abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 19 september 2018 @ 11:43:16 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182002406
Ik zit een tiendelige documentaire te kijken over vietnam te kijken (op netfilx) en het is een erg goede en uitgebreide documentaire die ook de rol van de verschillende amerikaanse presidenten (kennedy,johnson en nixon) belicht. Ik ben inmiddels bij het staartje van de nixon administration. En ik vond er ontzettend veel paralellen hoe de nixon administratie voelt en hoe de trump administratie nu voelt.

Nixon die ongekend populair is onder de "silent majority", nixon die bang is voor media in zijn geval kranten. Nixon die met de noord-vietnamezen praat vlak voor de verkiezingen en de "peace talks" traineert (al is dit natuurlijk erger dan wat trump vermeend doet met de russen en noor korea maar toch). Nixon was ook ontzettend bang voor mensen uit zijn eigen gardes die zaken lekte. Hierna ging nixon natuurlijk een heel stuk verder en liet zijn plumbers in watergate inbreken.. etc. Maar toch vond ik er veel parallellen lopen vooral in de methodes.

Tegenwoordig wordt trump in de media gezet als een nogal vreemde en rare president maar is hij eigenlijk niet gewoon een president in de conservatieve traditie... zoals nixon?

(dit had ook in POL gekunt maar ik vind de insteek over watergate achtige zaken ook wel interesant, wat zou er nog los komen over trump, hij lijkt mij ook wel een man die niet zo blij is met zijn tegenstanders)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182002822
The Vietnam War van Ken Burns. Hele mooie docu! Erg interessant om te zien wat er nou allemaal bij komt kijken als een regering een gekke oorlog bedenkt. Ergens ook wel herkenbaar voor situaties die je nu in de wereld ziet. Alsof er niet heel veel geleerd is. Maar dat is een andere discussie.

Om in te gaan op je punt, ik denk niet dat er van een Conservatieve traditie gesproken kan worden. Met Nixon heb je wel meteen de meest opvallende President te pakken door watergate en zijn bijna afzetting. Er zijn wel wat gelijkenissen denk ik. Maar om dit een traditie te noemen gaat mij wat ver.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  Moderator woensdag 19 september 2018 @ 12:03:56 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182002927
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:00 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
The Vietnam War van Ken Burns. Hele mooie docu! Erg interessant om te zien wat er nou allemaal bij komt kijken als een regering een gekke oorlog bedenkt. Ergens ook wel herkenbaar voor situaties die je nu in de wereld ziet. Alsof er niet heel veel geleerd is. Maar dat is een andere discussie.

Om in te gaan op je punt, ik denk niet dat er van een Conservatieve traditie gesproken kan worden. Met Nixon heb je wel meteen de meest opvallende President te pakken door watergate en zijn bijna afzetting. Er zijn wel wat gelijkenissen denk ik. Maar om dit een traditie te noemen gaat mij wat ver.
Prachtige documentaire inderdaad.

Er zijn natuurlijk ook enorme verschillen nixon had nogal een politieke carriere achter de rug toen hij president werd. Maar de manier waarop hij met media werkt (tv en radio in die tijd) doen mij toch trump achtig aan... Dingen soort van weglachen en er mee wegkomen.. vooral bij de democrat rally voor zijn presidentschap was het erg vreemd. De democraten die er echt een enorme knoeiboel van maakten met demostraties etc. terwijl de conservatives gewoon lekker hun gang konden gaan, snap niet dat die democraten niet gewoon bij de conservatieven gingen staan moeilijk doen :P toch een beetje je eigen glazen ingooien.

En ja traditie is een groot woord maar toch een soort van stijl overeenkomsten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 19 september 2018 @ 12:09:18 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182003074
Het enige vreemde aan Trump is de manier dat hij praat. De onhandigheid waarmee hij dingen zegt. En het feit dat hij nogal onhandig begon met het regelen van zijn administratie met al die ontslagen... Het is geen carriere politicus en dat is misschien juist wel een positief iets. Het is gewoon een rare dude.

Als je dat negeert is het een vrij saaie president verder. Hij lijkt zelfs een positieve invloed op de economie te hebben.

Amerikanen zijn buitenproportioneel hype-gevoelig dus ik snap de hysterie een beetje wel... maar dat men in het nuchtere Nederland mee loopt te gillen dat deze man een nazi en fascist eerste orde is... vind ik wel vrij bizar.

Doe eens rustig.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182003214
Die beelden van raaskallende gillende mensen bij zijn verkiezingsuitslag. Alsof ze met hete poken werden bewerkt. Die hysterie inderdaad.
  woensdag 19 september 2018 @ 13:04:49 #6
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_182004213
Er zijn wel wat overeenkomsten tussen Nixon en Trump.
Maar ik denk dat je alleen van een traditie kan spreken als Trump zich laat inspireren door zijn conservatieve voorgangers. En dat is niet zo. De retoriek van Trump is een one man show: ik ben de eerste, de grootste, de beste etc. Hij laat keer op keer blijken dat hij geen historisch inzicht heeft.

Ik ben wel benieuwd of het presidentschap van Trump op dezelfde manier gaat eindigen als Nixon. Je zegt dat Nixon een heel stuk verder ging met Watergate. Maar Trump heeft zijn eigen Watergate dat boven zijn hoofd hangt en wel eens tot een afzettingsprocedure zou kunnen leiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 20-09-2018 08:54:44 ]
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_182006126
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 13:04 schreef Domnivoor het volgende:
Er zijn wel wat overeenkomsten tussen Nixon en Trump.
Maar ik denk dat je alleen van een traditie kan spreken als Trump zich laat inspireren door zijn conservatieve voorgangers. En dat is niet zo. De retoriek van Trump is een one man show: ik ben de eerste, de grootste, de beste etc. Hij laat keer op keer blijken dat hij geen historisch inzicht heeft.

Ik ben wel benieuwd of het presidentschap van Trump op dezelfde manier gaat eindigen als Nixon. Je zegt dat Nixon een heel stuk verder ging met Watergate. Maar Trump heeft zijn eigen Watergate dat boven zijn hangt en wel eens tot een afzettingsprocedure zou kunnen leiden.
Wat is in jou ogen zijn watergate dan?
Want het is nu toch al wel vrij duidelijk dat het hele Russia gebeuren een opzetje was tussen de Obama adminstratie clinton dnc en de media.

Verder alleen smearcampagnes met hoeren en zogenaamd misbruik wat ook nog vaak debunked is.
Het kavenaugh vrouwtje schijnt ook weer heel veel aan de broek te hebben hangen.
Haar ouders hebben voor het gerecht gestaan bij kavanaugh en ze is extreem links, en er zijn al weer wat roddels dat eenzelfde brief als over kavanaugh ook over die gorsuch blijkbaaar.
En dan zijn er nog die vele verschillen in verklaringen en het tijdstip etc die vreemd zijn.

Zelfs stormy schijnt banden te hebben met Obama , maar daar zal ook nog wel meer info over verschijnen neem ik aan.

Wat is zijn watergate behalve uit verband getrokken situaties of het illegaal proberen te maken van iets legaals van zijn zijde?
pi_182007224
Ah, leuk topic.
Volg.
Ik zie ook wel parallellen tussen Nixon en Trump.
  woensdag 19 september 2018 @ 16:30:41 #9
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_182008338
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 14:31 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Wat is in jou ogen zijn watergate dan?
Want het is nu toch al wel vrij duidelijk dat het hele Russia gebeuren een opzetje was tussen de Obama adminstratie clinton dnc en de media.

Verder alleen smearcampagnes met hoeren en zogenaamd misbruik wat ook nog vaak debunked is.
Het kavenaugh vrouwtje schijnt ook weer heel veel aan de broek te hebben hangen.
Haar ouders hebben voor het gerecht gestaan bij kavanaugh en ze is extreem links, en er zijn al weer wat roddels dat eenzelfde brief als over kavanaugh ook over die gorsuch blijkbaaar.
En dan zijn er nog die vele verschillen in verklaringen en het tijdstip etc die vreemd zijn.

Zelfs stormy schijnt banden te hebben met Obama , maar daar zal ook nog wel meer info over verschijnen neem ik aan.

Wat is zijn watergate behalve uit verband getrokken situaties of het illegaal proberen te maken van iets legaals van zijn zijde?
Het onderzoek van Mueller.
Hier is een overzicht van de onderwikkelingen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Special_Counsel_investigation_(2017–present)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_182009080
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 16:30 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Het onderzoek van Mueller.
Hier is een overzicht van de onderwikkelingen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Special_Counsel_investigation_(2017–present)
Het onderzoek van mueller is dus gebaseerd op een fake rapport en een illegaal aangevraagde fisa en zelfgelekte fake rapporten betaald door dnc/hillary.
Er is geen collusion.
pi_182015861
Toffe docu inderdaad. Nu toevallig ook bij deel 4.
Conscience do cost.
pi_182020933
Trump past inderdaad tactieken toe die we in het verleden (niet alleen bij Nixon) hebben gezien, voornamelijk wat 'brinkmanship' wordt genoemd, een situatie escaleren tot bijna conflict om zo de gewenste gevolgen te forceren, bijvoorbeeld met Noord Korea. Zoals hij zelf al zei, "de retoriek was nodig om resultaten te bereiken". Het is en blijft komedie. Bij Vietnam echter escaleerde dit conflict wel.

Ik heb best sympathie voor Trump, hij is zoals al gezegd geen carrièrepoliticus en niet zo'n walgelijk politiek correcte gladjanus zoals het gros ervan dat wel is. Hij is een zakenman en een one man wrecking crew, en daarnaast een bijzonder sterke en intelligente trol die vaak een loopje neemt met de media en zijn tegenstanders. Dat is allemaal politiek spel waar zijn tegenstanders niet aan gewend zijn en dat maakt hem wat mij betreft nu juist zo interessant. Maar ook Trump is onderhevig aan allerlei invloeden en kan maar zoveel doen als wat wordt toegestaan door corporate, banking en internationale politieke krachten.
  Moderator donderdag 20 september 2018 @ 14:22:58 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182026663
nog niet gelezen maar leesvoer: https://www.nytimes.com/i(...)669925520180920&te=1
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 20 september 2018 @ 14:47:40 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182027041
Tof stuk wel leest in ieder geval lekker weg :D (erg amerikaans natuurlijk)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:30:43 #15
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_182269378
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 08:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Trump past inderdaad tactieken toe die we in het verleden (niet alleen bij Nixon) hebben gezien, voornamelijk wat 'brinkmanship' wordt genoemd, een situatie escaleren tot bijna conflict om zo de gewenste gevolgen te forceren, bijvoorbeeld met Noord Korea. Zoals hij zelf al zei, "de retoriek was nodig om resultaten te bereiken". Het is en blijft komedie. Bij Vietnam echter escaleerde dit conflict wel.

Ik heb best sympathie voor Trump, hij is zoals al gezegd geen carrièrepoliticus en niet zo'n walgelijk politiek correcte gladjanus zoals het gros ervan dat wel is. Hij is een zakenman en een one man wrecking crew, en daarnaast een bijzonder sterke en intelligente trol die vaak een loopje neemt met de media en zijn tegenstanders. Dat is allemaal politiek spel waar zijn tegenstanders niet aan gewend zijn en dat maakt hem wat mij betreft nu juist zo interessant. Maar ook Trump is onderhevig aan allerlei invloeden en kan maar zoveel doen als wat wordt toegestaan door corporate, banking en internationale politieke krachten.
Dat vind ik niet. Ik denk wel dat hij tot de Elite behoort, alleen is Trump meer showman.
Ook die rare opmerkingen over zijn dochter. Bah.
Ik vind hem een eng en bizar figuur. Dat hij geen gladjanus is moge duidelijk zijn, schreeuwlelijk van de bovenste plank.
A child is born with no state of mind.
pi_182412327
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:30 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Dat vind ik niet. Ik denk wel dat hij tot de Elite behoort, alleen is Trump meer showman.
Ook die rare opmerkingen over zijn dochter. Bah.
Met name dat. Beetje openlijk hinten dat hij haar graag zou willen daten en 'doen' als hij niet haar vader zou zijn geweest. Ook buiten het publieke toneel heeft hij weleens tegen een van z'n maitresses in bed gezegd dat ze hem aan z'n dochter deed denken. Ieder mentaal stabiel persoon krijgt m bij die gedachte nooit meer omhoog laat staan dat het goed aankomt bij je bedpartner. Compleet gestoord. En gezien zoiets geen politieke lading heeft denk ik dat Trump gewoon zo is zoals hij is. Een authentieke president op het niveau gefrustreerde autoverkoper is hij zeker, maar het ontbreekt 'm aan klasse en hij is zeker niet briljant.

Het geld van pa heeft m gebracht waar hij nu is en daardoor kan hij ook gewoon alles fout doen in de communicatie. In zekere zin is het net zo'n tokkie die van veel geld gouden kranen en een dikke bolide e.d. koopt voor de show-off. Als hij de miljoenen niet had gehad dan zou hij nu ergens in de onderklasse lopen te brallen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 09-10-2018 14:27:27 ]
pi_182412966
Interessant, ik zet deze docu op mijn nog-te-kijken-lijst. Op dit moment lees ik het boek 'Fear' van Bob Woodward en heb ik 'Trump' van Karnish en Fisher al gelezen. Ik denk niet dat Trump een conservatieve president is. Trump is een slimme ondernemer en hij denkt als een ondernemer, en dat maakt hem een onbekwame president.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')