Kan iemand mij uitleggen wat het dan wel is?
1 toestand van gewijzigd bewustzijn waarbij bovennatuurlijke dingen ervaren worden
2 toestand van geestvervoering => extase
quote:Komt het ten eerste al wel, maar wordt later geedit op de PC. Dus daar heb je al geen gelijk in.
Op maandag 30 december 2002 02:15 schreef kezmania het volgende:
Kreeg laatst van iemand te horen dat ik niet weet wat trance is.
Volgens mij is trance geen muziek(komt niet uit instrumenten)Kan iemand mij uitleggen wat het dan wel is?
quote:Die iemand had dus groot gelijk, je weet echt niet waar je het over hebt.
Op maandag 30 december 2002 02:15 schreef kezmania het volgende:
Kreeg laatst van iemand te horen dat ik niet weet wat trance is.
Volgens mij is trance geen muziek(komt niet uit instrumenten)Kan iemand mij uitleggen wat het dan wel is?
quote:Trance muziek komt niet van een enkele plaats maar is meer een intercultureel fenomeen. Ieder continent heeft haar unieke vormen van trance muziek. Tegenwoordig heeft trance muziek vele vormen, van vroeg inheemse (organische) geluiden door het gebruik van 'natuurlijke' instrumenten, zoals hout en dierenvellen waarmee drums gemaakt zijn, tot (elektronische) geluiden van deze tijd, gegenereerd met computertechnologie. Een soms gebezigd feit is dat elektronische muziek ook gebaseerd is op 'organische' wortels, van toen deze elektronische geluiden werden gegenereerd door spinnende energie (elektriciteit) door een kristal, dat een meer gecondenseerde vorm van de natuur is.
Op maandag 30 december 2002 02:17 schreef kezmania het volgende:
De geluidsstroming trance!
In ieder geval, of het geluid nu 'organisch' of 'elektronisch' is, de sleutel is om een lange serie van ritmische 'maten' te creëren die, gedurende een langere tijd gespeeld, de hersensaanzet tot productie van endorfine, of natuurlijke opiaten, die de 'trance danser' helpen om wisselende niveaus van werkelijkheid te vinden waarvan het doel is om wijsheid en de verbinding met spirit te ervaren.
quote:Klinkt wat ongelukkig he, eigenlijk klinkt muziek logischer
Op maandag 30 december 2002 02:17 schreef kezmania het volgende:
De geluidsstroming trance!
quote:Waarom is een PC niet een instrument dan?
Op maandag 30 december 2002 02:16 schreef existenz het volgende:
Komt het ten eerste al wel, maar wordt later geedit op de PC. Dus daar heb je al geen gelijk in.
quote:Zelf vind ik het geen muziek, dus dan moet ik wel een ander woord gebruiken, vond het zelf wel een aardige vonst
Op maandag 30 december 2002 02:18 schreef Vibromass het volgende:[..]
Klinkt wat ongelukkig he, eigenlijk klinkt muziek logischer
quote:Eigenlijk wil je met dit topic zeggen dat je het geen mooie muziek vindt, of niet
Op maandag 30 december 2002 02:19 schreef kezmania het volgende:[..]
Zelf vind ik het geen muziek, dus dan moet ik wel een ander woord gebruiken, vond het zelf wel een aardige vonst
quote:Mooi gezegd.
Op maandag 30 december 2002 02:18 schreef MaartenGrendel.tk het volgende:
In ieder geval, of het geluid nu 'organisch' of 'elektronisch' is, de sleutel is om een lange serie van ritmische 'maten' te creëren die, gedurende een langere tijd gespeeld, de hersensaanzet tot productie van endorfine, of natuurlijke opiaten, die de 'trance danser' helpen om wisselende niveaus van werkelijkheid te vinden waarvan het doel is om wijsheid en de verbinding met spirit te ervaren.
quote:in·stru·´ment (het ~)
Op maandag 30 december 2002 02:19 schreef DaMayan het volgende:[..]
Waarom is een PC niet een instrument dan?
1 min of meer samengesteld of fijn gereedschap of toestel voor een of ander handwerk, bedrijf of voor wetenschappelijk onderzoek
2 hulpmiddel
3 muziekinstrument
quote:Sommigen vinden dit geen topic.
Op maandag 30 december 2002 02:19 schreef kezmania het volgende:Zelf vind ik het geen muziek, dus dan moet ik wel een ander woord gebruiken, vond het zelf wel een aardige vonst
quote:Als je zo gaat beginnen, het is toch een hulpmiddel?
Op maandag 30 december 2002 02:21 schreef kezmania het volgende:[..]
in·stru·´ment (het ~)
1 min of meer samengesteld of fijn gereedschap of toestel voor een of ander handwerk, bedrijf of voor wetenschappelijk onderzoek
2 hulpmiddel
3 muziekinstrument
quote:Je mag het mooi vinden of niet, maar een synthesizer, sampler of PC kan net zo goed een muziekinstrument zijn als een gitaar.
3 muziekinstrument
quote:Dat is de oorspronkelijke vorm van moderne trance muziek, zoals deze in onder andere Goa en Ibiza is ontstaan.
Op maandag 30 december 2002 02:20 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Mooi gezegd.
.
Psychedelic trance dus..
Sim-pel.
quote:Dus?
in·stru·´ment (het ~)
2 hulpmiddel
3 muziekinstrument
[Dit bericht is gewijzigd door DaMayan op 30-12-2002 02:23]
quote:Onzin, het grootste gedeelte van de track komt uit synthesisers, beatboxen, samplers etc.
quote:Dat is zo, maar ik ben er voor mezelf nog niet uit, of het nu wel of niet muziek is. Als je geluid maakt met een pan, is dat dan ook soms muziek, nee dat is volgens mij geluid
Op maandag 30 december 2002 02:20 schreef Vibromass het volgende:[..]
Eigenlijk wil je met dit topic zeggen dat je het geen mooie muziek vindt, of niet
quote:Een PC is een sample en sequenser instrument, en kan muzikale eigenschappen vertonen.
quote:Met software, heb nog nooit gezien dat iemand gewoon op een lege pc muziek maakt, terwijl je voor instrumenten geen software( in principe) nodig hebt
Op maandag 30 december 2002 02:23 schreef DennisMoore het volgende:
En een pc is gewoon een muziek-instrument, omdat je er klanken, tonen, muziek mee kunt maken.Sim-pel.
quote:ligt er aan of er een ritme of melodie in zit
Op maandag 30 december 2002 02:23 schreef kezmania het volgende:[..]
Dat is zo, maar ik ben er voor mezelf nog niet uit, of het nu wel of niet muziek is. Als je geluid maakt met een pan, is dat dan ook soms muziek, nee dat is volgens mij geluid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |