abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 15 oktober 2018 @ 13:01:09 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182527691
quote:
3s.gif Op maandag 15 oktober 2018 12:58 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Bij mij springt er automatisch een noodstand aan zodra ik mijzelf 30 km buiten Amsterdam begeef. In dergelijke gevallen beschik ik over extra zuurstof, een noodverbinding met De Volkskrant en enkele boeken uit de wereldliteratuur.
Oh shoot, gesprek in de trein met de meneer uit Hilversum aan de andere kant van het gangpad, helemaal het boek vergeten dat in mijn tas zit :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 15 oktober 2018 @ 13:02:33 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182527710
En station Amersfoort, gelukkig hoef ik niet naar de verkeerde kant van het spoor, en kan ik aan de fijne kant blijven. Bubble it is...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182531082
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 17:43 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Er is een alternatieve site voor de vaste kliek.
Dat fruk is toch al weer dood? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182531160
Ja, ontzettend.
Ja doei.
pi_182539119
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 12:54 schreef Friek_ het volgende:

[..]

De buitenlanders zijn te lui om te werken en pikken onze banen in. _O_
Je klinkt als m'n neef, die was vandaag met vriendin en baby bij m'n ouders. Na een bezoek aan de kinderarts wegens een inenting tegen "ebola"... :')
"De schuld van al die zwarten die hier binnenkomen."
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182541770
Zwartepiet moet neger blijven
pi_182542545
quote:
14s.gif Op maandag 15 oktober 2018 23:41 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Zwartepiet moet neger blijven
Of jij bent in het verkeerde cafe of je wil er naar het Pieten topic lokken, daar zal toch bijna het plezier vanaf zijn of niet?
pi_182543030
quote:
14s.gif Op maandag 15 oktober 2018 23:41 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Zwartepiet moet neger blijven
Zwartepiet is geen neger, dat is veelal een zwart geschilderde blanke, die volgens de legende zwart geworden is vanwege het kruipen door schoorstenen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182543034
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 01:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Of jij bent in het verkeerde cafe
In dit cafe kun je toch gewoon alles bespreken? Of er iemand hapt is een tweede.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182544003
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 10:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Had deze het niet bijna gehad zijn leven?

steekwond lever of nier?
Ik denk als deze erbovenop komen doet dat het evt richting de 60% gaat komen?
Of een campagnestunt ;).
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 06:55:42 #261
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_182544212
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 15:46 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat fruk is toch al weer dood? :?
Is het?
Dan zullen ze vast een ander plekje hebben gevonden om te kletsen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_182578254
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 21:45 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Je klinkt als m'n neef, die was vandaag met vriendin en baby bij m'n ouders. Na een bezoek aan de kinderarts wegens een inenting tegen "ebola"... :')
"De schuld van al die zwarten die hier binnenkomen."
Nou wees blij dat hij geen anti-vaxxer is.
pi_182578285
quote:
9s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 20:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Nou wees blij dat hij geen anti-vaxxer is.
Wie zegt dat men niks van Mars meegenomen heeft?
Pluto of van de Maan.
pi_182599161
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182599637
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:08 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

wat moet dit voorstellen? :?
Hogesnelheidslijnen die deels bestaan en deels misschien nog aangelegd worden in Europa, afgebeeld zoals een metronetwerk met aparte Trans-Europese lijnen, overstappunten, tussenstations en eindpunten. :Y
pi_182599935
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:32 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Hogesnelheidslijnen die deels bestaan en deels misschien nog aangelegd worden in Europa, afgebeeld zoals een metronetwerk met aparte Trans-Europese lijnen, overstappunten, tussenstations en eindpunten. :Y
is Verona werkelijk zo'n belangrijk knoopppunt...?

en is er werkelijk een hogesnelheidslijn gepland tussen Luxemburg en Frankfurt? (zelfs een IC-verbinding zou al wat zijn, maar de huidige tweemaal per daags gaande IC2 naar Koblenz is al een grandioze ramp).

de verbinding tussen Luxemburg en Parijs is wel fantastisch, 2 uurtjes ben je dan vanaf Thionville in Parijs (die TGV verbinding gaat overigens naar Straatsburg, de fransozen hebben heel bewust hem niet direkt naar Luxemburg gelegd, bang dat daardoor nog sterker Luxemburg Straatsburg gaat ondergraven in europees verband)..sowieso lijkt dat kaartje de franse verbindingen niet helemaal juist weer te geven (naar Lyon ligt ook een direkte verbinding vanuit Parijs, niet over geneve).
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_182602519
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:49 schreef RM-rf het volgende:

[..]

is Verona werkelijk zo'n belangrijk knoopppunt...?

en is er werkelijk een hogesnelheidslijn gepland tussen Luxemburg en Frankfurt? (zelfs een IC-verbinding zou al wat zijn, maar de huidige tweemaal per daags gaande IC2 naar Koblenz is al een grandioze ramp).

de verbinding tussen Luxemburg en Parijs is wel fantastisch, 2 uurtjes ben je dan vanaf Thionville in Parijs (die TGV verbinding gaat overigens naar Straatsburg, de fransozen hebben heel bewust hem niet direkt naar Luxemburg gelegd, bang dat daardoor nog sterker Luxemburg Straatsburg gaat ondergraven in europees verband)..sowieso lijkt dat kaartje de franse verbindingen niet helemaal juist weer te geven (naar Lyon ligt ook een direkte verbinding vanuit Parijs, niet over geneve).
De maker heeft dan duidelijk de nadruk gelegd op grensoverschrijdende lijnen, en dat in een Europese HSL-net.

De maker zou ook de huidige loop van de HSL Schiphol-Antwerpen vast niet goedgekeurd hebben, want die maakt nu een bocht naar Breda omdat Nederland Noord-Brabant een betere aansluiting met Schiphol wilde geven.
pi_182603795
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 01:26 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

De maker heeft dan duidelijk de nadruk gelegd op grensoverschrijdende lijnen, en dat in een Europese HSL-net.

De maker zou ook de huidige loop van de HSL Schiphol-Antwerpen vast niet goedgekeurd hebben, want die maakt nu een bocht naar Breda omdat Nederland Noord-Brabant een betere aansluiting met Schiphol wilde geven.
Tussenstops hoeven er verder niet in (Metz staat er ook niet op)...

Maar direkte treinen over totaal andere trajecten laten lopen zoals met de Tgv naar Lyon, die volgens die kaart naar Geneve gaat of niet bestaande en nog altijd niet geplande verbindingen toevoegen (waar juist de Deutsche Bahn zeer op tegen lijkt te zijn, nl. Die tussen Luxemburg en Frankfurt...overigens is er wel een direkte TGV tussen straatsburg en Frankfurt, maar die gaat dus net onderlangs Luxemburg) is gewoon een erg slecht kaartvoeringsmethodiek.


Tevens, juist door extra waarde te geven aan het overschrijden van nationale grenzen die bij treinverkeer nu juist wel degelijk nog steeds een bartiere vormen doordat de bedrijven die dit organiseren puur nationaal gestructureerd zijn, is ook imho niet correct...


Ken je overigens het Katapult Magazine?
Dat is een uitgave speciaal over kartografieen en maatschappij, die hebben vaak ook erg goede kaarten en leuke projekties en kunnen ook goed hun uitgangspunten uitleggen.

https://mobile.katapult-magazin.de/

[ Bericht 3% gewijzigd door RM-rf op 19-10-2018 07:29:00 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_182606881
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:32 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Hogesnelheidslijnen die deels bestaan en deels misschien nog aangelegd worden in Europa, afgebeeld zoals een metronetwerk met aparte Trans-Europese lijnen, overstappunten, tussenstations en eindpunten. :Y
De maker heeft bepaald geen rekening gehouden met de verschillende spoorbreedtes in Europa.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182606938
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:15 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

De maker heeft bepaald geen rekening gehouden met de verschillende spoorbreedtes in Europa.
In het machtige Europa geen rekening houden met iets?
pi_182609066
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 06:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Tussenstops hoeven er verder niet in (Metz staat er ook niet op)...

Maar direkte treinen over totaal andere trajecten laten lopen zoals met de Tgv naar Lyon, die volgens die kaart naar Geneve gaat of niet bestaande en nog altijd niet geplande verbindingen toevoegen (waar juist de Deutsche Bahn zeer op tegen lijkt te zijn, nl. Die tussen Luxemburg en Frankfurt...overigens is er wel een direkte TGV tussen straatsburg en Frankfurt, maar die gaat dus net onderlangs Luxemburg) is gewoon een erg slecht kaartvoeringsmethodiek.


Tevens, juist door extra waarde te geven aan het overschrijden van nationale grenzen die bij treinverkeer nu juist wel degelijk nog steeds een bartiere vormen doordat de bedrijven die dit organiseren puur nationaal gestructureerd zijn, is ook imho niet correct...
Ja, ik denk dat je dit onder artistieke vrijheid moet scharen. :P Net zoals de rechtstreekse verbinding tussen Pescara en Split bijvoorbeeld. Ik zie niet in hoe dat gerealiseerd kan worden.
quote:
Ken je overigens het Katapult Magazine?
Dat is een uitgave speciaal over kartografieen en maatschappij, die hebben vaak ook erg goede kaarten en leuke projekties en kunnen ook goed hun uitgangspunten uitleggen.
https://mobile.katapult-magazin.de/
Nee, ik lees niet heel vaak Duitstalige media, kan het wel redelijk lezen. Maar bedankt! Ziet er erg interessant uit :)

[ Bericht 0% gewijzigd door zakjapannertje op 19-10-2018 13:26:54 ]
pi_182716779
George Soros. _O_
pi_182720407
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 17:26 schreef Friek_ het volgende:
George Soros. _O_
wat heeft hij gedaan dan?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182750202
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 19:48 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

wat heeft hij gedaan dan?
Goede dingen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')