abonnement Unibet Coolblue
pi_181888775
Beste klussers!

Vraagje. Wij zijn bezig met een complete renovatiie en zijn nu in de keuken belandt. Daar gaan we een koofje maken, met LED spots. DAarvoor heb ik nu LED spots bij de Hornbach gekocht, alleen deze zijn max 3 watt. Ik wil de LED lampen eruit halen, en de Tradfri GU10 lampen van de Ikea erin doen. Er staat hier alleen niet bij hoeveel watt deze zijn, alleen hoeveel lumen: 400.

Hoe weet ik nou of het armatuur niet wegfikt :? Bedankt alvast!

De spots: https://www.hornbach.nl/s(...)5843311/artikel.html

Ikea GU10 lampen: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00318292/
pi_181888853
Excuus! Op de mobiele site van de Ikea stond het aantal watt niet. Nu op de laptop, zie ik 6 watt staan. Dat gaat dus niet lukken in een 3 watt armatuur vrees ik....

Kan 5 watt wel? Die heeft de Hornbach ook.
pi_181889137
Ik verwacht dat het geen probleem oplevert.
Volgens mij staat het wat ongelukkig op de website omdat ze met 3 watt leds geleverd worden.

Vroeger zaten er >30Watt halogeenlampen in de GU10 spotjes die veel warmer werden.
Ik zou ze gewoon monteren en eventueel in de gaten houden of ze nog beet te pakken zijn als ze een half uur ingeschakeld zijn.
pi_181889147
De lamp is 3W, maar het armatuur kan vermoedelijk prima een 6-Watt lamp aan.

Als het goed is zit er een stickertje op de houder of de armatuur waarmee je dit kan controleren. Als het een metalen ring is en een keramieken armatuur, zou ik me geen zorgen maken.

Denk er wel om dat de lampen van IKEA 220V verwachten en dus geen aparte transformator nodig hebben (ik weet niet of de set met transformator kwam).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181889208
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 22:11 schreef Jordy-B het volgende:
De lamp is 3W, maar het armatuur kan vermoedelijk prima een 6-Watt lamp aan.

Als het goed is zit er een stickertje op de houder of de armatuur waarmee je dit kan controleren. Als het een metalen ring is en een keramieken armatuur, zou ik me geen zorgen maken.

Denk er wel om dat de lampen van IKEA 220V verwachten en dus geen aparte transformator nodig hebben (ik weet niet of de set met transformator kwam).
Thanks! Zal ik ff checken.

Wbt de Ikea lamp: die zijn toch gewoon gemaakt om 1-op-1 vervangen te worden met een dergelijke GU10 lamp lijkt me?
pi_181889250
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 22:14 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Thanks! Zal ik ff checken.

Wbt de Ikea lamp: die zijn toch gewoon gemaakt om 1-op-1 vervangen te worden met een dergelijke GU10 lamp lijkt me?
Ja, just checking
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181894880
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 22:11 schreef Jordy-B het volgende:
Als het een metalen ring is en een keramieken armatuur, zou ik me geen zorgen maken.

quote:
Materiaal frame Kunststof
Materiaal glas/scherm Kunststof
pi_181895207
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 08:34 schreef Bessensap het volgende:
Materiaal frame Kunststof
Ik vermoed dat dat geen probleem oplevert. Get gaat meer om het materiaal van de fitting (het blokje waar je de pinnetjes insteekt). De warmte zit bij zo'n LED-lamp niet zozeer aan de oplichtende kant, maar meer aan de achterkant.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181895351
De website van Hornbach is onduidelijk in het scheiden van informatie over de armatuur enerzijds en de bijgeleverde lampen anderzijds.

Maar het lijkt me sterk dat de fitting niet geschikt is voor >3 Watt. Zo ja, dan is dat vermoedelijk met een sticker duidelijk vermeld op de fitting (waar je dus de GU10 lamp in steekt).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')