abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 november 2018 @ 21:40:04 #203
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183409939
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 21:36 schreef Blik het volgende:
Als je aan het typen bent in whatsapp, maak je weleens een tikfout. Dan loop je te kloten met je duim om de cursor op de goede plek te krijgen om de tikfout te verbeteren.

Door de spatiebalk ingedrukt te houden kun je met je duim bewegen en de cursor verplaatsen naar de juiste plek
Is niet op elk toestel/toetsenbord het geval helaas.
  dinsdag 27 november 2018 @ 21:41:36 #204
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183409976
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 21:36 schreef Blik het volgende:
Als je aan het typen bent in whatsapp, maak je weleens een tikfout. Dan loop je te kloten met je duim om de cursor op de goede plek te krijgen om de tikfout te verbeteren.

Door de spatiebalk ingedrukt te houden kun je met je duim bewegen en de cursor verplaatsen naar de juiste plek
Als je lang genoeg op een regel drukt komt er een vergrootglas waarmee je vrij makkelijk links en rechts kan.
And so is the past
pi_183410350
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 21:36 schreef Blik het volgende:
Als je aan het typen bent in whatsapp, maak je weleens een tikfout. Dan loop je te kloten met je duim om de cursor op de goede plek te krijgen om de tikfout te verbeteren.

Door de spatiebalk ingedrukt te houden kun je met je duim bewegen en de cursor verplaatsen naar de juiste plek
Werkt alleen op Apple dacht ik.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_183410927
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 21:59 schreef Albert86 het volgende:

[..]

Werkt alleen op Apple dacht ik.
Alleen op Android juist volgens mij :D
Apple doet vergrootglas. Android heeft die spatiebalkschuif idd al best lang.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator dinsdag 27 november 2018 @ 22:49:11 #207
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183411367
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 21:59 schreef Albert86 het volgende:

[..]

Werkt alleen op Apple dacht ik.
Op een blackberry is het dubbel tappen ergens op het toetsenbord en dan heen en weer bewegen op het toetsenbord.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 27 november 2018 @ 22:56:43 #208
62913 Blik
The one and Only!
pi_183411548
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 november 2018 21:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Als je lang genoeg op een regel drukt komt er een vergrootglas waarmee je vrij makkelijk links en rechts kan.
Werkt matig, de spatiebalk werkt stukken beter.

Idd bij Apple, maar dus ook bij Android?
  dinsdag 27 november 2018 @ 23:02:23 #209
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_183411664
Spatiebalk doet bij mij niet wat hier beschreven wordt (Android). Daarentegen wel meerdere keren de cursor meteen op de juiste plek gekregen door gewoon ergens in het bericht te tikken, dus wat mij betreft is het ook een oplossing voor een niet bestaand probleem.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 27 november 2018 @ 23:06:06 #210
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183411755
Vaker is het ook gewoon sneller om te backspacen.
And so is the past
pi_183411875
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2018 23:02 schreef JDude het volgende:
Spatiebalk doet bij mij niet wat hier beschreven wordt (Android). Daarentegen wel meerdere keren de cursor meteen op de juiste plek gekregen door gewoon ergens in het bericht te tikken, dus wat mij betreft is het ook een oplossing voor een niet bestaand probleem.
Hier ook niet. Het zou gewoon een instelling van het toetsenbord kunnen zijn dat aan de distro van z'n software is gekoppeld. Verder maakt iedereen tikfouten met whatsapp dus daar zou ik me ook niet al te druk over maken.
  dinsdag 27 november 2018 @ 23:12:56 #212
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183411906
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 23:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hier ook niet. Het zou gewoon een instelling van het toetsenbord kunnen zijn dat aan de distro van z'n software is gekoppeld. Verder maakt iedereen tikfouten met whatsapp dus daar zou ik me ook niet al te druk over maken.
Hmm ik ben irl ook best een taalnazi dus dan komt het nogal dom over.
And so is the past
pi_183412166
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 november 2018 23:12 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Hmm ik ben irl ook best een taalnazi dus dan komt het nogal dom over.
Als je onderdeel uitmaakt van de Waffen Schreibweisestaffel dan kun je je invoer koppelen aan de online services van Van Dale en het Genootschap Onze Taal.
pi_183414135
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 22:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Alleen op Android juist volgens mij :D
Apple doet vergrootglas. Android heeft die spatiebalkschuif idd al best lang.
Ik heb Android, maar werkt niet bij mij. Moet je iets aanzetten dan?
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_183414226
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 21:36 schreef Blik het volgende:
Als je aan het typen bent in whatsapp, maak je weleens een tikfout. Dan loop je te kloten met je duim om de cursor op de goede plek te krijgen om de tikfout te verbeteren.

Door de spatiebalk ingedrukt te houden kun je met je duim bewegen en de cursor verplaatsen naar de juiste plek
_O_ (iPhone)
Protège moi de mes désirs.
pi_183414243
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2018 23:02 schreef JDude het volgende:
Spatiebalk doet bij mij niet wat hier beschreven wordt (Android). Daarentegen wel meerdere keren de cursor meteen op de juiste plek gekregen door gewoon ergens in het bericht te tikken, dus wat mij betreft is het ook een oplossing voor een niet bestaand probleem.
dit ^O^
pi_183414278
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 07:35 schreef Albert86 het volgende:

[..]

