abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181736357
Ik heb een Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 103 kw/140 PK van december 2010. Sinds 2016 vertoont hij problemen met starten. Hij werkt met startknop. Normaliter is het starten en lopen, maar soms start hij, stopt weer, start opnieuw, stopt weer, start opnieuw, stopt weer en krijg dan een 'gevarendriekhoek' met veel kabaal en de signalering motorstoring. Als ik dan 5 minuten wacht en opnieuw start, doet hij het vaak wel. Dit heeft hij met periodes, in 2016 veel last van gehad, 2017 minder en dit jaar dramatisch. Het maakt niet uit of de motor warm of koud is (alhoewel het vaker gebeurt bij een koude motor), of er veel of weinig brandstof in de tank zit en dat soort dingen. Als ik hem na een storing naar de garage breng, is er geen storing uit te lezen. Eigen garage kan het niet vinden en ook de Ford-dealer niet. Brandstoffilter, brandstoffilterhuis en brandstofleiding zijn in 2016 al eens vervangen (omdat men dacht dat er lucht bij kwam), maar dat loste niks op. Een ander dingetje wat er mogelijk mee verband houdt, is dat hij af en toe afslaat als ik vaart minder voor een bocht of verkeerslicht. Geeft dan geen foutmelding en start probleemloos als ik weer de startknop indruk.

Inmiddels een hoop centen armer en nog zonder resultaat, iedereen tast in het duister rond deze storing. Hij is net weer terug van 3 dagen Fordgarage, waar ze denken dat het misschien te maken heeft met te hoge brandstofdruk (terwijl ik hoor dat tuners dit juist graag willen) en dat het mogelijk verholpen kan worden door een nieuwe sensor (en dus ook nieuwe commonrail) of eventueel zelfs de brandstofpomp te vervangen, maar geen garanties want ze weten het eigenlijk niet. Dure reparaties zonder garantie dus, voel ik weinig voor.

Zijn hier misschien mensen die er licht op kunnen werpen?

Ik word er ondertussen behoorlijk wanhopig van. Alvast bedankt!
pi_181736733
Kilometerstand?
Zouden je verstuivers kunnen zijn, laat eens een leak off test uitvoeren.
My dials are pupillated.
pi_181736826
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 21:41 schreef Hendroit het volgende:
Kilometerstand?
Zouden je verstuivers kunnen zijn, laat eens een leak off test uitvoeren.
Ooit eens zoiets gehad met een benzineauto. Toen bleek de inspuiting vervuild. Beetje cleaner erin en geregeld. Misschien een blikje dieselcleaner erin? Kosten zijn de moeite, tientje ofzo.

Kapotte verstuiver kan ook, commonrail, dus duur.
Whatever...
pi_181737119
Km.stand nu 182.700. Maar 2 jaar geleden begon de ellende al.
Cleaner gaat er bij elke beurt in, zag het nu ook weer op de bon staan.
pi_181738139
Krukas positiesensor
.
  donderdag 6 september 2018 @ 23:54:43 #6
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_181740483
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:30 schreef Fer het volgende:
Krukas positiesensor
Dit...slaat aan en als positie volgens sensoren niet correct is na zeg maar 1 tel schakelt hij uit. Lijkt een logische verklaring.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  vrijdag 7 september 2018 @ 07:53:38 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181743988
Of je zoekt een garage die verstand heeft van diesels? :)
Een fatsoenlijke diagnose is kennelijk, in dit geval, niet zo eenvoudig.
Beginnetje; ook al heeft Ford waarschijnlijk " eigen merk" electronics:
http://nl-ww.bosch-automo(...)ww/basic_type_12_6_6
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 7 september 2018 @ 11:41:40 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181747341
Vraag je garage om een diagnose-expert in te schakelen.. Er zit een wereld van verschil tussen als een zombie de knopjes op het kastje bedienen en iemand die n.a.v. de waardes in de computer kan zien wat er daadwerkelijk mis gaat.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181753544
Heeft de dealer al contact gehad met de importeur?
Zowel over het probleem als over het feit dat foutcodes kennelijk "vergeten" worden als je het contact uitzet.
Is er gecontroleerd of er een software update beschikbaar is die wel de foutcodes onthoudt?
  vrijdag 7 september 2018 @ 19:39:05 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181757373
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:40 schreef oldford het volgende:
Heeft de dealer al contact gehad met de importeur?
Zowel over het probleem als over het feit dat foutcodes kennelijk "vergeten" worden als je het contact uitzet.
Is er gecontroleerd of er een software update beschikbaar is die wel de foutcodes onthoudt?
Er is sprake van 2 verschillende bedrijven zo te zien.. Een gewoon autobedrijf heeft vaak wel materiaal om 'uit te lezen', maar vaak betreft dat meer algemeen spul.. Heel specifiek in de software kijken kan alleen de dealer, nog even daargelaten of daar iemand rondloopt die echt diagnose kan stellen.. Uitlezen en opdreunen wat die software zegt kun je elke stageloper leren..

Als ik lees dat de dealer 'denkt' dat de brandstofdruk niet goed is, krijg ik al een beetje jeuk. Dat kan mijn eigen OBD readertje al aangeven, en bij twijfel heb je drukMETERS, hoezo 'wij dénken? :|W En de brandstofpomp willen vervangen omdat ze dénken.. Kost gewoon een paar roodjes, op de gok.. Ow, ja sorry, het was toch iets anders :X
Ik zou keihard wegrennen daar en aan de importeur vragen of zij kunnen adviseren waar ik mijn auto naartoe moet brengen om dingen opgelost te krijgen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181759256
Slechte krukassensor geeft regelmatig ook geen foutcode. De ECU heeft geen signaal dat de motor aangeslingerd wordt of denkt dat de berijder hem liet afslaan.
.
pi_181768387
Gecorrodeerde contacten op de zekering van de brandstofpomp.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')