abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181938876
registreer om deze reclame te verbergen
Helikopters zijn fantastische apparaten. Maar in een wereld vol drones die op den duur ook best mensen kunnen verplaatsen (filmpje: http://www.dumpert.nl/mediabase/7514705/bc381de8 )

Vraag ik me af waarom er nog helikopters ontwikkeld worden.
Zullen we over een paar jaar afstappen van het helikopter ontwerp en zullen we deze vervangen voor het quadcoper model?
De bediening van een quadcoper is volgens mij ook aardig wat gebruiksvriendelijker dan die van een helikopter.
Gebeurt dat op dit moment al? Welke redenen zijn er om dat niet te doen?
Er moeten hier kenners zitten die zich hierin hebben verdiept
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_181938912
Wat zou de aanschaf en onderhoud van 4 motoren kosten?
.
  zondag 16 september 2018 @ 12:37:05 #3
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_181938965
Je ziet hem enkel een stukje hooveren. Hoeveel gewicht aan accu's zou je nodig hebben om een vluchtje van 10 minuten te maken.
  FOK!fotograaf zondag 16 september 2018 @ 12:37:12 #4
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_181938967
registreer om deze reclame te verbergen
De helicopter is een beproefd concept. Men weet hoe je dat moet ontwikkelen en hoe ze zich houden in lastige situaties. Dit staat nog in de kinderschoenen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_181939288
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 12:33 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
De bediening van een quadcoper is volgens mij ook aardig wat gebruiksvriendelijker dan die van een helikopter.
Toch alleen omdat dat computergestuurd is?
Die piloot zal niet elke motor afzonderlijk bedienen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_181940881
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 12:35 schreef Fer het volgende:
Wat zou de aanschaf en onderhoud van 4 motoren kosten?
Kan prima met n centrale motor, waarbij 4 aandrijfassen naar de rotors lopen.
Elke rotor een eigen vario-koppeling, en toerental is per rotor te regelen.
  Moderator zondag 16 september 2018 @ 14:51:40 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181941808
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 14:09 schreef madco het volgende:

[..]

Kan prima met n centrale motor, waarbij 4 aandrijfassen naar de rotors lopen.
Elke rotor een eigen vario-koppeling, en toerental is per rotor te regelen.
Klinkt erg onderhoudsarm
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_181942366
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 12:51 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Toch alleen omdat dat computergestuurd is?
Die piloot zal niet elke motor afzonderlijk bedienen.
Klopt. Maar dat het computergestuurd is doet daar niks aan af. F16's doen ook niks meer zonder computer.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_181942440
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 12:37 schreef Woelwater het volgende:
Je ziet hem enkel een stukje hooveren. Hoeveel gewicht aan accu's zou je nodig hebben om een vluchtje van 10 minuten te maken.
Geen idee. Ben ik dus benieuwd naar. Is dat een reden waarom een quadcopter een heli niet zou kunnen vervangen?
Het idee van een voertuig met duizenden liters vloeibare brandstof klinkt misschien nog wel gekker :P
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_181942464
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 12:35 schreef Fer het volgende:
Wat zou de aanschaf en onderhoud van 4 motoren kosten?
Ben ik ook benieuwd naar!
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_181942577
er zijn toch al heli's met twee rotoren? werkt prima, waarom zou je er perse vier willen?

verder is het duurder en kan er meer kapot.
pi_181942602
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 15:20 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Ben ik ook benieuwd naar!
vier keer zoveel slome
pi_181942630
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 15:24 schreef vanBoeschoten het volgende:

[..]

vier keer zoveel slome
Dus het onderhoud van een Chinook is twee keer zo duur als het onderhoud van een halve Chinook?!
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_181943992
Maar de luchtvaart, zo’n Cessna vliegt ook nog steess met een voor-oorlogse boxer met magneetontsteking.
.
pi_181944023
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 15:20 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Ben ik ook benieuwd naar!
Die dingen hebben een verplichte onderhouds en revisiebeurten, gaat verder dan even olie verversen.
.
pi_181944027
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 15:17 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat het computergestuurd is doet daar niks aan af. F16's doen ook niks meer zonder computer.
F16's kunnen zonder computer niet eens normaal vliegen. Die dingen hebben van nature geen stabiel vlieggedrag (zonder correctie vliegt een F16 niet rechtuit) en daarom zat er vanaf het begin al een analoge computer in.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_181944198
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 16:32 schreef Ridocar het volgende:

[..]

F16's kunnen zonder computer niet eens normaal vliegen. Die dingen hebben van nature geen stabiel vlieggedrag (zonder correctie vliegt een F16 niet rechtuit) en daarom zat er vanaf het begin al een analoge computer in.
Dat bedoel ik. Volgens mij vliegt er tegenwoordig niks meer zonder eenen en nullen.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  Moderator / FP / PTA's redder in nood maandag 17 september 2018 @ 02:35:05 #18
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_181955672
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 16:45 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Volgens mij vliegt er tegenwoordig niks meer zonder eenen en nullen.
niks commercieels misschien, maar een luchtballon doet niks met computers, deltawing; zonder, en overal ter wereld vliegt nog zat ouder spul.. In het meeste zit echt wel wat elektronica, maar dat is vaak luxe en gebruiksgemak.. als dat uitvalt kan er nog steeds gevlogen worden. Dat geldt idd niet voor high tech fighter jets en onbehouwen grote airliners. Stel je effe voor dat je voorin een 767 zit en je hebt 2 van die pedalen voor je rolroeren formaatje brugdek die je met een kabeltje moet zien te bedienen bij 1100km/u :D _O- of effe 10.000km rechtuit en level vliegen in het donker :X
Torque makes life easy.
Team Jean
  maandag 17 september 2018 @ 09:56:52 #19
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_181958378
Heel simpel,luchtvaart is nog redelijk ouderwets. Alles moet gecertificeerd en gekeurd worden voordat het de lucht in mag.

Maakt ontwikkeling van nieuwe concepten duur en traag.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  maandag 17 september 2018 @ 19:17:09 #20
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181968021
quote:
7s.gif Op maandag 17 september 2018 09:56 schreef bokkepoot het volgende:
Alles moet gecertificeerd en gekeurd worden voordat het de lucht in mag.
Daarom is het ook zo'n veilige manier van transport.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')