abonnement Unibet Coolblue
pi_181819035
Ik zie door de bomen het bos niet meer zeg maar, er is zo enorm veel aanbod op de smartphone markt wat betreft Android. Het lukt mij niet om alles gefilterd te krijgen :{

Toch zijn mijn eisen best simpel:
Laatst nieuwe model
Verwijderbare accu
Minimaal Snapdragon 845 soc
Goede rearcamera('s) van minimaal 12MP (de frontcamera boeit mij totaal niet)
Accu moet bij normaal gebruik zeker 5 uur meegaan (dus niet continu Netflix o.i.d. kijken want dat doe ik niet op een telefoon of tablet).
Schermgrootte minimaal 5,5"
Uitbreidbaar (extern) geheugen
Moet rootbaar zijn.
Custom ROM moet mogelijk zijn.
4G natuurlijk
Minimale hoeveelheid bloatware (liefst geen natuurlijk ;))
Draadloos oplaadbaar (al kan ik dat vast zelf wel weer inbouwen, maar dan moet ik wel op een normale manier bij de accu kunnen komen zonder het halve toestel te moeten ontleden).
Etc..

Als iemand een suggestie heeft, barst los ^O^
pi_181819060
Budget is sowieso een prettige toevoeging nog. Verwijderbare accu gaat tegenwoordig wel een moeilijke worden.
pi_181819166
Samsung Galaxy S9+
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_181819179
OnePlus 6 alleen geen verwijderbare accu en geen extern geheugen, maar je kan 'm met 256GB geheugen kopen.
pi_181819194
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2018 16:50 schreef Hallojo het volgende:
Samsung Galaxy S9+
- Geen verwisselbare accu
- Lastig tot niet custom ROM's op te zetten
- Lastig tot niet te rooten
- Flink wat bloatware


OnePlus 6 zou idd al een betere optie zijn.
pi_181819214
Wacht tot de OP6T die in oktober gaat komen! :)

https://tweakers.net/nieu(...)r-achter-scherm.html
pi_181822281
Iets van Xaomi?
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_181822911
quote:
15s.gif Op maandag 10 september 2018 16:42 schreef Juup© het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer zeg maar, er is zo enorm veel aanbod op de smartphone markt wat betreft Android. Het lukt mij niet om alles gefilterd te krijgen :{

Toch zijn mijn eisen best simpel:
Verwijderbare accu
Uitbreidbaar (extern) geheugen
Moet rootbaar zijn.
Custom ROM moet mogelijk zijn.
Minimale hoeveelheid bloatware (liefst geen natuurlijk ;))
Lol.
Ik heb een ander definitie van "best simpel". Dat is een hele moeilijke combinatie van eisen, en ik heb dan ook geen suggestie :P
pi_181823778
Je eisen zijn niet simpel wel duidelijk. Ikzelf heb een S7 edge die makkelijk 4-6 uur sot time haalt, draadloos oplaadbaar, waterdicht, goede camera. Is alleen op dit moment al wat ''verouderd'', je zou zijn opvolger de s8+ kunnen halen?
pi_181823804
Als je via de tweakers pricewatch draadloos laden en verwisselbare accu aanvinkt kom je welgeteld op 2 toestellen uit. Het lijkt erop dat je toch concessies moet doen, alleen jij kan bepalen wat uiteindelijk voor jou belangrijk is.

https://tweakers.net/cate(...)om5ibGSKKWFkZKtbW1AA
pi_181823895
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 16:51 schreef Krollie het volgende:
OnePlus 6 alleen geen verwijderbare accu en geen extern geheugen, maar je kan 'm met 256GB geheugen kopen.
En geen scherm kleiner dan 5,5". Ik heb een beetje dezelfde eisen, maar verwisselbare accu vind ik dan weer minder belangrijk tegenwoordig. Heb nu een S7 en dat vind ik echt het ideale formaat, groter moet het echt niet worden. Van het werk heb ik een Moto G5 en die vind ik eigenlijk alweer te groot. Zo'n OnePlus 6 is een halve tablet :{
Don't let my username fool you...
  maandag 10 september 2018 @ 20:27:21 #12
375333 Drogonno
Dromer des levens
pi_181824144
Draadloos oplaadbaar wow, ziet er naar uit dat ik weer op onderzoek uit moet, jammer dat je geen losse onderdelen kon kopen zoals we kunnen met de computer, anders was dat je beste optie, mischien ooit?
pi_181826062
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 16:44 schreef Vanillekwark het volgende:
Budget is sowieso een prettige toevoeging nog. Verwijderbare accu gaat tegenwoordig wel een moeilijke worden.
Budget is hooguit ¤1100,-
pi_181826646
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2018 21:31 schreef Juup© het volgende:

[..]

Budget is hooguit ¤1100,-
Ik denk dat je het nog heel moeilijk gaat krijgen. Ik ben nu net klaar met mijn eigen zoektocht, en ik had net zo'n specifieke waslijst aan eisen als jij. Uiteindelijk de minst belangrijke maar gedumpt.

Misschien helpt het als je je eisen op volgorde van belangrijkheid zet. Maar verwisselbare accu kun je vergeten: die zijn er niet meer. In plaats daarvan kies je een mobiel met een zo groot mogelijke accu (rond de 4000mAh of meer IMO).

Hier, ik heb een selectie gemaakt met jouw eisen: https://tweakers.net/cate(...)1oFF_t0aYqCmmwbdv-AA

Ik zou een Xiaomi, Lenovo, Nokia, Honor pakken. Meeste waar voor je geld.
pi_181826680
Nokia 7+ ?
pi_181832576
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 20:27 schreef Drogonno het volgende:
Draadloos oplaadbaar wow, ziet er naar uit dat ik weer op onderzoek uit moet, jammer dat je geen losse onderdelen kon kopen zoals we kunnen met de computer, anders was dat je beste optie, mischien ooit?
Daarom is het dus ook fijn als er een verwisselbare accu in zou zitten, dan kan ik zelf wat onderdelen bestellen en het toestel draadloos oplaadbaar maken zoals ik met mijn antieke Note 3 ook gedaan heb.

Reden 2 voor een verwisselbare accu, is dat met custom ROM's testen er wel eens iets fout kan gaan en het toestel in een bootloop terecht komt waar ik hem dan niet uit krijg tenzij ik de accu even los haal. En ik test en klooi nog wel eens behoorlijk wat aan met custom ROM's ;)

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 16:53 schreef henkkeumus het volgende:
Wacht tot de OP6T die in oktober gaat komen! :)

https://tweakers.net/nieu(...)r-achter-scherm.html
Ik heb geen haast gelukkig, dus kan ik (of jullie _O_ ) op mijn dooie gemak gaan zoeken.

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 20:12 schreef dexamfetamine het volgende:
Als je via de tweakers pricewatch draadloos laden en verwisselbare accu aanvinkt kom je welgeteld op 2 toestellen uit. Het lijkt erop dat je toch concessies moet doen, alleen jij kan bepalen wat uiteindelijk voor jou belangrijk is.

https://tweakers.net/cate(...)om5ibGSKKWFkZKtbW1AA
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 21:56 schreef oheng het volgende:

[..]

Ik denk dat je het nog heel moeilijk gaat krijgen. Ik ben nu net klaar met mijn eigen zoektocht, en ik had net zo'n specifieke waslijst aan eisen als jij. Uiteindelijk de minst belangrijke maar gedumpt.

Misschien helpt het als je je eisen op volgorde van belangrijkheid zet. Maar verwisselbare accu kun je vergeten: die zijn er niet meer. In plaats daarvan kies je een mobiel met een zo groot mogelijke accu (rond de 4000mAh of meer IMO).

Hier, ik heb een selectie gemaakt met jouw eisen: https://tweakers.net/cate(...)1oFF_t0aYqCmmwbdv-AA

Ik zou een Xiaomi, Lenovo, Nokia, Honor pakken. Meeste waar voor je geld.
Allen alvast bedankt voor het meedenken, ik ga de links eens bekijken. Het zoeken is i.d.d. lastig zeker vanwege de verwisselbare accu die voor mij toch eigenlijk wel bovenaan het lijstje hoort te staan om eerder genoemde reden.

Als ik iets gevonden heb (en dus helaas concessies heb moeten doen :{ ), dan laat ik het natuurlijk weten. Eens kijken of de zoektocht iets gaat worden, tips en meedenken is natuurlijk nog steeds gewenst ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door Juup© op 11-09-2018 08:29:39 ]
pi_181833494
Misschien dat je in China nog wel iets kunt vinden dat aan al je eisen voldoet. Probeer hier maar eens jouw eisen in te vullen:
https://www.kimovil.com/en/compare-smartphones
pi_181834001
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 september 2018 08:20 schreef Juup© het volgende:

[..]

Daarom is het dus ook fijn als er een verwisselbare accu in zou zitten, dan kan ik zelf wat onderdelen bestellen en het toestel draadloos oplaadbaar maken zoals ik met mijn antieke Note 3 ook gedaan heb.

Reden 2 voor een verwisselbare accu, is dat met custom ROM's testen er wel eens iets fout kan gaan en het toestel in een bootloop terecht komt waar ik hem dan niet uit krijg tenzij ik de accu even los haal. En ik test en klooi nog wel eens behoorlijk wat aan met custom ROM's ;)
Ik ook, maar ik krijg mijn toestel altijd uit met 10 seconden de power knop ingedrukt houden. :P

Verwisselbare accu is tegenwoordig bijna niet meer te krijgen. Of je moet kijken naar een FairPhone waar alles wat makkelijker lost te halen valt.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_181841701
Gezien je neiging naar custom roms, zou ik in ieder geval even op xda rondneuzen welk toestel een actieve community heeft.

Een toestel dat niet vaak genoemd wordt, maar wel goed binnen je eisen valt, is de HTC U12+: groot scherm met hoge resolutie, genoeg custom roms en goed te rooten, uitbreidbaar geheugen, een redelijke accu en een van de betere camera’s.
pi_181918287
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 18:17 schreef Splackavellie02 het volgende:
Gezien je neiging naar custom roms, zou ik in ieder geval even op xda rondneuzen welk toestel een actieve community heeft.

Een toestel dat niet vaak genoemd wordt, maar wel goed binnen je eisen valt, is de HTC U12+: groot scherm met hoge resolutie, genoeg custom roms en goed te rooten, uitbreidbaar geheugen, een redelijke accu en een van de betere camera’s.
Dank je, ga ik ook bekijken ^O^
pi_182239260
Ik ben er nog steeds niet uit, en er komen nog nieuwe toestellen uit. Maar ik kan door omstandigheden niet te lang wachten, dus misschien (moet er even over nadenken, al kan dat snel gaan bij mij 8-) ) schaf ik voor voorlopig even de Xiaomi Pocophone F1 aan en ga daar wat mee klooien.
Als er een toestel op de markt komt dat meer aan mijn wensen voldoet, dan wordt de Pocophone gewoon een reserve of "festivaltoestel" :P.
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:33:20 #22
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_182250844
quote:
14s.gif Op zondag 30 september 2018 20:43 schreef Juup© het volgende:
Ik ben er nog steeds niet uit, en er komen nog nieuwe toestellen uit. Maar ik kan door omstandigheden niet te lang wachten, dus misschien (moet er even over nadenken, al kan dat snel gaan bij mij 8-) ) schaf ik voor voorlopig even de Xiaomi Pocophone F1 aan en ga daar wat mee klooien.
Als er een toestel op de markt komt dat meer aan mijn wensen voldoet, dan wordt de Pocophone gewoon een reserve of "festivaltoestel" :P.
Goede keuze! Het is misschien niet de beste smartphone die je had kunnen kopen, maar wel eentje die heel erg veel biedt voor de prijs, en welke je kunt gebruiken om te ervaren welke dingen voor jou prioriteit hebben. Erg leuk “test bench” toestel ^O^
pi_182256380
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:33 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Goede keuze! Het is misschien niet de beste smartphone die je had kunnen kopen, maar wel eentje die heel erg veel biedt voor de prijs, en welke je kunt gebruiken om te ervaren welke dingen voor jou prioriteit hebben. Erg leuk “test bench” toestel ^O^
Zo'n idee had ik ook al, ik wacht daarna gewoon af wat er voor nieuwe toestellen uitkomen, en als er 1 bij zit die beter aan mijn "eisen" voldoet dan koop ik die.
pi_182259399
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:33 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Goede keuze! Het is misschien niet de beste smartphone die je had kunnen kopen, maar wel eentje die heel erg veel biedt voor de prijs, en welke je kunt gebruiken om te ervaren welke dingen voor jou prioriteit hebben. Erg leuk “test bench” toestel ^O^
Ondertussen de eerste bestelling geannuleerd en de 128GB versie bij Alternate besteld, dit omdat de Poco nog wel eens moeite heeft met de sd-kaart te lezen o.i.d. volgens diverse bronnen op internet.
pi_182454828
De Razer Phone 2 is net uitgebracht en, buiten de niet verwijderbare accu, heeft die alles wat je in de OP noemt:

- 5.7” 1440p scherm met 120Hz refresh rate
- Snapdragon 845
- 64/128GB opslag + uitbreidbaar geheugen
- 8GB RAM
- Front facing stereo speakers
- 4,000 mAh accu
- Bijna stock Android met Nova Launcher Prime erop
- Draadloos laden
- IP67
- Dual 12MP Sony sensors met OIS.

Ziet er op papier precies uit als wat je zoekt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')