abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 januari 2021 @ 15:27:38 #176
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197208204
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 19:53 schreef AMDB het volgende:

Onder m'n favorieten die ik niet heb kun je Betrayal at House on the Hill noemen. Geweldige game.

Die heb ik na 1x spelen bij vrienden (en toen leuk te vinden) gekocht, maar hier pas 1x gespeeld en toen kwamen we er echt totaal niet in. Het was te veel tekst en we hadden allemaal wat gedronken... NIET het moment :D

Ik vond de hoeveelheid flavor tekst wel ERG veel op al die kaartjes.
Je meer aan het voorlezen ipv aan het spelen, had ik de 2e keer het idee.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_197216865
Betrayal at the house of the haunted hill is ook echt een zaadspel. Wat mij betreft niveau exploding kittens, ziet er leuk uit maar als je het dan gaat spelen is het om te huilen. Tot de betrayal is er uberhaupt niks te doen of maakt het in ieder geval niet echt uit wat je doet en daarna moet je maar hopen dat de situatie zich leent voor een leuke eindgame. Soms is de pot zo ontwikkelt dat het ofwel veel te makkelijk is te winnen of vrijwel onmogelijk. Ik vind de populariteit van dat spel dan ook onbegrijpelijk. Bij Azul of Kolonisten snap ik wel dat iedereen die in de kast heeft staan. Robinson Crusoe vind ik wel redelijk vergelijkbaar maar véél leuker.

Ik heb zelf de afgelopen weken redelijk wat potjes Inis gedaan. Ik kende de maker al van hun andere games Kemet en Kyklades die ik ook beide erg leuk vind.

Heb met 3 en 4 spelers gespeeld. Het zet lekker snel op duurt als je het gespeeld hebt inderdaad ongeveer een uur tot 90 minuten wat ik een mooie tijd vind niet zo lang dat je hem bijna nooit op tafel legt.
Het draften is interessant doet een beetje denken aan machiavelli maar dan draft je meer dan 1 rol/actie per keer en je hebt voor zover ik kan nagaan meestal nog wel kans om te winnen zelfs na een slechte start.

Brass Birmingham ook een paar keer gespeeld dat vond ik minder, het type keuzes dat je maakt en de interactie tussen de spelers is gewoon niet echt wat ik leuk vind bij boardgames.
Op de planning staan nog Roll for the Galaxy en Twilight Emperium
  maandag 4 januari 2021 @ 22:51:28 #178
192683 AMDB
Visionair.
pi_197217471
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:27 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Die heb ik na 1x spelen bij vrienden (en toen leuk te vinden) gekocht, maar hier pas 1x gespeeld en toen kwamen we er echt totaal niet in. Het was te veel tekst en we hadden allemaal wat gedronken... NIET het moment :D

Ik vond de hoeveelheid flavor tekst wel ERG veel op al die kaartjes.
Je meer aan het voorlezen ipv aan het spelen, had ik de 2e keer het idee.
Juist dé game om bij te drinken. Het is niet echt een spel, maar meer een slechte B-film. Ultiem vermakelijk als je er een beetje rollenspel in ziet.
  maandag 4 januari 2021 @ 22:54:45 #179
192683 AMDB
Visionair.
pi_197217524
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Betrayal at the house of the haunted hill is ook echt een zaadspel. Wat mij betreft niveau exploding kittens, ziet er leuk uit maar als je het dan gaat spelen is het om te huilen. Tot de betrayal is er uberhaupt niks te doen of maakt het in ieder geval niet echt uit wat je doet en daarna moet je maar hopen dat de situatie zich leent voor een leuke eindgame. Soms is de pot zo ontwikkelt dat het ofwel veel te makkelijk is te winnen of vrijwel onmogelijk. Ik vind de populariteit van dat spel dan ook onbegrijpelijk. Bij Azul of Kolonisten snap ik wel dat iedereen die in de kast heeft staan. Robinson Crusoe vind ik wel redelijk vergelijkbaar maar véél leuker.

Dat klopt, gebalanceerd is het nooit, maar dat hoort er ook bij. Zoals ik in vorige post zei: het is meer een B-film slasher ervaring dan een serieuze board game. Flink bij drinken en je kan een prima avond hebben.

Robinson is 1 van onze favorieten, al kan ik het soms wel schieten. Als er 1 game je een frustrerend gevoel kan geven is dit het wel. Wat dat betreft een geweldige simulatie van op een onbewoond eiland zitten. Ik vind Spirit Island zelf net wat leuker en diepgaander, maar Robinson is meer een ervaring en wat gemakkelijker op tafel te krijgen.
pi_197218381
Oh wij hebben altijd de grootste lol bij Betrayal. Hebben laatst er nog een uitbreiding bij gekocht.

Nieuwste aanwinsten pandemic en Kwakzalvers van kakelenburg.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_197218392
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:54 schreef AMDB het volgende:

[..]

Dat klopt, gebalanceerd is het nooit, maar dat hoort er ook bij. Zoals ik in vorige post zei: het is meer een B-film slasher ervaring dan een serieuze board game. Flink bij drinken en je kan een prima avond hebben.

Robinson is 1 van onze favorieten, al kan ik het soms wel schieten. Als er 1 game je een frustrerend gevoel kan geven is dit het wel. Wat dat betreft een geweldige simulatie van op een onbewoond eiland zitten. Ik vind Spirit Island zelf net wat leuker en diepgaander, maar Robinson is meer een ervaring en wat gemakkelijker op tafel te krijgen.
Haha ik drink bij ongeveer elke boardgame, speel ook alleen maar tijdens weekends. Het is ook niet zo dat ik bij Betrayal echt zit te wachten tot het over is, ik ken alleen gewoon bijna geen spellen die ik niet liever zou doen als ik de anderen daar ook in mee kan krijgen. Als ik dan een bierdrink spel aan zou wijzen is het denk ik Secret Hitler. Hoef je niet te ver vooruit of al te diep denken en toch is het vrijwel altijd interessant.
Alleen bij héle lange of heel ingewikkelde spellen is flink doordrinken wel een probleem, Food Chain Magnate is echt geen doen tijdens het drinken, ook toen we Diplomacy deden en dat echt úren duurde was de end-game echt bijna niet door te komen en hoorde ook van Twilight imperium al dat vrienden moesten stoppen na 8 uur omdat ze min of meer niet meer verder konden :')
  dinsdag 5 januari 2021 @ 01:03:25 #182
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_197218581
In de groep waar ik in geland ben is Betrayal een regelmatig gespeeld spel (inclusief uitbreiding). Ik heb niet echt een probleem als dit gespeeld word, maar ik merk wel dat als de haunt uitbreekt het vrij unbalanced kan worden afhankelijk van wat (en hoeveel) er op tafel ligt.

De eerste keer dat ik de traitor was, kwam de haunt in beurt 3 (me 5 spelers, de anderen kende het spel al vrij goed. Mijn 2e sessie met dit spel.) En de kamers die ik nodig had waren nog niet getrokken. Dit plus het feit dat ik de regels nog aan het verkennen was maakten dat ik geen kans had, maar het was wel memorabel genoeg om het spel verder te proberen.
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  dinsdag 5 januari 2021 @ 10:26:41 #183
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197220717
Wisselende meningen dus over Betrayal ;)
Ik vond het de 1e x spelen erg leuk, de 2e x spelen geen ruk aan.
Waardoor de 3e x dus nog niet gebeurd is.

De 2e x liep gewoon niet, de haunt begon niet, we waren allemaal alles aan t openen en verzamelen en t voelde niet alsof we iets nuttig deden of uberhaubt een spel aan t spelen waren. "Ja... uh... ik loop maar weer door of zo?"

Inmiddels zoveel spellen bijgekomen dat ik denk dat deze stof gaat happen in de kast.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 10:34:09 #184
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197220830
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 00:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Als ik dan een bierdrink spel aan zou wijzen is het denk ik Secret Hitler. Hoef je niet te ver vooruit of al te diep denken en toch is het vrijwel altijd interessant.
Als je te veel drinkt bij Secret Hitler heb je wel eens de kans dat iemand vergeet dat ie Hitler is :P Ik spreek uit ervaring.

Ik vind Secret Hitler echt heel leuk. Leuker dan Weerwolven, wat we eerder heel veel speelden. Maar daar moet je EN met een grotere groep zijn, EN er is er altijd 1 die er meteen de eerste ronde uit ligt en daarna geen zak te doen heeft. Dat is bij SH pas later in t spel. Je doet allemaal veel langer mee.

Nog leuker dan SH vinden we Salem 1692. Zit in dezelfde hoek als een Wie is de Mol/Wolf/Hitler maar dan nu heks. En t aantal heksen kan langzaam aan groter worden, zodat je niet meer weet wie je zoekt.



Sowieso zijn al die Facade games super leuk (zijn er nu 3, de 4e zit in de kickstarter).

• Tortuga 1667
• Salem 1692
• Deadwood 1876
• Bristol 1350 (kickstarter nog)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:26:06 #185
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_197221577
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:26 schreef Ang3l het volgende:
Wisselende meningen dus over Betrayal ;)
Ik vond het de 1e x spelen erg leuk, de 2e x spelen geen ruk aan.
Waardoor de 3e x dus nog niet gebeurd is.

De 2e x liep gewoon niet, de haunt begon niet, we waren allemaal alles aan t openen en verzamelen en t voelde niet alsof we iets nuttig deden of uberhaubt een spel aan t spelen waren. "Ja... uh... ik loop maar weer door of zo?"

Inmiddels zoveel spellen bijgekomen dat ik denk dat deze stof gaat happen in de kast.
Ik vind het idee van Betrayal leuk. Maar het werkt niet altijd.
Heb een keer gehad dat ik het monster was, maar vanaf het begin in een onwinbare positie zat. :')
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 24 januari 2021 @ 23:28:23 #186
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_197623992
Waarom zie ik dit topic nu pas?! :D

We zitten hier inmiddels op 100+ Bordspellen :@

De laatste tijd hebben we deze spellen geregeld op tafel:
- Terraforming Mars
- 5 minute mistery
- akward Guests
- codenames
klerkje
pi_198229023
Hoe gaat het met de bordspellen de laatste tijd? Heb laatst Ticket to Ride Nordic Countries gekregen. Een versie je die met 2 tot 3 spelers kunt spelen en waar je ongeveer 45 minuten mee bezig bent. Echt een hele leuke versie, die veel weg heeft van de Europa versie. En ideaal, want speel vaak met 2. Ticket to Ride Londen, die ik ook heb, is dan wel stukken minder maar prima voor tussendoor en ben je ook maar een kwartiertje zoet mee.
pi_198229237
Wij hebben TTR op de laptop. Met daarin alle versie van VS en EU, Frankrijk, Zwitserland, Duitsland, Nordic, Azië en India. (Aanbieding)

Dat spelen we dan met twee in hot Seat mode. En de laptop staat dan op een draaibaar taart tableau :D
pi_198359508
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2021 23:28 schreef Spiegelei het volgende:
Waarom zie ik dit topic nu pas?! :D


Ik dus ook pas. Terwijl ik hier al meer dan een decennium mijn tijd zit te verdoen. Het topic zit denk ik gewoon te verstopt.

quote:
We zitten hier inmiddels op 100+ Bordspellen :@

De laatste tijd hebben we deze spellen geregeld op tafel:
- Terraforming Mars
- 5 minute mistery
- akward Guests
- codenames
Wij hebben er gelukkig nog geen 100+. Eerder een stuk of 20, dankzij het regelmatig verkopen van minder leuke of uit de gratie geraakte spellen.

Hier zijn het:
• Dominion
• 7 wonders Duel
• Ticket to Ride Europe
• Skye (als we geen zin hebben in ingewikkeld gedoe)
• Maharadja, de laatste tijd favoriet. Simpele spelregels maar je moet wel ontzettend strategisch nadenken over jouw en de andere zijn zetten.

Deze zullen de komende tijd wel wat minder gespeeld worden aangezien ik net Marktplaats leeggekocht heb (Istanbul, Wingspan, El Grande en Pandemie)
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_198360965
Vanavond Istanbul via Steam met vrienden ivm de avondklok. Prima spel om op die manier te spelen omdat alle info openbaar is.

Ik zit voor thuis te denken aan MyCity. Bij SUSD waren ze erg positief.
pi_198809542
We zijn op zoek naar een spel waarin je een strategie kunt opbouwen en die ook verder kunt opbouwen en dat wat langer duurt. Zeg voor 2 relatief snelle spelers minimaal een uur.

Wingspan vinden we bijvoorbeeld leuk omdat je met wat handig gelegde vogelkaarten echt een strategie zou kunnen opbouwen. Het spel is alleen alweer uit voordat je echt gebruik kunt maken van je strategie.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 6 mei 2021 @ 16:03:39 #192
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_199303154
Gisteren Bristol 1350 binnengekomen, en vandaag Everdell.
De shelf of shame groeit hard :o
Da kredde meej Corona he ;) (en geen gezin vormen)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 6 mei 2021 @ 16:33:56 #193
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199303462
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:03 schreef Ang3l het volgende:
Gisteren Bristol 1350 binnengekomen, en vandaag Everdell.
De shelf of shame groeit hard :o
Da kredde meej Corona he ;) (en geen gezin vormen)
Jammer dat je in Eindje woont.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_199303480
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:03 schreef Ang3l het volgende:
Gisteren Bristol 1350 binnengekomen, en vandaag Everdell.
De shelf of shame groeit hard :o
Da kredde meej Corona he ;) (en geen gezin vormen)
Naar everdell ben ik wel benieuwd. Het ziet er prachtig uit, maar ik vraag me wel af of het heel veel toevoegt bij bijvoorbeeld het Stenen Tijdperk of dat het spelprincipe min of meer hetzelfde is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 6 mei 2021 @ 17:09:26 #195
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_199303857
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:35 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Naar everdell ben ik wel benieuwd. Het ziet er prachtig uit, maar ik vraag me wel af of het heel veel toevoegt bij bijvoorbeeld het Stenen Tijdperk of dat het spelprincipe min of meer hetzelfde is.
Ik ken t stenen tijdperk niet, maar over Everdell hoorde ik zo veel dat ik erg nieuwsgierig ben geworden. De artwork is erg mooi. Het is worker placement (schijnt) en ik speel vaak dingen met list en bedrog, dus ben hier wel benieuwd naar of t ook iets is voor me.

Mn neef vond t iig fantastisch, dus doie heeft me over de streep getrokken.
Er zijn al zoveel uitbreidingen van, maar ik dacht "eerst maar ff t basisspel, straks vind ik t niks".
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 6 mei 2021 @ 17:09:41 #196
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_199303859
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:33 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Jammer dat je in Eindje woont.
Precies 'n bietje sund!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 6 mei 2021 @ 17:19:42 #197
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199303951
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 17:09 schreef Ang3l het volgende:
Ik ken t stenen tijdperk niet, maar over Everdell hoorde ik zo veel dat ik erg nieuwsgierig ben geworden.
Ziet er wel grappig uit.
Misschien dat ik hem aan ga schaffen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 6 mei 2021 @ 17:30:27 #198
192683 AMDB
Visionair.
pi_199304027
Everdell is 1 van de favorieten hier. Worker placement met een deck/city building element.
  donderdag 6 mei 2021 @ 17:33:40 #199
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_199304060
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 17:30 schreef AMDB het volgende:
Everdell is 1 van de favorieten hier. Worker placement met een deck/city building element.
Ik ga er vanavond eens voor zitten (al heb ik net al ongeduldig alles uitgepunched, dat vind ik altijd t leukste om te doen :D ) Volgens mij is er ook een solo variant, dus die kan ik al ff uittesten.

Gister bij Bristol 1350 ook gedaan.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:42:06 #200
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_199312923
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 17:30 schreef AMDB het volgende:
Everdell is 1 van de favorieten hier. Worker placement met een deck/city building element.
Gisteren de solo versie alvast gedaan.

Was wel ff puzzelen hoe t zat en in t begin (nog voor de lente) dacht ik echt "He?! Maar.... ik kan nog helemaal niks! Ik heb allerlei kaarten, maar geen grondstoffen of echt VEEL te weinig! Doe ik iets verkeerd? Moet ik nu na 2 rondes al naar t volgende seizoen?". Uiteindelijk liep t allemaal een stukje beter naarmate de seizoenen vorderden, en heb ik slechts op 4 punten na van de bord-tegenstander verloren.

Ik vond t leuk :Y
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')