abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 21 september 2018 @ 19:07:59 #226
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_182052074
:W

Hier zitten toch ook wel eens mensen die meedoen aan van die amateurwedstrijden enzo? Ik ben de laatste tijd wel nieuwsgierig: wat voor wattages trapt men om een beetje normaal mee te kunnen doen in zo'n koers, weet iemand dat? Bijvoorbeeld over 1-2 uur gezien of iets dergelijks. Van de profrenners is dat wel te vinden, maar dat is natuurlijk een totaal ander niveau :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182052209
Wattage is zo persoonlijk en afhankelijk van zoveel factoren dat dit weinig zeggend is.
Gewoon winter goed doortrainen, en in voorjaar aansluiten bij trainingskoersjes in de buurt. Kun je zien waar je staat en meegroeien in vorm met rest mee, die dan ook nog verre van vorm hebben..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_182052307
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:34 schreef the_critic het volgende:

[..]

Nope... Vroeger wel 2x meegedaan in dronten. (En aantal keer afgevallen in voorselectie training). Huilend, dubbelgevouwen in je kader achter Gerben lowik en coen boerman aan.. In de jaren dat we wonnen of meededen voor podium.. Mooie discipline..
Gaaf! Gelukkig hebben wij niet zulke kleppers erbij.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 21 september 2018 @ 19:21:36 #229
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_182052335
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:15 schreef the_critic het volgende:
Wattage is zo persoonlijk en afhankelijk van zoveel factoren dat dit weinig zeggend is.
Gewoon winter goed doortrainen, en in voorjaar aansluiten bij trainingskoersjes in de buurt. Kun je zien waar je staat en meegroeien in vorm met rest mee, die dan ook nog verre van vorm hebben..
Nou ja, ik heb dan weer niet echt de interesse om met een groep te gaan koersen, ik ben vooral gewoon benieuwd :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182052345
Ik ken mensen die (naar zeggen) hele hoge wattages rijden, maar amper kunnen uitrijden in het peloton. Koersen is veel meer dan hard trappen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 21 september 2018 @ 19:23:27 #231
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_182052372
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:22 schreef Tommeke het volgende:
Ik ken mensen die (naar zeggen) hele hoge wattages rijden, maar amper kunnen uitrijden in het peloton. Koersen is veel meer dan hard trappen.
Tijdrijden ook? :P

Als we vroeger op school met sportdag ofzo eens een wedstrijdje 'wielrennen' hadden vond ik tijdrijden altijd honderd keer leuker dan met z'n allen, weet ik nog.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182053071
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb dan weer niet echt de interesse om met een groep te gaan koersen, ik ben vooral gewoon benieuwd :P
Juist dat groepsgebeuren maakt het grote verschil bijv al. De klapper op kop draait veel meer watt dan de plakker midden in peloton..
everyone's a critic...
even you ! !
  vrijdag 21 september 2018 @ 19:58:20 #233
545 dop
:copyright: dop
pi_182053118
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:07 schreef heywoodu het volgende:
:W

Hier zitten toch ook wel eens mensen die meedoen aan van die amateurwedstrijden enzo? Ik ben de laatste tijd wel nieuwsgierig: wat voor wattages trapt men om een beetje normaal mee te kunnen doen in zo'n koers, weet iemand dat? Bijvoorbeeld over 1-2 uur gezien of iets dergelijks. Van de profrenners is dat wel te vinden, maar dat is natuurlijk een totaal ander niveau :+
ik rij 350 watt op 20min ftp, maar vies dik.
Haal de 4 watt/kilo niet
Kaasplankje heeft me afgelopen zondag gelost 😥
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_182053148
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:56 schreef the_critic het volgende:

[..]

Juist dat groepsgebeuren maakt het grote verschil bijv al. De klapper op kop draait veel meer watt dan de plakker midden in peloton..
[ afbeelding ]
Waarom 86% op kop?
Aldus.
  vrijdag 21 september 2018 @ 20:04:58 #235
545 dop
:copyright: dop
pi_182053244
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:59 schreef Z het volgende:

[..]

Waarom 86% op kop?
iemand achter je geeft ook Aero voordeel
Het vacuüm wat achter je ontstaat is veel kleiner
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_182053418
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:23 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Tijdrijden ook? :P

Als we vroeger op school met sportdag ofzo eens een wedstrijdje 'wielrennen' hadden vond ik tijdrijden altijd honderd keer leuker dan met z'n allen, weet ik nog.
Tijdrijden is idd meer wattage trappen. Maar dat moet je mentaal wel kunnen en je moet een tijdrit goed/slim kunnen indelen. En geconcentreerd blijven.

Oh en bereid zijn pijn te leiden. Maar als je zegt dat je dat leuk vindt, heb je de belangrijkste voorwaarde al te pakken.
pi_182053424
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:59 schreef Z het volgende:

[..]

Waarom 86% op kop?
https://www.tue.nl/univer(...)erstand-dan-gedacht/
everyone's a critic...
even you ! !
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 21 september 2018 @ 20:16:12 #238
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_182053581
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:11 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Tijdrijden is idd meer wattage trappen. Maar dat moet je mentaal wel kunnen en je moet een tijdrit goed/slim kunnen indelen. En geconcentreerd blijven.

Oh en bereid zijn pijn te leiden. Maar als je zegt dat je dat leuk vindt, heb je de belangrijkste voorwaarde al te pakken.
Dat lijkt me veel 'leuker' dan gedoe in een peloton en dicht op elkaar enzo. Nou weet ik dat ik een uur lang zo'n 200W (bij 80kg) wel vol kan houden, maar ik vraag me soms wel eens af of je daarmee een klein beetje leuk mee kan doen in zo'n amateurtijdrit ipv vijf minuten achter de nummer voorlaatst te eindigen.

Ik weet dat die nummers niet zo veel zeggen, maar goed. En als ik daar dan even over nadenk is de zin om dat eens te proberen ook zo weer weg :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182053699
quote:
”De luchtweerstand voor elk van de 121 renners in een wielerpeloton, als percentage van de luchtweerstand van een renner die alleen rijdt.”

Ah.
Aldus.
pi_182053861
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat lijkt me veel 'leuker' dan gedoe in een peloton en dicht op elkaar enzo. Nou weet ik dat ik een uur lang zo'n 200W (bij 80kg) wel vol kan houden, maar ik vraag me soms wel eens af of je daarmee een klein beetje leuk mee kan doen in zo'n amateurtijdrit ipv vijf minuten achter de nummer voorlaatst te eindigen.

Ik weet dat die nummers niet zo veel zeggen, maar goed. En als ik daar dan even over nadenk is de zin om dat eens te proberen ook zo weer weg :+
Ik fiets veel alleen en kan dan best aardige wattages trappen. Af en toe doe ik kop over kop met één of twee (snelle) anderen en dan dan ga ik altijd helemaal stuk. In je eentje kan je precies zoveel watt trappen als je op dat moment aan kan. Maar dat gaat niet op als je met anderen fiets. Lastig te vergelijken dus.
Aldus.
pi_182054004
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat lijkt me veel 'leuker' dan gedoe in een peloton en dicht op elkaar enzo. Nou weet ik dat ik een uur lang zo'n 200W (bij 80kg) wel vol kan houden, maar ik vraag me soms wel eens af of je daarmee een klein beetje leuk mee kan doen in zo'n amateurtijdrit ipv vijf minuten achter de nummer voorlaatst te eindigen.

Ik weet dat die nummers niet zo veel zeggen, maar goed. En als ik daar dan even over nadenk is de zin om dat eens te proberen ook zo weer weg :+
Poeh, lastig om te zeggen. Ik reed vorige week een tijdrit van een kleine 22 kilometer. Is ongeveer een half uur fietsen aan 41-42 gemiddeld. Een kennis van me reed tegen de 45 gemiddeld en zo’n 360 watt gemiddeld. Hij is wel wat lichter dan ik (ik ben ongeveer 74kg denk ik). Ik schat dat ik zo rond de 320-330 watt trap. Mijn houding en fiets zijn minder goed.

Daarmee word ik op 3 minuten gereden door de nummer 1. Dit is dan in de categorie amateurs. Je hebt ook heel veel funklasse/sportklasse/licentieloze tijdritten. Daar ligt het niveau een stukje lager natuurlijk.

Wat heb je aan tijdritmateriaal? Bij de amateurcategorie van de KNWU staan de toppers allemaal met Tour de France materiaal aan de start 8)7
pi_182054026
Bijvoorbeeld een opzetstuurtje scheelt al heel veel in je snelheid.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 21 september 2018 @ 20:33:39 #243
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_182054032
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:32 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Poeh, lastig om te zeggen. Ik reed vorige week een tijdrit van een kleine 22 kilometer. Is ongeveer een half uur fietsen aan 41-42 gemiddeld. Een kennis van me reed tegen de 45 gemiddeld en zo’n 360 watt gemiddeld. Hij is wel wat lichter dan ik (ik ben ongeveer 74kg denk ik). Ik schat dat ik zo rond de 320-330 watt trap. Mijn houding en fiets zijn minder goed.

Daarmee word ik op 3 minuten gereden door de nummer 1. Dit is dan in de categorie amateurs. Je hebt ook heel veel funklasse/sportklasse/licentieloze tijdritten. Daar ligt het niveau een stukje lager natuurlijk.

Wat heb je aan tijdritmateriaal? Bij de amateurcategorie van de KNWU staan de toppers allemaal met Tour de France materiaal aan de start 8)7
Ik heb (nog) helemaal niks :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182054838
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:32 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Poeh, lastig om te zeggen. Ik reed vorige week een tijdrit van een kleine 22 kilometer. Is ongeveer een half uur fietsen aan 41-42 gemiddeld. Een kennis van me reed tegen de 45 gemiddeld en zo’n 360 watt gemiddeld. Hij is wel wat lichter dan ik (ik ben ongeveer 74kg denk ik). Ik schat dat ik zo rond de 320-330 watt trap. Mijn houding en fiets zijn minder goed.

Daarmee word ik op 3 minuten gereden door de nummer 1. Dit is dan in de categorie amateurs. Je hebt ook heel veel funklasse/sportklasse/licentieloze tijdritten. Daar ligt het niveau een stukje lager natuurlijk.

Wat heb je aan tijdritmateriaal? Bij de amateurcategorie van de KNWU staan de toppers allemaal met Tour de France materiaal aan de start 8)7
Vorig jaar DK tijdrijden gedaan, was 8/8 in mijn categorie met alleen een opzetstuur. achter allemaal gasten met volledige tijdrituitrusting (tt fiets, dichte wiel, aero helm, sokken alles) zat wel maar een paar seconden achter nummer 7. Dus met uitrusting en training zal ik zeker beter eindigen.
Dat was met 340 NP over 26 minuten. De winnaar reed toen 3 minuten sneller...

In een clubkoers paar weken ervoor over 1:20 325 NP

Sportklasse...
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_182058066
Af en toe een keertje een tijdrit is wel leuk. Maar eigenlijk vind ik het voor een kort stukje fietsen allemaal teveel “gedoe”. Laatst een keertje een rondje gedaan met Spaak in Groningen. Ach als ik dan als ouwe lul van 47 - zeggen mijn kinderen :-) een paar seconden langzamer rond ga dan Tommeke dan ben ik voor mijzelf wel weer tevreden. Wat dan mijn plek is in het gehele deelnemersveld vind ik dan weer wat minder boeiend. Strava geschat vermogen zei 335 watt maar dat zal wel niet betrouwbaar zijn. Ondertussen wel 50000 km op mijn TT fiets gereden, ook een mooie mijlpaal voor mijzelf :-)
  zaterdag 22 september 2018 @ 00:06:56 #246
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_182058080
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 00:06 schreef RicoVV het volgende:
Af en toe een keertje een tijdrit is wel leuk. Maar eigenlijk vind ik het voor een kort stukje fietsen allemaal teveel “gedoe”. Laatst een keertje een rondje gedaan met Spaak in Groningen. Ach als ik dan als ouwe lul van 47 - zeggen mijn kinderen :-) een paar seconden langzamer rond ga dan Tommeke dan ben ik voor mijzelf wel weer tevreden. Wat dan mijn plek is in het gehele deelnemersveld vind ik dan weer wat minder boeiend. Strava geschat vermogen zei 335 watt maar dat zal wel niet betrouwbaar zijn. Ondertussen wel 50000 km op mijn TT fiets gereden, ook een mooie mijlpaal voor mijzelf :-)
Naja Tommeke als graadmeter gebruiken is ook een keuze
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 22 september 2018 @ 00:08:15 #247
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_182058110
Ik heb lekker de hele avond bier gedronken. Ook leuk. Kan je dat nog uitdrukken in een hoeveelheid alcohol per kilogram oid?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_182058861
quote:
16s.gif Op zaterdag 22 september 2018 00:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Naja Tommeke als graadmeter gebruiken is ook een keuze
:D

Rico rijdt gewoon erg hard.
  zaterdag 22 september 2018 @ 01:00:23 #249
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_182058975
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 00:54 schreef Tommeke het volgende:

[..]

:D

Rico rijdt gewoon erg hard.
:*
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 22 september 2018 @ 01:00:47 #250
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_182058982
ddx rijd mij er ook af en dat is eigenlijk ook een ouwe lul

Net als dop en kaas maar dat zijn bejaarde
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')