abonnement Unibet Coolblue
pi_182000553
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er is dus geen verschil in de suikers
Maar wel in de totale voedingswaarde van het product (waarbij het inderdaad verschil maakt of je een volledige banaan of appel met de yoghurt blendert voor je kind of dat je zo’n danoontje geeft.

Danoontje is dan wel weer een aardige portie voor zo’n kind. Uiteindelijk is het dus niet zo’n ramp om af en toe te geven.
  woensdag 19 september 2018 @ 09:57:13 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182000566
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:45 schreef Harvest89 het volgende:
Ja wat een gezeur weer.

Als je er voor zorgt dat je kinderen voor of na zo'n fruityoghurtje genoeg beweging krijgen is er helemaal niets aan de hand.

Want laten we eerlijk zijn. Gewone yoghurt en kwark zijn niet te eten.
Het is een probleem als ouders denken dat het een gezond tussendoortje is en ze hun kinderen daarnaast ook nog snoep en frisdrank geven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_182000764
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:45 schreef Harvest89 het volgende:
Ja wat een gezeur weer.

Als je er voor zorgt dat je kinderen voor of na zo'n fruityoghurtje genoeg beweging krijgen is er helemaal niets aan de hand.

Want laten we eerlijk zijn. Gewone yoghurt en kwark zijn niet te eten.
Kwark en yoghurt moet je leren eten. Net als koffie en bier dat je moet leren drinken. Vond het eerst smerig en eet nu een bak kwark per dag. Gewoon je kind een bak kwark geven en hem leren eten, niet zo moeilijk.
Niet Fokken met mij.
  woensdag 19 september 2018 @ 10:13:18 #29
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_182000795
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:35 schreef robijntjestralendwit het volgende:
We moeten echt de consumptie van suiker gaan verminderen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 19 september 2018 @ 10:41:07 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182001204
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is een probleem als ouders denken dat het een gezond tussendoortje is en ze hun kinderen daarnaast ook nog snoep en frisdrank geven.
Dit, zo een joghurtje is gewoon snoep
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 19 september 2018 @ 10:53:44 #31
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_182001412
Suiker is suiker. Ik let erop dat ik zo min mogelijk producten koop waar suiker aan is toegevoegd. Ook doe ik niet aan vloeibaar snoep en daar vallen dus bv deze yoghurtjes onder, maar ook Fristi, Dixap, frisdranken etc.
  woensdag 19 september 2018 @ 11:31:38 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182002209
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 10:10 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Kwark en yoghurt moet je leren eten. Net als koffie en bier dat je moet leren drinken. Vond het eerst smerig en eet nu een bak kwark per dag. Gewoon je kind een bak kwark geven en hem leren eten, niet zo moeilijk.
Oh ja tuurlijk. :')
En je vindt gewone kwark nu zeker ook veel lekkerder dan de fruitkwark met suiker.

Neem iemand anders in de maling. :P
Gewone kwark is hartstikke goor. Dat kun je niet leren eten.

Laat die kinderen gewoon kwark met suiker eten als ze dat lekker vinden, en let er gewoon op dat het niet te veel is, en dat ze voldoende bewegen. Dan is er niets aan de hand.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 19 september 2018 @ 12:06:43 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182003002
Je kunt ze ook gewoon yoghurt of kwak met vers fruit geven. Twee vliegen in een klap.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 19 september 2018 @ 12:26:03 #34
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182003438
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:40 schreef Dven het volgende:
Het ene suiker is het andere niet.
Het is vooral dat het ene suikerhoudende product het andere niet is.

Kilo's fruit eten op een dag zou ik ook niet aanraden, maar bij twee stuks per dag voor de vitamines, kun je de suiker op de koop toenemen. Bij snoep, frisdrank, maar ook sap en fruityoghurt wordt het een ander verhaal en zou ik gewoon zo min mogelijk aanhouden. Zo nu en dan een beetje, omdat het lekker is, moet kunnen natuurlijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:45 schreef Harvest89 het volgende:
Ja wat een gezeur weer.

Als je er voor zorgt dat je kinderen voor of na zo'n fruityoghurtje genoeg beweging krijgen is er helemaal niets aan de hand.

Want laten we eerlijk zijn. Gewone yoghurt en kwark zijn niet te eten.
Nou ja wat in ieder geval wel een dingetje is, is dat je vaak beter er zelf thuis wat suiker bij kan doen, dan dat je die gezoete troep koopt. Dan heb je uiteindelijk nog minder ook. Als je jezelf een beetje inhoudt tenminste.
pi_182006787
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 11:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Oh ja tuurlijk. :')
En je vindt gewone kwark nu zeker ook veel lekkerder dan de fruitkwark met suiker.

Neem iemand anders in de maling. :P
Gewone kwark is hartstikke goor. Dat kun je niet leren eten.

Laat die kinderen gewoon kwark met suiker eten als ze dat lekker vinden, en let er gewoon op dat het niet te veel is, en dat ze voldoende bewegen. Dan is er niets aan de hand.
Maar hoe zorg je ervoor dat je kinderen voldoende bewegen. Ze krijgen een eigen wil en hangen liever achter de console. Lijkt me moeilijk.

Er bestaat trouwens ook suikervrije siroop. Als je dat in de kwark doet smaakt het gewoon prima. Weliswaar met zoetstoffen maar zolang je geen flessen naar binnen werkt is dat niet schadelijk.
Niet Fokken met mij.
  woensdag 19 september 2018 @ 15:14:51 #36
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182007005
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 15:04 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Maar hoe zorg je ervoor dat je kinderen voldoende bewegen. Ze krijgen een eigen wil en hangen liever achter de console. Lijkt me moeilijk.

Er bestaat trouwens ook suikervrije siroop. Als je dat in de kwark doet smaakt het gewoon prima. Weliswaar met zoetstoffen maar zolang je geen flessen naar binnen werkt is dat niet schadelijk.
Ja op een sportvereniging of zo. Maar je hebt natuurlijk gelijk dat kinderen nu een flink stuk minder bewegen dan vroeger.

Ik heb dat met die suikervrije siroop nog nooit geprobeerd. Toch maar eens proberen, misschien is het wel lekker.

Maar ik at vroeger altijd van die bakjes fruitkwark. Daar zat volgens mij toen veel meer suiker in dan nu. En ik was nooit dik en leef nog steeds.
Maar goed ik was dan ook altijd buiten of op het voetbalveld rond aan het rennen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 19 september 2018 @ 15:22:19 #37
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_182007197
De uitslag zal niet veel mensen verbazen. heeft het echt een gezond imago? Bij wie dan eigenlijk?

Misschien lekker zo af en toe en dan zal het vast ook niet schadelijk zijn...

quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ook maar geen fruit meer eten dan?
Fruitsoort Hoeveelheid suiker per 100 gram
knip:
rest van het lijstje...
Het was even wachten, maar duurde niet lang, tot je daarmee zou gaan zwaaien! O-)

quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 11:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Oh ja tuurlijk. :')
En je vindt gewone kwark nu zeker ook veel lekkerder dan de fruitkwark met suiker.
Neem iemand anders in de maling. :P
Gewone kwark is hartstikke goor. Dat kun je niet leren eten.
Naturel kwark vind ik ook niet te kanen zo, ik eet er veel van ivm fitness, maar doe er vaak wat (gezonde) 'smaakjes' door. ;) Biogarde vind ik wel lekker zo trouwens. :)
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
  woensdag 19 september 2018 @ 16:04:25 #38
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_182007946
Ik vind volle franse kwark echt heel lekker, wel met bv wat granola of fruit erdoor. Wat vies is, is halfvolle of magere varianten al dan niet gezoet met zoetstof.
  woensdag 19 september 2018 @ 16:26:27 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182008273
Volle kwark of van die volvette Turkse standjoghurt, jummie.
Maar vet is wat nu suiker aan het worden is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182008312
quote:
Daar verschillen de meningen/feiten over. Keuringsdienst van waarde:

xxx
pi_182009052
Is toch oud nieuws.
pi_182009293
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:46 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het zijn beide snelle suikers, maar de banaan heeft nog vezels die ook goed zijn tegen hongergevoel, net als een minimum eiwit en vet en andere voedingsstoffen als vitamines.

