abonnement Unibet Coolblue
pi_181992829
Ik ontving een briefje van Postnl dat er een pakketje klaar ligt.
Dat klopt, ik heb iets besteld bij Wish twv 18 euro.

Nu weet ik dat ik geen invoerrechten hoef te betalen (want onder 22 euro) maar die 13 euro afhandelingskosten kom ik niet onderuit. Denk dat ik het pakketje maar laat retourneren, 13 euro extra is het mij niet waard.

Had de verkoper dit kunnen voorkomen door meer/andere data op het pakket te zetten of is het botte pech dat ze juist dit er uit pikken?
pi_181993397
Als PostNL de waarde van een item niet zeker weet doen ze "een onderzoek". Kan zijn dat het dus niet goed vermeld stond. En ze brengen dan altijd die "Afhandelingskosten" in rekening. (ook als het wel vermeld is, maar dan pas boven de 22 euro). Onterechte opgelegde btw kan je dan later terugvragen, die afhandelingskosten niet, zoals je zelf al opmerkte. Zijn over de jaren al heel erg veel klachten over geweest en het riekt naar afpersing, aangezien je geen keuze hebt.

Had je het via EMS laten verzenden? Daar is de kans op dit soort dingen een stuk hoger dan met normale zendingen.

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2018 21:30:16 ]
pi_181993493
Ja is inderdaad via EMS geweest. Goed om te weten voor een volgende keer, dank voor je uitgebreide antwoord.

Kan de verkoper vragen of hij de waarde vermeld heeft. Heeel misschien stuurt hij een nieuwe ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')