Nou het viel mee. Ze gingen redelijk tegen hem in en hij zat behoorlijk te hakkelen.quote:Op woensdag 19 september 2018 10:55 schreef ato het volgende:
[..]
Ja vond ik weer zo tegenstrijdig die Peter, RTL boulevard durfde er natuurlijk niet in tegen te gaan.
OK dan heb ik het toch niet goed meegekregen. Ik was ook met iets anders bezig.quote:Op woensdag 19 september 2018 11:18 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nou het viel mee. Ze gingen redelijk tegen hem in en hij zat behoorlijk te hakkelen.
Peter Rrrrr de Vries is de weg compleet kwijt, zou de verkrachting van Nicky ook minder zijn als hij vrijwillig was meegelopen? Die man is het gezicht van alles wat mis is in dit land, links lullen lekker blijven graaien en continue met het vingertje naar andere wijzen.quote:Op dinsdag 18 september 2018 19:28 schreef De_Onnoembare het volgende:
En dan zie je die lul van een Peter R de Vries op nationale TV zeggen dat het wel mee viel want het er was geen geweld gebruikt en Baudet was de echte boosdoener want die lulde maar wat en wat waren nou 4 maanden
Afgrijselijke vent. Cartoonisten die neergeknalt worden hadden het aan zichzelf te danken maar een islamitische verkrachter nu ja die had toch geen geweld gebruikt joh en hij was al 2 jaar NIET met de politie in aanraking geweest (insert applaus) en hij had laatst voor de verandering z'n eigen wijf maar eens volgeblaft en daarbij was raak geschoten dus het was allemaal heel zielig.quote:Op woensdag 19 september 2018 12:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Peter Rrrrr de Vries is de weg compleet kwijt, zou de verkrachting van Nicky ook minder zijn als hij vrijwillig was meegelopen? Die man is het gezicht van alles wat mis is in dit land, links lullen lekker blijven graaien en continue met het vingertje naar andere wijzen.
Maar deze man zou per definitie zijn verblijfsvergunning moeten verliezen. Hij komt hier als zogenaamde vluchteling en doet een beroep op onze medemenselijkheid om hem te helpen. Als hij dat dan binnen een paar jaar terug betaald door iemand te verkrachten dan mag hij gelijk linea recta terug.quote:
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 19 september 2018 13:12 schreef De_Onnoembare het volgende:
Wat overdreven inderdaad, al zou het wel lekker opruimen in dit geval natuurlijk.
Nou dat die Afghaanse verkrachter lekker een verdieping lager gaat wonen, daar is NL alleen maar mee gebaat.quote:
We hebben al een poosje geen doodstraf meer in NL, lijkt me ook niet echt gewenst.quote:Op woensdag 19 september 2018 13:15 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nou dat die Afghaanse verkrachter lekker een verdieping lager gaat wonen, daar is NL alleen maar mee gebaat.
Daar verschillen we van over mening.quote:Op woensdag 19 september 2018 13:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
We hebben al een poosje geen doodstraf meer in NL, lijkt me ook niet echt gewenst.
Waarom gebruik je er een Engels woord voor?quote:Op woensdag 19 september 2018 13:30 schreef SicSicSics het volgende:
Minimum of Mandatory Sentencing of een rechter(lijke macht) die op een andere manier de handen op de rug bind vind ik geen fijn idee.
Blijkbaar vind je het wel een prettig idee dat een rechter met een verleden als asielactivist bewust lagere straffen uit kan delen om het asielrecht te ondermijnen en een verkrachter in Nederland te houden.quote:Op woensdag 19 september 2018 13:30 schreef SicSicSics het volgende:
De_Onnoembare kun je inderdaad één ding niet in de schoenen schuiven. Hij claimt niet op de moral high ground te zitten.![]()
Verder is het in mijn ogen fijn dat een rechter ruimte heeft om situaties te bekijken en passende strafmaten toe te kennen.
Minimum of Mandatory Sentencing of een rechter(lijke macht) die op een andere manier de handen op de rug bind vind ik geen fijn idee.
Alle 3 de rechters in de kamer die er over hebben beslist hebben een verleden als asielactivist?quote:Op woensdag 19 september 2018 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Blijkbaar vind je het wel een prettig idee dat een rechter met een verleden als asielactivist bewust lagere straffen uit kan delen om het asielrecht te ondermijnen en een verkrachter in Nederland te houden.
Wat staat er nu in mijn post?quote:Op woensdag 19 september 2018 14:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Alle 3 de rechters in de kamer die er over hebben beslist hebben een verleden als asielactivist?
Je bent je er van bewust dat die rechter in kwestie niet alleen de strafmaat heeft bepaald?quote:Op woensdag 19 september 2018 14:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat staat er nu in mijn post?
In dit geval nam de rechter ruimte die de wetgever hem niet gegeven heeft. Daarnaast hebben rechters geen verstand van passende strafmaten.quote:Op woensdag 19 september 2018 13:30 schreef SicSicSics het volgende:
Verder is het in mijn ogen fijn dat een rechter ruimte heeft om situaties te bekijken en passende strafmaten toe te kennen.
Anders had ik wel de rechter ipv een rechter geschrevenquote:Op woensdag 19 september 2018 14:32 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je bent je er van bewust dat die rechter in kwestie niet alleen de strafmaat heeft bepaald?
Van "bewust lagere straffen uitdelen" door een enkele rechter is dus geen sprake. Wel van onterechte willekeur, wat ook een probleem is.
Dat zou dan ook niet moeten kunnen, daar draait het hier juist om.quote:Op woensdag 19 september 2018 14:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In dit geval nam de rechter ruimte die de wetgever hem niet gegeven heeft.
I beg to differ, als strafrechter mag ik toch hopen dat je ook gestudeerd hebt wat een "passende" strafmaat is.quote:Daarnaast hebben rechters geen verstand van passende strafmaten.
Zo'n rechter moet gewoon zelf begrijpen dat hij buiten de kaders van de strafzaak gaat die hem is voorgelegd en de bedoeling van de wetgever ondermijnt.quote:Op woensdag 19 september 2018 14:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat zou dan ook niet moeten kunnen, daar draait het hier juist om.
Nee. Strafmaatbepaling is geen onderdeel van de rechtswetenschap. Ze kunnen de strafmaat ook niet werkelijk motiveren maar doen het af met toverformules en vertellen waar ze op gelet hebben, niet hoe welk aspect leidt tot welke vermindering en vermeerdering, en tov wat er wordt verminderd of vermeerderd.quote:I beg to differ, als strafrechter mag ik toch hopen dat je ook gestudeerd hebt wat een "passende" strafmaat is.
En dat is misschien niet de strafmaat die door een stelletje schuimbekkende PVV'ers hier wenselijk wordt gevonden.
De maximumstraffen in de wet zouden eigenlijk ook enige orientatie moeten bieden. Voor verkrachting -wat hier bewezen wordt geacht- is de maximumstraf 12 jaar (144 maanden) celstraf. Dat betekent natuurlijk dat in normale gevallen de straf daaronder moet zitten, want je moet ruimte hebben om verzwarende omstandigheden mee te wegen. Maar je kan ook niet bijna de hele maximumstraf voor verzwarende omstandigheden reserveren - de wetgever heeft immers al in meerdere gradaties van strafbare feiten voorzien (bijv. de gradatie van aanranding vs. verkrachting).quote:Op woensdag 19 september 2018 14:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Van het gemiddelde heeft het OM dan maar wat richtlijnen gemaakt en nou volgen de rechters het OM maar in algehele strafmaat, omdat ze zo los zijn van de wet dat dat de enige houvast is. Maar die richtlijnen hebben geen democratische legitimatie en het OM zou op de rechter moeten anticiperen.
Jazeker. En daarvoor hebben wij uiteindelijk een ander mechanisme ingebouwd.quote:Op woensdag 19 september 2018 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Blijkbaar vind je het wel een prettig idee dat een rechter met een verleden als asielactivist bewust lagere straffen uit kan delen om het asielrecht te ondermijnen en een verkrachter in Nederland te houden.
Als dat inderdaad zo is, zullen zijn collega's gehakt maken van de uitspraak.quote:Op woensdag 19 september 2018 14:32 schreef Weltschmerz het volgende:
In dit geval nam de rechter ruimte die de wetgever hem niet gegeven heeft.
De rechter gaat hiermee dus op de stoel vd wetgever zitten.quote:Op woensdag 19 september 2018 15:22 schreef Igen het volgende:
[..]
En is het normaal dat als iemand een delict pleegt waar een maximumstraf van 12 jaar op staat, en bij een straf vanaf 2 jaar de verblijfsvergunning al kan/moet worden ingetrokken, de rechter oordeelt dat "het niet de bedoeling is" dat dat effect optreedt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |