abonnement Unibet Coolblue
pi_182047727
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:48 schreef Molurus het volgende:
Deze was hier volgens mij nog niet voorbij gekomen:

Murder of Blaze Bernstein

"On January 10, 2018, 19-year-old University of Pennsylvania sophomore Blaze Bernstein was found dead in a park in Orange County, California, eight days after having been reported missing. He was visiting his family in Lake Forest, California, when he was killed. He had been stabbed over twenty times. Two days later, Samuel Woodward, one of Bernstein's former high school classmates, and a member of Neo-Nazi group Atomwaffen Division was arrested and charged with murdering Bernstein. As Bernstein was both openly gay and Jewish, authorities declared that Bernstein was a victim of a hate crime."

NWS / Extreem-rechtse groep in VS gelinkt aan meerdere moorden
Maar is dit een topic om te praten over of extreemrechts steeds gewelddadiger wordt of een verzameltopic van alle slechte dingen die gedaan worden in naam van rechtsextremisme?
pi_182048648
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:54 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar is dit een topic om te praten over of extreemrechts steeds gewelddadiger wordt of een verzameltopic van alle slechte dingen die gedaan worden in naam van rechtsextremisme?
Bijzonder dat je dit aan mij vraagt, aangezien ik noch de TS ben noch een moderator.

Maar zelf zou ik zeggen dat dergelijke berichten een stukje context kunnen geven voor de bespreking van de vraag die TS stelt. Er is sowieso meermalen gevraagd om voorbeelden, dus ik geef er 1. Graag gedaan hoor.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182048913
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:54 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar is dit een topic om te praten over of extreemrechts steeds gewelddadiger wordt of een verzameltopic van alle slechte dingen die gedaan worden in naam van rechtsextremisme?
Wat mij betreft ( TS) is het een topic nav de vraag 'wordt extreemrechts steeds gewelddadiger'
Maar hoe een topic zich ontwikkelt hangt van de posters af en de moderators kunnen een beetje bijsturen.

De moord op Blaze Bernstein past bij deze vraag. Je kunt natuurlijk ook denken dat 20 jaar geleden zulke hatecrimes van extreme lieden ook al gebeurde en dat dit geval niet persé een bewijs is dat extreemrechts nu gewelddadiger wordt.
pi_182049032
Overigens denk ik dat het antwoord op de vraag in de TT 'nee' is. Er zijn altijd wel gewelddadige incidenten geweest met extremisten, en die zijn er (sporadisch) nog steeds.

Ik heb de indruk dat in het algemeen politiek geweld juist minder is geworden. Sinds de "war on terror" worden we bestookt met berichten over "dreigingsniveau's", maar de werkelijkheid is dat er nu veel minder politiek geweld is dan er was in de jaren '70 en '80.

Wel heb ik de indruk dat politieke extremisten, met name aan de rechterkant van het spectrum, veel mondiger en vooral grover zijn geworden. Dat incidentje met Emil Smeding is daar 1 van de inmiddels ontelbare voorbeelden van. Het debat is veel harder (en in mijn ogen onacceptabel hard) geworden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 21-09-2018 16:16:05 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182049875
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:54 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar is dit een topic om te praten over of extreemrechts steeds gewelddadiger wordt of een verzameltopic van alle slechte dingen die gedaan worden in naam van rechtsextremisme?
Het een volgt natuurlijk logisch uit het ander - als je wil onderzoeken of extreemrechts steeds gewelddadiger wordt moet je wel een overzicht hebben van hun daden vroeger vs nu.
Het is iig relevanter dan de wandaden van links :P
pi_182051695
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat mij betreft ( TS) is het een topic nav de vraag 'wordt extreemrechts steeds gewelddadiger'
Maar hoe een topic zich ontwikkelt hangt van de posters af en de moderators kunnen een beetje bijsturen.

De moord op Blaze Bernstein past bij deze vraag. Je kunt natuurlijk ook denken dat 20 jaar geleden zulke hatecrimes van extreme lieden ook al gebeurde en dat dit geval niet persé een bewijs is dat extreemrechts nu gewelddadiger wordt.
Mee eens hoor. Ik vroeg het me gewoon af hoe de TS, degene die nieuwsitems posten en de mods het zien. Ik bedoel, iedereen weet dat rechtsextremisme gewelddadig kan zijn en dat er talloze voorbeelden van zijn. Maar ik word niet wijzer van nieuws van een moord in januari of het nou meer gebeurt dan vroeger of niet.

Maar dat er voorbeelden gevraagd worden en die dan geplaatst worden snap ik. :+

Als de mods en de TS nog tevreden zijn, dan carry on zou ik zeggen.
pi_182051788
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:26 schreef -Ondskapt- het volgende:
Demonstratie die de NVU morgen in Amsterdam zou houden is door de NVU zelf afgelast. Linkse groepen zouden hebben opgeroepen tot het verstoren van de demonstratie en de politie kan (naar ik begreep) niet voldoende bescherming bieden aan de deelnemers.

http://www.nvu.nu/persverklaring96.html
De NVU *kan* hier natuurlijk ook gewoon huiliehuilie aan het doen zijn om sympathie te winnen.
Welke concrete bedreigingen had laatzenietlopen gedaan ? Klaarstaan met vuurwerk, machinegeweren, blokjes kaas of... ?
pi_182051856
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:51 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

De NVU *kan* hier natuurlijk ook gewoon huiliehuilie aan het doen zijn om sympathie te winnen.
Welke concrete bedreigingen had laatzenietlopen gedaan ? Klaarstaan met vuurwerk, machinegeweren, blokjes kaas of... ?
Ik denk dat er wel concrete bedreigingen waren. Constant Kusters is geen pussy en Amsterdam is een bolwerk van linksen. Als Halsema dan moeilijk lijkt te doen over politiebescherming lijkt het me logisch dat Constant de demonstratie heeft afgeblazen.
pi_182051932
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:55 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Ik denk dat er wel concrete bedreigingen waren. Constant Kusters is geen pussy en Amsterdam is een bolwerk van linksen. Als Halsema dan moeilijk lijkt te doen over politiebescherming lijkt het me logisch dat Constant de demonstratie heeft afgeblazen.
Hij is ook redelijk intelligent en prima in staat om een propaganda oorlogje te voeren.
"We worden bedreigd en de Groenslinks dame wil ons niet beschermen".
Het schrijft zichzelf en doet veel meer goed voor hem dan de demonstratie daadwerkelijk door te laten gaan.

Maar hij kan idd ook gewoon de waarheid spreken. Waarbij ik dan hoop dat de politie wat arrestaties verricht.
pi_182054180
quote:
Two 15-year-old boys have been arrested on suspicion of planning to carry out far-right terrorism offences in Kent. Police said the pair, both from Ramsgate, were arrested at their home addresses on suspicion of preparing for terrorist acts. Both of the teenagers are being questioned at a police station in the South East. The South East Counter Terrorism Unit has confirmed the alleged offences involved far-right ideology. Det Supt Nigel Doak said: "We treat the threat from the extreme right in exactly the same way as any other threat." He said the arrests were planned and intelligence-led, and there was no immediate threat to the public. "We are committed to tackling any and all ideologies which pose a threat to the public's safety and security," he added.
https://www.bbc.com/news/uk-england-kent-45589213

quote:
A man who said he is the dad of one of two 15-year-old boys apprehended in Ramsgate on suspicion of terrorist offences yesterday (September 20) claims the arrests centre around ‘jokes’ made online.
https://theisleofthanetne(...)ims-it-is-a-mistake/
  vrijdag 21 september 2018 @ 21:37:12 #261
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182055253
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Oh. verbaal geweld wordt nu ook al in dit topic gegooid. _O-
Wel een trend dat rascisten steeds meer en duidelijker naar de voorgrond durven te treden.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_182055562
quote:
Wow, 2 rechtse jongeren gepakt in Engeland voor het voorbereiden van een aanslag.

In Rotterdam werd er gisteren opgelucht gereageerd toen Aboutaleb aangaf dat er in Rotterdam 'maar' 7 terrorismeverdachten opgepakt zijn in de laatste 2 jaar.

Heel toevallig zijn alle 7 verdachten Islamitische terreurverdachten.
https://www.ad.nl/rotterd(...)oog-aantal~a9109982/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182055649
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wow, 2 rechtse jongeren gepakt in Engeland voor het voorbereiden van een aanslag.

