abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181988231
registreer om deze reclame te verbergen
TS zit een langeafstandsrelatie en is daar op zich heel gelukkig mee. Probleem is alleen dat ik nu tot januari naar hem toe aan het reizen kom, omdat hij het te druk met werk en studie heeft. Ik vind zelf dat dat best lang is en krijg de indruk dat hij het zich er wel erg makkelijk vanaf maakt. Ik weet alleen niet of ik dat al als een teken aan de wand moet beschouwen. Laat ik het zo zeggen, als iemand zich al in het begin van de relatie zo opstelt (we zijn pas vier maanden bij elkaar) dan heb ik het vermoeden dat de balans nog wel vaker scheef gaat zijn wat betreft het reizen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het inderdaad tijdelijk is, maar daar ben ik mij niet helemaal zeker van. Wie heeft hier ervaring met langeafstandrelaties en kan me vertellen wat wijsheid in deze is.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  Spellchecker dinsdag 18 september 2018 @ 17:52:35 #2
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_181988279
Hoe vaak ga je daarheen? Elk weekend?

Ik heb ook 4 jaar heen en weer gereisd (vanwege mijn thuissituatie), en pas daarna hebben we om en om bij hem en bij mij de weekenden doorgebracht.

Nu wonen we 3 jaar samen O+
**hare scherpigheid*binge-checker**The hurt inside is fading, this shit's gone way too far, all this time I've been waiting, no, I cannot grieve anymore
pi_181988309
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:52 schreef maily het volgende:
Hoe vaak ga je daarheen? Elk weekend?
Een keer in de maand. Hij woont in Europa, maar toch wel redelijk ver weg.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  Spellchecker dinsdag 18 september 2018 @ 17:54:45 #4
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_181988319
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:53 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Een keer in de maand.
Hoelang is de reistijd? Hoelang blijf je?
**hare scherpigheid*binge-checker**The hurt inside is fading, this shit's gone way too far, all this time I've been waiting, no, I cannot grieve anymore
  Spellchecker dinsdag 18 september 2018 @ 17:55:44 #5
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_181988333
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:53 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Een keer in de maand. Hij woont in Europa, maar toch wel redelijk ver weg.
En wat als je een keer overslaat? Niet leuk natuurlijk, maar hoe zou hij reageren?
pi_181988334
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:54 schreef maily het volgende:

[..]

Hoelang is de reistijd? Hoelang blijf je?
Dikke 9 uur. Ik ben er tot nu toe altijd een week geweest. Hij is overigens ook een week bij mij al eens geweest.
  Spellchecker dinsdag 18 september 2018 @ 17:57:26 #7
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_181988362
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:55 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Dikke 9 uur. Ik ben er tot nu toe altijd een week geweest. Hij is overigens ook een week bij mij al eens geweest.
Vlieg je of trein je?
En een week is wel lang natuurlijk .... hoe doe jij dat met je werk? :@
En dat kost ook geld natuurlijk .....
pi_181988380
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:55 schreef maily het volgende:

[..]

En wat als je een keer overslaat? Niet leuk natuurlijk, maar hoe zou hij reageren?
Toen eens twee maanden er tussen zaten, gaf hij wel aan me erg te missen en was weer blij me te zien. Hij vindt het ook altijd jammer als de week weer voorbij is. Dat merk ik wel duidelijk aan hem.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:57 schreef maily het volgende:

[..]

Vlieg je of trein je?
En een week is wel lang natuurlijk .... hoe doe jij dat met je werk? :@
Bus en trein. Dat doe ik door thuiswerk. :)
  Spellchecker dinsdag 18 september 2018 @ 18:00:07 #9
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_181988396
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:58 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Toen eens twee maanden er tussen zaten, gaf hij wel aan me erg te missen en was weer blij me te zien. Hij vindt het ook altijd jammer als de week weer voorbij is. Dat merk ik wel duidelijk aan hem.

[..]

Bus en trein. Dat doe ik door thuiswerk. :)
Ah oke. (sorry voor de vele vragen ;) )

Hoe stel je jullie relatie na januari voor? Dat hij om de maand naar jou komt? Ook een week? Werkt hij (dan) ook thuis?
  dinsdag 18 september 2018 @ 18:03:52 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181988436
En na januari verandert de situatie omdat?
pi_181988457
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:00 schreef maily het volgende:

[..]

Ah oke. (sorry voor de vele vragen ;) )

Hoe stel je jullie relatie na januari voor? Dat hij om de maand naar jou komt? Ook een week? Werkt hij (dan) ook thuis?
Dit inderdaad. Tenzij het door zijn studie echt niet kan. Ik wil alleen geen 90/10 reissituatie gaan krijgen. Met een 60/40 verdeling zou ik bijvoorbeeld tevreden zijn. Hij zou dan alleen in het weekend bij me zijn.
  dinsdag 18 september 2018 @ 18:06:29 #12
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181988465
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:05 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Tenzij het door zijn studie echt niet kan. Ik wil alleen geen 90/10 reissituatie gaan krijgen. Met een 60/40 verdeling zou ik bijvoorbeeld tevreden zijn. Hij zou dan alleen in het weekend bij me zijn.
Als jij bij hem bent, is hij dan ook druk? Of heeft ie alle tijd voor je?
  dinsdag 18 september 2018 @ 18:06:50 #13
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_181988470
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:49 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Wie heeft hier ervaring met langeafstandrelaties en kan me vertellen wat wijsheid in deze is.
Heb ik. Ze werken niet.

Het 'probleem' is de periode waarop je definitief bij elkaar kunt blijven. Om een goede relatie te bouwen, is het noodzakelijk elkaar regelmatig te zien. Je hoeft echt niet elk vrij uur bij elkaar op schoot te zitten. Dat is ook ongezond, maar enige regelmaat en je 'belevingen' van de dag delen is toch cruciaal.
Als je elkaar maar heel af en toe ziet, dan is het vaak toch eerst lekker seksen, eea inhalen en dan is er nog wat tijd over voor andere dingen. Echter, dat soort momenten vallen vallen vaak in periodes dat een van de, of beide partijen vakantie hebben. Je krijgt dus eigenlijk weinig mee van elkaars 'reguliere' leven.

Goed, dat gezegd hebbende, ga ik je echt niet adviseren om het uit te maken. Dat is iets wat je echt zelf moet beslissen....
Wat is jullie toekomstperspectief?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_181988490
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Als jij bij hem bent, is hij dan ook druk? Of heeft ie alle tijd voor je?
Overdag door de week is ieder met zijn eigen zaken bezig, maar 's avonds en in het weekend hebben we gewoon tijd voor elkaar.
  dinsdag 18 september 2018 @ 18:09:10 #15
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181988498
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:08 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Overdag door de week is ieder met zijn eigen zaken bezig, maar 's avonds en in het weekend hebben we gewoon tijd voor elkaar.
Kan hij die dingen ook bij jou doen? Of kan hij sat enkel thuis doen?
pi_181988507
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:09 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Kan hij die dingen ook bij jou doen?
Bij mij gaat dat wat lastiger waardoor hij alleen in het weekend, buiten de vakanties om kan komen.
  dinsdag 18 september 2018 @ 18:11:39 #17
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181988530
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:09 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Bij mij gaat dat wat lastiger waardoor hij alleen in het weekend, buiten de vakanties om kan komen.
Maar wat gaat er na/in januari verandere dan?
pi_181988539
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:11 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar wat gaat er na/in januari verandere dan?
Minder verplichtingen wat betreft studie en werk.
  dinsdag 18 september 2018 @ 18:13:30 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181988548
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:12 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Minder verplichtingen wat betreft studie en werk.
Dat is wel een zekerheid? Want anders is 't een leukmakertje om je nog even te behouden.
pi_181988574
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:13 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat is wel een zekerheid? Want anders is 't een leukmakertje om je nog even te behouden.
Dat staat inderdaad vast.
  dinsdag 18 september 2018 @ 18:18:20 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181988604
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:15 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Dat staat inderdaad vast.
Maar wat is dan datgene waarvan je in de OP zegt waar je nog niet zeker van bent?

Want geeft hij wel aan te willen reizen en alles?

En hoe gaan jullie dat later doen? Of eeuwig latten?
pi_181988688
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:18 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar wat is dan datgene waarvan je in de OP zegt waar je nog niet zeker van bent?

Want geeft hij wel aan te willen reizen en alles?

En hoe gaan jullie dat later doen? Of eeuwig latten?
Ik wil wel binnen enkele jaren gaan samenwonen, maar nu hoeft dat nog niet. Waar ik nog niet zeker van ben is of wat hij zegt ook daadwerkelijk waar is. Het staat vast dat hij in februari komt, maar hoe zit het met de maanden daarna ? Dat is waar ik mijn twijfels bij heb.
  dinsdag 18 september 2018 @ 18:26:56 #23
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181988790
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:22 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Ik wil wel binnen enkele jaren gaan samenwonen, maar nu hoeft dat nog niet. Waar ik nog niet zeker van ben is of wat hij zegt ook daadwerkelijk waar is. Het staat vast dat hij in februari komt, maar hoe zit het met de maanden daarna ? Dat is waar ik mijn twijfels bij heb.
Maar samenwonen.. Wie gaat dan verhuizen? Of zit iemand tijdelijk in 't buitenland?

Over die twijfels kunnen we weinig zeggen of dat waarheid is of slechte vermoedens.
Denk dat je dat vooral dient te zien in hoe hij doet, hoe hij praat over de toekomst. Hoe hij evt compenseert dat jij bij hem komt, dat waardeert enzo?
pi_182126577
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar samenwonen.. Wie gaat dan verhuizen? Of zit iemand tijdelijk in 't buitenland?

Over die twijfels kunnen we weinig zeggen of dat waarheid is of slechte vermoedens.
Denk dat je dat vooral dient te zien in hoe hij doet, hoe hij praat over de toekomst. Hoe hij evt compenseert dat jij bij hem komt, dat waardeert enzo?
Over een toekomst samen hebben we het nog niet gehad, maar dat is ook wel redelijk vroeg om er nu al over te beginnen in mijn ogen. Qua verhuizen word ik in ieder geval diegene die die kant komt aan het opgaan.
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:22:18 #25
465244 geeninspiratie1235
boeiende ondertitel
pi_182355852
Wie betaalt de reiskosten?
Vind jij de reis het waard, of heb je het gevoel dat je tijd aan het verspillen bent?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')