Ik heb Android, maar werkt niet bij mij. Moet je iets aanzetten dan?
Op oneplus5: taalinstellingen-virtueel toetsenbord-Gboard-invoer met veegbewegingen-cursorbediening via gebaar.
Op andere androids verschilt dat vast, maar ik gebruik het al jaren op diverse telefoons, dus moet wel kunnen lijkt me.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_183414301
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2018 23:02 schreef JDude het volgende:
Spatiebalk doet bij mij niet wat hier beschreven wordt (Android). Daarentegen wel meerdere keren de cursor meteen op de juiste plek gekregen door gewoon ergens in het bericht te tikken, dus wat mij betreft is het ook een oplossing voor een niet bestaand probleem.
Op een iPhone kun je niet zomaar tikken, dan moet je eerst weer long press en schuiven met vergrootglas, dus daar is het imo wel een oplossing voor een irritant probleem.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 28 november 2018 @ 08:16:50 #219
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183414384
En na hoeveel jaar kwam je daarachter?
pi_183414387
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Op oneplus5: taalinstellingen-virtueel toetsenbord-Gboard-invoer met veegbewegingen-cursorbediening via gebaar.
Op andere androids verschilt dat vast, maar ik gebruik het al jaren op diverse telefoons, dus moet wel kunnen lijkt me.
Moest ff zoeken, maar heb het gevonden. Werkt idd.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_183414413
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Op oneplus5: taalinstellingen-virtueel toetsenbord-Gboard-invoer met veegbewegingen-cursorbediening via gebaar.
Op andere androids verschilt dat vast, maar ik gebruik het al jaren op diverse telefoons, dus moet wel kunnen lijkt me.
juist, dan moet je wel het standaard gboard toetsenbord gebruiken, ik (en hele volksstammen met mij) gebruiken die niet maar gebruiken swiftkey
pi_183419640
Is hier een Whatsapp-cursus gaande? Kan ik nog inschrijven? :s)
pi_183421094
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:20 schreef mschol het volgende:

[..]

juist, dan moet je wel het standaard gboard toetsenbord gebruiken, ik (en hele volksstammen met mij) gebruiken die niet maar gebruiken swiftkey
Ik had ook altijd een alternatief toetsenbord, maar sinds je op Gboard ook kunt swipen, heeft dat imo weinig meerwaarde meer. Maar misschien is dit niet meer helemaal OT.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 28 november 2018 @ 16:53:13 #224
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_183421738
Ok, handige tips voor digidingen, graag verder in DIG.

Ontopic: ik weet pas sinds een jaar of twee dat als je in Chrome bezig bent en de internetverbinding valt weg, je kunt spelen met die T-rex :o

With the stars as her umbrella
pi_183421914
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:53 schreef -Miauw- het volgende:
Ok, handige tips voor digidingen, graag verder in DIG.

Ontopic: ik weet pas sinds een jaar of twee dat als je in Chrome bezig bent en de internetverbinding valt weg, je kunt spelen met die T-rex :o

lol
Somebody that I used to know
pi_183428637
Bij mij werkt dat met de spatiebalk niet want ik gebruik het Swype toetsenbord (en volgens mij ben ik de enige in Nederland) maar het is 2 keer sneller en het toetsenbord voorspelt je woorden.
pi_183429118
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:45 schreef onniedah het volgende:
Bij mij werkt dat met de spatiebalk niet want ik gebruik het Swype toetsenbord (en volgens mij ben ik de enige in Nederland) maar het is 2 keer sneller en het toetsenbord voorspelt je woorden.
Je bent niet de enige in Nederland, want ik gebruik het ook w/

(of is Swype weer wat anders dan SwiftKey? :@ ik swipe wel. En hij voorspelt ook :s) )
Somebody that I used to know
pi_183429403
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:03 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Je bent niet de enige in Nederland, want ik gebruik het ook w/

(of is Swype weer wat anders dan SwiftKey? :@ ik swipe wel. En hij voorspelt ook :s) )
Haha jeujj!! Ja is hetzelfde :-) echt handig, wil nooit meer anders!
pi_183429671
quote:
2s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:02 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

lol
Godver ik wist niet dat die kon bukken bij de vogels altijd af
Ik zwaai naar dieren.
pi_183429707
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:14 schreef onniedah het volgende:

[..]

Haha jeujj!! Ja is hetzelfde :-) echt handig, wil nooit meer anders!
Ik ook niet. Kreeg laatst van een jongen die best wel een gadgetfreak is de tip om met twee handen te typen. Zou sneller gaan dan met één hand. Ik zeg : ik swipe :7. Hij zei : echt?! Nee, dat kan ik dan weer niet.

:P
Somebody that I used to know
pi_183430087
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:45 schreef onniedah het volgende:
Bij mij werkt dat met de spatiebalk niet want ik gebruik het Swype toetsenbord (en volgens mij ben ik de enige in Nederland) maar het is 2 keer sneller en het toetsenbord voorspelt je woorden.
voorspellen doet elk toetsenbord wel..

en swipen werkt gewoonweg kut/niet als je telefoon in een andere taal staat dan wat je aan het swipen bent.. nog even afgezien dat hij alles verkeerd blijft voorspellen, zelfs een noemaal toetsenbord doet dat hier, ik heb de voorspellende functie vermoord *O*
  woensdag 28 november 2018 @ 22:51:19 #232
403253 Meke
after all this time? always.
pi_183430838
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:32 schreef mschol het volgende:
en swipen werkt gewoonweg kut/niet als je telefoon in een andere taal staat dan wat je aan het swipen bent.. nog even afgezien dat hij alles verkeerd blijft voorspellen, zelfs een noemaal toetsenbord doet dat hier, ik heb de voorspellende functie vermoord
Daarom meerdere talen hebben :7 Ik swipe eerst mijn spatiebalk richting Nederlands, Engels of Spaans en dan ga ik daadwerkelijk swipen :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_183431048
TT maar even veranderen in "Dingen die je niet wist dat je mobiel kon".
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183431073
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:58 schreef spijkerbroek het volgende:
TT maar even veranderen in "Dingen die je niet wist dat je mobiel kon".
Goed idee! ^O^
Somebody that I used to know
pi_183434039
Dat je drijfzand vrijwel nooit tegenkomt in je leven :')

Als kind word je altijd verteld hoe te handelen als je vast komt te zitten in drijfzand (niet bewegen, ditdat). Dus dan ga je ervan uit dat het toch wel schering en inslag is met die dat drijfzand. Maar dat valt dus wel mee :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_183434613
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 08:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
Dat je drijfzand vrijwel nooit tegenkomt in je leven :')
Dat heb je dat weleens op potentiele bouwplaatsen of vroeg tijdens de constructieperiode in bepaalde drassigere gebieden. Als volwassene zoek je zoiets niet op maar heb er weleens ingestaan als kind en zag een paar jaar geleden een bordje met 'opgepast drijfzand' ergens in de buurt. Nu doen ze er een lint omheen met een waarschuwingsbord, maar vroeger lieten ze zulke tijdelijke gevaren gewoon op zn beloop.

Ook in de natuur zijn er wel zulke plaatsen maar dan staat er vaak wel een bord bij voor de omgeving. Zoek maar op afbeeldingen met google.

Quicksand is a colloid hydrogel consisting of fine granular material (such as sand, silt or clay), and water.

Quicksand forms in saturated loose sand when the sand is suddenly agitated. When water in the sand cannot escape, it creates a liquefied soil that loses strength and cannot support weight. Quicksand can form in standing water or in upwards flowing water (as from an artesian spring). In the case of upwards flowing water, seepage forces oppose the force of gravity and suspend the soil particles.

The saturated sediment may appear quite solid until a sudden change in pressure or shock initiates liquefaction. This causes the sand to form a suspension and lose strength. The cushioning of water gives quicksand, and other liquefied sediments, a spongy, fluid-like texture. Objects in liquefied sand sink to the level at which the weight of the object is equal to the weight of the displaced soil/water mix and the submerged object floats due to its buoyancy.

Liquefaction is a special case of quicksand. In this case, sudden earthquake forces immediately increase the pore pressure of shallow groundwater. The saturated liquefied soil loses strength, causing buildings or other objects on that surface to sink.


[ Bericht 13% gewijzigd door Beathoven op 29-11-2018 09:47:08 ]
pi_183435109
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 08:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
Dat je drijfzand vrijwel nooit tegenkomt in je leven :')

Als kind word je altijd verteld hoe te handelen als je vast komt te zitten in drijfzand (niet bewegen, ditdat). Dus dan ga je ervan uit dat het toch wel schering en inslag is met die dat drijfzand. Maar dat valt dus wel mee :D
Nooit op het wad geweest? OK, de laag is daar niet zo diep dat je er spontaan kopje onder in gaat maar je kan er zo hier en daar behoorlijk vast komen te zitten in de blubber. De haven van Noordpolderzijl en de geul er naar toe zou ik niet graag naast mn bootje willen staan.

Inderdaad vroeger bij opgespoten zand was het altijd leuk spelen. Ook toen meestal niet meer dan kniediep maar een schoen kon je er nog wel kwijt raken. Voorover vallen kon zonder hulp ook wel lastig worden om er weer uit te vechten. Nu staan overal hekken omheen, vroeger was het gewoon ons speelparadijs (sorry mam voor het veelvuldig moeten wassen).
  donderdag 29 november 2018 @ 10:18:20 #238
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183435195
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 08:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
Dat je drijfzand vrijwel nooit tegenkomt in je leven :')

Als kind word je altijd verteld hoe te handelen als je vast komt te zitten in drijfzand (niet bewegen, ditdat). Dus dan ga je ervan uit dat het toch wel schering en inslag is met die dat drijfzand. Maar dat valt dus wel mee :D
Ik heb er een keer ingestaan, was op een bouwplaats. En we speelden vroeger veel in het moeras, daar ook een keer in vast gezeten. Gelukkig nooit in m'n eentje. En het is best een fucked up gevoel.
And so is the past
pi_183435206
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:11 schreef nanuk het volgende:

[..]

