abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7611554
Kreeg laatst van iemand te horen dat ik niet weet wat trance is.
Volgens mij is trance geen muziek(komt niet uit instrumenten)

Kan iemand mij uitleggen wat het dan wel is?

You only live once
pi_7611559
trance (de ~)

1 toestand van gewijzigd bewustzijn waarbij bovennatuurlijke dingen ervaren worden
2 toestand van geestvervoering => extase

[b]This profile is no longer in use[/b] | [url=http://forum.fok.nl/profile.php?id=43693]MaartenGrendel[/url]
pi_7611565
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:15 schreef kezmania het volgende:

Komt het ten eerste al wel, maar wordt later geedit op de PC. Dus daar heb je al geen gelijk in.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_7611578
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:15 schreef kezmania het volgende:

Die iemand had dus groot gelijk, je weet echt niet waar je het over hebt. .
-
pi_7611582
De geluidsstroming trance!
You only live once
pi_7611591
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:17 schreef kezmania het volgende:
Trance muziek komt niet van een enkele plaats maar is meer een intercultureel fenomeen. Ieder continent heeft haar unieke vormen van trance muziek. Tegenwoordig heeft trance muziek vele vormen, van vroeg inheemse (organische) geluiden door het gebruik van 'natuurlijke' instrumenten, zoals hout en dierenvellen waarmee drums gemaakt zijn, tot (elektronische) geluiden van deze tijd, gegenereerd met computertechnologie. Een soms gebezigd feit is dat elektronische muziek ook gebaseerd is op 'organische' wortels, van toen deze elektronische geluiden werden gegenereerd door spinnende energie (elektriciteit) door een kristal, dat een meer gecondenseerde vorm van de natuur is.

In ieder geval, of het geluid nu 'organisch' of 'elektronisch' is, de sleutel is om een lange serie van ritmische 'maten' te creëren die, gedurende een langere tijd gespeeld, de hersensaanzet tot productie van endorfine, of natuurlijke opiaten, die de 'trance danser' helpen om wisselende niveaus van werkelijkheid te vinden waarvan het doel is om wijsheid en de verbinding met spirit te ervaren.

[b]This profile is no longer in use[/b] | [url=http://forum.fok.nl/profile.php?id=43693]MaartenGrendel[/url]
  maandag 30 december 2002 @ 02:18:14 #7
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7611594
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:17 schreef kezmania het volgende:
Klinkt wat ongelukkig he, eigenlijk klinkt muziek logischer
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  maandag 30 december 2002 @ 02:19:07 #8
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_7611606
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:16 schreef existenz het volgende:
Komt het ten eerste al wel, maar wordt later geedit op de PC. Dus daar heb je al geen gelijk in.
Waarom is een PC niet een instrument dan?
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_7611616
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:18 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Klinkt wat ongelukkig he, eigenlijk klinkt muziek logischer

Zelf vind ik het geen muziek, dus dan moet ik wel een ander woord gebruiken, vond het zelf wel een aardige vonst
You only live once
  maandag 30 december 2002 @ 02:20:24 #10
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7611619
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:19 schreef kezmania het volgende:

[..]

Zelf vind ik het geen muziek, dus dan moet ik wel een ander woord gebruiken, vond het zelf wel een aardige vonst

Eigenlijk wil je met dit topic zeggen dat je het geen mooie muziek vindt, of niet
pi_7611620
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:18 schreef MaartenGrendel.tk het volgende:

In ieder geval, of het geluid nu 'organisch' of 'elektronisch' is, de sleutel is om een lange serie van ritmische 'maten' te creëren die, gedurende een langere tijd gespeeld, de hersensaanzet tot productie van endorfine, of natuurlijke opiaten, die de 'trance danser' helpen om wisselende niveaus van werkelijkheid te vinden waarvan het doel is om wijsheid en de verbinding met spirit te ervaren.

Mooi gezegd. .
Psychedelic trance dus. .
-
pi_7611627
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:19 schreef DaMayan het volgende:

[..]

in·stru·´ment (het ~)

1 min of meer samengesteld of fijn gereedschap of toestel voor een of ander handwerk, bedrijf of voor wetenschappelijk onderzoek
2 hulpmiddel
3 muziekinstrument

You only live once
pi_7611629
Goh dat niemand anders daarop is gekomen
pi_7611632
-edit: geen nuttige bijdrage-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 30-12-2002 02:27]

pi_7611636
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:19 schreef kezmania het volgende:

Sommigen vinden dit geen topic. .
pi_7611637
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:21 schreef kezmania het volgende:

[..]

in·stru·´ment (het ~)

1 min of meer samengesteld of fijn gereedschap of toestel voor een of ander handwerk, bedrijf of voor wetenschappelijk onderzoek
2 hulpmiddel
3 muziekinstrument

Als je zo gaat beginnen, het is toch een hulpmiddel?
  maandag 30 december 2002 @ 02:22:09 #17
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7611639
quote:

[..]
3 muziekinstrument

Je mag het mooi vinden of niet, maar een synthesizer, sampler of PC kan net zo goed een muziekinstrument zijn als een gitaar.
pi_7611645
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:20 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Mooi gezegd. .
Psychedelic trance dus. .

Dat is de oorspronkelijke vorm van moderne trance muziek, zoals deze in onder andere Goa en Ibiza is ontstaan.
Hedendaagse bagger als boozywoozy en madhouse wil ik dan ook geen trance noemen. DJ Tiësto daarentegen wel.
pi_7611652
En een pc is gewoon een muziek-instrument, omdat je er klanken, tonen, muziek mee kunt maken.

Sim-pel.

maandag 30 december 2002 @ 02:23:03 #20
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_7611653
quote:

[..]

in·stru·´ment (het ~)

2 hulpmiddel
3 muziekinstrument

Dus?
Is een PC geen hulpmiddel? Is een PC geen gereedschap of toestel voor oa. wetenschappelijk onderzoek? Kan er geen muziek mee gemaakt worden?

[Dit bericht is gewijzigd door DaMayan op 30-12-2002 02:23]

One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_7611655
quote:

[..]

Onzin, het grootste gedeelte van de track komt uit synthesisers, beatboxen, samplers etc.
Die vallen gewoon onder de noemer "muziekinstrumenten".
Trouwens, ook "organische" muziek wordt 9 van de 10x afgemixed in een studio..MET COMPUTERS!
-
pi_7611659
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:20 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Eigenlijk wil je met dit topic zeggen dat je het geen mooie muziek vindt, of niet

Dat is zo, maar ik ben er voor mezelf nog niet uit, of het nu wel of niet muziek is. Als je geluid maakt met een pan, is dat dan ook soms muziek, nee dat is volgens mij geluid
You only live once
pi_7611669
quote:

[..]

Een PC is een sample en sequenser instrument, en kan muzikale eigenschappen vertonen.
Hangt af van de menselijke factor.
pi_7611679
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:23 schreef DennisMoore het volgende:
En een pc is gewoon een muziek-instrument, omdat je er klanken, tonen, muziek mee kunt maken.

Sim-pel.

Met software, heb nog nooit gezien dat iemand gewoon op een lege pc muziek maakt, terwijl je voor instrumenten geen software( in principe) nodig hebt
You only live once
  maandag 30 december 2002 @ 02:24:47 #25
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7611680
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:23 schreef kezmania het volgende:

[..]

Dat is zo, maar ik ben er voor mezelf nog niet uit, of het nu wel of niet muziek is. Als je geluid maakt met een pan, is dat dan ook soms muziek, nee dat is volgens mij geluid

ligt er aan of er een ritme of melodie in zit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')