Maar dat weet je zelf ook wel.
Volgens mij zit 't hem er ook in dat de vezels ervoor zorgen dat het suiker langzamer wordt opgenomen, wat ervoor zorgt dat je niet zo'n sterke piek in je bloedsuikerspiegel krijgt.
pi_182017996
quote:
_O- Dat is echt het enige dat in mij op komt bij het lezen van zo'n topic.

Snelle suikers. _O- Kiek ze goan!

Maar verder vooral eens met Harvest89. Vroeger aten we ook alles met suiker, mayonaise ook lekker, maar toen werd er nog bewogen. En naar buiten. En niet de hele dag met die bats op de bank tv kijken, of gamen of wat dan ook.
  woensdag 19 september 2018 @ 23:52:42 #44
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_182018053
Bla bla bla bla bla. Gejank over suiker, gejank over zout, gejank over vet. Ik ben het zo spuuuuugzat.
pi_182018095
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 23:52 schreef RobinOok het volgende:
Bla bla bla bla bla. Gejank over suiker, gejank over zout, gejank over vet. Ik ben het zo spuuuuugzat.
Vergeet het gejank over de koolhydraten niet.
pi_182018149
sinds wanneer heeft fruityoghurt een gezond imago
pi_182021924
quote:
quote:
Suikerwijzer is geen wetenschappelijke website, maar een website waar Marger en ik (met plezier) onze ervaringen en opgedane kennis met de lezers delen.
Oké, volgens een stel zweefteefjes dus...

Suiker is suiker, of dat nu geraffineerd is of niet*. Ook leuk in dit kader.
quote:
Volksziekte
De alternatieve geneeskunde, meer in het bijzonder de orthomoleculaire genezers, de natuurgeneeskundigen en de homeopaten, beweren dat ‘hypoglykemie’ een volksziekte is. Zij plakken dit etiket op grond van aspecifieke klachten op elke vorm van emotionele labiliteit, stress, moeheid en mogelijk nog veel andere aandoeningen. Daarmee jagen ze hun klanten onnodig angst voor ‘suiker’ aan. Volgens de alternatieven zou ‘hypoglykemie’ het gevolg zijn van het nuttigen van producten die geraffineerde suiker bevatten, omdat daardoor het peil van de bloedsuiker te ver zou dalen. Zij beweren dat oude medische literatuur deze opvatting steunt.

Naar aanleiding van recent wetenschappelijk onderzoek zijn er echter geen harde bewijzen voor het bestaan van de reactieve hypoglykemie. In ieder geval is de relatie tussen klachten en een lage bloedsuikerspiegel tot nu toe niet overtuigend aangetoond..
*Net zoals die onzin over Himalayazout e.d. wat zogenaamd zoveel gezonder zou zijn. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2018 10:09:26 ]
  donderdag 20 september 2018 @ 10:09:57 #48
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_182021959
quote:
14s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:07 schreef Techno het volgende:
Oké, volgens een stel zweefteefjes dus...
Ja, sorry, ik geef toe dat ik me liet misleiden door de zeer geraffineerde naam suikerwijzer.
pi_182023261
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 23:59 schreef Adames het volgende:
sinds wanneer heeft fruityoghurt een gezond imago
Geen idee.



Als je als ouder denkt dat dit voedzaam is mis je ook wel wat hersencellen hoor.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 20 september 2018 @ 12:03:41 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182024174
Is het Diabetesfonds wel een goede bron?

https://www.diabetesfonds(...)se-kan-ongezond-zijn

Volgens het artikel leidt (ook matig gebruik van) fructose tot meer vet in het bloed, verhoogde bloeddruk en een vette lever.

N.b. Fruit is dus niet het probleem, wel het gegeven dat vaak een combinatie van glucose-fructose wordt gebruikt om producten (frisdrank, koek, snoep, kant-en-klaarsauzen) zoet te maken.

https://www.diabetesfonds(...)agen/wat-is-fructose
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')