abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 13 september 2018 @ 20:15:49 #26
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_181885929
quote:
11s.gif Op donderdag 13 september 2018 19:57 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Pas maar op dat je geen Stockholmsyndroom oploopt met oud en nieuw.
Nou ja, wie is dader, wie is slachtoffer hmm :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_182043947
Ben weer terug uit Noorwegen }:| :'(
Maar wát een mooi land O+ O+
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator vrijdag 21 september 2018 @ 11:52:06 #28
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182044805
Ik heb net een kamer geboekt via booking.com maar krijg nu een mail van het hotel zelf dat de kamer al weg is en of ik het kan annuleren. Mag het hotel dit wel van mij vragen?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_182044852
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:52 schreef MaJo het volgende:
Ik heb net een kamer geboekt via booking.com maar krijg nu een mail van het hotel zelf dat de kamer al weg is en of ik het kan annuleren. Mag het hotel dit wel van mij vragen?
Ja, booking is slechts een tussenpersoon en speelt jouw gegevens voor 1/3 van de kamerprijs door aan het hotel. Booking helpt je vervolgens met niets, is mijn ervaring.

Tip: zoek je hotel op booking, Lees de reviews daar etc maar boek op de site van het hotel zelf. Tenzij de prijs heel erg verschilt, maar dat is tegenwoordig bijna nooit meer.

En ik heb dus meerdere malen gehad dat de prijs op booking uiteindelijk te laag was volgens het hotel en ze daarom mij vroegen te annuleren. De klantenservice van booking verwijst dan naar de voorwaarde dat zij geen partij zijn in de overeenkomst tussen jou en het hotel.
pi_182045231
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:52 schreef MaJo het volgende:
Ik heb net een kamer geboekt via booking.com maar krijg nu een mail van het hotel zelf dat de kamer al weg is en of ik het kan annuleren. Mag het hotel dit wel van mij vragen?
Het hotel mag natuurlijk alles vragen, maar jij hebt recht op die kamer. Zodra je de bevestiging binnen hebt, is de overeenkomst gemaakt. Als het hotel dan om annulering vraagt, hebben zij een fout gemaakt.
Het hotel moet zelf bij Booking.com een/het aantal beschikbare kamers in het systeem zetten. Als ze nog maar 1 kamer over hebben (die ook op Booking.com staat) en ze verhuren die via een andere weg (andere tussenpersoon of rechtstreeks bij het hotel bv) en jij hebt geboekt voordat ze die kamer van Booking.com hebben kunnen halen, is dat een overboeking. Staat ook wel ergens in de voorwaarden van booking.com.
Waar het op neerkomt: het hotel moet jou een alternatief bieden. Dat alternatief moet minimaal dezelfde standaard hebben als de door jou geboekte kamer. Dat geldt niet alleen voor de faciliteiten, maar ook bv de locatie (als je met het OV naar the middle of nowhere moet terwijl je geboekte hotel naast het vliegveld staat; dat is dus niet toegestaan).
Eventuele meerkosten (duurdere kamer en transport bv) zijn voor het hotel dat overboekt is.
Volgens mij is het nu zelfs zo dat het hotel een uur of 2 of 3 van Booking.com krijgt om een goed alternatief te vinden. Als het hotel dat niet doet/kan, zoekt Booking.com een alternatief, en dat kan dan flink duurder zijn (bv dat het geboekte hotel 2 sterren is en het enige andere geschikte alternatief 5 sterren).

Als ik jou was, zou ik contact opnemen met Booking.com. Zij kunnen en gaan je helpen.

Tenzij je al dat gedoe het niet waard vindt. Dan kun je annuleren conform de wens van het hotel en kun je iets anders boeken. Maar dan komt het hotel wel makkelijk weg met hun fout.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator vrijdag 21 september 2018 @ 12:22:17 #31
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182045351
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het hotel mag natuurlijk alles vragen, maar jij hebt recht op die kamer. Zodra je de bevestiging binnen hebt, is de overeenkomst gemaakt. Als het hotel dan om annulering vraagt, hebben zij een fout gemaakt.
Het hotel moet zelf bij Booking.com een/het aantal beschikbare kamers in het systeem zetten. Als ze nog maar 1 kamer over hebben (die ook op Booking.com staat) en ze verhuren die via een andere weg (andere tussenpersoon of rechtstreeks bij het hotel bv) en jij hebt geboekt voordat ze die kamer van Booking.com hebben kunnen halen, is dat een overboeking. Staat ook wel ergens in de voorwaarden van booking.com.
Waar het op neerkomt: het hotel moet jou een alternatief bieden. Dat alternatief moet minimaal dezelfde standaard hebben als de door jou geboekte kamer. Dat geldt niet alleen voor de faciliteiten, maar ook bv de locatie (als je met het OV naar the middle of nowhere moet terwijl je geboekte hotel naast het vliegveld staat; dat is dus niet toegestaan).
Eventuele meerkosten (duurdere kamer en transport bv) zijn voor het hotel dat overboekt is.
Volgens mij is het nu zelfs zo dat het hotel een uur of 2 of 3 van Booking.com krijgt om een goed alternatief te vinden. Als het hotel dat niet doet/kan, zoekt Booking.com een alternatief, en dat kan dan flink duurder zijn (bv dat het geboekte hotel 2 sterren is en het enige andere geschikte alternatief 5 sterren).

Als ik jou was, zou ik contact opnemen met Booking.com. Zij kunnen en gaan je helpen.

Tenzij je al dat gedoe het niet waard vindt. Dan kun je annuleren conform de wens van het hotel en kun je iets anders boeken. Maar dan komt het hotel wel makkelijk weg met hun fout.
Bedankt voor de uitgebreide reactie ^O^ Het is me al duidelijk dat dit hotel er makkelijk vanaf probeert te komen. Toen ik vroeg of er nog een andere kamer beschikbaar was kreeg ik als reactie "helaas we zitten vol, dit is een fout van Booking.com". Toen ik zei dan wel contact op te nemen met Booking.com reageerde hij snel met "nee sorry, het is mijn fout" :') Ik heb Booking gebeld en die nemen nu contact op met het hotel om te vragen wat er aan de hand is. Ik ben benieuwd welke oplossing zij gaan bieden :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_182045431
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:22 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor de uitgebreide reactie ^O^ Het is me al duidelijk dat dit hotel er makkelijk vanaf probeert te komen. Toen ik vroeg of er nog een andere kamer beschikbaar was kreeg ik als reactie "helaas we zitten vol, dit is een fout van Booking.com". Toen ik zei dan wel contact op te nemen met Booking.com reageerde hij snel met "nee sorry, het is mijn fout" :') Ik heb Booking gebeld en die nemen nu contact op met het hotel om te vragen wat er aan de hand is. Ik ben benieuwd welke oplossing zij gaan bieden :)
^O^
Contact opnemen met Booking.com is ook wel aan te raden in deze gevallen. Al was het alleen maar dat het daar geregistreerd wordt. En sommige hotels hebben er nog wel eens een handje van om dit soort dingen te doen. Als niemand Booking.com contacteert, komen ze er gewoon mee weg. Als Booking.com het wél weet en het gebeurt vaak, dan nemen zij maatregelen tegen het hotel met als uiterste dat het hotel van de website gehaald wordt.

Tip: zodra je het alternatief krijgt, bekijk het dan snel voordat je Ja zegt. Locatie, kamer, met of zonder ontbijt, faciliteiten die je absoluut wilt, etc.
Maar wacht niet te lang met Ja zeggen, want dan kan die aangeboden kamer ook weer weg zijn ;)
Succes :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator vrijdag 21 september 2018 @ 13:49:34 #33
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182046682
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:27 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

^O^
Contact opnemen met Booking.com is ook wel aan te raden in deze gevallen. Al was het alleen maar dat het daar geregistreerd wordt. En sommige hotels hebben er nog wel eens een handje van om dit soort dingen te doen. Als niemand Booking.com contacteert, komen ze er gewoon mee weg. Als Booking.com het wél weet en het gebeurt vaak, dan nemen zij maatregelen tegen het hotel met als uiterste dat het hotel van de website gehaald wordt.

Tip: zodra je het alternatief krijgt, bekijk het dan snel voordat je Ja zegt. Locatie, kamer, met of zonder ontbijt, faciliteiten die je absoluut wilt, etc.
Maar wacht niet te lang met Ja zeggen, want dan kan die aangeboden kamer ook weer weg zijn ;)
Succes :)
Net teruggebeld door booking en ze vertelde dat de hotel eigenaar niet echt vriendelijk was :D ze gaan nu op zoek naar een alternatief en het hotel mag het verschil betalen. Netjes opgelost ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 21 september 2018 @ 13:51:43 #34
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_182046718
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Net teruggebeld door booking en ze vertelde dat de hotel eigenaar niet echt vriendelijk was :D ze gaan nu op zoek naar een alternatief en het hotel mag het verschil betalen. Netjes opgelost ^O^
Netjes opgelost zou voor mij betekenen dat ze dat hotel er gelijk uitknikkeren eerlijk gezegd...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_182046818
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:51 schreef flipsen het volgende:

[..]

Netjes opgelost zou voor mij betekenen dat ze dat hotel er gelijk uitknikkeren eerlijk gezegd...
Netjes opgelost voor MaJo, dus ;)
En als het hotel vaker dit soort geintjes heeft, neemt booking.com maatregelen. Een keer een foutje kan, daarvoor hoeft een hotel niet verbannen te worden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator vrijdag 21 september 2018 @ 14:32:47 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182047437
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:51 schreef flipsen het volgende:

[..]

Netjes opgelost zou voor mij betekenen dat ze dat hotel er gelijk uitknikkeren eerlijk gezegd...
Wie weet wat er achter de schermen nog gebeurd :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Netjes opgelost voor MaJo, dus ;)
En als het hotel vaker dit soort geintjes heeft, neemt booking.com maatregelen. Een keer een foutje kan, daarvoor hoeft een hotel niet verbannen te worden.
En inderdaad dit :Y

We hebben een alternatief aangeboden gekregen die we hebben geaccepteerd. Duurder hotel en op een betere locatie. Ik zag alleen dat het ontbijt niet inclusief is (in tegenstelling tot het andere hotel) dus dat heb ik nog even nagevraagd.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_182047998
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:49 schreef MaJo het volgende:

Net teruggebeld door booking en ze vertelde dat de hotel eigenaar niet echt vriendelijk was :D ze gaan nu op zoek naar een alternatief en het hotel mag het verschil betalen. Netjes opgelost ^O^
Wow, dus ze hebben wel een werkende klantenservice? Dan is er ondertussen toch iets veranderd ^O^
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:11:41 #38
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182048010
Ik heb niet hele goede ervaringen met Booking.com. Liever Expedia :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_182048026
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb niet hele goede ervaringen met Booking.com. Liever Expedia :D
Hier ook Expedia vanwege de punten, die je weer in kan zetten voor korting op je volgende boeking :)
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:15:18 #40
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182048058
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:13 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Hier ook Expedia vanwege de punten, die je weer in kan zetten voor korting op je volgende boeking :)
Dit ja. Heel veel euro's gescheeld. Plus dat je VIP status kan behalen; gratis upgrades in hotels e.d.. Plus betere klantenservice imo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator vrijdag 21 september 2018 @ 15:32:10 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182048334
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:11 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Wow, dus ze hebben wel een werkende klantenservice? Dan is er ondertussen toch iets veranderd ^O^
Yup, allemaal prima en snel geregeld ^O^

quote:
14s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb niet hele goede ervaringen met Booking.com. Liever Expedia :D
Zelf ben ik ook meer van Expedia vanwege inderdaad de kortingen. Maar op sommige plekken kom je beter uit de voeten met Booking.com :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 20:30:50 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182053945
Ohai. Grgr uit Reykjavik waar de zon pas over een uurtje onder gaat :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 20:32:32 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182053997
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb niet hele goede ervaringen met Booking.com. Liever Expedia :D
Oh ik vind Booking best Okee hoor. Maar ik heb Expedia eigenlijk nooit geprobeerd ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 september 2018 @ 20:33:39 #44
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182054031
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ohai. Grgr uit Reykjavik waar de zon pas over een uurtje onder gaat :W
Gaaf!
Veel plezier daar.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 21 september 2018 @ 23:22:32 #45
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_182057137
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ohai. Grgr uit Reykjavik waar de zon pas over een uurtje onder gaat :W
Heb je je portie Hákarl al gehad?
reset
  Moderator vrijdag 21 september 2018 @ 23:41:06 #46
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182057562
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb niet hele goede ervaringen met Booking.com. Liever Expedia :D
Wat zijn je slechte ervaringen eigenlijk? Zelf nooit problemen gehad en heb er toch al flink veel overnachtingen geboekt over de hele wereld :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 21 september 2018 @ 23:41:30 #47
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182057568
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ohai. Grgr uit Reykjavik waar de zon pas over een uurtje onder gaat :W
Tof! Ik ben benieuwd naar je verslag *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 22 september 2018 @ 00:51:18 #48
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_182058797
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Tof! Ik ben benieuwd naar je verslag travelsnack *O*
En dat is TRV-mod :N
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 22 september 2018 @ 20:12:01 #49
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_182069737
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat zijn je slechte ervaringen eigenlijk? Zelf nooit problemen gehad en heb er toch al flink veel overnachtingen geboekt over de hele wereld :)
Same here.
  zaterdag 22 september 2018 @ 20:25:49 #50
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_182070002
Trouwens iets waarvan ik het bestaan niet kende tot onze laatste vakantie: bagbnb.com

We zaten in een airbnb appartement in Edinburgh, waar direct na ons vertrek de nieuwe gasten alweer hun baggage zouden achterlaten. Wij konden dat dus niet, en hadden de keuze tussen uren rondzeulen met vrij zware koffers of vroeg naar het vliegveld. Bagbnb kostte £5 per koffer als ik het me goed herinner. Je betaalt vooraf via de website en er zijn verschillende locaties, dus die van ons was 300 m lopen vanaf het appartement (in Edinburgh is up- of downhill ook vrij essentieel ;) ). Het was een extra, afgesloten kamer in een hostel; check-in en -out kostte nauwelijks tijd, en al met al was het een prima oplossing.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')