Mag officieel niet natuurlijk. Maar ja, dat kan ook.quote:Op dinsdag 18 september 2018 10:25 schreef spiritusbus het volgende:
Begrafenis van je hond? Is dat niet gewoon de kliko in?
Dan zou je je alleen maar vervelen.quote:Op dinsdag 18 september 2018 10:23 schreef Twiitch het volgende:
Nee natuurlijk niet. Wettelijk gezien is jouw huisdier alleen maar jouw eigendom. Ik ga ook niet met bijzonder verlof als m'n TV kapot gaat.
Het is mijn eigendom. Zelfde als een hont.quote:Op dinsdag 18 september 2018 10:34 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Dan zou je je alleen maar vervelen.
quote:Op dinsdag 18 september 2018 11:27 schreef vosss het volgende:
Natuurlijk mag je met betaald verlof als je huisdier de pijp uit gaat. Dan lever je gewoon een snipperdag in.
Is toch simpel. Doorgaans krijg je ook alleen een dag als je vader/moeder/broer/zus/kind/opa/oma etc overlijdt, maar bij een oom of tante of goede vriend(in) niet. Dat wil helemaal niet zeggen dat je dan niet naar de uitvaart kan; daar lever je ook gewoon een betaalde snipperdag voor in.quote:
Het is vast te overleggen op het werk om even vrij te nemenquote:Op dinsdag 18 september 2018 11:27 schreef vosss het volgende:
Natuurlijk mag je met betaald verlof als je huisdier de pijp uit gaat. Dan lever je gewoon een snipperdag in.
Precies dit.quote:Op dinsdag 18 september 2018 11:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Is toch simpel. Doorgaans krijg je ook alleen een dag als je vader/moeder/broer/zus/kind/opa/oma etc overlijdt, maar bij een oom of tante of goede vriend(in) niet. Dat wil helemaal niet zeggen dat je dan niet naar de uitvaart kan; daar lever je ook gewoon een betaalde snipperdag voor in.
Zo moeilijk is het allemaal niet en ik kan mij niet voorstellen dat een werkgever er moeilijk over doet als jij hem verteld dat je je hond hebt moeten laten inslapen en of je een dagje vrij kan krijgen omdat je nogal van de wap bent daardoor.
Verlofdagen mag je opnemen wanneer je dat blieft. Daar zijn ze immers voor. Weinig bedrijven waar je niet ongepland eens een dagje op kunt nemen.quote:Op dinsdag 18 september 2018 11:35 schreef bianconeri het volgende:
Een hond is misschien nog eens anders, dat is wel een dier waar je je echt aan kan hechten.
Maar vrij voor het overlijden van een dier, nah. Daar komt de normale mens ook wel gewoon over heen hoor, op de enkele super hippie dierengek na.
Die zal echter ook 100 dieren hebben dus daar kun je het niet voor gaan doen.
Je komt zelf met een voorbeeld van een antisociale autist, als het gaat om deze ziekelijke band met je huisdier. Dus wie is er nou gek?quote:Op dinsdag 18 september 2018 11:23 schreef LanaMyst het volgende:
Eigenlijk wel, sterker nog, ik vind het uiterst vreemd dat dit nog niet geregeld is. Je kunt een sterke emotionele band met een hond of kat hebben.
Maar dat is voor de narcistische mensjes hier zonder enig gevoel voor empathie natuurlijk niet voor te stellen.
Maar goed, als je geen verlof krijgt kun je je altijd nog ziek melden omdat je je wel erg beroerd voelt, en dan is het nog de waarheid ook.
Ik had ooit een alleenstaande (licht autistische) man als collega en het enige wat hij had in zijn leven was zijn hond (zo'n Lassie hond). Toen die hond overleed was hij dus twee weken ziek terwijl hij normaal nooit ziek was en zelf als hij grieperig was gewoon ging werken. iedereen had er ook volledig begrip voor.
Dus nee, als je een huisdier ziet als een gebruiksvoorwerp heb je naar mijn mening wel een ernstige antisociale stoornis.
Die collega was dan ook een extreem voorbeeld, maar ik ken genoeg mensen die volledig van slag zijn door het verlies van een huisdier. Vooral mensen zonder kinderen hebben vaak een veel sterkere band met hun huisdier. Niet dat ze dan meteen twee weken verlof moeten hebben. De meesten die ik ken nemen dan gewoon vrij of melden zich een paar daagjes ziek.quote:Op dinsdag 18 september 2018 12:26 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Je komt zelf met een voorbeeld van een antisociale autist, als het gaat om deze ziekelijke band met je huisdier. Dus wie is er nou gek?
een snipperdag snap ik nog wel, maar ziek melden? wat een onzin.quote:Op dinsdag 18 september 2018 12:33 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Die collega was dan ook een extreem voorbeeld, maar ik ken genoeg mensen die volledig van slag zijn door het verlies van een huisdier. Vooral mensen zonder kinderen hebben vaak een veel sterkere band met hun huisdier. Niet dat ze dan meteen twee weken verlof moeten hebben. De meesten die ik ken nemen dan gewoon vrij of melden zich een paar daagjes ziek.
Dus één of twee dagen bijzonder verlof zou ik helemaal niet zo vreemd vinden. Maar goed, buitengewoon verlof geldt alleen voor familieleden, als een goede vriend(in) komt te overlijden krijg je daar officieel ook geen bijzonder verlof voor.
en dat bepaal jij?quote:Die onzin reacties over vogels, hamsters en goudvissen slaan natuurlijk nergens op want met dat soort dieren heb je doorgaans niet echt een band, uitgezonderd dan van die papegaai achtigen maar niet met een kanarie.
De vraag is of dit zo is. In mijn ogen zijn dieren geen gebruiksvoorwerpen en derhalve is verlof helemaal niet zo gek.quote:Op dinsdag 18 september 2018 10:31 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dieren zijn gebruiksvoorwerpen, geschikt als entertainment of voedsel. Verlof? Dat is krankzinnig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |