quote:
Op dinsdag 11 september 2018 09:25 schreef Karlheinz1998 het volgende:Hallo,
Onlangs heb ik een tweedehands Peugeot 207 1.4 (2006) gekocht. Ben er erg tevreden over. Alleen doet de display die voor in de auto zit vreemd. Hij staat op 1 Jan 2003 00:00 en elke keer als ik het verander staat het eerst gewoon goed maar zodra ik de auto even van het contact houd en op nieuw op contact zet veranderd deze weer naar 1 Jan 2003 00:00. Iemand enig idee?
Alvast bedankt,
Allereerst welkom op FOK!

Let niet op de grapjassen, je topic stond in een subforum waar het niet hoort, maar is nu verplaatst
Als het goed is, zit er in de stekker achterop de radio/het display een draad die constante stroom levert, ook als het contact uit staat. Die stroom zorgt ervoor dat het geheugen intact blijft. Misschien is er een zekering stuk die die stroom onderbreekt. Heel soms zit er ook een batterij/cel in de unit die die functie heeft, die kan ook stuk zijn.
Enige wat je kunt doen is zoeken in je boekje welke zekering dit zou kunnen zijn en die checken, of de unit uitbouwen en meten (meten is immers weten) in de stekker.
Als je niet zo handig bent, zit er maar een ding op; naar de garage, en hen laten meten