sowieso is de bougie dé indicator bij een tweetakt over hoe je brandstofmengsel het doet. Misschien een klein tikkie meer voorontsteking en dan even wat proberen uit te lokken met de carb: maatje grotere sproeier en een beetje proberen met de gasnaald, ietsje rijker, ietje armer, puntjes een beetje dicht, beetje meer open.. 2 takt 100% afstellen is een spelletje tussen vonkjes en mengsel.quote:Op zondag 16 september 2018 21:48 schreef derLudolf het volgende:
Google rondje op "tweetakt niet volgas" worden zaken als schoonmaken van carburateur en vervangen van een vette bougie voorgesteld
Heb jij hier al naar gekeken?
hoeft niet.quote:Op maandag 17 september 2018 11:26 schreef OldMercs het volgende:
Als de carb vies zou zijn dan loopt hij toch de hele tijd niet Lekker?
ontsteking aan de late kant.. Zie mijn remark over voorontsteking.quote:Op maandag 17 september 2018 11:41 schreef OldMercs het volgende:
Er komt soms ook rook uit de carb bij het luchtgat ofzo...
Hij komt niet op toeren.quote:Op maandag 17 september 2018 11:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Bedoel je trouwens dat de motor niet meer toeren maakt richting vol gas, of dat je boot niet meer snelheid maakt?
Dus voor nu de carb schoonmaken.quote:Op maandag 17 september 2018 12:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hoeft niet.
Oude brandstof droogt uit en laat een laagje residu achter in een carb. Als je daar weer brandstof bovenop gooit, komt het laagje los in schilfers en dat gaat aan de dwarrel, en die schilfertjes gaan om de beurt een poging doen om de sproeier in de komen, het effect laat zich raden..
Volgende keer als je weer een tijdje dat ding niet gaat gebruiken, gooi je de brandstoftoevoer dicht terwijl hij loopt en laat je hem lopen tot hij de vlotterkamer leeg heeft geslurpt, de motor valt dan vanzelf stil.
Gasnaald?quote:Op maandag 17 september 2018 02:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sowieso is de bougie dé indicator bij een tweetakt over hoe je brandstofmengsel het doet. Misschien een klein tikkie meer voorontsteking en dan even wat proberen uit te lokken met de carb: maatje grotere sproeier en een beetje proberen met de gasnaald, ietsje rijker, ietje armer, puntjes een beetje dicht, beetje meer open.. 2 takt 100% afstellen is een spelletje tussen vonkjes en mengsel.
Wegzetten met Aspen kan ook geen kwaad overigens. Verouderd niet/minder.quote:Op maandag 17 september 2018 12:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hoeft niet.
Oude brandstof droogt uit en laat een laagje residu achter in een carb. Als je daar weer brandstof bovenop gooit, komt het laagje los in schilfers en dat gaat aan de dwarrel, en die schilfertjes gaan om de beurt een poging doen om de sproeier in de komen, het effect laat zich raden..
Volgende keer als je weer een tijdje dat ding niet gaat gebruiken, gooi je de brandstoftoevoer dicht terwijl hij loopt en laat je hem lopen tot hij de vlotterkamer leeg heeft geslurpt, de motor valt dan vanzelf stil.
Is wel ff wat werk idd maar met Google kom je wel verquote:Op maandag 17 september 2018 21:13 schreef Sounddragon het volgende:
Gasnaald kom je tegen als je de carb schoonmaakt. Carb schoonmaken is niet alleen de buitenkant eh
Uitlaat kan ook. Pak gewoon alles even aan.. Ding moet sowieso 'ver' uitelkaar, dus doe het gewoon effe goed.
Liefst ultrasoon, anders gewoon een doekie met diesel, desnoods een oude tandenborsel ofzo..quote:Op maandag 17 september 2018 21:49 schreef OldMercs het volgende:
Dus gewoon carb uit elkaar zover ik schroeven zie? En dan met water of afwasmiddel? Of wasbenzine? Schoonmaken?
Zou het aan de pitch van de schroef kunnen liggen?
dan zit het duidelijk niet zoals het eerst zatquote:Op dinsdag 18 september 2018 15:40 schreef OldMercs het volgende:
Nu heb ik de carb er weer op gezet maar ALLE benzine dien ik erin poep loopt er via de carb weer uit!!! Ik weer open halen maar alles zit precies hetzelfde als eerst hoe kan dit? Het komt niet in de vlotterkamer
nog niet gelukt denk dat ik gewoon alle pakkingen moet vervangen ware al wel oud:)quote:Op dinsdag 18 september 2018 21:15 schreef Sounddragon het volgende:
En? Al gelukt?
Vlotterstopje niet ondersteboven erin gehangen?
klinkt als valse lucht of iets in de ontsteking. Als de onsteking gewoon met puntjes is kunnen die versleten zijn (of de afstelling verkeerd, bougiekabels, bougiedoppen en bougies zijn slijtagedelen en moeten periodiek vervangen worden. Zorg dat je basis goed is, anders heeft zoeken naar problemen helemaal geen enkele zin.quote:Op zondag 30 september 2018 20:32 schreef OldMercs het volgende:
moet erbij vermelden dat hij na het starten af en toe ploft uit de uitlaat en als ik niet snel de shoke aan en uit zet slaat ie daarna af, nadat ik de shoke aan en uit heb gezet schiet ie heel hoog in de toeren en daarna weer terug maar als ie eenmaal warm is ploft ie bijna niet meer.
neuwp.quote:Op maandag 1 oktober 2018 11:01 schreef OldMercs het volgende:
Hij heeft een cdi kan je die afstellen of niet?
nah, dan weet je wat hequote:Op maandag 1 oktober 2018 15:21 schreef OldMercs het volgende:
Ik trok net de bovenste bougiekabel eraf toen sloeg ie af maar toen ik de onderste eruit trok bleef ie PRECIES hetzelfde lopen
lees je wel wat ik typ? Of wil je alles graag 2 keer horen?quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:04 schreef OldMercs het volgende:
Ik was al van plan nieuwe kabel/bobine te halen maar moet dan gelijk alle bij of is 1 ook goed.
Kan het de CDI zijn.
Kan je de timings instellen bij een CDI?
Hij loopt maar op 1 cilinder dus. Kijk of de bougie vonkt, als dat zo is ruil je de bougies even om met de cilinder die het wel doet.quote:Op maandag 1 oktober 2018 15:21 schreef OldMercs het volgende:
Ik trok net de bovenste bougiekabel eraf toen sloeg ie af maar toen ik de onderste eruit trok bleef ie PRECIES hetzelfde lopen
de bougie vonkt niet ik heb ook de bougie van de 'goede' cilinder getest op dezelfde kabel maar die deed het ook nietquote:Op maandag 1 oktober 2018 23:30 schreef Buikboor het volgende:
[..]
Hij loopt maar op 1 cilinder dus. Kijk of de bougie vonkt, als dat zo is ruil je de bougies even om met de cilinder die het wel doet.
Loopt dan dezelfde cilinder nog niet mee dan zal er iets met de zuiger aan de hand zijn.
ik heb de bobines zojuist gewisseld... geen verschil de onderste loopt weer niet mee de bovenste wel weer uitstekend.quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
lees je wel wat ik typ? Of wil je alles graag 2 keer horen?
Ik heb nog geen goede kabel die ga ik binnenkort halen maar allebij de bougies doen het wel.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 21:00 schreef Sounddragon het volgende:
Heb je de bougie van de niet-werkende cilinder ook getest in de andere cilinder? (of andersom).
Als er een kapotte bougie in zit kun je de bliksem erop in laten slaan; loopt 'ie niet steeds niet.
Als je de complete werkende set op die cilinder zet en het werkt nog steeds niet, dan is er (zoals buikboor al aangaf,) ws iets mis met die cilinder. Kan een kapotte zuigerveer zijn, maar er kan ook gewoon een gat in de zuiger zitten bij wijze van spreken. Je kunt (als je de spullen voorhanden hebt) een compressietest doen op die andere cilinder.
je kunt meten of hij wordt aangestuurd.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 20:57 schreef OldMercs het volgende:
Ik heb de kabels verwisseld maar maakt niks uit de onderste cilinder blijft niet meelopen. Misschien CDI kapot?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |