Gaaf! Gelukkig hebben wij niet zulke kleppers erbij.quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:34 schreef the_critic het volgende:
[..]
Nope... Vroeger wel 2x meegedaan in dronten. (En aantal keer afgevallen in voorselectie training). Huilend, dubbelgevouwen in je kader achter Gerben lowik en coen boerman aan.. In de jaren dat we wonnen of meededen voor podium.. Mooie discipline..
Nou ja, ik heb dan weer niet echt de interesse om met een groep te gaan koersen, ik ben vooral gewoon benieuwdquote:Op vrijdag 21 september 2018 19:15 schreef the_critic het volgende:
Wattage is zo persoonlijk en afhankelijk van zoveel factoren dat dit weinig zeggend is.
Gewoon winter goed doortrainen, en in voorjaar aansluiten bij trainingskoersjes in de buurt. Kun je zien waar je staat en meegroeien in vorm met rest mee, die dan ook nog verre van vorm hebben..
Tijdrijden ook?quote:Op vrijdag 21 september 2018 19:22 schreef Tommeke het volgende:
Ik ken mensen die (naar zeggen) hele hoge wattages rijden, maar amper kunnen uitrijden in het peloton. Koersen is veel meer dan hard trappen.
Juist dat groepsgebeuren maakt het grote verschil bijv al. De klapper op kop draait veel meer watt dan de plakker midden in peloton..quote:Op vrijdag 21 september 2018 19:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb dan weer niet echt de interesse om met een groep te gaan koersen, ik ben vooral gewoon benieuwd
ik rij 350 watt op 20min ftp, maar vies dik.quote:Op vrijdag 21 september 2018 19:07 schreef heywoodu het volgende:
Hier zitten toch ook wel eens mensen die meedoen aan van die amateurwedstrijden enzo? Ik ben de laatste tijd wel nieuwsgierig: wat voor wattages trapt men om een beetje normaal mee te kunnen doen in zo'n koers, weet iemand dat? Bijvoorbeeld over 1-2 uur gezien of iets dergelijks. Van de profrenners is dat wel te vinden, maar dat is natuurlijk een totaal ander niveau
Waarom 86% op kop?quote:Op vrijdag 21 september 2018 19:56 schreef the_critic het volgende:
[..]
Juist dat groepsgebeuren maakt het grote verschil bijv al. De klapper op kop draait veel meer watt dan de plakker midden in peloton..
[ afbeelding ]
iemand achter je geeft ook Aero voordeelquote:
Tijdrijden is idd meer wattage trappen. Maar dat moet je mentaal wel kunnen en je moet een tijdrit goed/slim kunnen indelen. En geconcentreerd blijven.quote:Op vrijdag 21 september 2018 19:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tijdrijden ook?
Als we vroeger op school met sportdag ofzo eens een wedstrijdje 'wielrennen' hadden vond ik tijdrijden altijd honderd keer leuker dan met z'n allen, weet ik nog.
Dat lijkt me veel 'leuker' dan gedoe in een peloton en dicht op elkaar enzo. Nou weet ik dat ik een uur lang zo'n 200W (bij 80kg) wel vol kan houden, maar ik vraag me soms wel eens af of je daarmee een klein beetje leuk mee kan doen in zo'n amateurtijdrit ipv vijf minuten achter de nummer voorlaatst te eindigen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Tijdrijden is idd meer wattage trappen. Maar dat moet je mentaal wel kunnen en je moet een tijdrit goed/slim kunnen indelen. En geconcentreerd blijven.
Oh en bereid zijn pijn te leiden. Maar als je zegt dat je dat leuk vindt, heb je de belangrijkste voorwaarde al te pakken.
”De luchtweerstand voor elk van de 121 renners in een wielerpeloton, als percentage van de luchtweerstand van een renner die alleen rijdt.”quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:11 schreef the_critic het volgende:
[..]
https://www.tue.nl/univer(...)erstand-dan-gedacht/
Ik fiets veel alleen en kan dan best aardige wattages trappen. Af en toe doe ik kop over kop met één of twee (snelle) anderen en dan dan ga ik altijd helemaal stuk. In je eentje kan je precies zoveel watt trappen als je op dat moment aan kan. Maar dat gaat niet op als je met anderen fiets. Lastig te vergelijken dus.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat lijkt me veel 'leuker' dan gedoe in een peloton en dicht op elkaar enzo. Nou weet ik dat ik een uur lang zo'n 200W (bij 80kg) wel vol kan houden, maar ik vraag me soms wel eens af of je daarmee een klein beetje leuk mee kan doen in zo'n amateurtijdrit ipv vijf minuten achter de nummer voorlaatst te eindigen.
