abonnement Unibet Coolblue
pi_181666757


-Edit- plaatste het topic even te vroeg ben nog bezig de opening te typen |:(

Beste Fok! lezers,

Wie van jullie is bekend met het kaartspel Weiss Schwarz?
Recentelijk heb ik het zelf pas leren kennen via een conventie en daar 2 trail decks en een paar booster packs gekocht.

Algemeene informatie is als volgt:
WS speel je met 2 man die elk zelf een deck hebben samengesteld van 50 kaarten.
In dat deck mogen maximaal 8 climax kaarten zitten en een bepaalde hoeveelheid lv 0,1,2,3 kaarten. (Dit heeft te maken met welke spelregel set je hanteerd is mij verteld)

Als het spel start is het de bedoeling dat de spelers eerst de kaarten schudden en vervolgens bepalen wie er als eerste begint doormiddel van een muntje gooien / steen schaar papier of iets in die richting. Als dit is gebeurt pakt de startende speler 5 kaarten uit zijn deck en kijkt of hij kaarten in zijn hand heeft waar die wat mee kan in zijn eerste turn. (Dit zijn lv 0 kaarten want alleen deze mogen in de begin fase gespeeld worden) Vervolgens mag je bepalen of je een aantal kaarten in je waiting room stopt en die hoeveelheid kaarten mag je opnieuw uit je deck halen.

Vervolgens ga je naar de zogeheten clock fase waarin je maximaal 1 kaart in je clock zone mag leggen. Kaarten die in je clock zone liggen zorgen er voor dat je schade krijgt. Maar waarom zou je zelf schade willen aandoen?

Je mag pas hogere level kaarten spelen als je zelf dat level hebt bereikt en dat kan alleen door je clock level te verhogen door eigen toegebrachte schade of schade van de tegenstander.

Hierna komt de hoofd fase waarin je je aanvalskaarten en ondersteunde kaarten kunt neerleggen. Vervolgens komt de climax fase waarin als je een climax kaart hebt besluit deze te spelen of niet.

Hierna volgt de aanvals fase waarin je de kaarten die je gelegd hebt kunt besluiten om er direct mee aan te vallen of een zijdelingse aanval te doen. Dit heeft te maken met hoeveel soul damage je kaart doet. (Dit staat weer op de kaart zelf aangegeven)

Tot slot volgt er een encore fase waarin je in bepaalde voorwaarden nog een speciale actie kan/mag uitvoeren.

Hierna is de tegenstander aan de beurt en gaat het stappen plan weer van af het begin.

Het doel is zo je tegenstander tot clock level 4 te krijgen dan heb jij gewonnen.

Nu ik het zo na lees merk ik dat het nog best lastig is om het uit te leggen en ik zal heus wat dingen vergeten zijn maar als je zelf pas 2 sessies gespeeld hebt ben je hoogstwaarschijnlijk ook niet de meest handige persoon om het uit te leggen :+ .

Na aanleiding van een post hieronder de link voor een ietwat gedetailleerdere uitleg in video formaat (Met dank aan de user maily) :

Vragen/Opmerkingen plaats ze en ik kijk of ik ze kan beantwoorden.

Bedankt voor het lezen

[ Bericht 39% gewijzigd door anotherRandomdude op 03-09-2018 18:29:44 ]
  Spellchecker maandag 3 september 2018 @ 18:25:39 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181667400
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 18:25 schreef maily het volgende:
Op Youtube staat een tutorial:


Misschien handig bij jouw uitleg.
Bedankt voor de link naar de video heb hem direct ook maar bij de OP gezet.
  Spellchecker maandag 3 september 2018 @ 20:33:49 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181670117
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 18:30 schreef anotherRandomdude het volgende:

[..]

Bedankt voor de link naar de video heb hem direct ook maar bij de OP gezet.
^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')