In Rotterdam werd er gisteren opgelucht gereageerd toen Aboutaleb aangaf dat er in Rotterdam 'maar' 7 terrorismeverdachten opgepakt zijn in de laatste 2 jaar.

Heel toevallig zijn alle 7 verdachten Islamitische terreurverdachten.
https://www.ad.nl/rotterd(...)oog-aantal~a9109982/
Maar de laatste mensen die in Nederland veroordeeld zijn voor terrorisme waren weer rechts.
En ladderzat.
  vrijdag 21 september 2018 @ 21:58:18 #264
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182055738
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:06 schreef Molurus het volgende:
Wel heb ik de indruk dat politieke extremisten, met name aan de rechterkant van het spectrum, veel mondiger en vooral grover zijn geworden. Dat incidentje met Emil Smeding is daar 1 van de inmiddels ontelbare voorbeelden van. Het debat is veel harder (en in mijn ogen onacceptabel hard) geworden.

Dit zie ik zelf ook.
Het debat is harder geworden, maar tegelijkertijd ook veel vrijer. En daar is niets mis mee.
Ik kan me bijvoorbeeld nog genoeg programma's in de jaren 90 en begin 2000 herinneren waar alle debatten, gesprekken, en interviews wel heel erg links waren opgebouwd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182055850
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dit zie ik zelf ook.
Het debat is harder geworden, maar tegelijkertijd ook veel vrijer. En daar is niets mis mee.
Ik kan me bijvoorbeeld nog genoeg programma's in de jaren 90 en begin 2000 herinneren waar alle debatten, gesprekken, en interviews wel heel erg links waren opgebouwd.
Dat gevoel heb ik ook. En de verandering is geheel van onderen gekomen. In die tijd was de enige echt rechtse partij de CD.

De CD gebruikte taal die nu door bijna iedere politieke partij gebruikt word, had nauwelijks zetels en werd verketterd als de ergste racisten ooit door alle andere partijen.

De gemiddelde kiezer is in die jaren gewoon veel rechtser geworden en daarmee is langzaam aan ook het debat rechtser geworden. De TV-programma's zijn als allerlaatste aangepast aan de huidige tijd. Nog steeds is het een stuk linkser dan het debat bij de koffieautomaat, cafe of de gemiddelde Nederlander thuis.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 21 september 2018 @ 22:11:00 #266
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182055965
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:55 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Ik denk dat er wel concrete bedreigingen waren. Constant Kusters is geen pussy en Amsterdam is een bolwerk van linksen. Als Halsema dan moeilijk lijkt te doen over politiebescherming lijkt het me logisch dat Constant de demonstratie heeft afgeblazen.
Constant Kusters is wel hilarisch.
Levert altijd leuke tv op als die gast weer eens een interview geeft of in een talkshow gaat zitten.
Niet serieus te nemen, maar wel grappig.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182056077
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De CD gebruikte taal die nu door bijna iedere politieke partij gebruikt word,
Dat wordt vaker gezegd maar dat is niet waar. Enkele typerende uitspraken van Janmaat/CD:

Eigen volk eerst
Vol is vol
Nederland is voor de Nederlanders
Wij schaffen, zodra we de mogelijkheid en de macht hebben, de multiculturele samenleving af.

Het is wel zo dat Janmaat voor de rechter heeft gestaan voor uitspraken waar je tegenwoordig niet zo snel meer voor voor de rechter komt, maar dit soort uitspraken worden tegenwoordig zeker niet door bijna iedere partij gebruikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2018 22:17:08 ]
pi_182056088
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:11 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Constant Kusters is wel hilarisch.
Levert altijd leuke tv op als die gast weer eens een interview geeft of in een talkshow gaat zitten.
Niet serieus te nemen, maar wel grappig.
Hij zwijgt vaak bewust over zijn hitlerverering en jodenhaat. Moslimhaat is politiekcorrect, dus dat kan hij spuien. Ook niet te agressief, zoals hij dat binnenkamers doet.
Vooral het imago van nette brave burger ophouden..... en wachten met het plan openlijk nazisme te rehabiliteren
pi_182056199
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat wordt vaker gezegd maar dat is niet waar. Enkele typerende uitspraken van Janmaat/CD:

Eigen volk eerst
Vol is vol
Nederland is voor de Nederlanders
Wij schaffen, zodra we de mogelijkheid en de macht hebben, de multiculturele samenleving af.

Het is wel zo dat Janmaat voor de rechter heeft gestaan voor uitspraken waar je tegenwoordig niet zo snel meer voor voor de rechter komt, maar dit soort uitspraken worden tegenwoordig zeker niet door bijna iedere partij gebruikt.
Niet alles wat Janmaat gezegd heeft destijds word nu overgenomen. De algehele hardheid en taal van destijds worden nu door de meeste partijen wel gebruikt. Een partij als de VVD gaat soms een stuk verder dan wat Janmaat destijds durfde te zeggen.

Ik geloof trouwens dat Janmaat zich meer zorgde maakte over linkse figuren die onder meer een bomaanslag op het CD, met dramatische gevolgen, pleegde, dan over strafrechterlijke vervolging van zijn uitspraken. Wat dat betreft is er in al die tijd tussen Janmaat en Wilders weinig veranderd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 21 september 2018 @ 22:29:05 #270
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182056304
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij zwijgt vaak bewust over zijn hitlerverering en jodenhaat. Moslimhaat is politiekcorrect, dus dat kan hij spuien. Ook niet te agressief, zoals hij dat binnenkamers doet.
Vooral het imago van nette brave burger ophouden..... en wachten met het plan openlijk nazisme te rehabiliteren
Klopt, maar wat ik dus bedoel is dat die gast grappig overkomt, juist doordat hij in talkshows heeft gezeten waar hij van alle kanten wordt aangevallen. Dat levert leuke tv op.

Hetzelfde met religiegekkies zoals fundamentele christenen en moslims die wel eens bij een programma zoals Pauw aanschuiven. De sfeer die dan aan die tafel ontstaat is kostelijk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182057216
quote:
Nog eens goed gelezen. Het is een naziterreurgroep in opbouw. Niet zomaar á la de Nederlandse NVU de brave nazi uithangen en geweld mijden (behoudens uitzonderingen)
Maar daadwerkelijk tot geweld overgaan en promoten
https://en.wikipedia.org/wiki/Atomwaffen_Division
quote:
Atomwaffen has engaged in plans to cripple public water systems and destroy parts of the American electric grid.[10] Atomwaffen has also been accused of planning to blow up nuclear plants to cause meltdowns of American nuclear energy sites.[10] The organization aims for a violent overthrow of the United States government by use of terrorism and guerrilla warfare tactics. Since 2017, the organization has been linked to five killings.
De groep werd opgericht in 2013. Dat past dus in het beeld van dat extreemrechts ( internationaal gezien ) de laatste 10 jaar gewelddadiger aan het worden is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 21-09-2018 23:31:38 ]
pi_182057991
Serieuze vraag:

Waarom dit topic?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_182059760
Is het de bedoeling dat we alleen naar binnenlands nieuws kijken of ook wereldwijd? In bepaalde discussies zijn namelijk alleen het aantal aanslagen in Nederland relevant wanneer Nederlanders zich zorgen maken over toenemend geweld uit een bepaalde hoek.

[ Bericht 2% gewijzigd door RobbieRonald op 22-09-2018 02:07:11 ]
  zaterdag 22 september 2018 @ 10:49:27 #274
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_182062540
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 01:53 schreef RobbieRonald het volgende:
Is het de bedoeling dat we alleen naar binnenlands nieuws kijken of ook wereldwijd? In bepaalde discussies zijn namelijk alleen het aantal aanslagen in Nederland relevant wanneer Nederlanders zich zorgen maken over toenemend geweld uit een bepaalde hoek.
Wereldwijd natuurlijk.

Als we de scope tot Nederland beperken, kunnen de angsthazen niet constant incidenten uit alle hoeken van de wereld plaatsen.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 22 september 2018 @ 10:52:47 #275
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_182062576
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:17 schreef Bluesdude het volgende:

Vooral het imago van nette brave burger ophouden..... en wachten met het plan openlijk nazisme te rehabiliteren
Het verraad ook echt een wereldbeeld waar jij super-slim bent en de rest van de wereld, in ieder geval mensen die niet zo extreem-links zijn als jij, super-dom zijn, is het niet?

En al dat "domme volk" heeft blijkbaar maar 1 ronkende speech van die clown kusters nodig en de treinen gaan weer rijden hé?

Dat vrijwel iedereen de clown ziet, voor die clown die die is, onmogelijk. Alleen de super-slimmen, zoals jij kunnen daar weerstand aan bieden :')

Mogen we narcisme bijschrijven op je lijst kwalen? Denk het wel.
&lt;signature here&gt;.
pi_182062894
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 00:03 schreef Montagui het volgende:
Serieuze vraag:

Waarom dit topic?
Waarom niet ? We zien sowieso een verharding in het debat, met "links" en "rechts" die elkaar voor rotte vis uitmaken ipv nog met elkaar te praten. Het is dan een logische vervolgvraag of het bij schelden blijft of dat men ook eerder naar geweld grijpt.
Het in 2 aparte topics doen is dan weer niet zo'n goed idee achteraf - het zijn allebei topics waarin men (en ook ik ben schuldig) vooral "MAAR JULLIE ZIJN ERGER" roept. Dat had beter in 1 topic gekund ;)
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:30:52 #277
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_182062936
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:26 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Waarom niet ? We zien sowieso een verharding in het debat, met "links" en "rechts" die elkaar voor rotte vis uitmaken ipv nog met elkaar te praten. Het is dan een logische vervolgvraag of het bij schelden blijft of dat men ook eerder naar geweld grijpt.
Het in 2 aparte topics doen is dan weer niet zo'n goed idee achteraf - het zijn allebei topics waarin men (en ook ik ben schuldig) vooral "MAAR JULLIE ZIJN ERGER" roept. Dat had beter in 1 topic gekund ;)
Nee, call it like I see it: bepaalde figuren die in de jaren 90 zijn blijven hangen, proberen hun angst meer "body" te geven door er doorlopend topics over te openen, hopend dat nog meer mensen er wel bij fantaseren dat extreem-rechts "heulemaal wel een probleem is!".

En, vanzelfsprekend, horen we diezelfde personen nooit, maar dan ook helemaal nooit over die andere ideologie die dagelijks de koppen haalt qua bloedvergieten.
&lt;signature here&gt;.
pi_182062968
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, call it like I see it: bepaalde figuren die in de jaren 90 zijn blijven hangen, proberen hun angst meer "body" te geven door er doorlopend topics over te openen, hopend dat nog meer mensen er wel bij fantaseren dat extreem-rechts "heulemaal wel een probleem is!".

En, vanzelfsprekend, horen we diezelfde personen nooit, maar dan ook helemaal nooit over die andere ideologie die dagelijks de koppen haalt qua bloedvergieten.
Is dat laatste echt waar of ben je zelf ook een fantastje ?
Ikzelf bijvoorbeeld ageer bijv. redelijk vaak tegen moslims en antifa. Maar ook tegen pegida en anti-antifa. En ik ben verre van uniek daarin.
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:42:39 #279
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_182063069
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:34 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Is dat laatste echt waar of ben je zelf ook een fantastje ?
Ik zou zeggen: bedenk eerst aan wie ik refereer, zoek vervolgens die persoon op, en klik op de post geschiedenis.

En vanzelfsprekend; als je die mensen er op aan spreekt, nemen ze even pauze met het internet afspeuren naar 'erge daden' van die vreselijke 'rechts-extremisten' om lippendienst te bewijzen aan de andere kant (Nee, dat is ook niet goed hoor!)

Om daarna het volgende topic te openen om weer verder te tamboeren over "hoe erg extreem-rechts wel niet is".

Vraagje: straks krijgen we weer kerstmarkten, en die worden anno nu helemaal afgezet met van die betonnen dingen, om te voorkomen dat iemand met een vrachtauto er door heen ploegt.

Maar zijn we onszelf dan aan het beveiligen tegen "extreem-rechts", of tegen een andere ideologie?

En hoe wereldvreemd moet je zijn als je in het licht van dat soort shit nog steeds denkt dat de jaren '90 niet over zijn, en het grootste kwaad nogal altijd als "die vermaledijde rechts-extremisten" zijn?

Al heeft die vraag stellen aan de actoren zelf geen zin.

Conform de jaren '90 verklaren die de invloed van die andere ideologie gewoon helemaal weg. Want als vanouds, is het gewoon een constante stroom "incidenten" en ligt er "heulemaal geen ideologie aan ten grondslag!"
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:47:44 #280
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_182063131
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:34 schreef Kassamiep het volgende:

Ikzelf bijvoorbeeld ageer bijv. redelijk vaak tegen moslims en antifa. Maar ook tegen pegida en anti-antifa. En ik ben verre van uniek daarin.
Ik behandel bepaalde individuen, vanwege hun individuele daden. Niet categoraal.

Als je het hebt over mensen die volstrekt zonder aanziens des persoon, louter omdat er een verschil van mening is, mensen maar op het hoopje extreem-rechts schuiven, enfin, me dunkt dat je op dit punt snapt bij wie je dan moet zijn.
&lt;signature here&gt;.
pi_182063153
Now i want to be peacefull but I carry desert eagles where,
Ever black people are, you know how black people are
I peep em out, trying to stay even out
I want to preach to them but the evil keep on seeping out
pi_182149043
10 sept 2018
Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid:
quote:
Links/rechts extremisme
Er is sprake van groeiend zelfvertrouwen bij rechtsextremisten. De focus blijft gericht op acties tegen de vermeende islamisering van Nederland, de komst van asielzoekers en het vermeende verlies van de Nederlandse identiteit. Geweld door eenlingen of kleine groepen is denkbaar. In de afgelopen maanden hebben linkse actiegroepen nauwelijks extremistische acties uitgevoerd.

Bron

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 26-09-2018 19:10:41 ]
pi_182249100
quote:
CHEMNITZ - De Duitse politie heeft zes mannen opgepakt die worden verdacht van het oprichten van een terreurorganisatie. Meer dan honderd agenten waren betrokken bij de arrestatie van de verdachten in Beieren en Saksen, waar de politie invallen deed in woningen en andere panden.

Het Openbaar Ministerie zegt dat de mannen actief waren in rechts-extremistische kringen in de stad Chemnitz. De verdachten zouden hun organisatie ,,Revolution Chemnitz'' hebben genoemd. Ze waren volgens het OM van plan aanslagen te plegen op buitenlanders en mensen met andere politieke opvattingen.
https://www.telegraaf.nl/(...)rt-terreurverdachten

quote:
„Nach den bisherigen Erkenntnissen gehören die Beschuldigten der Hooligan-, Skinhead- und Neonazi-Szene im Raum Chemnitz an und sollen sich als führende Personen in der rechtsextremistischen Szene Sachsens verstanden haben. Spätestens am 11. September 2018 haben sich die Beschuldigten den Ermittlungen zufolge zu der Gruppierung ‚Revolution Chemnitz‘ zusammengeschlossen“, teilte die Bundesanwaltschaft mit.
https://www.welt.de/polit(...)zer-Buergerwehr.html
pi_182285856
quote:
Vooral verbaal geweld
Vaker dan voorheen doen rechts-extremisten uitspraken die geweld tegen met name moslims en de overheid aanmoedigen en verheerlijken. Hoewel zij zelden daadwerkelijk tot geweld overgaan, maakt de AIVD zich zorgen om het klimaat dat in Nederland ontstaat.

Sinds enkele jaren is sprake van een lichte opleving van het rechts-extremisme in Nederland.
quote:
De AIVD benoemt in zijn publicatie twee aandachtspunten. Het eerste gaat over de geweldsdreiging. Het (online) taalgebruik is steeds gewelddadiger en de fascinatie voor wapens is groot. In het algemeen wordt niet snel overgegaan tot geweld, maar het risico dat eenlingen of kleine groepen naar geweld grijpen is wel groter dan in het verleden.

Het tweede aandachtspunt is de dreiging voor de democratische rechtsorde vanuit het ‘intellectuele’ rechts-extremisme.
https://www.aivd.nl/actue(...)remisme-in-nederland
  woensdag 3 oktober 2018 @ 13:57:38 #285
37248 BertV
Handgemaakt
pi_182293041
quote:
Groepen zijn in de rechts-extremistische beweging minder belangrijk geworden. Mede als gevolg van het gebruik van sociale media is er steeds meer ‘ongeorganiseerd’ rechts-extremisme.
lees: het antigeluid begint uit de klauwen te lopen.

Een opstandige provincie met Friezen zijn heel wat lastiger te beteugelen dan de kleine groep geïmporteerde godsdienstwaanzinnigen.

Ik snap dat je het als AIVD aardig benauwd krijgt als je als een "Bonifatius in overheidsdienst" de boel in de gaten moet houden.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_182402697
quote:
Extreemrechts in opkomst
Extreemrechts manifesteert zich vaker in nadrukkelijker op straat, maar er is meer aan de hand. De AIVD en eerder de NCTV waarschuwen nadrukkelijker voor de gevaren van extreemrechts in Nederland. De AIVD constateert in het rapport een lichte opleving van rechts-extremisme in Nederland, waarbij de organisatorische verbanden diverser zijn dan in het verleden. Geweldsgebruik is zeldzaam, aldus de AIVD, maar menigeen probeert een wapenverlof te krijgen om legaal overeen vuurwapen te kunnen beschikken. Ook de NCTV meldde dat “geweld door eenlingen of kleine groepen denkbaar is”. De NCTV constateert groeiend zelfvertrouwen bij rechtsextremisten. In de uitzending reageert Willem Wagenaar, onderzoeker bij de Anne Frank Stichting.
Radiointerview:
https://www.nporadio1.nl/(...)eemrechts-in-opkomst
pi_182403787
Bangmakerij.
pi_182416551
Ik las dat extreem-links en extreem-rechts 'groeien'.

Achja, lowlifes hou je altijd.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182417015
quote:
Het stikt tegenwoordig inderdaad van de sneeuwvlokjes die in alles een aanval op de blanke man zien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182419623
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 18:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het stikt tegenwoordig inderdaad van de sneeuwvlokjes die in alles een aanval op de blanke man zien.
Dat is de groei van de voedingsbodem van extreemrechts.
De paniek is : die buitenlanders overheersen ons of willen dat doen, slechte mensen , die onze cultuur willen vernietigen...help help...
en sommigen beginnen dan over een bedreiging voor het blanke ras .
In de eerste genoemde motievenreeks kun je ook de dokkumerblokkade zetten als gevolg.
pi_182420115
quote:
Ik ben wel benieuwd achter het verhaal van dat tweede filmpje. Vooral waarom DICE en EA hier voor gekozen hebben.
ROBODEMONS..................|:(
  Eindredactie Games dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:09:21 #293
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_182421180
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:11 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd achter het verhaal van dat tweede filmpje. Vooral waarom DICE en EA hier voor gekozen hebben.
Er is door EA/DICE alleen in algemene zin gereageerd op vragen over de vreemde implementatie van het taalfilter, namelijk dat deze experimenteel en aan voortdurende verandering onderhevig was. Er waren nog veel meer woorden gecensureerd (het betreft beelden uit een bèta). Ook best vreemd dat 'nazi' en 'jew' gecensureerd waren bijv., in een WWII-setting. Maar ook compleet willekeurige woorden: plant, DLC, lag/laggy, eat, Titanfall. Allemaal gecensureerd.

Wat ik niet zo goed snap is dat heel veel mensen hun string in de knoop hebben omdat specifiek 'white man' verboden zou zijn gemaakt. Zou het bijv. niet juist ontzettend policorSJW zijn als 'black man' zou zijn gecensureerd? Zo van, dat mag je niet zeggen want racistisch. Censuur in de context van een language filter lijkt mij juist als doel hebben het voorkomen van scheldpartijen of dat een bepaalde groep gekwetst wordt (want enge woordjes). Maar dat zou inhouden dat EA in dit geval opkomt voor de 'white man' maar die is toch juist het 'slachtoffer' in deze hypothese.

Ik heb de ophef niet echt begrepen iig. Mocht dit op in daadwerkelijke release nog steeds in de game zitten en EA geeft aan dat het bewust is ben ik ook erg benieuwd naar de reden.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_182422672
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 22:09 schreef 2dope het volgende:

[..]

Er is door EA/DICE alleen in algemene zin gereageerd op vragen over de vreemde implementatie van het taalfilter, namelijk dat deze experimenteel en aan voortdurende verandering onderhevig was. Er waren nog veel meer woorden gecensureerd (het betreft beelden uit een bèta). Ook best vreemd dat 'nazi' en 'jew' gecensureerd waren bijv., in een WWII-setting. Maar ook compleet willekeurige woorden: plant, DLC, lag/laggy, eat, Titanfall. Allemaal gecensureerd.

Wat ik niet zo goed snap is dat heel veel mensen hun string in de knoop hebben omdat specifiek 'white man' verboden zou zijn gemaakt. Zou het bijv. niet juist ontzettend policorSJW zijn als 'black man' zou zijn gecensureerd? Zo van, dat mag je niet zeggen want racistisch. Censuur in de context van een language filter lijkt mij juist als doel hebben het voorkomen van scheldpartijen of dat een bepaalde groep gekwetst wordt (want enge woordjes). Maar dat zou inhouden dat EA in dit geval opkomt voor de 'white man' maar die is toch juist het 'slachtoffer' in deze hypothese.

Ik heb de ophef niet echt begrepen iig. Mocht dit op in daadwerkelijke release nog steeds in de game zitten en EA geeft aan dat het bewust is ben ik ook erg benieuwd naar de reden.
Ik wist niet eens dat hierover ophef was. Vond het vooral apart dat er willekeurige woorden werden gecensureerd.
ROBODEMONS..................|:(
  Eindredactie Games dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:54:10 #295
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_182422821
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:39 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat hierover ophef was. Vond het vooral apart dat er willekeurige woorden werden gecensureerd.
Is ook apart ja, maar in het kader van een bèta kan ik me wel voorstellen dat het een work-in-progress is en dus nog verre van perfect werkt. Het is dan wel vreemd dat heel specifieke woordcombinaties als "white man" gecensureerd werden, misschien één of andere schijtlollige of verongelijkte codeschrijver :P Maar dat er opzet of een groter 'plan' achter schuilt kan ik me niet voorstellen. Wat zou het doel zijn?

quote:
September 6, 2018 12:56PM edited September 6
Hello Battlefield V Open Beta players!

We’re really excited to have you join us for the Battlefield V Open Beta, and we hope you’re enjoying the Beta and the new features.
One of the new features we’re working on is a profanity filter in-game to reduce toxicity.

That being said, we have heard some complaints that the filter is blocking words that aren’t profanity or shouldn’t be blocked, like “DLC”, etc. and isn't blocking some words that should be (obviously, I will not be providing examples of these.)

Please note: This is a work-in-progress and we will be taking this feedback to tweak the sensitivity of the filter and improve its usage without censoring relevant conversation.
Healthy discussion is what drives improvement in our games, and we’d never want to impede that.

Thanks for bringing your concerns to us regarding the current iteration of the profanity filter and we’ll keep working on it.

The Teams at EA/DICE
https://forums.battlefiel(...)eta-profanity-filter

wordt nu een beetje offtopic maar dan heb je wat achtergrond
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 03:01:51 #296
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_182425096
quote:
Kortom, er is niets aan de hand :') _O-
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_182425112
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 03:01 schreef Interloper het volgende:

[..]

Kortom, er is niets aan de hand :') _O-
Jij weet het beter dus dan de specialisten ?
quote:
De AIVD en eerder de NCTV waarschuwen nadrukkelijker voor de gevaren van extreemrechts in Nederland.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 03:35:06 #298
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_182425176
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 03:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij weet het beter dus dan de specialisten ?

[..]

Die "specialisten" hebben het volgens dat samenvattinkje over zeldzaam geweld en pogingen tot legaal wapenbezit. Verder zien we dingen als "denkbaar" (oh ja joh?) en "groeiend zelfvertrouwen" (vreselijk!) uitgelicht worden. En da ga ik er maar van uit dat dat meest schokkende conclusies uit het onderzoek waren.

Kortom, er is niets aan de hand. Ik vermoed persoonlijk dat er veel meer progressief-hysterisch theater zou zijn geweest, wanneer men daadwerkelijk beschikking zou hebben gehad over eventueel schokkende gegevens.

Overigens ben ik wel zeer blij dat het zo meevalt met extreemrechts. Als we nu die kudde met halvegare kneusjes aan de linkerzijde nou ook zouden kunnen overtuigen.......
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_182429374
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 03:35 schreef Interloper het volgende:

Kortom, er is niets aan de hand.
tjaaaa...je denkt het dus beter te weten dan de specialisten.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 12:10:11 #300
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_182429563
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

tjaaaa...je denkt het dus beter te weten dan de specialisten.
Nee hoor, ik accepteer de conclusie van de specialisten dat er niets aan de hand is. Dat ze het zelf niet op die manier zouden omschrijven, is een ander verhaal.
Searchers after horror haunt strange, far places.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')