Nooit op het wad geweest? OK, de laag is daar niet zo diep dat je er spontaan kopje onder in gaat maar je kan er zo hier en daar behoorlijk vast komen te zitten in de blubber. De haven van Noordpolderzijl en de geul er naar toe zou ik niet graag naast mn bootje willen staan.

Inderdaad vroeger bij opgespoten zand was het altijd leuk spelen. Ook toen meestal niet meer dan kniediep maar een schoen kon je er nog wel kwijt raken. Voorover vallen kon zonder hulp ook wel lastig worden om er weer uit te vechten. Nu staan overal hekken omheen, vroeger was het gewoon ons speelparadijs (sorry mam voor het veelvuldig moeten wassen).
Je kon in theorie ook tot je middel en verder wegzakken wat ook weleens gebeurde bij sommige kinderen. Maar dan was er vaak wel hulp in de buurt want zo snel. Soms trokken ouders je er weleens uit. Maar men deed er nooit echt paniekerig over.
pi_183478961
In het liedje 'Brabant' van Guus M. rijmt 'niets' op 'Fries'. Ik dacht oprecht (en vind dat nog steeds logischer) dat hij trots was op zijn fiets.


"...

Ik mis zelfs het zeiken
Op alles om niets
Was men maar op Brabant
Zo trots als een Fries

..."
Mon 'en!
pi_183480515
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:20 schreef bloempjuh het volgende:
In het liedje 'Brabant' van Guus M. rijmt 'niets' op 'Fries'. Ik dacht oprecht (en vind dat nog steeds logischer) dat hij trots was op zijn fiets.


"...

Ik mis zelfs het zeiken
Op alles om niets
Was men maar op Brabant
Zo trots als een Fries

..."
Ik verstond ooit ook ‘fiets’ maar ik vond dat juist niet logisch. Wel Fries. :P

Waarom zou je trots zijn op je fiets? :+

Overigens rijmt er wel wat op Fries: kip-spies. :P
pi_183480874
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:11 schreef nanuk het volgende:
Nooit op het wad geweest? OK, de laag is daar niet zo diep dat je er spontaan kopje onder in gaat maar je kan er zo hier en daar behoorlijk vast komen te zitten in de blubber.
Die filmsituaties dat mensen geheel worden opgeslokt door drijfzand is dan ook volledig onzin en zelfs onmogelijk. Je blijft altijd drijven doordat je lichaam meer drijfvermogen heeft dan het drijfzand aan zuigende werking.
Wat wel mogelijk is, is dat je valt en met je gezicht in de modder ligt en dan verdrinkt, maar het is goed te doen om je op je rug te draaien, dus dat gaat eigenlijk niet op. Wat ook mogelijk is, is dat je vast komt te zitten en het tij terugkomt en je zo verdrinkt. Of dat je vast komt te zitten en door uitdroging/onderkoeling/uitputting/.. komt te overlijden.
Maar ondergezogen worden door drijfzand is onmogelijk.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183480943
Ik heb Groningen met de provincie Groningen altijd wat vreemd gevonden. Maar ik ontdekte dat de provincie Groningen op vroege kaarten 'Stad en ommelanden' genoemd werd. Het deel stad als in de naam voor de Stad Groningen. Ommelanden is niet een hele geschikte provincienaam als iets dat er maar wat bijhangt. Ommelanden heeft een vlag die op het symbooltje na op die van Friesland lijkt en de ommelanden werd ook wel klein Friesland genoemd. Tot zover de mogelijke ontbrekende link tussen West en Oost Friesland waarvan de geschiedenis me nog niet helemaal helder is.

pi_183481111
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:53 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik verstond ooit ook ‘fiets’ maar ik vond dat juist niet logisch. Wel Fries. :P

Waarom zou je trots zijn op je fiets? :+

Overigens rijmt er wel wat op Fries: kip-spies. :P
Waarom trots zijn op je fiets? Omdat 'ie nog niet gejat is én omdat het rijmt op 'niets'!

:Y
Mon 'en!
pi_183481272
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:27 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Waarom trots zijn op je fiets? Omdat 'ie nog niet gejat is én omdat het rijmt op 'niets'!

:Y
Op alles rijmt wel iets,
behalve dan op waterfiets,
op waterfiets rijmt niets.
(c) H. Finkers
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 1 december 2018 @ 19:45:58 #246
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_183481443
zo trots als een fiets.....
mijn fiets is supertrots dus ik snap je verwarring.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:20 schreef bloempjuh het volgende:
In het liedje 'Brabant' van Guus M. rijmt 'niets' op 'Fries'. Ik dacht oprecht (en vind dat nog steeds logischer) dat hij trots was op zijn fiets.

"...

Ik mis zelfs het zeiken
Op alles om niets
Was men maar op Brabant
Zo trots als een Fries

..."
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_183483042
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:45 schreef Nizno het volgende:
zo trots als een fiets.....
mijn fiets is supertrots dus ik snap je verwarring.

[..]

mijn fiets leeft.

Guus heeft iets geschreven dat niet direct rijmt, maar wel rijmt op klankovereenkomst, en dat is vaak de eerste stap naar goed schrijverschap bij liedjesschrijvers. Die imperfecties maken iets mooier.
  zaterdag 1 december 2018 @ 21:32:39 #248
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183483292
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

mijn fiets leeft.

Guus heeft iets geschreven dat niet direct rijmt, maar wel rijmt op klankovereenkomst, en dat is vaak de eerste stap naar goed schrijverschap bij liedjesschrijvers. Die imperfecties maken iets mooier.
Bij Frank Boeijen maakt dat allemaal niet zoveel uit. Met wat hij zingt kun je een heel topicdeel vullen met "duurde jaren voordat ik snapte welke woorden hij zong".

Denk niet zwart-wit maar aan de kleur van je haar

Ga je wereld uit, een seconde en rij snel door de waarheid
pi_183483724
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:32 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bij Frank Boeijen maakt dat allemaal niet zoveel uit. Met wat hij zingt kun je een heel topicdeel vullen met "duurde jaren voordat ik snapte welke woorden hij zong".

Denk niet zwart-wit maar aan de kleur van je haar

Ga je wereld uit, een seconde en rij snel door de waarheid
Kronenburg Park is in werkelijkheid ook het Kronenburgerpark, maar die splitsing zal vermoedelijk gedaan zijn om het uit twee woorden te laten bestaan zodat het wat naar Engels neigt en het mogelijk in het buitenland ook zou kunnen scoren zonder dat ze er Chinees in zien.

Verder zingt hij niet echt verstaanbaar inderdaad

"Ga die wereld uit. Een seconde en rij snel door die wereld uit"

Deze mix is grammaticaal volgens mij ook niet helemaal lekker met dat woordje uit op het einde, maar goed.. artistieke vrijheid.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 01-12-2018 22:02:39 ]
  zaterdag 1 december 2018 @ 22:04:08 #250
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183483924
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Kronenburg Park is in werkelijkheid ook het Kronenburgerpark, maar die splitsing zal vermoedelijk gedaan zijn om het uit twee woorden te laten bestaan zodat het wat naar Engels neigt en het mogelijk in het buitenland ook zou kunnen scoren zonder dat ze er Chinees in zien. Frank wist dat het the Golden Earring gelukt was en nog wat Nederlandse acts, een vertaling is zo gemaakt.

Verder zingt hij niet echt verstaanbaar inderdaad

"Ga die wereld uit. Een seconde en rij snel door die wereld uit"

Deze mix is grammaticaal volgens mij ook niet helemaal lekker met dat woordje uit op het einde, maar goed.. artistieke vrijheid.
En ook als je de woorden kent kan het jàren duren voordat je begrijpt dat het over tippelaars gaat en dat Kronenburgerpark daarom bekend stond.
pi_183490281
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 november 2018 21:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Als je lang genoeg op een regel drukt komt er een vergrootglas waarmee je vrij makkelijk links en rechts kan.
Oh geweldig, nooit geweten. :@
Ik ging altijd maar van daar waar de cursur stond alles backspacen en de hap maar weer opnieuw typen. :o
Ik vond typen op een iphone dus altijd al zo'n primitief geklooi, daar waar een android wel gewoon de cursor precies op de plek zet daar waar je drukt...
pi_183490392
Altijd is kortjakje ziek;
Ik vond het gewoon n leuk kinderliedje.
Maar eigenlijk zit kortjakje de zaak gewoon te besodemieteren
  zondag 2 december 2018 @ 11:22:24 #253
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_183490412
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 11:21 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Altijd is kortjakje ziek;
Ik vond het gewoon n leuk kinderliedje.
Maar eigenlijk zit kortjakje de zaak gewoon te besodemieteren
Het is een hoer.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_183490435
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 11:22 schreef Kaneelstokje het volgende:

Het is een hoer.
Dat is slechts 1 theorie.

https://www.margriet.nl/a(...)derliedje-kortjakje/
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_183500279
quote:
Het valt er mee samen.

Van der Weg achterhaalde zelfs de echte naam van Kortjakje: Rachel Valderappus. Haar achternaam is Jiddisch voor ‘gespuis’ of ‘geteisem’. Haar ‘artiestennaam’ Kortjakje, zegt Van der Weg, ligt ook in de sfeer van de prostitutie. Ze droeg zo’n kort jasje dat er van alles te zien was.

Een andere theorie over Kortjakje is dat het hier gaat om een toiletjuffrouw uit de zeventiende eeuw. Of zoals die toen werden genoemd, een sekreetjuffrouw. Op een oud liedblaadje vond ze deze tekst: ‘Een nieuw lied van Kortjackje, oft leve en bedrijf van ene secrete vrou in dese stad, die so gaere de borrel had.’ Van der Weg: „Ze werkte onder de Markusbrug in Amsterdam, waar zij de openbare toiletten beheerde. Dat ze ziek was, zou door de drank komen. Elke dag, behalve zondag, sliep ze haar roes uit.” Zondag zag ze haar vriendje, dus dan deed ze wel haar best om goed voor de dag te komen: ‘zondag als haar liefste komt, is ze weer gezond’.


Ieder lied zal wel een bepaald randje hebben maar ik vind m binnen de context van deze tijd vrij onschuldig. Kinderen van nu zien Kortjakje toch meer als een naam en in de intepretatie van tegenwoordig is het gewoon iemand die altijd ziek is behalve op zondag.
pi_183506847
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:20 schreef Beathoven het volgende:
Ik heb Groningen met de provincie Groningen altijd wat vreemd gevonden. Maar ik ontdekte dat de provincie Groningen op vroege kaarten 'Stad en ommelanden' genoemd werd. Het deel stad als in de naam voor de Stad Groningen. Ommelanden is niet een hele geschikte provincienaam als iets dat er maar wat bijhangt. Ommelanden heeft een vlag die op het symbooltje na op die van Friesland lijkt en de ommelanden werd ook wel klein Friesland genoemd. Tot zover de mogelijke ontbrekende link tussen West en Oost Friesland waarvan de geschiedenis me nog niet helemaal helder is.

[ afbeelding ]
Wat is daar vreemd aan?

Provincie met zelfde naam als hoofdstad? Daarnaast doe je de geschiedenis wel heel kort af want ommeland was echt geen klein friesland (buiten dat Ommelanden niet echt iets is buiten benaming voor de rest van de provincie). Groningen, stad, was juist de hoofdstad van Friesland en de noordelijke helft van de provincie was Fries. Is zuidelijk Groningen nooit geweest.
Vandaar de link met het Duitse Oost Friesland.
De talen gelukkig niet, Gronings lijkt gelukkig totaal niet op het Fries. Maar is wel over en weer verstaanbaar over de grens.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 december 2018 @ 20:59:06 #257
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_183521747
Dat het Spaanse volkslied nooit meegezongen wordt, omdat het geen tekst heeft :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_183546953


[ Bericht 100% gewijzigd door mixaaah op 05-12-2018 11:35:56 ]
pi_183547446
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:59 schreef Rewimo het volgende:
Dat het Spaanse volkslied nooit meegezongen wordt, omdat het geen tekst heeft :+
:D Dat wist ik *O*
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 12:23:28 #260
18653 crew  D.
pi_183547965
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:59 schreef Rewimo het volgende:
Dat het Spaanse volkslied nooit meegezongen wordt, omdat het geen tekst heeft :+
Dan is een volksnummer :P
pi_183555386
- edit -

Nvm. Al genoemd.

[ Bericht 47% gewijzigd door miaeak op 05-12-2018 19:51:49 ]
pi_183813680
hoimetliske twitterde op dinsdag 18-12-2018 om 08:13:37 Ik kom er net achter dat in het blauwe logo ‘bol’ staat, ik dacht altijd dat het een emoji met een grote neus was👀 https://t.co/1ig7Jp3UKR reageer retweet
pi_183815481
Wist ik ook niet :o
pi_183819132
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:20 schreef Beathoven het volgende:
Ik heb Groningen met de provincie Groningen altijd wat vreemd gevonden. Maar ik ontdekte dat de provincie Groningen op vroege kaarten 'Stad en ommelanden' genoemd werd. Het deel stad als in de naam voor de Stad Groningen. Ommelanden is niet een hele geschikte provincienaam als iets dat er maar wat bijhangt. Ommelanden heeft een vlag die op het symbooltje na op die van Friesland lijkt en de ommelanden werd ook wel klein Friesland genoemd. Tot zover de mogelijke ontbrekende link tussen West en Oost Friesland waarvan de geschiedenis me nog niet helemaal helder is.

[ afbeelding ]
West-friesland is de kop van Noord-Holland he? (of bedoel je dat?)
Somebody that I used to know
pi_183820052
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:34 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

West-friesland is de kop van Noord-Holland he? (of bedoel je dat?)
En Oost Friesland ligt in noordwest Duitsland.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183822225
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 08:41 schreef Lunatiek het volgende:
Dat je door een website kunt scrollen met de spatiebalk.
Krijg nou wat!

Dat is handig :D
  woensdag 19 december 2018 @ 03:11:14 #267
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183822264
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 23:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En Oost Friesland ligt in noordwest Duitsland.
Het gaat hier om Friesland bewesten Lauwers waarschijnlijk.
pi_183822861
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 23:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En Oost Friesland ligt in noordwest Duitsland.
Noord-Friesland is er ook nog, In zuidwest Denemarken en het uiterste noorden van Duitsland
pi_183823227
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 07:57 schreef nanuk het volgende:

[..]

