abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181772964
quote:
Armeense tieners Lili en Howick mogen blijven

De Armeense tieners Lili (12) en Howick (13) mogen in Nederland blijven. Staatssecretaris Harbers (VVD) heeft zijn discretionaire bevoegdheid gebruikt om van de regels af te wijken, zodat de kinderen niet worden uitgezet naar Armenië.

De twee verdwenen vannacht "plotseling" uit het huis van hun grootouders in Wijchen. Ze zouden vandaag worden uitgezet. Waar de kinderen op dit moment zijn, is niet duidelijk.

Actuele ontwikkelingen
"In de zaak van de kinderen Lily en Howick heeft de Nederlandse overheid samen met de Armeense autoriteiten alles gedaan wat mocht worden verwacht om een solide opvang in Armenië te regelen. Armenië is een veilig land waar de kinderen met hun moeder kunnen worden herenigd", aldus het ministerie.

"Actuele ontwikkelingen die zich in deze zaak de afgelopen uren hebben voorgedaan hebben er echter toe geleid dat het welzijn en de veiligheid van de kinderen niet meer voldoende kunnen worden gewaarborgd. De staatssecretaris heeft daarom, alles overwegend, besloten dat de kinderen in Nederland mogen blijven. De betrokken instanties doen er alles aan om te weten te komen of de kinderen nu veilig zijn en waar zij zijn."

Geen uitzondering maken
Harbers zei gisteren nog dat de twee zouden worden uitgezet. Hij zag toen geen reden om dat te veranderen. Ook premier Rutte zei op zijn wekelijkse persconferentie dat er geen uitzondering gemaakt zou worden omdat anders het draagvlak voor het asielbeleid verdwijnt.

Vandaag riep de politie de hulp in van burgers bij de zoektocht naar de kinderen. Dat leidde tot veel verontwaardiging op sociale media. Peter R. de Vries twitterde: "Alsof ze in handen van justitie beter af zijn. Wat een gotspe!! Ze mogen bij mij onderzoeken, iedereen die hen aangeeft is een NSB'er."

De kinderen en hun moeder hebben jaren geprocedeerd om hier te mogen blijven. Vorige maand bepaalde de Raad van State, de hoogste bestuursrechter, definitief dat de kinderen terug moesten naar Armenië. Hun moeder was vorig jaar al naar dat land vertrokken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer is het klaar met dit schijnkabinet ????? wanneer is het genoeg???

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2018 16:03:33 ]
pi_181772976
Had dit dan meteen gedaan. Wat een stumpers. :')
pi_181772978
soms moet je hard zijn

En Rutte is hard hoor....

hahahahaha
  FOK!fotograaf zaterdag 8 september 2018 @ 15:51:46 #4
842 Zorro
Z
pi_181772979
quote:
Advocaat Lili en Howick: ‘We kunnen uitzetting niet voorkomen’
Ja, als je een advocaat al niet meer kunt vertrouwen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zaterdag 8 september 2018 @ 15:51:51 #5
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_181772981
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 15:50 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben heel benieuwd wat dan precies die actuele ontwikkelingen zijn waardoor de situatie nu is veranderd en ze wel mogen blijven...
CU en D66 hebben gedreigd met een kabinetscrisis.
pi_181772985
Beter pakken ze die moeder op
pi_181772987
Vanaf nu heb ik een ontzettende teringhekel aan Armeniërs

Nou dat hebben ze dan mooi bereikt hoor.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 15:52:07 #9
74056 crew  ToT
pi_181772990
Wie belt hun moeder ff op dat ze onder gezinshereniging ook weer hier naar toe mag komen?

En dan maar wachten op alle rechtszaken die ze gaan aanspannen voor het emotionele leed dat we hen hebben aangedaan.
pi_181772991
Mooi!
  FOK!fotograaf zaterdag 8 september 2018 @ 15:52:36 #11
842 Zorro
Z
pi_181772996
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 15:52 schreef ToT het volgende:
Wie belt hun moeder ff op dat ze onder gezinshereniging ook weer hier naar toe mag komen?

En dan maar wachten op alle rechtszaken die ze gaan aanspannen voor het emotionele leed dat we hen hebben aangedaan.
Wat moet die komen doen? Die kon toch niet voor ze zorgen en zo alles?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_181772997
Nederland. lachertje van asielzoekers.
pi_181773000
*O*
pi_181773001
Fijn voor de kinderen! En hartstikke terecht ook! Hier opgegroeid, en ze terugsturen naar een vreemd land was onmenselijk geweest.

Wel weer heel krom voor de kinderen die hier zijn geboren, die hier ook jarenlang woonden, en wel met alle geweld terug moesten. Trek dan toch gewoon 1 lijn.
  zaterdag 8 september 2018 @ 15:52:50 #15
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181773007
k vind dit zo typisch Nederlands. Lekker zeuren, zaniken en de slachtofferrol aannemen en je krijgt altijd je zin. En dan heb ik het over de moeder, niet de kinderen want die kunnen hier niets aan doen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 15:52:51 #16
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181773008
Vooral blijven kruipen voor alle illegaaltjes en criminelen. :')
pi_181773009
was te verwachten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181773010
Nou nog die moeder hier weer terug en we doen alsof dit nooit gebeurd is :')
pi_181773013
Tip voor Holleeder en Brech: loop weg. Dan telt de Nederlandse wet niet meer.
pi_181773017
Ik begrijp die kinderen niet. Ze hebben een moeder die de boel 10 jaar heeft lopen voorliegen en bedriegen, dan zou ik, als kind zijnde, het gewoon terecht hebben gevonden dat ik terug zou moeten naar Armenië. Bovendien is het helemaal geen verschrikkelijk land, veel minder druk als hier, veel minder stress, veel minder luchtvervuiling, veel meer natuur, en je kunt er Engels studeren waarmee je later legaal, zonder bedriegen en liegen, elders zou kunnen studeren als je slim genoeg bent.
pi_181773020
Lachertje.
Noot noot.
pi_181773021
En emotionele leed dat wij hardwerkende Nederlanders hier aan overhouden?
  zaterdag 8 september 2018 @ 15:53:26 #23
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_181773022
Deze VVD-geste zal wel met een prijs komen. Iets met dividendbelasting ofzo. }:|
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 8 september 2018 @ 15:53:29 #24
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181773024
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 15:52 schreef ToT het volgende:
Wie belt hun moeder ff op dat ze onder gezinshereniging ook weer hier naar toe mag komen?

En dan maar wachten op alle rechtszaken die ze gaan aanspannen voor het emotionele leed dat we hen hebben aangedaan.
Tuurlijk. Nog meer geld naar illegalen. Mooi ben jij.
pi_181773029
Niemand "weet" waar de weggelopen kinderen zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat ze nu binnen een kwartiertje boven water zijn.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')