Nou ja, wie is dader, wie is slachtoffer hmmquote:Op donderdag 13 september 2018 19:57 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Pas maar op dat je geen Stockholmsyndroom oploopt met oud en nieuw.
Ja, booking is slechts een tussenpersoon en speelt jouw gegevens voor 1/3 van de kamerprijs door aan het hotel. Booking helpt je vervolgens met niets, is mijn ervaring.quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:52 schreef MaJo het volgende:
Ik heb net een kamer geboekt via booking.com maar krijg nu een mail van het hotel zelf dat de kamer al weg is en of ik het kan annuleren. Mag het hotel dit wel van mij vragen?
Het hotel mag natuurlijk alles vragen, maar jij hebt recht op die kamer. Zodra je de bevestiging binnen hebt, is de overeenkomst gemaakt. Als het hotel dan om annulering vraagt, hebben zij een fout gemaakt.quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:52 schreef MaJo het volgende:
Ik heb net een kamer geboekt via booking.com maar krijg nu een mail van het hotel zelf dat de kamer al weg is en of ik het kan annuleren. Mag het hotel dit wel van mij vragen?
Bedankt voor de uitgebreide reactie Het is me al duidelijk dat dit hotel er makkelijk vanaf probeert te komen. Toen ik vroeg of er nog een andere kamer beschikbaar was kreeg ik als reactie "helaas we zitten vol, dit is een fout van Booking.com". Toen ik zei dan wel contact op te nemen met Booking.com reageerde hij snel met "nee sorry, het is mijn fout" Ik heb Booking gebeld en die nemen nu contact op met het hotel om te vragen wat er aan de hand is. Ik ben benieuwd welke oplossing zij gaan biedenquote:Op vrijdag 21 september 2018 12:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het hotel mag natuurlijk alles vragen, maar jij hebt recht op die kamer. Zodra je de bevestiging binnen hebt, is de overeenkomst gemaakt. Als het hotel dan om annulering vraagt, hebben zij een fout gemaakt.
Het hotel moet zelf bij Booking.com een/het aantal beschikbare kamers in het systeem zetten. Als ze nog maar 1 kamer over hebben (die ook op Booking.com staat) en ze verhuren die via een andere weg (andere tussenpersoon of rechtstreeks bij het hotel bv) en jij hebt geboekt voordat ze die kamer van Booking.com hebben kunnen halen, is dat een overboeking. Staat ook wel ergens in de voorwaarden van booking.com.
Waar het op neerkomt: het hotel moet jou een alternatief bieden. Dat alternatief moet minimaal dezelfde standaard hebben als de door jou geboekte kamer. Dat geldt niet alleen voor de faciliteiten, maar ook bv de locatie (als je met het OV naar the middle of nowhere moet terwijl je geboekte hotel naast het vliegveld staat; dat is dus niet toegestaan).
Eventuele meerkosten (duurdere kamer en transport bv) zijn voor het hotel dat overboekt is.
Volgens mij is het nu zelfs zo dat het hotel een uur of 2 of 3 van Booking.com krijgt om een goed alternatief te vinden. Als het hotel dat niet doet/kan, zoekt Booking.com een alternatief, en dat kan dan flink duurder zijn (bv dat het geboekte hotel 2 sterren is en het enige andere geschikte alternatief 5 sterren).
Als ik jou was, zou ik contact opnemen met Booking.com. Zij kunnen en gaan je helpen.
Tenzij je al dat gedoe het niet waard vindt. Dan kun je annuleren conform de wens van het hotel en kun je iets anders boeken. Maar dan komt het hotel wel makkelijk weg met hun fout.
quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:22 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor de uitgebreide reactie Het is me al duidelijk dat dit hotel er makkelijk vanaf probeert te komen. Toen ik vroeg of er nog een andere kamer beschikbaar was kreeg ik als reactie "helaas we zitten vol, dit is een fout van Booking.com". Toen ik zei dan wel contact op te nemen met Booking.com reageerde hij snel met "nee sorry, het is mijn fout" Ik heb Booking gebeld en die nemen nu contact op met het hotel om te vragen wat er aan de hand is. Ik ben benieuwd welke oplossing zij gaan bieden
Net teruggebeld door booking en ze vertelde dat de hotel eigenaar niet echt vriendelijk was ze gaan nu op zoek naar een alternatief en het hotel mag het verschil betalen. Netjes opgelostquote:Op vrijdag 21 september 2018 12:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Contact opnemen met Booking.com is ook wel aan te raden in deze gevallen. Al was het alleen maar dat het daar geregistreerd wordt. En sommige hotels hebben er nog wel eens een handje van om dit soort dingen te doen. Als niemand Booking.com contacteert, komen ze er gewoon mee weg. Als Booking.com het wél weet en het gebeurt vaak, dan nemen zij maatregelen tegen het hotel met als uiterste dat het hotel van de website gehaald wordt.
