abonnement Unibet Coolblue
pi_182668294
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 10:52 schreef avotar het volgende:

[..]

Ben ik trouwens de enige die steeds aan dit nummer moet denken met al het nieuws rond die Kashoggi van de laatste week? :')
Same here :')
  maandag 22 oktober 2018 @ 17:03:51 #28
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_182672915
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 10:52 schreef avotar het volgende:

[..]

Ben ik trouwens de enige die steeds aan dit nummer moet denken met al het nieuws rond die Kashoggi van de laatste week? :')
Nope! :D
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_182673625
Nou wordt vaak Mercury's zingen geprezen, maar ik ben de laatste maanden bezig om (alle :P ) pianopartijen van Queen-liedjes volledig uit te spelen, zoals Killer Queen, We are the Champions, It's a Hard life, Bohemian Rhapsody, Bicycle Race, Seaside Rendez-Vous en Spread your Wings. En dat zijn toch ook stuk voor stuk briljante partijen :) Volgens mij vergeleek May Mercury's pianospelen wel es met drummen, en ik snap dat nu volledig. Ook leuk om vergelijkbare partijen in verschillende nummers te horen; je gaat steeds beter begrijpen wat voor bases Mercury gebruikte voor zijn composities.

Van al die nummers vond ik Bicycle Race overigens nog het lastigste om te ontfutselen. Daar zitten akkoordpartijen en -overgangen in die je in geen enkel ander nummer zult horen. Briljant.

-edit Ja, ik had ook Kashoggi's Ship in m'n hoofd de laatste weken :P
-
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 07:27:31 #30
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_182683824
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 17:42 schreef Haushofer het volgende:
Nou wordt vaak Mercury's zingen geprezen, maar ik ben de laatste maanden bezig om (alle :P ) pianopartijen van Queen-liedjes volledig uit te spelen, zoals Killer Queen, We are the Champions, It's a Hard life, Bohemian Rhapsody, Bicycle Race, Seaside Rendez-Vous en Spread your Wings. En dat zijn toch ook stuk voor stuk briljante partijen :) Volgens mij vergeleek May Mercury's pianospelen wel es met drummen, en ik snap dat nu volledig. Ook leuk om vergelijkbare partijen in verschillende nummers te horen; je gaat steeds beter begrijpen wat voor bases Mercury gebruikte voor zijn composities.

Van al die nummers vond ik Bicycle Race overigens nog het lastigste om te ontfutselen. Daar zitten akkoordpartijen en -overgangen in die je in geen enkel ander nummer zult horen. Briljant.

-edit Ja, ik had ook Kashoggi's Ship in m'n hoofd de laatste weken :P
Ben benieuwd! Ga je alleen de piano track doen of wordt het meer iets als dit:

Heb geloof ik nog ergens een MP3-tje van je met jouw versie van Nevermore! :D
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:15:05 #31
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_182684211
quote:
Ziet er vet uit. Alleen een trailer van 4minuten!, dan heb je de halve film gezien.
Heb er maar een doorheen gespoeld en een paar stukjes gekeken.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:05:27 #32
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_182694696
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 17:42 schreef Haushofer het volgende:
Nou wordt vaak Mercury's zingen geprezen, maar ik ben de laatste maanden bezig om (alle :P ) pianopartijen van Queen-liedjes volledig uit te spelen, zoals Killer Queen, We are the Champions, It's a Hard life, Bohemian Rhapsody, Bicycle Race, Seaside Rendez-Vous en Spread your Wings. En dat zijn toch ook stuk voor stuk briljante partijen :) Volgens mij vergeleek May Mercury's pianospelen wel es met drummen, en ik snap dat nu volledig. Ook leuk om vergelijkbare partijen in verschillende nummers te horen; je gaat steeds beter begrijpen wat voor bases Mercury gebruikte voor zijn composities.

Van al die nummers vond ik Bicycle Race overigens nog het lastigste om te ontfutselen. Daar zitten akkoordpartijen en -overgangen in die je in geen enkel ander nummer zult horen. Briljant.

-edit Ja, ik had ook Kashoggi's Ship in m'n hoofd de laatste weken :P
Somebody to Love is goed te doen en heerlijk om te spelen :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_182694954
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 07:27 schreef qu63 het volgende:

[..]

Ben benieuwd! Ga je alleen de piano track doen of wordt het meer iets als dit:

Heb geloof ik nog ergens een MP3-tje van je met jouw versie van Nevermore! :D
Beide :Y

Da's lang geleden, trouwens :P
-
  donderdag 25 oktober 2018 @ 11:15:02 #34
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_182731803
Eerste reviews van de films zijn er. Over het algemeen erg matig. Had ik wel verwacht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Conclusie: Queen fans gaan zich ergeren aan de film. Er zitten nog tig gekke dingen in. Zie: http://queenzone.com/foru(...)impressions-too.aspx
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 11:36:44 #35
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_182732126
quote:
9s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 11:15 schreef SonicVolcano het volgende:
Eerste reviews van de films zijn er. Over het algemeen erg matig. Had ik wel verwacht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Conclusie: Queen fans gaan zich ergeren aan de film. Er zitten nog tig gekke dingen in. Zie: http://queenzone.com/foru(...)impressions-too.aspx
Dat specifieke gegeven komt in geen enkele bron terug, of wel? Het schijnt wel dat hij inderdaad vergevorderde plannen voor een solocarrière had en dat het gebrek aan succes hem weer wat "nederiger" maakte, voor zover je op interviews uit die tijd af kunt gaan.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 11:39:57 #36
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_182732171
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 11:36 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat specifieke gegeven komt in geen enkele bron terug, of wel? Het schijnt wel dat hij inderdaad vergevorderde plannen voor een solocarrière had en dat het gebrek aan succes hem weer wat "nederiger" maakte, voor zover je op interviews uit die tijd af kunt gaan.
Dat laatste klopt.

Maar ze doen het waarschijnlijk om een dramatisch effect in de film te creëren. Tsja Hollywood.

Maar al die onwaarheden in de film vind ik gewoon zo slordig en onnodig. Groot pluspunt vind ik de cast. Vooral diegene die Brian speelt. John is ook erg goed gedaan.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 14:34:54 #37
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_182734853
Tsja, was te verwachten. Jammer dat ze zijn solo carrière als uitgangspunt nemen om zo een beeld te scheppen dat er wel ruzies zijn geweest waarbij het uit de band stappen ter sprake is gekomen. Het uitbrengen van zn soloplaat is daar echter geen uiting van geweest, net zo goed dat dat bij Roger en Brian daarvoor ook niet zo was. Zal vast wel eens in the heat of the moment zijn geroepen, maar viel best mee. Hadden ze nog beter de jaren rond hot space kunnen nemen toen de band veel meer op losse schroeven stond.
Nu wordt live aid als alles helende gebeurtenis herverteld. Is gewoon overdreven tot zelfs volledig uit zn verband gerukt. Maar goed, het is een film, geen docu.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:06:44 #38
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_182751102
De anachronismen vind ik persoonlijk wel storend bij een groep en vooral zanger die in een zo korte periode zo sterk van stijl en voorkomen veranderde. De ene compositie komt in de film 4 jaar te vroeg, de andere, een jaar voor de eerste uitgebracht, wordt daar 3 jaar na zijn werkelijke verschijning geplaatst. Het is ook bepaald geen obscuur materiaal.
pi_182757246
:o Ik zie deze topicreeks nu pas.

Sinds ik Bicycle race als kind hoorde, ben ik fan.
Kaarten voor de film zijn in the pocket, maar ik ben bang voor een teleurstelling.

Jullie zullen mij vaker gaan zien in dit topic.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_182761407
Ik ben ook een groot liefhebber van Queen maar durf Queen niet aan zonder Freddie Mercury, ik herinner me liever zoals het toen was dan het te luisteren met een andere zanger die daar toch nooit aan kan tippen
Queen zonder Freddie Mercury is geen Queen voor mij
pi_182772530
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 20:33 schreef Bottendaal het volgende:
Ik ben ook een groot liefhebber van Queen maar durf Queen niet aan zonder Freddie Mercury, ik herinner me liever zoals het toen was dan het te luisteren met een andere zanger die daar toch nooit aan kan tippen
Queen zonder Freddie Mercury is geen Queen voor mij
Mee eens. Echter is het wel gaaf om de originele band te zien spelen. Echter ben ik geen fan van Adam Lambert, waardoor het voor mij een no go was om te gaan naar de concerten. Achteraf heb ik stiekem wel spijt.

Een van de mooiste/leukste nummers van Queen vind ik Dreamers Ball en dan vooral de uitvoering van Live Killers.

(leuke beeld compilatie)
Website: Sneaker-forum.nl
  maandag 29 oktober 2018 @ 20:06:17 #42
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_182822058
Bijzonder rijtje artiesten die wat over Queen mogen zeggen:

Taylor Hawkins en Jason Mraz zijn nog wel logisch, maar de rest? Ok, naast Lynyrd Skynyrd dan..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:12:16 #43
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_182845556
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_182888584
Zojuist de film gezien. Ik ben onder de indruk.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_182888703
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:59 schreef BasNijmegen het volgende:
Zojuist de film gezien. Ik ben onder de indruk.
Want?

Vanwege het verhaal of vanwege de acteer prestaties?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_182888896
quote:
5s.gif Op donderdag 1 november 2018 23:06 schreef Godshand het volgende:

[..]

Want?

Vanwege het verhaal of vanwege de acteer prestaties?
Beiden. Afgezien of alles tot in detail wel of niet klopt, komt het verhaal binnen. Energiek, emotioneel en herkenbaar.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_182889549
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 23:17 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

Beiden. Afgezien of alles tot in detail wel of niet klopt, komt het verhaal binnen. Energiek, emotioneel en herkenbaar.
Ik ga hem dit weekend of komende week zien, klinkt goed
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 3 november 2018 @ 21:17:40 #48
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_182925150
Leuk om Mike Myers over zowel Wayne's World als BoRhap horen/zien praten:
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_182927637
Ik vond em vermakelijk. Toffe muziek en leuke momenten. Geen meesterwerk en je moet anachronismen tbv het verhaal op de koop toenemen :P

Over de dramatisering:

http://www.historyvshollywood.com/reelfaces/bohemian-rhapsody/

[ Bericht 33% gewijzigd door Haushofer op 03-11-2018 23:59:16 ]
-
  zondag 4 november 2018 @ 01:03:59 #50
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_182929494
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 23:24 schreef Haushofer het volgende:
Ik vond em vermakelijk. Toffe muziek en leuke momenten. Geen meesterwerk en je moet anachronismen tbv het verhaal op de koop toenemen :P

Over de dramatisering:

http://www.historyvshollywood.com/reelfaces/bohemian-rhapsody/
quote:
Greg Brooks, the band's official archivist, worked closely with the filmmakers to make the movie as accurate as possible. This included details like the type of socks that Roger Deacon was wearing.
Wel zo gedetailleerd willen zijn, maar voor de rest wel dingen omgooien voor het dramatische effect.. :{
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')