abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7611684
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:22 schreef MaartenGrendel.tk het volgende:

[..]

Dat is de oorspronkelijke vorm van moderne trance muziek, zoals deze in onder andere Goa en Ibiza is ontstaan.
Hedendaagse bagger als boozywoozy en madhouse wil ik dan ook geen trance noemen. DJ Tiësto daarentegen wel.

.
Goa is de voorloper van het moderne psy-genre. .
Hoewel ik het niet met je eens ben over Tiesto.
-
pi_7611687
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:23 schreef kezmania het volgende:

[..]

Dat is zo, maar ik ben er voor mezelf nog niet uit, of het nu wel of niet muziek is. Als je geluid maakt met een pan, is dat dan ook soms muziek, nee dat is volgens mij geluid

Waarschijnlijk vindt de meerderheid (waaronder ik ook) de muziek die jij leuk vind pokkenherrie (geluidsoverlast). Iedereen moet dat voor zichzelf weten
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  maandag 30 december 2002 @ 02:25:53 #28
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7611691
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:24 schreef kezmania het volgende:

[..]

Met software, heb nog nooit gezien dat iemand gewoon op een lege pc muziek maakt, terwijl je voor instrumenten geen software( in principe) nodig hebt

Je geeft dus toe dat een PC dus prima een muziekinstrument kán zijn
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_7611711
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:25 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

.
Goa is de voorloper van het moderne psy-genre. .
Hoewel ik het niet met je eens ben over Tiesto.

Ok, Tiësto is ook commercieel en geen échte psy-trance, maar bijvoorbeeld de melodie van een nummer als Lethal Industry heeft wel een soort van uplifting vibe...
[b]This profile is no longer in use[/b] | [url=http://forum.fok.nl/profile.php?id=43693]MaartenGrendel[/url]
pi_7611714
quote:

[..]

Met software, heb nog nooit gezien dat iemand gewoon op een lege pc muziek maakt, terwijl je voor instrumenten geen software( in principe) nodig hebt

Superredenering
  maandag 30 december 2002 @ 02:27:44 #31
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_7611716
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:25 schreef Vibromass het volgende:
Precies

mu·´ziek·in·stru·ment (het ~)

1 instrument waarmee muziek gemaakt kan worden

We hebben al min of meer vast gesteld dat een PC een instrument is. Dus...

One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_7611717
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:25 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Een pc kan opzich nooit een muziekinstrument zijn, alleen met software. Ik weet niet of jij muziek maakt, maar bij een gitaar komt er echt geen software aan te pas
You only live once
pi_7611719
Sjonge, is het weer tijd voor kezmania's drie-maandelijkse zeurtopic over alle muziek, pardon al het geluid dat hem niet aanstaat? Was deze al vol? Iedereen die van trance houdt:
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_7611724
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:27 schreef MaartenGrendel.tk het volgende:

[..]

Ok, Tiësto is ook commercieel en geen échte psy-trance, maar bijvoorbeeld de melodie van een nummer als Lethal Industry heeft wel een soort van uplifting vibe...

En dat van Madhouse niet dan
pi_7611726
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:27 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Superredenering

Goed he, op dit tijdstip
You only live once
pi_7611730
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:27 schreef Zander het volgende:
Sjonge, is het weer tijd voor kezmania's drie-maandelijkse zeurtopic over alle muziek, pardon al het geluid dat hem niet aanstaat? Was deze al vol? Iedereen die van trance houdt:
Hij heeft teveel naar zijn muziek geluisterd, daardoor is hij vergeten dat ie 10x zelfde topic geopend heeft
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_7611731
quote:
Die wel, deel 2 niet.
pi_7611733
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:27 schreef kezmania het volgende:

[..]

Een pc kan opzich nooit een muziekinstrument zijn, alleen met software. Ik weet niet of jij muziek maakt, maar bij een gitaar komt er echt geen software aan te pas

Bij een keyboard dan?
pi_7611735
quote:

Een computer = hardware + software.

In jouw visie zijn alleen akoestische instrumenten muziekinstrumenten? .

pi_7611736
quote:
Smart-ass, dit is een hele andere insteek
You only live once
pi_7611741
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:29 schreef kezmania het volgende:

[..]

Niet echt dus.

Bagger-topic.

Slotje! .

pi_7611746
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:29 schreef kezmania het volgende:

[..]

Ja maar het gaat om hetzelfde geshit
  maandag 30 december 2002 @ 02:30:28 #43
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7611748
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:27 schreef kezmania het volgende:

[..]

Ik speel een beetje gitaar.

Wat maakt het uit of er wel of geen software gebruikt zou worden? Er wordt software gebruikt om trance te maken. PC + software is dus een muziekinstrument. Klaar

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_7611752
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:28 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Bij een keyboard dan?

Net zo muzikaal als de mens erachter.
pi_7611758
Je zou trouwens trance-nummers best op instrumenten kunnen spelen. Denk aan een groot strijkorkest, een drummer etc.

Alleen voor een beetje effect moet die drummer dan wel heel snel kunnen drummen .

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_7611759
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:23 schreef kezmania het volgende:

[..]

Dat is zo, maar ik ben er voor mezelf nog niet uit, of het nu wel of niet muziek is. Als je geluid maakt met een pan, is dat dan ook soms muziek, nee dat is volgens mij geluid

Als jij met die pan een mooi melodietje c.q. muziekje kan maken is dat wel degelijk een instrument.
Een muziekinstrument is een instrument waar je muziek mee kan maken.
Of dat organisch, electronisch of digitaal is staat hier van los. ./
-
pi_7611760
gitaar trilt de lucht, is het daarom een instrument? (zelfde type vraag als jij stelt)
pi_7611763
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:30 schreef sig000 het volgende:

[..]

Net zo muzikaal als de mens erachter.

Het ging meer om het feit dat in die zooi ook wel (tenminste een vorm van) software inzit
pi_7611786
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:31 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Als jij met die pan een mooi melodietje c.q. muziekje kan maken is dat wel degelijk een instrument.
Een muziekinstrument is een instrument waar je muziek mee kan maken.
Of dat organisch, electronisch of digitaal is staat hier van los. ./

Inderdaad En of je het dan mooi vind is wat anders en heeft niks met digitaal of iets dergelijks te maken
pi_7611789
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:28 schreef Poepoog het volgende:

[..]

En dat van Madhouse niet dan

Imo niet. Psy-trance is toch wat minder eenvoudig dan een Madonna nummertje met een beat eronder. Minder toegankelijk, minder vocalen, meer "lagen"...

Ik ben het wel met je eens dat het Madhouse simpel en vrolijk klinkt, maar het heeft niet het vermogen om de luisteraar in hogere sferen te brengen...

[b]This profile is no longer in use[/b] | [url=http://forum.fok.nl/profile.php?id=43693]MaartenGrendel[/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')