abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7609501
Ik wil morgen met de trein van eindhoven naar antwerpen gaan. Nu vraag ik me af of mijn OV helemaal geldig is tot aan Antwerpen centraal. Kan iemand mij dit vertellen?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 30 december 2002 @ 00:11:24 #2
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_7609536
Tot Roosendaal, neem ik aan? Je OV is tenslotte alleen in Nederland geldig. Toch?
pi_7609559
Nou dat vraag ik me dus af..
Kan me ergens vaag herinneren dat n vriendin van me er met haar OV heen kon maar dan alleen als ze in NL was opgestapt en vanuit daar in 1x naar antwerpen ging.
pi_7609573
Nou als het goed is inderdaad tot Roosendaal, vanaf daar gaat de internationale trein naar Antwerpen
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 30 december 2002 @ 00:14:02 #5
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_7609579
quote:
Op maandag 30 december 2002 00:12 schreef Jeltje het volgende:
Nou dat vraag ik me dus af..
Kan me ergens vaag herinneren dat n vriendin van me er met haar OV heen kon maar dan alleen als ze in NL was opgestapt en vanuit daar in 1x naar antwerpen ging.
Kijk wat er op je kaart staat. Maar ik neem aan dat hij niet in Belgie geldig is.
Je hebt 1 geluk, Roosendaal heeft een mooi station..
pi_7609629
Moet je op vrijdag gaan en dan de trein van 18.59 uit roosendaal naar Antwerpen nemen... (Je mag immers tot 19.00 uur gratis reizen en na 19.00 uur tot de volgende halte...

[Dit bericht is gewijzigd door Mangoworks2002 op 30-12-2002 00:19]

Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_7609677
Ik heb het laats ook gedaan, je moet een kaartje kopen vanaf Roosendaal Grens, niet Roosendaal, maar Roosendaal Grens, kost net weer 2 eurotjes minder.
[b]Rood, roder, roodst.[/b]
pi_7609697
=wrong post=

[Dit bericht is gewijzigd door Mangoworks2002 op 30-12-2002 00:20]

Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_7609707
quote:
Op maandag 30 december 2002 00:18 schreef MaoTseTung het volgende:
Ik heb het laats ook gedaan, je moet een kaartje kopen vanaf Roosendaal Grens, niet Roosendaal, maar Roosendaal Grens, kost net weer 2 eurotjes minder.
Wat kost dan n retourtje? En krijg je dan ook 40% korting met je ov als je het kaartje in NL koopt?
pi_7609724
quote:
Op maandag 30 december 2002 00:19 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

We gaan morgen...toch bedankt voor de tip.
pi_7609816
quote:
Op maandag 30 december 2002 00:19 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Wat kost dan n retourtje? En krijg je dan ook 40% korting met je ov als je het kaartje in NL koopt?

Lijkt me niet eigenlijk! Je koopt kaartje voor Belgische... weet niet hoe ze dat noemen... treinen netwerk ofzo. Ik kom niet bijster goed uit mijn woorden op het moment Je krijgt heel ander treinkaartje.

En uhm...het station van Roosendaal vind ik niet echt geweldig hoor.

[Dit bericht is gewijzigd door Essiepessie op 30-12-2002 00:25]

Please, find my happy place!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 30 december 2002 @ 00:25:24 #12
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_7609846
quote:
Op maandag 30 december 2002 00:18 schreef MaoTseTung het volgende:
Huh? Pleuren ze je er anders uit bij de grens ofzo? Er is namelijk maar 1 station in Roosendaal.
pi_7612083
quote:
Op maandag 30 december 2002 00:25 schreef qltel het volgende:

[..]

Huh? Pleuren ze je er anders uit bij de grens ofzo? Er is namelijk maar 1 station in Roosendaal.

als je dus een jaarkaart of ov heb mag je gratis binnen nederland reizen, als je dan zo'n internationaal kaartje koopt en je hebt zo'n ov of jaarkaart betaal je dus vanaf de grens tot antwerpen en niet van roosendaal tot de grens
pi_7612762
Je kunt wel gratis naar Antwerpen. Wij gingen altijd naar Breda en vandaar met de bus. Die bus ging naar Zweeuws Vlaanderen geloof ik en dan was het gratis. Let wel op: deze bus gaat maar tot 6 uur ofzo terug.
Je moet jongerenkorting vragen voor het Belgische kaartje. Dat krijgt iedereen onder een bepaalde leeftijd. Krijg je gewoon met de paspoort of ov.
Veel plezier!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_7613027
quote:
Op maandag 30 december 2002 07:38 schreef YPPY het volgende:
Je kunt wel gratis naar Antwerpen. Wij gingen altijd naar Breda en vandaar met de bus. Die bus ging naar Zweeuws Vlaanderen geloof ik en dan was het gratis. Let wel op: deze bus gaat maar tot 6 uur ofzo terug.
Je moet jongerenkorting vragen voor het Belgische kaartje. Dat krijgt iedereen onder een bepaalde leeftijd. Krijg je gewoon met de paspoort of ov.
Veel plezier!
Dan krijg je een kaartje voor niets of moet je er dan toch wel iets voor betalen?
  maandag 30 december 2002 @ 11:30:20 #16
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7614121
quote:
Op maandag 30 december 2002 07:38 schreef YPPY het volgende:
Veel plezier!
Dat klopt! Ik weet niet of de bus nog bestaat, maar vroeger namen wij altijd de bus van Breda naar Hulst in Zeeuws-Vlaanderen. Dat is gewoon een Nederlandse bus, waar je met een Nederlands kaartje (of je OV) in komt. Deze bus stopt ook in Antwerpen.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_7615655
quote:
Op maandag 30 december 2002 11:30 schreef Hik het volgende:

[..]

Dat klopt! Ik weet niet of de bus nog bestaat, maar vroeger namen wij altijd de bus van Breda naar Hulst in Zeeuws-Vlaanderen. Dat is gewoon een Nederlandse bus, waar je met een Nederlands kaartje (of je OV) in komt. Deze bus stopt ook in Antwerpen.

Duurd zeker wel allemaal wat langer??

Wij betaalde 10 Euro voor een treinkaartje naar Antwerpen, en gewoon vanaf Roosendaal idd.

pi_7628999
quote:
Op maandag 30 december 2002 11:30 schreef Hik het volgende:

[..]

Dat duurt toch veel te lang?
Volgens mij is na Roosendaal de grensplaats Essen, vanaf Essen moet je dan een kaartje kopen.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  dinsdag 31 december 2002 @ 00:24:47 #19
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7630046
quote:
Op maandag 30 december 2002 23:41 schreef Vava het volgende:

[..]

Volgens mij is na Roosendaal de grensplaats Essen, vanaf Essen moet je dan een kaartje kopen.

Is niet zo vreselijk lang hoor! Een willekeurig voorbeeldje van de site van Connexxion:
quote:
Aankomst Vertrek Halte Plaats
10:13 station ns(i) breda (bus connexxion )
10:17 10:17 karnemelkstraat
10:19 10:19 irenestraat breda
11:04 11:04 noorderplaats antwerpen
11:08 11:09 metro halewijnlaan
11:39 11:39 molenstraat clinge
11:39 11:39 de sterre
11:40 11:40 s gravenstraat clinge
11:41 11:41 zeegat
11:45 11:45 grote kreek hulst
Minder dan een uurtje dus!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 31 december 2002 @ 08:46:32 #20
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_7633581
nee, je moet geen kaartje vanaf essen kopen, maar vanaf roosendaal grens ... dit is geen bestaand station, maar gewoon de benaming van de plaats waar de trein belgië in gaat.

dus je hebt bijvoorbeeld een retourtje roosendaal grens - brussel en de rest doe je met je ov jaarkaart.

pi_7633701
quote:
Op maandag 30 december 2002 23:41 schreef Vava het volgende:

[..]

Ik weet niet, maar mag je dan gratis van Roosendaal naar Essen
Nee hoor, gewoon vanaf Roosendaal dus een kaartje (of R'daal grens dus). Zonder korting of wat dan ook. En met de bus kun je inderdaad gratis, alleen de terugreis moet je dan natuurlijk wel betalen tot de Belgisch-Nederlandse grens.
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
  dinsdag 31 december 2002 @ 11:57:30 #22
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7635754
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 09:13 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
....alleen de terugreis moet je dan natuurlijk wel betalen tot de Belgisch-Nederlandse grens.
Ook niet als je gewoon weer met die Connexxionbus terug gaat!!
  dinsdag 31 december 2002 @ 13:05:45 #23
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_7636875
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 11:57 schreef Hik het volgende:

[..]

Ook niet als je gewoon weer met die Connexxionbus terug gaat!!

FOUT!
Je kunt wel met je OV naar Antwerpen met die bus.
Maar sindskort moet je (schijnbaar) een Belgisch vervoersbewijs hebben als je in Belgie opstapt. Dit mag dan weer geen officieel Belgisch vervoersbewijs zijn... Maar een vervoersbewijs van Connexxion voor Belgie..... jaja het valt niet mee

Het idee hierachter is dat deze buslijn altijd een samenwerking is geweest tussen de lijn (belgie) en connexxion/zwn (nederland). De lijn is hier echter mee gestopt en connexxion moet alleen door. Ze accepteren geen kaarten van de lijn meer en in Belgie ook geen OV meer. Om deze reden stopt de bus ook niet meer in het centrum van Antwerpen, maar op Linkeroever. Je moet dan eerst door een tunnel onder de schelde doorlopen. (10 min)

Die losse kaarten antwerpen-breda zouden meer dan 5 euro kosten!!!!! Dus waarschijnlijk is met de trein terug voordeliger, je moet dan wel een kaartje kopen... Belgische conducteurs zijn veel fanatieker dan Nederlandse (altijd controle). Ze zijn helaas voor de Belgische spoorwegen wel redelijk eenvoudig om te praten, dus zonder kaartje wil wel eens lukken, ik ken in ieder geval mensen die daar op gokken.

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_7637832
Retourtje Roodendaal-grens tot aan Antwerpen en terug: ¤9, met jongerenkorting.

En, ook schattig: de conducteurs zien er altijd uit alsof ze uit een jaren '50 serie zijn gestapt, met snorren en ouderwetse petten en alles

woensdag 8 januari 2003 @ 11:52:34 #25
35699 engeltje_1983
Watching over you
pi_7774005
Als je met de bus gaat, van Breda naar Antwerpen, gewoon je OV laten zien en in Antwerpen uitstappen. ANders kan je 8 euro dokken. Trug moet je wel betalen. T is weer s veranderd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')