft hangen. Shisha doe je af en toe.
pi_182460454
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:34 schreef JohnJohnson123 het volgende:

[..]

Het is een feit dat beide slecht is voor de gezondheid.
Maar ik vind dat je beter af en toe shisha kan doen dat dat je rookt aangezien je in roken blijft hangen. Shisha doe je af en toe.
beweerd u hierbij dat shisha minder verslaven is dus ook minder slecht voor de gezondheid
pi_182460530
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:35 schreef Lalalalalalalala8 het volgende:

[..]

beweerd u hierbij dat shisha minder verslaven is dus ook minder slecht voor de gezondheid
Een waterpijp is niet iets dat je er even bijpakt als je bijv. een paar minuutjes moet wachten op het station, dus het is maar net hoe je het bekijkt. 1 uur shisha is veel schadelijker dan 1 uur roken. Maar mensen die roken, roken 100x zoveel dan mensen die shisha doen (meestal)
pi_182460572
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:37 schreef JohnJohnson123 het volgende:

[..]

Een waterpijp is niet iets dat je er even bijpakt als je bijv. een paar minuutjes moet wachten op het station, dus het is maar net hoe je het bekijkt. 1 uur shisha is veel schadelijker dan 1 uur roken. Maar mensen die roken, roken 100x zoveel dan mensen die shisha doen (meestal)
daar heeft u een punt, vind u dan dat er een leeftijdsgrens verbonden moet worden aan roken?
pi_182460629
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:37 schreef Lalalalalalalala8 het volgende:

[..]

daar heeft u een punt, vind u dan dat er een leeftijdsgrens verbonden moet worden aan roken?
Ik vind het idee van een leeftijdsgrens wel goed, maar het helpt niet.
In tegendeel zelfs. Kinderen kijken op naar de grote mensen die roken. Door de leeftijdsgrens lijkt het alleen maar meer alsof het iets voor volwassenen is. Dit spoort kinderen aan om te roken en zich daardoor volwassen te voelen.
pi_182460676
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:39 schreef JohnJohnson123 het volgende:

[..]

Ik vind het idee van een leeftijdsgrens wel goed, maar het helpt niet.
In tegendeel zelfs. Kinderen kijken op naar de grote mensen die roken. Door de leeftijdsgrens lijkt het alleen maar meer alsof het iets voor volwassenen is. Dit spoort kinderen aan om te roken en zich daardoor volwassen te voelen.
dan lijkt het mij een goed idee om roken helemaal als illigaal te zien, het roken i bijzijn van kinderen is toch niet goed
pi_182460768
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:40 schreef Lalalalalalalala8 het volgende:

[..]

dan lijkt het mij een goed idee om roken helemaal als illigaal te zien, het roken i bijzijn van kinderen is toch niet goed
Dat is weer een moeilijk verhaal. In de ideale wereld is dit mogelijk, maar in de echte wereld helaas niet. Het zou alleen maar tot illegale praktijken onder de radar lijden en een gehele nieuwe wereld creëren aangezien er zoveel mensen verslaafd zijn aan tabaksrook.
pi_182460810
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:43 schreef JohnJohnson123 het volgende:

[..]

Dat is weer een moeilijk verhaal. In de ideale wereld is dit mogelijk, maar in de echte wereld helaas niet. Het zou alleen maar tot illegale praktijken onder de radar lijden en een gehele nieuwe wereld creëren aangezien er zoveel mensen verslaafd zijn aan tabaksrook.
dan moet de prijs van de sigaretten en andere middellen erg omhoog gaan!
pi_182460875
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:44 schreef Lalalalalalalala8 het volgende:

[..]

dan moet de prijs van de sigaretten en andere middellen erg omhoog gaan!
Dit gebeurt op de huidige sigarettenmarkt ook.
Dit vind ik echter een hele slechte aanpak.
Ze zouden de prijzen omhoog gooien zodat minder mensen zouden roken en dus minder mensen ongelukkig zouden worden door het roken, maar het verhogen van de prijs zorgt alleen maar dat de roker die al verslaafd is een bitter leven krijgt.
pi_182460934
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:46 schreef JohnJohnson123 het volgende:

[..]

Dit gebeurt op de huidige sigarettenmarkt ook.
Dit vind ik echter een hele slechte aanpak.
Ze zouden de prijzen omhoog gooien zodat minder mensen zouden roken en dus minder mensen ongelukkig zouden worden door het roken, maar het verhogen van de prijs zorgt alleen maar dat de roker die al verslaafd is een bitter leven krijgt.
u bent duidelijk een voorstander van het roken! ik denk dat je de prijs nog meer omhoog zou moeten gooien, zo hoog dat het haast onbetaalbaar wordt
pi_182461017
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:48 schreef Lalalalalalalala8 het volgende:

[..]

u bent duidelijk een voorstander van het roken! ik denk dat je de prijs nog meer omhoog zou moeten gooien, zo hoog dat het haast onbetaalbaar wordt
Ik ben geen voorstander van het roken, maar ik vind niet dat de levenskwaliteit van de roker nog verder onderuit gehaald moet worden dan dat het tegenwoordig al wordt.
pi_182461062
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:51 schreef JohnJohnson123 het volgende:

[..]

Ik ben geen voorstander van het roken, maar ik vind niet dat de levenskwaliteit van de roker nog verder onderuit gehaald moet worden dan dat het tegenwoordig al wordt.
ik vind dat er minimaal meer maatregelen in rookzones moeten komen
pi_182461115
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:52 schreef Lalalalalalalala8 het volgende:

[..]

schande
Kunt u alstublieft betere argumenten geven dan "schande"?
pi_182461171
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:52 schreef Lalalalalalalala8 het volgende:

[..]

ik vind dat er minimaal meer maatregelen in rookzones moeten komen
Daar kan ik me nog wel in vinden.
Als mensen gewoon verplicht worden buiten te roken dan hebben omstanders ook geen last van de rook.
pi_182461213
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:55 schreef JohnJohnson123 het volgende:

[..]

Daar kan ik me nog wel in vinden.
Als mensen gewoon verplicht worden buiten te roken dan hebben omstanders ook geen last van de rook.
maar ook buiten zouden er rookzones moeten komen, net als honden uitlaat veltjes
pi_182461255
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:56 schreef Lalalalalalalala8 het volgende:

[..]

maar ook buiten zouden er rookzones moeten komen, net als honden uitlaat veltjes
Dat vind ik wel overdreven. Zolang je buiten staat heeft er niemand last van als je een sigaretje rookt.
pi_182461273
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:57 schreef JohnJohnson123 het volgende:

[..]

Dat vind ik wel overdreven. Zolang je buiten staat heeft er niemand last van als je een sigaretje rookt.
wel op openbare plekken zoals op het station
pi_182461285
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:57 schreef Lalalalalalalala8 het volgende:

[..]

wel op openbare plekken zoals op het station
Dan houden die mensen hun adem maar even in.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 06:36:14 #47
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182466920
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 21:21 schreef Geytenbeekje het volgende:
Je kan beter helemaal niet roken en drinken
en ook niet vet eten en uitkijken bij het oversteken , ook niet skiën
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 06:40:31 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182466932
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:57 schreef JohnJohnson123 het volgende:

[..]

Dat vind ik wel overdreven. Zolang je buiten staat heeft er niemand last van als je een sigaretje rookt.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Overall beste user 2022 vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:34:44 #49
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182468125
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 21:37 schreef Braindead2000 het volgende:
Je hoort ze er zelfs niet over. Heb nog nooit een politicus horen pleiten dat Shisha lounges verboden moeten worden :? M
Dan let je niet op.

http://degouda.nl/sgp-wil-verbod-op-shisha-lounges/
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:09:46 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182469684
Ik denk trouwens dat Shisha lounges gewoon onder hetzelfde regime vallen als alle horeca dus lijkt me totale onzin daar dan weer apart beleid voor te gaan maken

Verder is dit natuurlijk weer gewoon een oerhollands staaltje afgunst
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')