Ik weet dat die nummers niet zo veel zeggen, maar goed. En als ik daar dan even over nadenk is de zin om dat eens te proberen ook zo weer weg
Poeh, lastig om te zeggen. Ik reed vorige week een tijdrit van een kleine 22 kilometer. Is ongeveer een half uur fietsen aan 41-42 gemiddeld. Een kennis van me reed tegen de 45 gemiddeld en zo’n 360 watt gemiddeld. Hij is wel wat lichter dan ik (ik ben ongeveer 74kg denk ik). Ik schat dat ik zo rond de 320-330 watt trap. Mijn houding en fiets zijn minder goed.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat lijkt me veel 'leuker' dan gedoe in een peloton en dicht op elkaar enzo. Nou weet ik dat ik een uur lang zo'n 200W (bij 80kg) wel vol kan houden, maar ik vraag me soms wel eens af of je daarmee een klein beetje leuk mee kan doen in zo'n amateurtijdrit ipv vijf minuten achter de nummer voorlaatst te eindigen.
Ik weet dat die nummers niet zo veel zeggen, maar goed. En als ik daar dan even over nadenk is de zin om dat eens te proberen ook zo weer weg
Ik heb (nog) helemaal niksquote:Op vrijdag 21 september 2018 20:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Poeh, lastig om te zeggen. Ik reed vorige week een tijdrit van een kleine 22 kilometer. Is ongeveer een half uur fietsen aan 41-42 gemiddeld. Een kennis van me reed tegen de 45 gemiddeld en zo’n 360 watt gemiddeld. Hij is wel wat lichter dan ik (ik ben ongeveer 74kg denk ik). Ik schat dat ik zo rond de 320-330 watt trap. Mijn houding en fiets zijn minder goed.
Daarmee word ik op 3 minuten gereden door de nummer 1. Dit is dan in de categorie amateurs. Je hebt ook heel veel funklasse/sportklasse/licentieloze tijdritten. Daar ligt het niveau een stukje lager natuurlijk.
Wat heb je aan tijdritmateriaal? Bij de amateurcategorie van de KNWU staan de toppers allemaal met Tour de France materiaal aan de start
Vorig jaar DK tijdrijden gedaan, was 8/8 in mijn categorie met alleen een opzetstuur. achter allemaal gasten met volledige tijdrituitrusting (tt fiets, dichte wiel, aero helm, sokken alles) zat wel maar een paar seconden achter nummer 7. Dus met uitrusting en training zal ik zeker beter eindigen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Poeh, lastig om te zeggen. Ik reed vorige week een tijdrit van een kleine 22 kilometer. Is ongeveer een half uur fietsen aan 41-42 gemiddeld. Een kennis van me reed tegen de 45 gemiddeld en zo’n 360 watt gemiddeld. Hij is wel wat lichter dan ik (ik ben ongeveer 74kg denk ik). Ik schat dat ik zo rond de 320-330 watt trap. Mijn houding en fiets zijn minder goed.
Daarmee word ik op 3 minuten gereden door de nummer 1. Dit is dan in de categorie amateurs. Je hebt ook heel veel funklasse/sportklasse/licentieloze tijdritten. Daar ligt het niveau een stukje lager natuurlijk.
Wat heb je aan tijdritmateriaal? Bij de amateurcategorie van de KNWU staan de toppers allemaal met Tour de France materiaal aan de start
Naja Tommeke als graadmeter gebruiken is ook een keuzequote:Op zaterdag 22 september 2018 00:06 schreef RicoVV het volgende:
Af en toe een keertje een tijdrit is wel leuk. Maar eigenlijk vind ik het voor een kort stukje fietsen allemaal teveel “gedoe”. Laatst een keertje een rondje gedaan met Spaak in Groningen. Ach als ik dan als ouwe lul van 47 - zeggen mijn kinderen :-) een paar seconden langzamer rond ga dan Tommeke dan ben ik voor mijzelf wel weer tevreden. Wat dan mijn plek is in het gehele deelnemersveld vind ik dan weer wat minder boeiend. Strava geschat vermogen zei 335 watt maar dat zal wel niet betrouwbaar zijn. Ondertussen wel 50000 km op mijn TT fiets gereden, ook een mooie mijlpaal voor mijzelf :-)
quote:Op zaterdag 22 september 2018 00:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Naja Tommeke als graadmeter gebruiken is ook een keuze
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |