abonnement Unibet Coolblue
pi_181936876


SPOILER: Transferbeleid 2018/2019
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gifjes enzulks
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.



Game on

  zondag 16 september 2018 @ 10:55:50 #2
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_181937294
Woensdag! *O*
Ingang Noord B
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_181939166
Van Ziyech en Tadic krijgt elke voetballiefhebber toch wel een klein stijfje denk ik. Wat een voetballers. _O_
bal
  zondag 16 september 2018 @ 13:18:17 #4
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_181939841
Gisteren niet kunnen kijken, was het wat?
Ajacied.
pi_181939866
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 13:18 schreef Liftdeur het volgende:
Gisteren niet kunnen kijken, was het wat?
geen galavoorstelling
pi_181940090
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 13:18 schreef Liftdeur het volgende:
Gisteren niet kunnen kijken, was het wat?
Viel me tegen. Groningen bleef vrij makkelijk overeind en Ajax kwam op voorsprong door een makkelijk gegeven penalty. Bij Ajax leken ze het meer als een soort benefietpotje te beschouwen want men begon al vrij snel met hakjes en andere frivoliteiten. Uiteindelijk gewoon op individuele kwaliteit nog twee doelpuntjes extra gemaakt.
Niet dat Groningen overigens enige andere intentie had dan met zo minimaal mogelijke cijfers verliezen.

Mag wel hopen dat het team de komende twee wedstrijden een stuk scherper en fanatieker is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181944610
Wat een bizarre tijd voor CL. 18.55 al...
pi_181944932
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 17:13 schreef Yreal het volgende:
Wat een bizarre tijd voor CL. 18.55 al...
Ik vind dat wel echt matig.
Oh.
  zondag 16 september 2018 @ 17:31:43 #9
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_181944943
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 17:13 schreef Yreal het volgende:
Wat een bizarre tijd voor CL. 18.55 al...
Erg irritant ja, moet ik godverdomme eerder beginnen op werk :(
  zondag 16 september 2018 @ 17:54:23 #10
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_181945290
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 17:13 schreef Yreal het volgende:
Wat een bizarre tijd voor CL. 18.55 al...
Wat een ballentijd. Dan kom ik net terug op het station...
pi_181945371
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 17:54 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Wat een ballentijd. Dan kom ik net terug op het station...
Haha een jood op het station
pi_181947481
Nog meer mensen hier die ook aanwezig zijn bij de -19 ?
MMA is not a crime !
  Moderator zondag 16 september 2018 @ 19:19:30 #13
198720 crew  Coco
dat vind je leuk h
pi_181947507
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 19:18 schreef LacosteUnited het volgende:
Nog meer mensen hier die ook aanwezig zijn bij de -19 ?
Dat is me te koud.
What can change the nature of a man?
pi_181947518
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 19:19 schreef Coco. het volgende:

[..]

Dat is me te koud.
_O-
pi_181947530
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 19:19 schreef Coco. het volgende:

[..]

Dat is me te koud.
Scherp _O-
MMA is not a crime !
pi_181948034
Schrijf die van Leer ook maar af.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_181948067
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 19:44 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Schrijf die van Leer ook maar af.
Tsja, die heeft z'n hoofd bij andere dingen op 't moment, en geef 'm eens ongelijk ook.
MMA is not a crime !
pi_181948116
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 19:45 schreef LacosteUnited het volgende:

[..]

Tsja, die heeft z'n hoofd bij andere dingen op 't moment, en geef 'm eens ongelijk ook.
Eerder zijn hoofd tussen twee andere dingen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_181948135
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 19:47 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Eerder zijn hoofd tussen twee andere dingen.
My man _O_
MMA is not a crime !
pi_181948320
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 19:44 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Schrijf die van Leer ook maar af.
gelijk kjell kopen
  zondag 16 september 2018 @ 20:48:48 #21
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_181949782
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 19:44 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Schrijf die van Leer ook maar af.
Ach Onana was ook een kluns in Jong Ajax
pi_181950286
Van Leer had tegen Feyenoord een aantal prima reddingen wel.
Oh.
pi_181952369
quote:
Cock Sierhuis: 'Ik denk niet dat ze weten dat Kaj bij Ajax speelt'
Cock Sierhuis, de vader van Ajaxspits Kaj, was van 1999 tot 2001 voorzitter van AEK Athene, woensdag de tegenstander van Ajax.
Dick Sintenie 16 september 2018, 19:00


Cock Sierhuis (52) is algemeen directeur van het in 1917 opgerichte familiebedrijf Floris in Wormerveer. Hij heeft een financile achtergrond. In 1997 werkte hij voor het Zuid-Afrikaanse mediabedrijf Naspers.

Sierhuis werd gevraagd in Athene financieel directeur te worden van de abonneezender Nettmed, een dochterbedrijf dat de uitzendrechten van het Griekse voetbal bezat.

"Ik was daar twee jaar aan het werk toen de Griekse bond van het collectieve contract af wilde. Over de uitzendrechten moesten wij met clubs zelf onderhandelen. Een moeizaam proces. De grote clubs gingen heel hoog in de boom zitten. We zaten ook met de eigenaar van AEK Athene om de tafel, ENIC, een investeringsmaatschappij. Die wilde ons de rechten niet verkopen, maar wel de hele club. We werden in 1999 volledig eigenaar van AEK."

Een bizarre wending met een voor Sierhuis al even bizar gevolg: hij werd gevraagd voorzitter te worden, omdat hij als enige in de organisatie 'affiniteit' met voetbal had.

"Ik had zelf tegen een balletje getrapt en ik was supporter van Ajax. De meesten van mijn collega's wisten amper dat er lucht in een bal zat."

De dagelijkse leiding van AEK was in handen van een directie. Sierhuis werd toezichthouder met een publieke functie.

"Een voorzitter moet zichtbaar zijn, aanwezig. Ik bezocht alle wedstrijden, vergaderingen, maatschappelijke projecten. Ik had er een baan van twintig, dertig uur per week bij."

"Ik had er niet lang bij stilgestaan wat het allemaal met zich mee zou brengen. Het project, tot op zekere hoogte geslaagd, was niet onder gelukkig gesternte geboren.

We misten in de eerste periode kwalificatie voor de Champions League. In augustus van dat jaar was er een aardbeving in Athene waardoor het stadion beschadigd raakte. We moesten zeven duels buiten de deur spelen. Dat had sportief zijn weerslag.

Europees succes
De tweede competitiehelft ging het beter. Toen wonnen we de beker. Het tweede seizoen waren we vooral Europees redelijk succesvol. We versloegen onder meer Bayer Leverkusen in de Uefa Cup en werden pas in de kwartfinale uitgeschakeld door Barcelona. Geen schande."

"In de zomer van 2001 wilden we weer van de club af. Het was een schip van bijleg, niet winstgevend te krijgen. AEK werd verkocht en toen was mijn rol ook over. Daar had ik geen spijt van. Ik was blij dat ik er vanaf was. We zijn terug gegaan naar Nederland, zoals de bedoeling was. Ik zou vier jaar in Griekenland werken."

"Het is moeilijk om je vanuit Nederland een voorstelling te maken van de Griekse voetbalbeleving. De fans zijn niet alleen ongeduldig, maar ook bijzonder emotioneel en er is weinig begrip voor rationele overwegingen. Dan kom je in heel vervelende situaties terecht. Bedreigingen, geweld."

"Ik vond het vooral moeilijk voor mijn gezin. Onze zoons Kaj en Tycho zijn in Athene geboren. Mijn vrouw bracht ooit Kaj naar school, toen ze mij belde vanuit de auto. Ze dacht dat ze werd gevolgd. Ik zei: dat klopt, dat zijn beveiligers."

"Het waren intensieve jaren. Ik heb me daar wel een beetje in vergist, ja. Bizarre dingen meegemaakt. Zo speelden we een bekerwedstrijd tegen Olympiakos Piraeus. Die was om veiligheidsredenen al naar de middag verplaatst."

"De supportersgroepen zaten zover mogelijk bij elkaar vandaan: ieder achter een doel. Vlak voor de aftrap werd ineens een raket afgevuurd uit het AEK-vak, die vloog recht over het veld richting die andere tribune. Er is gelukkig niemand ernstig gewond geraakt, maar er hadden doden kunnen vallen."

Uit een dal geklauterd
"AEK is de derde club van Athene, na Olympiakos Piraeus uit het havengebied en Panathinaikos, de club van de welgestelden. AEK is club van de vluchtelingen die in 1924 vanuit Turkije naar Griekenland zijn gekomen.

De K in de naam staat voor Konstantinopel. En je ziet het terug in het logo: de tweehoofdige adelaar die naar oost en west kijkt. In de rest van Griekenland is AEK vanwege de ontstaansgeschiedenis ook een geliefde club."

"Hoe de club er nu financieel voor staat, weet ik niet. Ik volg het op grote afstand. Sportief is AEK uit een enorm dal geklauterd. Een aantal jaar geleden is de club failliet verklaard en afgegleden naar de lagere divisies. Maar ze zijn teruggekomen op het hoogste niveau en afgelopen seizoen kampioen geworden."

"Ze spelen nog steeds in het Olympisch Stadion. Het eigen stadion, Nikos Goumas, moet eigenlijk tegen de vlakte en opnieuw worden gebouwd. Dat is al 20 jaar een item, maar het geld is er niet. Een probleem voor het hele Griekse voetbal: er is structureel te weinig geld. De meeste stadions voldoen niet aan de moderne eisen, de infrastructuur is slecht."

Meedoen in Europa
"Er is enorm veel geweld, dat houdt mensen weg bij de wedstrijden. De politieke inmenging in de sport en de zweem van omkoping die rond het Griekse voetbal hangt, maakt het niet makkelijker de ambities te verwezenlijken."

"Vanuit de bond worden wel pogingen gedaan om het voetbal op te schonen, want ze willen z graag Europees meedoen. Maar de kloof tussen wat kan en wat realistisch is, is groot. Vandaar de frustratie."

"Mijn contact met de club is door de jaren heen verwaterd. We hebben buiten het voetbal nog wel vrienden in Athene die we geregeld spreken en zien. Het lijkt me leuk om weer eens binnen te komen bij AEK, maar ik ga alleen mee als Kaj deel uitmaakt van de Ajaxselectie."

"Ik denk niet dat er bij AEK iemand is die weet dat Kaj bij Ajax voetbalt, of dat ze na zo veel jaar nog die link met mij leggen. Maar ze weten wel dat ik voorzitter ben geweest."

"Ook al was het maar twee jaar, voorzitter van AEK blijf je voor het leven."
pi_181956720
8 uur beginnen woensdag op werk..

Echt 2 ongelooflijke kuttijden, 7 en 9 uur..
pi_181957194
Ik moet op donderdag om 5.00 uur mijn nest uit, dus ik vind het wel een prima tijd. Al had 20.00 uur ook wel gemogen van mij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')