quote:Kijk wat er op je kaart staat. Maar ik neem aan dat hij niet in Belgie geldig is.
Op maandag 30 december 2002 00:12 schreef Jeltje het volgende:
Nou dat vraag ik me dus af..
Kan me ergens vaag herinneren dat n vriendin van me er met haar OV heen kon maar dan alleen als ze in NL was opgestapt en vanuit daar in 1x naar antwerpen ging.
[Dit bericht is gewijzigd door Mangoworks2002 op 30-12-2002 00:19]
[Dit bericht is gewijzigd door Mangoworks2002 op 30-12-2002 00:20]
quote:Wat kost dan n retourtje? En krijg je dan ook 40% korting met je ov als je het kaartje in NL koopt?
Op maandag 30 december 2002 00:18 schreef MaoTseTung het volgende:
Ik heb het laats ook gedaan, je moet een kaartje kopen vanaf Roosendaal Grens, niet Roosendaal, maar Roosendaal Grens, kost net weer 2 eurotjes minder.
quote:We gaan morgen...toch bedankt voor de tip.
Op maandag 30 december 2002 00:19 schreef Mangoworks2002 het volgende:[..]
quote:Lijkt me niet eigenlijk! Je koopt kaartje voor Belgische... weet niet hoe ze dat noemen... treinen netwerk ofzo. Ik kom niet bijster goed uit mijn woorden op het moment
Op maandag 30 december 2002 00:19 schreef Jeltje het volgende:[..]
Wat kost dan n retourtje? En krijg je dan ook 40% korting met je ov als je het kaartje in NL koopt?
En uhm...het station van Roosendaal vind ik niet echt geweldig hoor.
[Dit bericht is gewijzigd door Essiepessie op 30-12-2002 00:25]
quote:Huh? Pleuren ze je er anders uit bij de grens ofzo? Er is namelijk maar 1 station in Roosendaal.
Op maandag 30 december 2002 00:18 schreef MaoTseTung het volgende:
Ik heb het laats ook gedaan, je moet een kaartje kopen vanaf Roosendaal Grens, niet Roosendaal, maar Roosendaal Grens, kost net weer 2 eurotjes minder.
quote:als je dus een jaarkaart of ov heb mag je gratis binnen nederland reizen, als je dan zo'n internationaal kaartje koopt en je hebt zo'n ov of jaarkaart betaal je dus vanaf de grens tot antwerpen en niet van roosendaal tot de grens
Op maandag 30 december 2002 00:25 schreef qltel het volgende:[..]
Huh? Pleuren ze je er anders uit bij de grens ofzo? Er is namelijk maar 1 station in Roosendaal.
quote:Dan krijg je een kaartje voor niets of moet je er dan toch wel iets voor betalen?
Op maandag 30 december 2002 07:38 schreef YPPY het volgende:
Je kunt wel gratis naar Antwerpen. Wij gingen altijd naar Breda en vandaar met de bus. Die bus ging naar Zweeuws Vlaanderen geloof ik en dan was het gratis.Let wel op: deze bus gaat maar tot 6 uur ofzo terug.
Je moet jongerenkorting vragen voor het Belgische kaartje. Dat krijgt iedereen onder een bepaalde leeftijd. Krijg je gewoon met de paspoort of ov.
Veel plezier!
quote:Dat klopt! Ik weet niet of de bus nog bestaat, maar vroeger
Op maandag 30 december 2002 07:38 schreef YPPY het volgende:
Je kunt wel gratis naar Antwerpen. Wij gingen altijd naar Breda en vandaar met de bus. Die bus ging naar Zweeuws Vlaanderen geloof ik en dan was het gratis.Let wel op: deze bus gaat maar tot 6 uur ofzo terug.
Je moet jongerenkorting vragen voor het Belgische kaartje. Dat krijgt iedereen onder een bepaalde leeftijd. Krijg je gewoon met de paspoort of ov.
Veel plezier!
quote:Duurd zeker wel allemaal wat langer??
Op maandag 30 december 2002 11:30 schreef Hik het volgende:[..]
Dat klopt! Ik weet niet of de bus nog bestaat, maar vroeger
namen wij altijd de bus van Breda naar Hulst in Zeeuws-Vlaanderen. Dat is gewoon een Nederlandse bus, waar je met een Nederlands kaartje (of je OV) in komt. Deze bus stopt ook in Antwerpen.
Wij betaalde 10 Euro voor een treinkaartje naar Antwerpen, en gewoon vanaf Roosendaal idd.
quote:Dat duurt toch veel te lang?
Op maandag 30 december 2002 11:30 schreef Hik het volgende:[..]
Dat klopt! Ik weet niet of de bus nog bestaat, maar vroeger
namen wij altijd de bus van Breda naar Hulst in Zeeuws-Vlaanderen. Dat is gewoon een Nederlandse bus, waar je met een Nederlands kaartje (of je OV) in komt. Deze bus stopt ook in Antwerpen.
quote:Is niet zo vreselijk lang hoor! Een willekeurig voorbeeldje van de site van Connexxion:
Op maandag 30 december 2002 23:41 schreef Vava het volgende:[..]
Dat duurt toch veel te lang?
Volgens mij is na Roosendaal de grensplaats Essen, vanaf Essen moet je dan een kaartje kopen.
quote:Minder dan een uurtje dus!
Aankomst Vertrek Halte Plaats
10:13 station ns(i) breda (bus connexxion )
10:17 10:17 karnemelkstraat
10:19 10:19 irenestraat breda
11:04 11:04 noorderplaats antwerpen
11:08 11:09 metro halewijnlaan
11:39 11:39 molenstraat clinge
11:39 11:39 de sterre
11:40 11:40 s gravenstraat clinge
11:41 11:41 zeegat
11:45 11:45 grote kreek hulst
dus je hebt bijvoorbeeld een retourtje roosendaal grens - brussel en de rest doe je met je ov jaarkaart.
quote:
Op maandag 30 december 2002 23:41 schreef Vava het volgende:[..]
Dat duurt toch veel te lang?
Volgens mij is na Roosendaal de grensplaats Essen, vanaf Essen moet je dan een kaartje kopen.
quote:Ook niet als je gewoon weer met die Connexxionbus terug gaat!!
Op dinsdag 31 december 2002 09:13 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
....alleen de terugreis moet je dan natuurlijk wel betalen tot de Belgisch-Nederlandse grens.
quote:FOUT!
Op dinsdag 31 december 2002 11:57 schreef Hik het volgende:[..]
Ook niet als je gewoon weer met die Connexxionbus terug gaat!!
Het idee hierachter is dat deze buslijn altijd een samenwerking is geweest tussen de lijn (belgie) en connexxion/zwn (nederland). De lijn is hier echter mee gestopt en connexxion moet alleen door. Ze accepteren geen kaarten van de lijn meer en in Belgie ook geen OV meer. Om deze reden stopt de bus ook niet meer in het centrum van Antwerpen, maar op Linkeroever. Je moet dan eerst door een tunnel onder de schelde doorlopen. (10 min)
Die losse kaarten antwerpen-breda zouden meer dan 5 euro kosten!!!!! Dus waarschijnlijk is met de trein terug voordeliger, je moet dan wel een kaartje kopen... Belgische conducteurs zijn veel fanatieker dan Nederlandse (altijd controle). Ze zijn helaas voor de Belgische spoorwegen wel redelijk eenvoudig om te praten, dus zonder kaartje wil wel eens lukken, ik ken in ieder geval mensen die daar op gokken.
En, ook schattig: de conducteurs zien er altijd uit alsof ze uit een jaren '50 serie zijn gestapt, met snorren en ouderwetse petten en alles
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |