abonnement Unibet Coolblue
pi_181904726
Voor de mensen hier die ongeveer 25+ zijn

Denken jullie vaak terug aan jullie schooltijd?

Soms denk ik nog hoe vaak ik eigenlijk straf heb gekregen toen ik in het eerste middelbaar zat (brugklas) Ik was best eigenlijk een irritante etter die de leerkrachten vaak genoeg heb uitgedaagd. Later heb je daar allemaal een beetje spijt van. Als het allemaal te herdoen was, ik zou nu de braafste en de voorbeeldigste leerling van de klas zijn.

Of eerder de vraag is, herinner jullie veel dingen toen je in de brugklas zat...
pi_181904745
Hoe ben je ongeveer 25+ als ik vragen mag?

Iemand van 100 is 25+ en iemand van 26 ook.

Dat vind ik niet echt "ongeveer" meer zegmaar :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 14 september 2018 @ 19:05:51 #3
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181904746
Ik ben 22 maar gedroeg men altijd zeer netjes op school
#KICKOUTZP
  vrijdag 14 september 2018 @ 19:06:16 #4
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181904753
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:05 schreef vosss het volgende:
Hoe ben je ongeveer 25+ als ik vragen mag?

Iemand van 100 is 25+ en iemand van 26 ook.

Dat vind ik niet echt "ongeveer" meer zegmaar :@
goed bedacht vosss
#KICKOUTZP
pi_181906193
middelbare schooltijd _O_
pi_181906237
High Life _O-
Maar ben er wel goed vanaf gekomen en had niets oo een andere manier willen doen ! :)
Ik was hier...
pi_181907116
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:05 schreef wollah het volgende:
Ik ben 22 maar gedroeg men altijd zeer netjes op school
Waar is het bij jou dan mis gegaan?
  vrijdag 14 september 2018 @ 21:09:23 #8
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181907146
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:07 schreef Kelvan het volgende:

[..]

Waar is het bij jou dan mis gegaan?
nergens
#KICKOUTZP
  vrijdag 14 september 2018 @ 21:48:57 #9
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_181908096
Goede herinneringen aan de middelbare school _O_

Schoolfeesten, schuifelen, spijbelen, pisang ambon/blue curacao/Malibu, leuke klassen, toffe docenten, vrijheid blijheid en redelijke onbezorgdheid.

En ik zou níets overdoen.
Alhoewel, mijn studiekeuze, die wel ja.
With the stars as her umbrella
  zondag 16 september 2018 @ 17:13:48 #10
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_181944627
Kickje naar Memory Lane O+
With the stars as her umbrella
pi_181963638
Puur kijkend naar de lessen eigenlijk vooral als iemand die niet oplette of constant naar de klok keek.
  maandag 17 september 2018 @ 15:03:21 #12
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_181963651
Kuttijd
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_181963667
Kuttijd
  maandag 17 september 2018 @ 15:51:18 #14
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_181964331
Te veel huiswerk. Te lange boekenlijsten.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 17 september 2018 @ 18:45:01 #15
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181967435
Veel fietsen heen en weer naar school
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Frontpage maandag 17 september 2018 @ 19:53:01 #16
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_181968739
Mijn middelbareschooltijd was baas. Zeker vanaf 2 havo. Altijd spijbelen, constant uit de les worden gestuurd. Zelfs een schorsing toen ik met mijn mattie de handdoekautomaat in de fik stak _O_
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_182008934
Was een prachtige tijd _O_

Wat ik me vooral herinner was dat we rond mijn 16e (in 3/4 vwo ofzo) regelmatig met een groepje naar de Burger King gingen in een tussen uur of als er een uur uit viel. Soms was dat al om 10 uur 's ochtends, bestelden we een hele plaat vol whoppers ofzo, per persoon een paar whoppers weg beuken 8)7 (en niet dik worden, want fietste elke dag 20 km plus voetbal 8-) )

Verder weet ik nog wel dat ik (en mijn vrienden) van het platteland kwamen en dat we enorm op keken tegen de jeugd uit de stad waar de school gevestigd was. Die waren ook al veel verder met dingen als meisjes, roken, drugs, etc. Had wel ontzag voor die lui.
pi_182182882
Geweldige tijd
93
pi_182206705
Dat ik me vaak moest melden om 8 uur als je 3 keer te laat was gekomen. En dat je op zaterdag moest komen als je 5 keer te laat was. Ik ben wat zaterdagochtenden geweest zeg :Y
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_182446880
Ik was ongeloofelijk stout
pi_182802417
Dat er van die ongelofelijke kutkinderen op school zaten die de les aan het verzieken waren en de leraren gek aan het maken, door niet te luisteren, irritant te doen, en een grote bek te hebben

Jammer dat de leraren daar te soft op gereageerd hebben door te zeggen dat het pubers zijn, Net of het normaal is om de leraar de meest vreselijke ziektes toe te wensen

Echt een raar systeem daar, en ook rare leraren dat ze dat gedrag zo wegwuifden
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2018 @ 00:42:39 #22
88815 The_Emotion
98.3
pi_182807561
Je mocht je tamacochi niet voeren tijdens lesuren
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2018 @ 00:44:25 #23
88815 The_Emotion
98.3
pi_182807571
En ik heb iemand op z'n bek geslagen omdat hij een zak chips op straat leeg gooide om die ene flippo te bemachtigen
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_182898769
Ik herinner me de telaatkomerskaarten nog. Moest je laten tekenen als je te laat was en bij drie keer moest je hem inleveren en nakomen.

Verder hangen bij de kluisjes, wat eigenlijk niet echt mocht. "Jongens, naar de aula als je tussenuur hebt, niet bij de kluisjes hangen". Zei onze conciërge Gerrit altijd. Mooie vent was dat.

En je had ook dat ene vervelende groepje, 4-5 havo. Hing altijd bij het kopieerapparaat bij de ingang van de school. Liep de onderbouw altijd met een grote boog omheen.

Ach, zo kan ik nog wel uren doorgaan.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_182925033
Ik herinner voor dat de muziekstromen in ieders kleding tot uiting kwamen. Natuurlijk de gabbers in hun Aussies, met de Air Max-ies eronder en hun kale koppen. En de rave-teven hadden hun haren opgeschoren aan de zijkanten. En dan had je de alternativen, met hun XXXL zwarte t-shirt van Nirvana en Pearl Jam, baggy jeans met laaghangende kruizen en portemonnee aan een zo lang mogelijke ketting (bij voorkeur opve de grond slepend).
pi_182959678
Ik was verschrikkelijk lui op school, net als een aantal goede vrienden van mij, waardoor we eindeloos aan het klieren en chillen waren. Spijbelen, wegsneaken naar de kantine, stiekem tijdens de les hele seizoenen van Family Guy kijken op een iPod Video en continu flauwe kutgrappen uithalen.

De meesten van ons groepje, en ikzelf ook, gingen met twee vingers in ons neus door de jaren heen, dus we kwamen er ook mee weg om er geen reet aan te doen. Een enkeling onder ons haalde die toetsen niet zomaar, dus en die betaalde dan ook een hogere prijs voor al het geklier.

Vreemd genoeg heb ik zelden straf gekregen voor de misdragingen, behalve het regelmatig 7.30 uur melden vanwege te laat komen dan. We kregen het met ons groepje wel voor elkaar dat we het uitermate goed konden vinden met degenen die de straffen bepaalden voor onze klassen en dat hielp wel. :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 21:12 schreef JayHovah het volgende:
Ik herinner voor dat de muziekstromen in ieders kleding tot uiting kwamen. Natuurlijk de gabbers in hun Aussies, met de Air Max-ies eronder en hun kale koppen. En de rave-teven hadden hun haren opgeschoren aan de zijkanten. En dan had je de alternativen, met hun XXXL zwarte t-shirt van Nirvana en Pearl Jam, baggy jeans met laaghangende kruizen en portemonnee aan een zo lang mogelijke ketting (bij voorkeur opve de grond slepend).
Overzeasbroeken 8-)
  dinsdag 13 november 2018 @ 13:54:07 #27
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_183122528
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:04 schreef capuchon_jongen het volgende:

Of eerder de vraag is, herinner jullie veel dingen toen je in de brugklas zat...
- Fietsen naar de grote stad in plaats van dat lullige wandelingetje naar de basisschool
- Bij eerste rapport al keihard op m'n bek gegaan omdat ik op de basisschool nooit ene flikker hoefde uit te voeren en kennelijk dacht dat dat op de middelbare ook wel zou lukken :')
- Ik zou de weg door het gebouw nog steeds blind kunnen vinden (hoewel we verhuisden toen ik in de vierde zat, het oude gebouw was een paar jaar geleden geloof ik in gebruik als verslaafdenopvang)
- Er was nog geen internet en nauwelijks mobiele telefoons
- De Grote KPN Omnummeractie _O_ (geen reet met school te maken maar iedereen had wel zo'n kekke rekenmachine waar je ook telefoonnummers mee kon omrekenen)
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_183130656
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 15:02 schreef HPLC het volgende:
Puur kijkend naar de lessen eigenlijk vooral als iemand die niet oplette of constant naar de klok keek.
Vaak, ja. Een beetje kletsen, een beetje verveling, een beetje werk en natuurlijk

quote:
10s.gif Op maandag 17 september 2018 18:45 schreef rubbereend het volgende:
Veel fietsen heen en weer naar school
En bier drinken in het park (Euroshopper halve liters, 50 cent), blowen en dan naar de les. Goede tijden.
pi_183131217
Drank en drugs, ook in de pauzes. Laat buiten zijn. Schoolfeesten en gala’s. Pokeravonden. Sex. Playergedrag. Handeltjes hier en daar. Veel vrije tijd. Breezahsletjes. CU2, Hyves, MSN, superdudes/sugababes. Gekke kledingstijlen (skater, fubu). Schooluitjes en reisjes waarbij gewoon gezopen werd. Eerste liefdes. Vechtpartijen.

Schitterende tijd!!!
pi_183143011
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 20:56 schreef Silven het volgende:
Drank en drugs, ook in de pauzes. Laat buiten zijn. Schoolfeesten en gala’s. Pokeravonden. Sex. Playergedrag. Handeltjes hier en daar. Veel vrije tijd. Breezahsletjes. CU2, Hyves, MSN, superdudes/sugababes. Gekke kledingstijlen (skater, fubu). Schooluitjes en reisjes waarbij gewoon gezopen werd. Eerste liefdes. Vechtpartijen.

Schitterende tijd!!!
Jij moet minder films en series kijken.... dit is echt puur verzonnen meuk.

Anyhow ik herinner me bijna alles nog omdat je toch genoeg opslaat in je geheugen. Maar wat me het meeste bij bleef is een leraar natuur/scheikunde die zo paranoïde was als de pest en echt een steekje los had.
Hij was rustig in staat om een pak met koekjes te openen in de winkel om te tellen of het aantal wel klopte voor hij het kocht.

Ja en voor vieze gothic worden uitgemaakt omdat je een Iron maiden shirt aan had _O-
pi_183143610
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 14:13 schreef CaseJunky het volgende:

[..]

Jij moet minder films en series kijken.... dit is echt puur verzonnen meuk.

Anyhow ik herinner me bijna alles nog omdat je toch genoeg opslaat in je geheugen. Maar wat me het meeste bij bleef is een leraar natuur/scheikunde die zo paranoïde was als de pest en echt een steekje los had.
Hij was rustig in staat om een pak met koekjes te openen in de winkel om te tellen of het aantal wel klopte voor hij het kocht.

Ja en voor vieze gothic worden uitgemaakt omdat je een Iron maiden shirt aan had _O-
Vind dat hij wel een hoop bekende punten noemt. Hangt natuurlijk van de periode af waarop je naar de middelbare ging. Bij mij was dat 2002-2019 (1x blijven zitten), denk dat Silven ook rond die tijd op school zat?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 14 november 2018 @ 14:44:18 #32
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_183143650
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 20:56 schreef Silven het volgende:
Drank en drugs, ook in de pauzes. Laat buiten zijn. Schoolfeesten en gala’s. Pokeravonden. Sex. Playergedrag. Handeltjes hier en daar. Veel vrije tijd. Breezahsletjes. CU2, Hyves, MSN, superdudes/sugababes. Gekke kledingstijlen (skater, fubu). Schooluitjes en reisjes waarbij gewoon gezopen werd. Eerste liefdes. Vechtpartijen.

Schitterende tijd!!!
Klinkt idd wel een beetje als Fort Alpha, maar dan een jaar of 7 later. Edit: Nu ik er zo over na denk was er in Fort Alpha weinig tot geen internet te bespeuren, laat staan een mobiele telefoon. Dat is toch snel gegaan.

Ik zou trouwens best nog zo'n serie willen zien, maar dan in een hedendaagse versie. En nee, Skam NL heeft 'het' niet echt.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 14:41 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Vind dat hij wel een hoop bekende punten noemt. Hangt natuurlijk van de periode af waarop je naar de middelbare ging. Bij mij was dat 2002-2019 (1x blijven zitten), denk dat Silven ook rond die tijd op school zat?
Dan heb je lang op de middelbare school gezeten. :+

[ Bericht 18% gewijzigd door Eightyone op 14-11-2018 14:52:31 ]
pi_183159233
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 14:41 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Vind dat hij wel een hoop bekende punten noemt. Hangt natuurlijk van de periode af waarop je naar de middelbare ging. Bij mij was dat 2002-2019 (1x blijven zitten), denk dat Silven ook rond die tijd op school zat?
Bekende punten ja, maar een middelbaar scholier die drank en drugs doet en pokeravonden heeft en handeltjes drijft? Denk dat dit gedeelte wel een beetje geromantiseerd is in zijn herinnering.

Tuurlijk sluit ik niet uit dat je wss wel op dat soort websites hebt gezeten en dat je een biertje dronk tijdens een school feest, maar ik kan wel relateren aan het feit dat je dan zeker wel in je laatste jaar zat of heel misschien in de derde klas? Ik werd namelijk 16 in mijn laatste jaar. Mag toch hopen dat je voor die tijd al die dingen niet uitvoerde? Dan moeten je ouders ook wel redelijk onnozel zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 14:44 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Klinkt idd wel een beetje als Fort Alpha, maar dan een jaar of 7 later. Edit: Nu ik er zo over na denk was er in Fort Alpha weinig tot geen internet te bespeuren, laat staan een mobiele telefoon. Dat is toch snel gegaan.

Ik zou trouwens best nog zo'n serie willen zien, maar dan in een hedendaagse versie. En nee, Skam NL heeft 'het' niet echt.

[..]

Dan heb je lang op de middelbare school gezeten. :+
Of hij is nu onderdeel van het meubilair ?
pi_183159448
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 14:44 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dan heb je lang op de middelbare school gezeten. :+
Eeeehhhhh, 2009 natuurlijk. :9

quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:16 schreef CaseJunky het volgende:

[..]

Bekende punten ja, maar een middelbaar scholier die drank en drugs doet en pokeravonden heeft en handeltjes drijft? Denk dat dit gedeelte wel een beetje geromantiseerd is in zijn herinnering.

Tuurlijk sluit ik niet uit dat je wss wel op dat soort websites hebt gezeten en dat je een biertje dronk tijdens een school feest, maar ik kan wel relateren aan het feit dat je dan zeker wel in je laatste jaar zat of heel misschien in de derde klas? Ik werd namelijk 16 in mijn laatste jaar. Mag toch hopen dat je voor die tijd al die dingen niet uitvoerde? Dan moeten je ouders ook wel redelijk onnozel zijn.

[..]

Of hij is nu onderdeel van het meubilair ?
Ja goed, drank en drugs klingt meteen extreem. Had wel twee jongens in mijn klas die iedere dag blowden (zo in de 5e en 6e). Echt overmatig drinken op school kan ik me ook niet herinneren. Maar was wel de tijd dat je (na school) ging experimenteren met drank. Toen je nog op je 16e mocht drinken, tijden.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_183160324
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:34 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Eeeehhhhh, 2009 natuurlijk. :9

[..]

Ja goed, drank en drugs klingt meteen extreem. Had wel twee jongens in mijn klas die iedere dag blowden (zo in de 5e en 6e). Echt overmatig drinken op school kan ik me ook niet herinneren. Maar was wel de tijd dat je (na school) ging experimenteren met drank. Toen je nog op je 16e mocht drinken, tijden.
Ja dat klopt ik kom ook uit de tijd dat dat nog mocht op je 16e, maar zoals ik al zei ik was 16 in mijn laatste jaar dus ik kan me dat niet zo goed voorstellen dat je dit op je 14e ofzo al doet.

Mijn school traject is snel middelbaar>MBO>HBO dus ja ik kan me dat niet zo goed voorstellen
pi_183163367
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:32 schreef CaseJunky het volgende:

[..]

Ja dat klopt ik kom ook uit de tijd dat dat nog mocht op je 16e, maar zoals ik al zei ik was 16 in mijn laatste jaar dus ik kan me dat niet zo goed voorstellen dat je dit op je 14e ofzo al doet.

Mijn school traject is snel middelbaar>MBO>HBO dus ja ik kan me dat niet zo goed voorstellen
Ah ja oké, snap hem. Ik was zelf 16 in de 4 (VWO), toen nog tot mijn 19e op school gezeten dus in die laatste twee/drie jaren wel één en ander geëxperimenteerd wat betreft alcohol.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_183163421
Cameras ophangen in de meidendouche van het
Gymnastieklokaal
U MAD?
pi_183173790
Geniale tijd _O_

Zat tussen 2001 en 2008 op de middelbare. Terugkijkend volgens mij precies nog de ''goede'' periode waarin alles nog prima kon en de betutteling nog niet zo zijn intrede had gedaan.

Ik herinner me nog wel een enorme hiërarchie en onderverdeling in sub-culturen (alto, skater, kakker). Op mijn middelbare was ook een duidelijk onderscheid tussen scholieren die uit de stad kwamen (waar de school stond) en jongeren die van het platteland kwamen en 12 KM moesten fietsen elke dag naar school (waar ik toe behoorde).

Vooral in de brugklas keek ik mijn ogen uit, toen een klasgenoot tijdens week 1 doodleuk een pak shag uit zijn broek toverde en ging rollen. Maar ook dat er in ''de scene'' altijd een paar namen rond gingen, vooral van andere -vmbo kader- middelbare scholen, van mensen die dan ''gevaarlijk'' waren. Die stonden dan soms met hun scooter/auto bij onze school vooraan het schoolplein om met een paar mensen te chillen. Van die gasten met oorbelletjes of karl kani jassen ofzo :') Ik was er veel te braaf voor, maar het intrigeerde me wel en keek er wel tegenop.

Met mijn eigen vrienden herinner ik me vooral de fietstochten, in de winter met vuurwerk strooien, kloten in de pauzes, 's ochtends om 11 uur naar de burger king en dan p.p. 5 whoppers bestellen.
pi_183181146
ik herrinner me niet alles, maar wel het 25 jarig bestaan van de school met de rabo top 40 van dat jaar en de poco loco gang die toen kwamen optreden. :') was volgens mij ook zo'n 1 dags vlieg bandje, het heeft niet lang bestaan. maar dus wel een paar top hits gehad.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_183183471
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 14:13 schreef CaseJunky het volgende:

[..]

Jij moet minder films en series kijken.... dit is echt puur verzonnen meuk
Spreek voor jezelf. Dit is gewoon hoe het was voor mij.
pi_183183502
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 14:41 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Vind dat hij wel een hoop bekende punten noemt. Hangt natuurlijk van de periode af waarop je naar de middelbare ging. Bij mij was dat 2002-2019 (1x blijven zitten), denk dat Silven ook rond die tijd op school zat?
2001-2006 :)
pi_183183505
Vanalles en nog wat!

Ik was toen lang zo verstandig nog niet als over 20 jaar, dat sowieso.
pi_183183540
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:32 schreef CaseJunky het volgende:

[..]

Ja dat klopt ik kom ook uit de tijd dat dat nog mocht op je 16e, maar zoals ik al zei ik was 16 in mijn laatste jaar dus ik kan me dat niet zo goed voorstellen dat je dit op je 14e ofzo al doet.

Mijn school traject is snel middelbaar>MBO>HBO dus ja ik kan me dat niet zo goed voorstellen
Experimenteren met drank/drugs/sex begint toch zo eind 13/begin 14..
pi_183184485
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:50 schreef Silven het volgende:

[..]

Experimenteren met drank/drugs/sex begint toch zo eind 13/begin 14..
Drank en drugs? Nee dat begint echt niet bij kinderen eind 13/begin 14 dan mankeert er echt wat in je opvoeding. Sorry maar ik denk toch dat je misschien je je eigen leven wat romantiseert aan de hand van wat de tv je voed.
pi_183185850
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:47 schreef CaseJunky het volgende:

[..]

Drank en drugs? Nee dat begint echt niet bij kinderen eind 13/begin 14 dan mankeert er echt wat in je opvoeding. Sorry maar ik denk toch dat je misschien je je eigen leven wat romantiseert aan de hand van wat de tv je voed.
Blowen en biertjes met 14 jaar is niet ongehoord hoor.
  maandag 26 november 2018 @ 12:01:49 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_183378110
Regen, stoeptegels als kantinevloer.
  † In Memoriam † maandag 26 november 2018 @ 12:49:20 #47
187254 Giertje
lets all make believe
pi_183378740
pokke eind fietsen heen en terug
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 26 november 2018 @ 14:19:30 #48
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_183380482
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 12:49 schreef Giertje het volgende:
pokke eind fietsen heen en terug
en beide keren wind tegen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † maandag 26 november 2018 @ 14:49:43 #49
187254 Giertje
lets all make believe
pi_183381033
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:19 schreef rubbereend het volgende:

[..]

en beide keren wind tegen
dat ook ja
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_183383205
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:47 schreef CaseJunky het volgende:

[..]

Drank en drugs? Nee dat begint echt niet bij kinderen eind 13/begin 14 dan mankeert er echt wat in je opvoeding. Sorry maar ik denk toch dat je misschien je je eigen leven wat romantiseert aan de hand van wat de tv je voed.
Juist wel die leeftijd! Dan ga je met vrienden chillen, rondhangen en wil je juist al die dingen doen die je nog niet mag, maar die wel stoer en spannend zijn.

Ik vind het allemaal niet zo heftig of vreemd hoor wat er hier gezegd wordt. Veel van mijn vrienden, inclusief ikzelf, mochten van hun ouders op hun 14e gewoon een biertje (of een paar, geen kratten :P ) drinken op feestjes en verjaardagen en ik kan me ook wel herinneren dat we toen op vrijdag en zaterdag wel de stad in gingen naar cafés. Rond die leeftijd rookte ik ook mijn eerste jointje, omdat meerdere vrienden van mij dat al deden en voor zover ik weet gebeurde dat heel veel op mijn middelbare school, inclusief allerlei beruchte plekken waar dat dan gebeurde. :P
pi_183653153
-dubbel-

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2018 23:52:37 ]
pi_183740341
1993 - 1997

Werd geconfronteerd met de BAVO (BasisVorming).
Als atheneum leerling kwam ik op een school met mavo/havo klassen maar ook vbo/ibvo leerlingen.
Lessen als techniek en verzorging werden ineens verplicht en boden eigenlijk weinig uitdaging.
Figuurzagen en broodjes gezond maken herinner ik mij.

De heersende sub-cultuur van die tijd was Happy Hardcore. Veel leerlingen droegen een Australian trainingspak met de bijbehorende Nike Air Max. Ik trouwens niet, was daar niet gevoelig voor en zat als een nerd achter mijn SNES en had vrij vroeg een PSX en een Pentium PC met inbelinternet.

Eind ‘95 van school gezet en naar Montessori onderwijs gegaan en daar de havo afgemaakt. Kwam op een ISK school. De Internationale Schakel Klas.
Dit waren klassen met veel diverse nationaliteiten. Dit waren meestal vluchtelingen die in het land van herkomst de nodige scholing hadden gehad.
Gezellige tijd daar gehad op die school. Free-minded leraren die je gewoon Paul mocht noemen i.p.v. meneer. Ben nog steeds bevriend met sommige klasgenoten.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_183740507
Ik vond er geen reet aan op de middelbare school. :') 1998-2002.
Ineens geen kind meer en moet je langzaam volwassen gaan worden.
Domme, klote pubers om me heen. :{w
Maar goed, ik was een makkelijk doelwit voor pesterijen want echt nog heel kinds. Had in de eerste klas thuis stiekem nog Barbies en droeg nog een Tweety-trui. :@
Ik had nooit verkering, super verlegen, praatte zo min mogelijk en vond dingen als een veranderend lichaam heel naar. Deodorant moeten gebruiken, bh’s dragen, menstruatie.
Hou op, schei uit. :{w
Als mijn enige vriendin ziek was, meldde ik mij ook ziek.
Wat een kuttijd. :r :r
  zaterdag 15 december 2018 @ 09:15:22 #54
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_183740617
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 08:53 schreef vencodark het volgende:
...echt nog heel kinds. Had in de eerste klas thuis stiekem nog Barbies en droeg nog een Tweety-trui. :@
Hier ook zoiets, en ik bleef tot aan het einde te jong overkomen. Dat ze me niet van school gepest hebben is een waar wonder.

Er zaten relatief veel alternatieve types op die school; misschien scheelt dat.

Maar erg toonaangevend wordt je zo natuurlijk alsnog niet. :')
pi_183740795
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:47 schreef CaseJunky het volgende:

[..]

Drank en drugs? Nee dat begint echt niet bij kinderen eind 13/begin 14 dan mankeert er echt wat in je opvoeding. Sorry maar ik denk toch dat je misschien je je eigen leven wat romantiseert aan de hand van wat de tv je voed.
In de jaren 90 toch echt wel. Ik was in 1984 op mijn 14e voor het eerst dronken tijdens een schoolfeest. :P En ja er werd tijdens pauzes door sommige ook buiten geblowd. Maar goed blijkbaar weet iemand anders het hier beter dat dit onze romantische gedachtes uit onze jeugd zijn. :W
pi_183740860
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 09:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In de jaren 90 toch echt wel. Ik was in 1984 op mijn 14e voor het eerst dronken tijdens een schoolfeest. :P En ja er werd tijdens pauzes door sommige ook buiten geblowd. Maar goed blijkbaar weet iemand anders het hier beter dat dit onze romantische gedachtes uit onze jeugd zijn. :W
Ook in mijn periode op de middelbare (2002-2007) kwam dat best wel voor, leerlingen die drank of wiet bij zich hadden. Ik geloof ook dat leraren dat best wisten en er niet echt consequenties waren zolang het geen overlast gaf. Dat er zo moeilijk wordt gedaan over minderjarigen die een beetje experimenteren met genotsmiddelen of anderzijds niet helemaal in de pas lopen is vooral iets van de laatste paar jaar.
pi_183740923
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 09:15 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Hier ook zoiets, en ik bleef tot aan het einde te jong overkomen. Dat ze me niet van school gepest hebben is een waar wonder.

Er zaten relatief veel alternatieve types op die school; misschien scheelt dat.

Maar erg toonaangevend wordt je zo natuurlijk alsnog niet. :')
Ik werd gelukkig niet dagelijks gepest of in extreme mate maar kreeg regelmatig rotopmerkingen, vooral tijdens de gym.
Mensen trekken het blijkbaar hee slecht als je dan een passieve deelnemer bent. :P
pi_183740982
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:50 schreef Silven het volgende:

[..]

Experimenteren met drank/drugs/sex begint toch zo eind 13/begin 14..
Lol.
pi_183741010
En wat drank, roken, wiet betreft: ik deed daar niets van maar weet wel dat klasgenoten dat vooral rond het 3e jaar gingen doen, denk ik. Behalve roken, dat gebeurtenis het eerste jaar al.
Dan zat er weleens een leerling onder invloed van wiet in de klas. Heel raar vond ik dat. :')
Overigens ook een klasgenoot gehad die op haar 14e al een keer zwanger was, dat vertelde ze openlijk in de kleedruimte. Kreeg later een schop in haar buik tijdens een gevecht met een andere meid dus dat ging mis. -O-
pi_183741061
Oh, en verder zou ik voor geen goud terugwillen naar de middelbare. Er waren best leuke momenten bij hoor, maar raakte al in de brugklas na een paar maanden teleurgesteld omdat ik me er net zo kapot verveelde als op de basisschool. Allerlei onderwerpen die an sich interessant zijn maar door tijdsdruk alleen maar oppervlakkig kunnen worden aangestipt, waardoor er nooit echt veel verdieping is. Heb toen maar de hele rit uitgezeten door met zo min mogelijk inspanning (even de avond van tevoren snel wat een rijtje Duitse woorden doorkijken bv) voldoendes te halen. :')

En mevrouw M, in het onwaarschijnlijke geval dat u ook meeleest: leuk voor u dat u zo'n fanatiek turnster bent, maar dat betekent niet automatisch dat ik als leerling het ook fijn vind om een buitensporig groot deel van de gymlessen door te brengen met een bok, trapeze, touwen, of iets anders dat een obstakel vormt voor m'n waardeloze motoriek. En nee, ik ben het niet "uiteindelijk ook een mooie sport gaan vinden". :W
pi_183741069
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 10:03 schreef vencodark het volgende:
Kreeg later een schop in haar buik tijdens een gevecht met een andere meid dus dat ging mis. -O-
Wtf :{
pi_183741106
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 10:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Wtf :{
Tja, was op de basisschool als een ‘type’.
Kreeg later een kind van een drugsgebruiker (en zelf ook liefhebber).
Heel soms kom ik haar nog eens tegen. Ze zegt borderliner te zijn en is nu single-mom.
Aardige meid overigens. Die pestte mij nooit. :P
pi_183741289
Ik heb al eerder wat gepost in dit topic maar wat ik me verder nog herinner van mijn middelbare school tijd (1994-1998 MAVO), naast de Aussies en Cavello’s dat ineens de Dready truien heel erg in waren. Ik wilde die vroeger ook altijd en ik weet nog dat ze dik 100 gulden waren. Alternatief waren de Looney Tunes en Muppets truien...

Van de week nog een oude docu gezien over gabbers, die tikte ff ruim 450 gulden weg voor zo’n trainingspak, ik had me nooit gerealiseerd dat die krengen zo duur waren.
pi_183810286
Ik herinner mij goed dat de politie zo vaak kwam dat wij niet eens meer opkeken van een agent in uniform. _O_

Wij hadden gewoon geen gezag meer voor de politie, zo normaal waren die lui voor ons. _O_
pi_183810365
Wat ik me ook goed herinner, is dat mijn zus, die op een andere school zat, nooit thuiskwam met gekke verhalen over school. Ik was altijd degene die die thuis vertelde. :')
In het laatste jaar kwam de school waar ik zat ook nog eens in het nieuws vanwege een "schietincident". :')

Wat is openbaar onderwijs toch een zegen voor dit land. _O-
pi_183940878
Tsja hier een docent die ermee kapt, 12 jaar terug van school gegaan en toen waren leerlingen echt wel anders. Natuurlijk blowden we weleens achter de gymzaal.of spijbelden we een uurtje, maar de docent uitschelden, met meubels gooien en toetsen jatten deden we niet. Hoogstens af en toe een flauwe opmerking.

Echt jammer, de generatie van nu is zo gewend dat alles rondom hen wordt aangepast naar hun wensen, ouders geven geen grenzen meer aan en school is niet meer zo belangrijk als het was. Ook de diversiteit is weg, ik zie bijna geen sunbculturen meer.
pi_183947879
--

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2018 22:14:14 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')