Noord-Friesland is er ook nog, In zuidwest Denemarken en het uiterste noorden van Duitsland
Het wordt er allemaal niet duidelijker op :+
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183823263
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 08:40 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het wordt er allemaal niet duidelijker op :+
Hangt bij Friesland van de context af. Als je het Duitse deel hebt als Oost Friesland word Friesland als West Friesland aangeduid. Maar je kunt het ook aangeven zoals hierboven.
pi_183823548
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 08:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hangt bij Friesland van de context af. Als je het Duitse deel hebt als Oost Friesland word Friesland als West Friesland aangeduid. Maar je kunt het ook aangeven zoals hierboven.
Dat bedoel ik dus: je post is onduidelijk, want op meerdere manieren uit te leggen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183823557
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 08:40 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het wordt er allemaal niet duidelijker op :+
Friesland, (of Westerlauwersfriesland) is wat wij als Friesland kennen.
De kop van NH, zeg maar de hoek Alkmaar - Schagen - Medenblik - Enkhuizen is West-Friesland. *
De Duitse regio ten oosten van Groningen tot Hamburg is Oost-Friesland
De bocht om naar het noorden tot een stukje in Denemarken is Noord-Friesland.

Op de hoogtij dagen was het Friese rijk van Zuidwest Denemarken tot in Zeeland.

* ) Wat een hoop mensen vergeten is dat de Zuiderzee er ook pas 1000 jaar was. Daarvoor was het een landverbinding met veel moeras
pi_183823636
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 09:12 schreef nanuk het volgende:

[..]

Friesland, (of Westerlauwersfriesland) is wat wij als Friesland kennen.
De kop van NH, zeg maar de hoek Alkmaar - Schagen - Medenblik - Enkhuizen is West-Friesland. *
De Duitse regio ten oosten van Groningen tot Hamburg is Oost-Friesland
De bocht om naar het noorden tot een stukje in Denemarken is Noord-Friesland.

Op de hoogtij dagen was het Friese rijk van Zuidwest Denemarken tot in Zeeland.

* ) Wat een hoop mensen vergeten is dat de Zuiderzee er ook pas 1000 jaar was. Daarvoor was het een landverbinding met veel moeras
Ik bedoelde dat de eerdere post van Beathoven over Groningen etc er niet duidelijker op wordt, want die is op meerdere manieren uit te leggen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183824349
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 09:12 schreef nanuk het volgende:

[..]

Friesland, (of Westerlauwersfriesland) is wat wij als Friesland kennen.
De kop van NH, zeg maar de hoek Alkmaar - Schagen - Medenblik - Enkhuizen is West-Friesland. *
De Duitse regio ten oosten van Groningen tot Hamburg is Oost-Friesland
De bocht om naar het noorden tot een stukje in Denemarken is Noord-Friesland.

Op de hoogtij dagen was het Friese rijk van Zuidwest Denemarken tot in Zeeland.

* ) Wat een hoop mensen vergeten is dat de Zuiderzee er ook pas 1000 jaar was. Daarvoor was het een landverbinding met veel moeras
Zo hebben wij Noord-Brabant en Belgie Zuid-Brabant :).
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2018 @ 10:23:13 #275
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_183824383
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:20 schreef miaeak het volgende:

[..]

Zo hebben wij Noord-Brabant en Belgie Zuid-Brabant :).
"Zuid-Brabant" bestaat al 190 jaar niet meer, terwijl West-Friesland en Oost-Friesland nog wel altijd zo genoemd worden.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_183824472
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:20 schreef miaeak het volgende:

[..]

Zo hebben wij Noord-Brabant en Belgie Zuid-Brabant :).
In België heb je Vlaams-Brabant en Waals-Brabant.

En Noord-Brabant heet Noord-Brabant. Niet Brabant.
Iets wat ons provinciebestuur zelf niet begrepen heeft, gezien de borden langs de weg.

Deze borden zijn dus fout.

Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_183825414
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:30 schreef Walter81 het volgende:
En Noord-Brabant heet Noord-Brabant. Niet Brabant.
Iets wat ons provinciebestuur zelf niet begrepen heeft, gezien de borden langs de weg.

Deze borden zijn dus fout.

[ afbeelding ]
Guus Meeuwis doet er driftig aan me.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183826004
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:39 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Guus Meeuwis doet er driftig aan me.
Guus zegt niet dat het over Noord-Brabant gaat. Hij zingt dat hij aan Brabant denkt, omdat daar nog licht brandt. Waar Brabant dan ook moge liggen.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_183826556
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:12 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Guus zegt niet dat het over Noord-Brabant gaat. Hij zingt dat hij aan Brabant denkt, omdat daar nog licht brandt. Waar Brabant dan ook moge liggen.
Misschien heet de lokale kroeg Brabant, en daar brand vast nog wel een lichtje...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 december 2018 @ 12:59:55 #280
426493 crew  PippenScottie
pi_183826683
Ik kwam er deze week pas achter dat ‘Lonely this christmas’ niet van Elvis Presley is, maar van Mud die Elvis parodieert. |:(
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2018 @ 13:08:23 #281
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_183826817
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:30 schreef Walter81 het volgende:

[..]

In België heb je Vlaams-Brabant en Waals-Brabant.

En Noord-Brabant heet Noord-Brabant. Niet Brabant.
Iets wat ons provinciebestuur zelf niet begrepen heeft, gezien de borden langs de weg.

Deze borden zijn dus fout.

[ afbeelding ]
wou je beweren dat Noord-Brabant geen onderdeel is van Brabant?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_183827783
Ontopic maar weer? ^O^
pi_183827950
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:08 schreef Tokus het volgende:

[..]

wou je beweren dat Noord-Brabant geen onderdeel is van Brabant?
'Brabant' an sich is niets. Geen provincie, geen streek.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_183834372
Kwam er laatst achter dat "hangry" en combinatie van hungry en angry is :').
Ik vroeg me altijd al af waarom mensen dat met zo'n stom accent uitspraken.
pi_183841669
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 14:05 schreef Walter81 het volgende:

[..]

'Brabant' an sich is niets. Geen provincie, geen streek.
De Heren van Amstel, de Bisschoppen van Utrecht, de Graven van Holland en ....
pi_183873743
dat er op FOK! ook een reactie geplaatst kan worden buiten de zolderkamer:')
aangezien ik al jaren geen zolderkamer meer heb. fipo sinds lange tijd
pi_183874853
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 13:13 schreef MauriceM het volgende:
dat er op FOK! ook een reactie geplaatst kan worden buiten de zolderkamer:')
aangezien ik al jaren geen zolderkamer meer heb. fipo sinds lange tijd
:D

Welkom terug :s)

(wow, jouw laatste post komt nog van voordat ik me aanmeldde op Fok! :o En voor mijn gevoel zit ik er al een eeuwigheid op)
Somebody that I used to know
pi_183875330
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 13:13 schreef MauriceM het volgende:
dat er op FOK! ook een reactie geplaatst kan worden buiten de zolderkamer:')
aangezien ik al jaren geen zolderkamer meer heb. fipo sinds lange tijd
Kelders en je slaapkamer bij je ouders mag ook inderdaad. ;)
pi_183880618
Mijn partner (39, betweter) komt er net achter dat de zomer in Australië in december (tot februari) valt. :D
Mon 'en!
  vrijdag 21 december 2018 @ 18:56:16 #290
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_183880634
Ik kom er net achter dat Andre van Duin een artiestennaam is :o
pi_183881893
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 18:55 schreef bloempjuh het volgende:
Mijn partner (39, betweter) komt er net achter dat de zomer in Australië in december (tot februari) valt. :D
Spider season! B-)

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 18:56 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik kom er net achter dat Andre van Duin een artiestennaam is :o
Adrianus Marinus Kyvon (born Adrianus Marinus Kloot
pi_183882296
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 18:55 schreef bloempjuh het volgende:
Mijn partner (39, betweter) komt er net achter dat de zomer in Australië in december (tot februari) valt. :D
Vertel hem dan ook maar dat dat voor het hele zuidelijk halfrond geldt :+
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183882358
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 20:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Vertel hem dan ook maar dat dat voor het hele zuidelijk halfrond geldt :+
Daar wacht ik mee tot over 39 jaar, thanks. ;)
Mon 'en!
pi_183887875
Dak nooit meer een vrouw in bed zal krijgen ( ja tenzij ik er een koop )
pi_183889768
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 23:32 schreef possetje het volgende:
Dak nooit meer een vrouw in bed zal krijgen ( ja tenzij ik er een koop )
Daar moest je jaren over doen ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_183891545
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 23:32 schreef possetje het volgende:
( ja tenzij ik er een koop )
Of je leven eens op orde brengt met wat meer structuur, minder geestverruiming en werken aan sociale vaardigheden en contacten. Maar dat zal wel lastig zijn.
pi_183902055
Dat heartcontainer bij zelda letterlijk een container met een hart erin is :@.

Het rode gedeelte in het midden is dus het hartje dat je toevoegt aan je levensmeter en het doorzichtige eromheen is de casing...

In het geval van Ocarina of time etc dan.


In latere versies is de container (de casing van het hart) het gouden gedeelte.


Ja, super logisch, maar gewoon nog nooit over nagedacht.

[ Bericht 24% gewijzigd door miaeak op 22-12-2018 19:33:08 ]
pi_183902220
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 19:21 schreef miaeak het volgende:
Dat een heartcontainer bij zelda letterlijk een container met een hart erin is :@.
Nice.

Als je weet wat het woord container in het Engels inhoudt dan weet je ook dat bijna alles een container is; of kan zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 22-12-2018 19:32:52 ]
pi_183902274
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2018 19:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Nice.

Als je weet wat het woord container in het Engels inhoudt dan weet je ook dat bijna alles een container is; of kan zijn.
Containter is echt een van mijn favoriete woorden, omdat het letterlijk zegt wat het doet.
pi_183902368
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 19:29 schreef miaeak het volgende:

[..]

Containter is echt een van mijn favoriete woorden, omdat het letterlijk zegt wat het doet.
Klopt, letterlijk een 'bevatter'

Iets als een fles, een zakje, een kist zijn allemaal vormen van containers. Maar iets als b.v. frisdrank is ook weer een container voor alle componenten die op de verpakking staan genoemd. :)
pi_183902384
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 19:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Klopt, letterlijk een 'bevatter'

Iets als een fles, een zakje, een kist zijn allemaal vormen van containers. Maar iets als b.v. frisdrank is ook weer een container voor alle componenten die op de verpakking staan genoemd. :)
Ja, kan ik wel waarderen dat soort woorden :D ^O^.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')