abonnement Unibet Coolblue
pi_181968483
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 21:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom vind je dat belangrijk, vitamines heb je maar heel,weinig van nodig, de ADH is nogal overdreven. De hoeveelheid vitamine c in een kwart sinaasappel is voldoende om scheurbuik te genezen.
En ja, de meeste vitamines zitten in rauwe of kort gekookte groentes, echter, die schijt je net zo hard weer uit omdat je het niet kan verteren/opnemen uit die groenten. Als je groentes gaar kookt zitten er wat minder vitamines in, maar die kan je wel opnemen.
Onder de streep neem je dus meer vitamine op uit gare groenten dan uit geblancheerde of rauwe groentes
Het hangt er vanaf wat je onder 'weinig' verstaat. Je moet toch wel minstens 250 gram groente per dag eten.
  maandag 17 september 2018 @ 19:40:36 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181968514
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 19:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf wat je onder 'weinig' verstaat. Je moet toch wel minstens 250 gram groente per dag eten.
Ik wou dat ik een euro had voor iedereen die dat in NL niet eet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181968519
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 19:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik wou dat ik een euro had voor iedereen die dat in NL niet eet
Veel mensen eten dan ook veel te weinig groente.
  maandag 17 september 2018 @ 19:54:56 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181968788
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 19:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Veel mensen eten dan ook veel te weinig groente.
Ik denk dat de hoeveelheid groenten die je noemt lichtelijk overdreven is. Prima om het te eten, uitstekend voor je darmflora, maar ongezond om het niet te doen valt heel erg mee.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181968817
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 19:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dat de hoeveelheid groenten die je noemt lichtelijk overdreven is. Prima om het te eten, uitstekend voor je darmflora, maar ongezond om het niet te doen valt heel erg mee.
250 gram lichtelijk overdreven? dan ben ik helemaal lekker bezig met mijn 400 a 500 gram groente per dag.....
  maandag 17 september 2018 @ 19:57:41 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181968846
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 19:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

250 gram lichtelijk overdreven? dan ben ik helemaal lekker bezig met mijn 400 a 500 gram groente per dag.....
Als je dat lekker vind is daar niets mis mee, je stoelgang zal omgetwijfeld goed zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181968858
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 19:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

250 gram lichtelijk overdreven? dan ben ik helemaal lekker bezig met mijn 400 a 500 gram groente per dag.....
en die 80% die onder de 250 gram per dag zit zal aan een pijnlijke en langzame dood sterven?
pi_181968930
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je dat lekker vind is daar niets mis mee, je stoelgang zal omgetwijfeld goed zijn
Wat ik mij alleen wel afvraag: als je te weinig vitamines binnen kan krijgen, kun je er ook vast 'teveel' binnen krijgen. Kan het vanaf een bepaalde hoeveelheid schadelijk zijn? is er uberhaupt ooit peer reviewed onderzoek geweest waarbij ze hebben ongezocht hoeveel vitamine voordelig is voor je lichaam en na hoeveel je de boel weer uitpist of het zelfs schadelijke gevolgen kan hebben voor je lichaam..?
pi_181968937
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 19:57 schreef fespo het volgende:

[..]

en die 80% die onder de 250 gram per dag zit zal aan een pijnlijke en langzame dood sterven?
Vast niet. Maar volgens onderzoek is et niet gezond. 250 gram is het streven.
  maandag 17 september 2018 @ 20:07:24 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181969069
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 20:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat ik mij alleen wel afvraag: als je te weinig vitamines binnen kan krijgen, kun je er ook vast 'teveel' binnen krijgen. Kan het vanaf een bepaalde hoeveelheid schadelijk zijn? is er uberhaupt ooit peer reviewed onderzoek geweest waarbij ze hebben ongezocht hoeveel vitamine voordelig is voor je lichaam en na hoeveel je de boel weer uitpist of het zelfs schadelijke gevolgen kan hebben voor je lichaam..?
Teveel Vitamine kan zeker, maar wateroplosbare pis je weer uit. Vetoplosbare daarentegen kunnen bij overdosering nare effecten hebben.
A D E en K
Overdosis A
hoge dosering (overdosis)
Het innemen van extra vitamine A, in de vorm van vitaminepreparaten, is voor gezonde personen met een gevarieerd voedingspatroon niet nodig. Extra vitamine A kan bovendien gevaarlijk zijn, omdat bij een te hoge dosering of overdosis hypervitaminose A ontstaat. De bovengrens van de inname van vitamine A is dagelijks 3000 microgram. Bij overmatig gebruik van vitamine A tijdens de zwangerschap kunnen er afwijkingen bij het kind optreden.

Klachten bij langdurige overdosering
Bij langdurige overdosering zullen onder andere de volgende klachten vrijwel onafwendbaar zijn:
Huidafwijkingen.
Misselijkheid.
Hoofdpijn.
Gewrichtspijn.
Haaruitval.
Visusstoornissen.
Spierpijn.
Prikkelbaarheid.
Ernstige vermoeidheid.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181969461
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Teveel Vitamine kan zeker, maar wateroplosbare pis je weer uit. Vetoplosbare daarentegen kunnen bij overdosering nare effecten hebben.
A D E en K
Overdosis A
hoge dosering (overdosis)
Het innemen van extra vitamine A, in de vorm van vitaminepreparaten, is voor gezonde personen met een gevarieerd voedingspatroon niet nodig. Extra vitamine A kan bovendien gevaarlijk zijn, omdat bij een te hoge dosering of overdosis hypervitaminose A ontstaat. De bovengrens van de inname van vitamine A is dagelijks 3000 microgram. Bij overmatig gebruik van vitamine A tijdens de zwangerschap kunnen er afwijkingen bij het kind optreden.

Klachten bij langdurige overdosering
Bij langdurige overdosering zullen onder andere de volgende klachten vrijwel onafwendbaar zijn:
Huidafwijkingen.
Misselijkheid.
Hoofdpijn.
Gewrichtspijn.
Haaruitval.
Visusstoornissen.
Spierpijn.
Prikkelbaarheid.
Ernstige vermoeidheid.
interessant. En bij de wateroplosbare vitamines, hoeveel pis je daarvan uit? kortom: hoeveel is goed voor de gezondheid en na hoeveel heeft het geen zin meer (want dat pis je uit). Of is dat niet te zeggen?
  maandag 17 september 2018 @ 20:29:25 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181969545
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 20:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

interessant. En bij de wateroplosbare vitamines, hoeveel pis je daarvan uit? kortom: hoeveel is goed voor de gezondheid en na hoeveel heeft het geen zin meer (want dat pis je uit). Of is dat niet te zeggen?
Lastig, want je weet niet precies hoeveel je binnenkrijgt, blijven natuurproducten.
Ik kan erg genieten van eten, ook groentes, vanavond een pond spruiten op met zijn tweeen, beetgaar gekookt, met wat boter en citroen, snufje zout.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181969667
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 20:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lastig, want je weet niet precies hoeveel je binnenkrijgt, blijven natuurproducten.
Ik kan erg genieten van eten, ook groentes, vanavond een pond spruiten op met zijn tweeen, beetgaar gekookt, met wat boter en citroen, snufje zout.
O, ik ook. Alleen jammer dat je soms van die paniek artikelen leest. Las laatst een onderzoek dat er een link was tussen zuivel en parkinson.
  maandag 17 september 2018 @ 20:37:50 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181969752
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 20:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

O, ik ook. Alleen jammer dat je soms van die paniek artikelen leest. Las laatst een onderzoek dat er een link was tussen zuivel en parkinson.
Mij maakt het de pis niet meer lauw. Erger me er vooral aan hoe de pers die zich zo opwind over fake nieuws ermee omgaat, bacon of andere vleeswaren eten met plutonium, asbest en roken vergelijken, echt, ze zijn niet goed snik
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181969817
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 20:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mij maakt het de pis niet meer lauw. Erger me er vooral aan hoe de pers die zich zo opwind over fake nieuws ermee omgaat, bacon of andere vleeswaren eten met plutonium, asbest en roken vergelijken, echt, ze zijn niet goed snik
Bacon met asbest vergelijken? waatt?
  maandag 17 september 2018 @ 20:45:13 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181969922
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 20:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Bacon met asbest vergelijken? waatt?

Is het kijken waard
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 17 september 2018 @ 20:53:29 #42
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_181970091
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 12:05 schreef klaarover het volgende:

[..]

Volgens mij klopt het gewoon wat Piet schrijft, hoor.
Maar SiennaForrest je maakt me razend benieuwd naar het wereldbeeld achter jouw uitlating.
Haha, oh gelijk ook een heel wereldbeeld wil je, lol! :) :P
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
  dinsdag 18 september 2018 @ 21:08:16 #43
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_181993047
quote:
12s.gif Op maandag 17 september 2018 20:53 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]

Haha, oh gelijk ook een heel wereldbeeld wil je, lol! :) :P
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 18:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Denk niet dat SF nog met een (inhoudelijk) antwoord gaat komen.
U wint de hoofdprijs!
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  dinsdag 18 september 2018 @ 21:28:53 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181993446
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 21:08 schreef Klaploper het volgende:

[..]


[..]

U wint de hoofdprijs!
Voorspelbaar zijn sommige gebruikers, niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181993608
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 19:22 schreef kipje1234 het volgende:
vezels gaan volgens mij niet verloren bij koken/bakken
vitaminen wel
Correct. Sterker nog, er ontstaan vezels bij het garen en weer afkoelen van zetmeel. Resistent zetmeel is niet afbreekbaar in onze darmen en gedraagt zich als vezel.

Afhankelijk van de groente kunnen er vitaminen verdwijnen (met name vit C verdwijnt), maar hier krijgen we sowieso wel voldoende van binnen. In geval van tomaat en wortel bijvoorbeeld gaan door het koken de cellen makkelijker kapot en krijg je de antioxidanten makkelijker binnen, normaliter poep je een groot deel uit.

Tomatensoep is dus op een iets andere manier gezond dan rauwe tomaat.

Onbekend is nog grotendeels wat enzymen kunnen doen, maar de meesten gaan kapot in de maag.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')