Tip: zodra je het alternatief krijgt, bekijk het dan snel voordat je Ja zegt. Locatie, kamer, met of zonder ontbijt, faciliteiten die je absoluut wilt, etc.
Maar wacht niet te lang met Ja zeggen, want dan kan die aangeboden kamer ook weer weg zijn
Succes
Netjes opgelost zou voor mij betekenen dat ze dat hotel er gelijk uitknikkeren eerlijk gezegd...quote:Op vrijdag 21 september 2018 13:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Net teruggebeld door booking en ze vertelde dat de hotel eigenaar niet echt vriendelijk was ze gaan nu op zoek naar een alternatief en het hotel mag het verschil betalen. Netjes opgelost
Netjes opgelost voor MaJo, dusquote:Op vrijdag 21 september 2018 13:51 schreef flipsen het volgende:
[..]
Netjes opgelost zou voor mij betekenen dat ze dat hotel er gelijk uitknikkeren eerlijk gezegd...
Wie weet wat er achter de schermen nog gebeurdquote:Op vrijdag 21 september 2018 13:51 schreef flipsen het volgende:
[..]
Netjes opgelost zou voor mij betekenen dat ze dat hotel er gelijk uitknikkeren eerlijk gezegd...
En inderdaad ditquote:Op vrijdag 21 september 2018 13:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Netjes opgelost voor MaJo, dus
En als het hotel vaker dit soort geintjes heeft, neemt booking.com maatregelen. Een keer een foutje kan, daarvoor hoeft een hotel niet verbannen te worden.
Wow, dus ze hebben wel een werkende klantenservice? Dan is er ondertussen toch iets veranderdquote:Op vrijdag 21 september 2018 13:49 schreef MaJo het volgende:
Net teruggebeld door booking en ze vertelde dat de hotel eigenaar niet echt vriendelijk was ze gaan nu op zoek naar een alternatief en het hotel mag het verschil betalen. Netjes opgelost
Hier ook Expedia vanwege de punten, die je weer in kan zetten voor korting op je volgende boekingquote:Op vrijdag 21 september 2018 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb niet hele goede ervaringen met Booking.com. Liever Expedia
Dit ja. Heel veel euro's gescheeld. Plus dat je VIP status kan behalen; gratis upgrades in hotels e.d.. Plus betere klantenservice imo.quote:Op vrijdag 21 september 2018 15:13 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Hier ook Expedia vanwege de punten, die je weer in kan zetten voor korting op je volgende boeking
Yup, allemaal prima en snel geregeldquote:Op vrijdag 21 september 2018 15:11 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wow, dus ze hebben wel een werkende klantenservice? Dan is er ondertussen toch iets veranderd
Zelf ben ik ook meer van Expedia vanwege inderdaad de kortingen. Maar op sommige plekken kom je beter uit de voeten met Booking.comquote:Op vrijdag 21 september 2018 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb niet hele goede ervaringen met Booking.com. Liever Expedia
Oh ik vind Booking best Okee hoor. Maar ik heb Expedia eigenlijk nooit geprobeerd ook.quote:Op vrijdag 21 september 2018 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb niet hele goede ervaringen met Booking.com. Liever Expedia
Gaaf!quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ohai. Grgr uit Reykjavik waar de zon pas over een uurtje onder gaat
Heb je je portie Hákarl al gehad?quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ohai. Grgr uit Reykjavik waar de zon pas over een uurtje onder gaat
Wat zijn je slechte ervaringen eigenlijk? Zelf nooit problemen gehad en heb er toch al flink veel overnachtingen geboekt over de hele wereldquote:Op vrijdag 21 september 2018 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb niet hele goede ervaringen met Booking.com. Liever Expedia
Tof! Ik ben benieuwd naar je verslagquote:Op vrijdag 21 september 2018 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ohai. Grgr uit Reykjavik waar de zon pas over een uurtje onder gaat
En dat is TRV-modquote:Op vrijdag 21 september 2018 23:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Tof! Ik ben benieuwd naar je verslag travelsnack
Same here.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat zijn je slechte ervaringen eigenlijk? Zelf nooit problemen gehad en heb er toch al flink veel overnachtingen geboekt over de hele wereld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |