abonnement Unibet Coolblue
pi_181988097
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 09:21 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Wat is er krampachtig aan? Ondanks dat het fictioneel is zijn die figuren zoals ze zijn. Het zijn geen monumenten om een verdwenen tijdsbeeld te herdenken.

Een nieuwe superheld lijkt mij veel logischer in plaats van een tweedehands superman.
Fictionele personages zijn nog altijd een creatie van een persoon. Hoewel je je kunt afvragen in hoeverre het uiterlijk van Superman is doet voor zijn achtergrond, ben ik van mening dat je niet zomaar iemands creaties moet aanpassen. Dan kun je beter je eigen creatie maken.
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator dinsdag 18 september 2018 @ 17:40:14 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181988110
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:29 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ergernis daarbij is toch dat het vaak eenrichtingsverkeer is, ik zag ook al een "Charmed" reboot met zwarte cast een paar maanden terug. Nooit zwarte series/films reboots met een blanke cast.
ik zou het eerlijk gezegd niet weten

de Ghostbusters waren ineens een stel dames en onze Bob van der Stok is ineens een Amerikaan in the Great Escape

verder vallen dat soort dingen me niet zo op tbh, als het goed is blijf ik kijken en als het niet goed is zet ik het af
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 18 september 2018 @ 17:45:16 #78
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_181988173
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 09:11 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, laat dat soort figuren eens creatief zijn en een geweldige gekleurde superheld bedenken. Nu komen ze vooral over als zielige figuren als ze de bestaande karakters van een zonnebankkuurtje willen voorzien,
Dit ja er zijn trouwens al donkere superhelden die tof zijn Luke Cage Black Panter Falcon Storm (x-men)
Blade etc.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 18 september 2018 @ 17:46:58 #79
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_181988195
Gezien de huidskleur toch niet belangrijk is voor de identiteit van iemand, presenteer ik hierbij de nieuwe Martin Luther King;



En niet zeuren anders ben je een smerige racist :P

[ Bericht 12% gewijzigd door BlackEyedAngel op 18-09-2018 17:52:50 ]
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  Moderator dinsdag 18 september 2018 @ 17:47:16 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181988197
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:45 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Dit ja er zijn trouwens al donkere superhelden die tof zijn Luke Cage Black Panter Falcon Storm (x-men)
Blade etc.
sterker nog er is zelfs al een zwarte Superman
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 18 september 2018 @ 17:49:59 #81
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_181988236
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

sterker nog er is zelfs al een zwarte Superman
Waarom is er dan toch een groepje die Superman en James bond donker willen maken geforceerd gedoe is het maar.

En zijn dezelfde mensen die huilen over white washing als het andersom is. -O-
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Moderator dinsdag 18 september 2018 @ 17:52:08 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181988277
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:49 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Waarom is er dan toch een groepje die Superman en James bond donker willen maken geforceerd gedoe is het maar.

En zijn dezelfde mensen die huilen over white washing als het andersom is. -O-
ja dat weet ik toch niet _O-

ik denk dat het allemaal wel meevalt en dat je dat groepje niet belangrijker moet maken dan het is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 18 september 2018 @ 17:53:52 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181988304
zwarte superman is trouwens geen reporter maar president van de VS, soort Obama _O-

kun je best een film van maken als je zou willen, dan istie toch zwart en past het toch gewoon in de stripverhalen :P



iirc is er ook een nazi superman, die heet herr Uberman oid, geen grappen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 18 september 2018 @ 17:55:25 #84
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181988327
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja dat weet ik toch niet _O-

ik denk dat het allemaal wel meevalt en dat je dat groepje niet belangrijker moet maken dan het is
In de VS is het in ieder geval een zeer grote groep.
Hele fora zijn erdoor naar de klote geholpen.

Of kijk anders eens op sites als Tumblr.

Het probleem is dat deze groep de laatste pakweg 5 jaar steeds meer macht heeft verworven.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator dinsdag 18 september 2018 @ 17:56:31 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181988345
nou ik ga er niet naar zoeken ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 18 september 2018 @ 17:57:35 #86
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181988364
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:53 schreef sp3c het volgende:
zwarte superman is trouwens geen reporter maar president van de VS, soort Obama _O-

kun je best een film van maken als je zou willen, dan istie toch zwart en past het toch gewoon in de stripverhalen :P

[ afbeelding ]

iirc is er ook een nazi superman, die heet herr Uberman oid, geen grappen _O-
Is gewoon standaard Comics theorie van Multiversiteit om meerdere tegenstrijdige ideeen toch te kunnen publiceren. Eencilinder genaam Earth 3 Superman (dat is hem dacht ik) klinkt niet echt uitnodigend.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 18 september 2018 @ 17:58:26 #87
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_181988374
Marvel ging er behoorlijk in mee een jaartje of twee terug was Thor opeens een vrouw The Hulk een chinees Iron-man een negerin etc.

Alleen toen begonnen de sales te droppen en hebben ze alles toch maar terug gedraaid.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 18 september 2018 @ 17:59:35 #88
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181988391
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:49 schreef Dr.Mikey het volgende:

Waarom is er dan toch een groepje die Superman en James bond donker willen maken geforceerd gedoe is het maar.

Ik vind dat er een significant verschil tussen Superman en James Bond is; Superman is een toon die al 80 jaar hetzelfde is, James Bond is alleen maar een MI6 codenaam en die kunnen ze aan iedereen geven. Dus waar ik bij Superman heb 'laat het lekker zoals het was', mag Bond wat mij betreft man, vrouw, blank, geel, Kryptonian, etc, etc zijn.

En toevallig vind ik Idris Elba heel geschikt. Jammer als hij het niet gaat doen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 18 september 2018 @ 17:59:53 #89
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181988395
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:58 schreef Dr.Mikey het volgende:
Marvel ging er behoorlijk in mee een jaartje of twee terug was Thor opeens een vrouw The Hulk een chinees Iron-man een negerin etc.

Alleen toen begonnen de sales te droppen en hebben ze alles toch maar terug gedraaid.
Pas nadat Disney de editor in chief van Marvel de laan uit heeft gestuurd.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator dinsdag 18 september 2018 @ 18:00:43 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181988406
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:57 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Is gewoon standaard Comics theorie van Multiversiteit om meerdere tegenstrijdige ideeen toch te kunnen publiceren. Eencilinder genaam Earth 3 Superman (dat is hem dacht ik) klinkt niet echt uitnodigend.
ik zou het gewoon Superman noemen en ergens 6 minuten uittrekken om het uit te leggen waarom hij ineens zwart (en president) is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181988412
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:55 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

In de VS is het in ieder geval een zeer grote groep.
Hele fora zijn erdoor naar de klote geholpen.

Of kijk anders eens op sites als Tumblr.

Het probleem is dat deze groep de laatste pakweg 5 jaar steeds meer macht heeft verworven.
De Vice-column waar deze reeks mee gestart is valt hier niet onder. Dan vraag ik me toch af wie in dit geval de boel naar de klote helpt: de Vice-columnist die zijn onderbouwde mening geeft zonder dingen te eisen of iemand iets op te dringen? Of de mensen die als door een wesp gestoken verontwaardigd beginnen te gillen over racisme, blackwashing en vermeende weg-met-ons mentaliteit?
  Moderator dinsdag 18 september 2018 @ 18:01:33 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181988417
niet dat het nodig is hoor

maar als je het doet moet je het goed doen en daar bieden de strips gewoon ruimte voor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181988594
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

De Vice-column waar deze reeks mee gestart is valt hier niet onder. Dan vraag ik me toch af wie in dit geval de boel naar de klote helpt: de Vice-columnist die zijn onderbouwde mening geeft zonder dingen te eisen of iemand iets op te dringen? Of de mensen die als door een wesp gestoken verontwaardigd beginnen te gillen over racisme, blackwashing en vermeende weg-met-ons mentaliteit?
Kijk daar gaan we weer... het een raar idee vinden dat superman zwart kan zijn:
- reageren als door een wesp gestoken
- krampachtig
- gillen over racisme
- blackwashing
- weg met ons
- verdwenen tijdsbeeld

Kan er ook gewoon eens worden aangegeven wat de argumenten voor een zwarte superman zijn ?
pi_181990371
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:17 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]


Kan er ook gewoon eens worden aangegeven wat de argumenten voor een zwarte superman zijn ?
Alsof dat niet al lang en breed gedaan is in die Vice-column, en wat die argumenten zijn is ook al lang en breed in dit topic toegelicht door diverse mensen. Overigens voel ik me helemaal niet geroepen om welk standpunt dan ook over wel of geen zwarte/blanke superman te verdedigen. Ik lees een column van iemand met een imo interessant standpunt, en dat is het dan. Interessant, maar dat betekent niet per se dat je het er mee eens of oneens hoeft te zijn.
pi_181991252
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Alsof dat niet al lang en breed gedaan is in die Vice-column, en wat die argumenten zijn is ook al lang en breed in dit topic toegelicht door diverse mensen. Overigens voel ik me helemaal niet geroepen om welk standpunt dan ook over wel of geen zwarte/blanke superman te verdedigen. Ik lees een column van iemand met een imo interessant standpunt, en dat is het dan. Interessant, maar dat betekent niet per se dat je het er mee eens of oneens hoeft te zijn.
Ik zie ze denk ik over het hoofd, noem nou eens het argument uit dat artikel dat het hele forum zou kunnen overtuigen.
  Moderator dinsdag 18 september 2018 @ 20:09:30 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181991299
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:17 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Kijk daar gaan we weer... het een raar idee vinden dat superman zwart kan zijn:
- reageren als door een wesp gestoken
- krampachtig
- gillen over racisme
- blackwashing
- weg met ons
- verdwenen tijdsbeeld

Kan er ook gewoon eens worden aangegeven wat de argumenten voor een zwarte superman zijn ?
heeft er hier uberhaupt al iemand zich uitgesproken als voorstander van zwarte superman?

persoonlijk zou ik het wel verfrissend vinden als ze een keer een ander stukje van dat unimultiversum bezochten dan die vermoeiende clark kent/superman combo want daar ben ik wel een beetje klaar mee dus als er dan een geschikte acteur is en een geschikte verhaallijn ... waarom niet?

Krypton vond ik bv een leuke serie, de laatste superman film heb ik echter volgens mij nog niet eens gezien, sterker nog ik twijfel of ik er uberhaupt 1 met deze acteur gezien heb

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 18-09-2018 20:22:13 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181991601
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:08 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik zie ze denk ik over het hoofd, noem nou eens het argument uit dat artikel dat het hele forum zou kunnen overtuigen.
Waarom verwijt je in je post anderen iets om het vervolgens heel opzichtig zelf te gaan doen?
pi_181991816
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

heeft er hier uberhaupt al iemand zich uitgesproken als voorstander van zwarte superman?

persoonlijk zou ik het wel verfrissend vinden als ze een keer een ander stukje van dat unimultiversum bezochten dan die vermoeiende clark kent/superman combo want daar ben ik wel een beetje klaar mee als er dan een geschikte acteur is en een geschikte verhaallijn ... waarom niet?

Krypton vond ik bv een leuke serie, de laatste superman film heb ik echter volgens mij nog niet eens gezien, sterker nog ik twijfel of ik er uberhaupt 1 met deze acteur gezien heb
Volgens mij heeft niemand hier zich als voorstander ontpopt inderdaad. De ergernis die ik hier had ging vooral over het zeggen dat de personen die de mening van de columnist niet deelden "aan het gillen over racisme waren/reageerden als door een wesp gestoken/krampachtig waren".

Dat Clark Kent / Superman gebeuren is redelijk saai aan het worden inderdaad (Man of steel was best in orde overigens, de 2 andere films met deze superman minder). Dus als ze een keer de andere dimensies van het karakter zouden verkennen zou het wel een aangename afwisseling kunnen zijn. Ik ken het karakter superman verder niet zo goed, maar een verhaallijn met het zwarte supermanpak zou prima zijn om mee te beginnen.
pi_181991979
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:26 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Volgens mij heeft niemand hier zich als voorstander ontpopt inderdaad. De ergernis die ik hier had ging vooral over het zeggen dat de personen die de mening van de columnist niet deelden "aan het gillen over racisme waren/reageerden als door een wesp gestoken/krampachtig waren".
Hoe zou jij zelf reacties waarin gesteld wordt dat als mensen van mening zijn dat een zwarte James Bond / Superman mogelijk is, dat dan Martin Luther King ook maar door een blanke gespeeld moet worden beschrijven?
pi_181992076
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:19 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarom verwijt je in je post anderen iets om het vervolgens heel opzichtig zelf te gaan doen?
Omdat ik niet de persoon ben die de verandering wil of ziet zitten, ik ben helemaal tevreden met de huidige superman. Vandaar de vraag naar argumenten die mensen hier zouden kunnen overtuigen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')