| Soldier2000 | woensdag 12 september 2018 @ 15:12 |
| Ik ben al een tijdje aan het kijken naar het importeren van een auto uit Duitsland. In de Nederlandse cultuur probeer je altijd te onderhandelen met de auto verkoper, wat ook bijna altijd wel lukt. Over Duitsland lees ik wisselende verhalen. Wat is jullie ervaring? Welke tactieken hebben bij Duitsers auto verkopers effect? Heeft het overigens ook zin om de auto om vrijdag middag te kopen, zodat de verkoper meer bereid is om nog snel een deal binnen te halen voordat het weekend start? | |
| Diemux | woensdag 12 september 2018 @ 15:20 |
| Praat hem schuldgevoel aan over de tweede wereldoorlog. Succes gegarandeerd. | |
| oranjevogel1 | woensdag 12 september 2018 @ 15:36 |
| Met Duitsers valt amper te onderhandelen. Opzich is het wel de moeite waard om het te proberen, zet alleen niet te hoog in en heb geen hoge verwachtingen. | |
| Tinkepink | woensdag 12 september 2018 @ 15:44 |
| Ze gaan er van uit dat je de auto echt wilt, omdat je de moeite neemt om naar Duitsland te rijden. En zullen daarom niet snel zakken in prijs. Een Duitser voor je laten onderhandelen of laten merken dat je meer handelaren bezoekt wil nog weleens helpen. Als je weet hoe je het spelletje moet spelen valt er prima met Duitsers te onderhandelen. Net zo goed als met Nederlanders. | |
| vosss | woensdag 12 september 2018 @ 15:45 |
| Ik zou beginnen met dat onderzoek van laatst over duitse importauto's en teruggedraaide tellers eens onder zijn neus te duwen. | |
| oranjevogel1 | woensdag 12 september 2018 @ 16:00 |
Zeker niet. Duitsers hebben meestal gewoon veel minder onderhandelingsmarge in hun vraagprijs. | |
| Tinkepink | woensdag 12 september 2018 @ 16:13 |
Whatever. Ik woon in Duitsland en koop en verkoop samen met mijn man regelmatig tweedehands auto’s, en bij ons is er wel degelijk ruimte. Vandaag nog een Audi A4 avant 1.8 Quattro gekocht voor 750 euro. Vraagprijs was 2000. 30% eraf is vaak zeker mogelijk. Wel de tijd nemen. | |
| oranjevogel1 | woensdag 12 september 2018 @ 16:15 |
Misschien bij goedkope vijfdehands auto's | |
| Tinkepink | woensdag 12 september 2018 @ 16:17 |
Nee hoor. Bij de Mazda die ik nu rijd (22.000 km) hebben we er ook meer dan 10% vanaf gepraat. 30% lukte inderdaad niet, maar ze waren ook al in prijs gezakt voordat we langs gingen. | |
| Soldier2000 | woensdag 12 september 2018 @ 16:35 |
Ik ben zelf de Duitse taal niet echt machtig, ik zal dus Engels moeten praten. Kun je dan nog steeds resultaat boeken? Ik heb namelijk al gemerkt dat Duitse verkopers liever niet in het Engels willen communiceren. | |
| RobjeGeus | woensdag 12 september 2018 @ 16:44 |
| Om wat voor auto gaat het ? | |
| terrorsjaak | woensdag 12 september 2018 @ 17:29 |
| Vooraf bellen en een prijs afspreken als de auto is zoals besproken. Hoef je ook niet voor niets heen en weer en maakt de verkoper er ook geen misbruik van dat je al zo ver bent gereden dat je de auto toch maar koopt. | |
| Fer | woensdag 12 september 2018 @ 20:41 |
| Had ooit een Duitse collega, die noemde het merk altijd met scheisse ervoor. Succes gegarandeerd. | |
| Soldier2000 | woensdag 12 september 2018 @ 22:04 |
Ik verwacht eigenlijk dat je telefonisch niet zo veel voor elkaar krijgt. | |
| Tinkepink | woensdag 12 september 2018 @ 22:13 |
Zou jij het fijn vinden om te onderhandelen in een taal die je niet goed machtig bent? Dat is de reden. | |
| -niemand- | woensdag 12 september 2018 @ 22:20 |
| Als je een gebrek vind kun je enorm onderhandelen. dat moeten ze in duitsland namelijk verplicht vermelden. anders kunnen ze juridisch gezeik krijgen. en dat willen ze koste wat kost voor zijn. | |
| Soldier2000 | woensdag 12 september 2018 @ 22:25 |
Nee ik begrijp het volkomen, maar dat maakt het wel lastig. | |
| terrorsjaak | woensdag 12 september 2018 @ 23:59 |
Dat is waar ja! Gebrek en/of schadeverleden is verplicht om te melden. |