abonnement Unibet Coolblue
pi_181660678
Vrije trap van Ziyech gisteren tegen Vitesse: recht op het hoofd van Huntelaar. Lijkt me duidelijk, dat is een assist.
Kopbal van Van Persie gisteren tegen NAC op de lat, waarna de keeper de bal tegen zijn been krijgt en deze het doel in rolt. Is die kopbal een assist?
En als de scorende speler de voorzet aanneemt en dan raak schiet? Is die voorzet dan een assist? En als hij na aanname een tegenstander uitkapt?

M.a.w. wat is de definitie van een assist?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 3 september 2018 @ 12:47:25 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181661030
Aangever van de scorend speler
#KICKOUTZP
pi_181661135
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:47 schreef wollah het volgende:
Aangever van de scorend speler
Dus de keeper krijgt een assist op zijn naam als hij de bal in zijn eigen 16-metergebied naar een speler rolt, die vervolgens het veld oversteekt met de bal en scoort?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 3 september 2018 @ 12:54:02 #4
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181661149
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus de keeper krijgt een assist op zijn naam als hij de bal in zijn eigen 16-metergebied naar een speler rolt, die vervolgens het veld oversteekt met de bal en scoort?
Jazeker. Hoe wil je anders een grens trekken? Hij is de aangevend speler en daar gaat het om.
#KICKOUTZP
pi_181661160
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2018 12:54 schreef wollah het volgende:

[..]

Jazeker. Hoe wil je anders een grens trekken? Hij is de aangevend speler en daar gaat het om.
Ja, dat vraag ik nou juist.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 3 september 2018 @ 12:55:24 #6
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181661173
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:54 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, dat vraag ik nou juist.
Dat is dus niet te doen. Vandaar.
#KICKOUTZP
pi_181661211
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:55 schreef wollah het volgende:

[..]

Dat is dus niet te doen. Vandaar.
In dat geval is die hele statistiek "assist" natuurlijk compleet waardeloos en kan meteen afgeschaft worden.
Een verdediger die een slechte terugspeelbal naar zijn keeper doet, die onderschept wordt door een aanvaller van de tegenstander die vervolgens scoort, zou dan ook een assist krijgen.

Er zijn vast wel mensen hier die er een betere kijk op hebben.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181661229
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus de keeper krijgt een assist op zijn naam als hij de bal in zijn eigen 16-metergebied naar een speler rolt, die vervolgens het veld oversteekt met de bal en scoort?
Nee. Een 'assist' geldt alleen als zodanig als daaruit direct een doelpunt voortvloeit.
Dus zonder aanname. Maar direct een doelpunt. Kopbal uit corner. Steekbal zonder de bal zelf mee te nemen richting de goal.
Niet Fokken met mij.
pi_181661276
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

In dat geval is die hele statistiek "assist" natuurlijk compleet waardeloos en kan meteen afgeschaft worden.
Een verdediger die een slechte terugspeelbal naar zijn keeper doet, die onderschept wordt door een aanvaller van de tegenstander die vervolgens scoort, zou dan ook een assist krijgen.

Er zijn vast wel mensen hier die er een betere kijk op hebben.
Een eigen goal wordt toch ook niet gerekend op een goal van de keeper? Of wil je zeggen dat die keeper dit seizoen een doelpunt op zijn naam heeft staan?

quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:59 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Nee. Een 'assist' geldt alleen als zodanig als daaruit direct een doelpunt voortvloeit.
Dus zonder aanname. Maar direct een doelpunt. Kopbal uit corner. Steekbal zonder de bal zelf mee te nemen richting de goal.
EDIT: Had het laatste niet gelezen

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2018 13:05:17 ]
pi_181661334
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:02 schreef Doublepain het volgende:
Een eigen goal wordt toch ook niet gerekend op een goal van de keeper? Of wil je zeggen dat die keeper dit seizoen een doelpunt op zijn naam heeft staan?
Ik snap niet wat je hier wilt zeggen.
Mijn situatie (waarop jij reageert): verdediger team A speelt de bal terug naar keeper team A. Die bal is echter niet hard genoeg en aanvaller team B onderschept de bal voordat deze nog bij keeper team A is aangekomen. Keeper team A heeft de bal dus niet aangeraakt. Aanvaller team B scoort. Is de terugspeelbal van verdediger team A dan een assist?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181661378
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:06 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je hier wilt zeggen.
Mijn situatie (waarop jij reageert): verdediger team A speelt de bal terug naar keeper team A. Die bal is echter niet hard genoeg en aanvaller team B onderschept de bal voordat deze nog bij keeper team A is aangekomen. Keeper team A heeft de bal dus niet aangeraakt. Aanvaller team B scoort. Is de terugspeelbal van verdediger team A dan een assist?
Als iemand een eigen goal maakt, staat er in de statistieken dat hij een doelpunt heeft gemaakt? (afgezien van OG) Het wordt niet als 'geldig doelpunt' gezien, dat is dus hetzelfde als je een foute pass maakt en de tegenstander scoort.

Dat is toch logisch, wat een non discussie dit
pi_181661379
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:59 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Nee. Een 'assist' geldt alleen als zodanig als daaruit direct een doelpunt voortvloeit.
Dus zonder aanname. Maar direct een doelpunt. Kopbal uit corner. Steekbal zonder de bal zelf mee te nemen richting de goal.
Okee, dus één keer raken door de scorende speler.
En als er een voorzet komt die duidelijk voor speler A bedoeld was, de keeper de bal half weg duwt, die voor de voeten van speler B komt en die schiet de bal er in één keer in. Is die voorzet dan een assist? Denk het niet dan, met die definitie.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181661415
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:06 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je hier wilt zeggen.
Mijn situatie (waarop jij reageert): verdediger team A speelt de bal terug naar keeper team A. Die bal is echter niet hard genoeg en aanvaller team B onderschept de bal voordat deze nog bij keeper team A is aangekomen. Keeper team A heeft de bal dus niet aangeraakt. Aanvaller team B scoort. Is de terugspeelbal van verdediger team A dan een assist?
Nee, dat is een foute terugspeelbal. Assist kan alleen van teamgenoten komen, volgens mij.
Niet Fokken met mij.
pi_181661435
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:08 schreef Doublepain het volgende:
Als iemand een eigen goal maakt, staat er in de statistieken dat hij een doelpunt heeft gemaakt? (afgezien van OG) Het wordt niet als 'geldig doelpunt' gezien, dat is dus hetzelfde als je een foute pass maakt en de tegenstander scoort.
Die Van Leer, keeper van NAC, kreeg gisteren toch een eigen doelpunt toegewezen?
Wordt het niet als geldig doelpunt gezien? Wat is een 'geldig doelpunt' nou weer?
quote:
Dat is toch logisch, wat een non discussie dit
Aangezien ik het een interessante vraag vind, is het zéker een discussie.
Als je het daar niet mee eens bent, dan staat het je vrij te stoppen met posten in dit topic.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181661450
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:10 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Nee, dat is een foute terugspeelbal. Assist kan alleen van teamgenoten komen, volgens mij.
Okee. Zouden daar ergens bij de FIFA, UEFA, KNVB, whatever, regels of "regels" over liggen?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181661461
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:08 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Okee, dus één keer raken door de scorende speler.
En als er een voorzet komt die duidelijk voor speler A bedoeld was, de keeper de bal half weg duwt, die voor de voeten van speler B komt en die schiet de bal er in één keer in. Is die voorzet dan een assist? Denk het niet dan, met die definitie.
Nee, dat is dan geen assist. Want de bal heeft een andere richting gekregen dan de richting die de speler van de voorzet eraan gaf. Want de keeper heeft hem aangeraakt.
Niet Fokken met mij.
pi_181661525
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:59 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Nee. Een 'assist' geldt alleen als zodanig als daaruit direct een doelpunt voortvloeit.
Dus zonder aanname. Maar direct een doelpunt. Kopbal uit corner. Steekbal zonder de bal zelf mee te nemen richting de goal.
Nee hoor, zo strak ligt de grens echt niet.
pi_181661529
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:11 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Okee. Zouden daar ergens bij de FIFA, UEFA, KNVB, whatever, regels of "regels" over liggen?
Ja, lijkt me wel. Zal wel allemaal netjes beschreven staan.
Niet Fokken met mij.
pi_181661551
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:15 schreef wimderon het volgende:

[..]

Nee hoor, zo strak ligt de grens echt niet.
Hoe strak dan? Anders is het einde zoek. Verdediger geeft bal aan middenvelder, die dribbelt het veld over en scoort. Verdediger krijgt een assist, lijkt me niet.
Niet Fokken met mij.
pi_181661609
KNVB maar ff gemaild. Ik zal het antwoord wel posten.
Discussie hier blijft welkom, uiteraard :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181661691
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:16 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Hoe strak dan? Anders is het einde zoek. Verdediger geeft bal aan middenvelder, die dribbelt het veld over en scoort. Verdediger krijgt een assist, lijkt me niet.
Niet zo strak als jij het omschrijft. Verder liggen er geen vaste regels, verschilt het zelfs per competitie/organisatie waarvoor er wel of geen assist toegekend wordt en is het altijd aan interpretatie onderhevig.
pi_181661732
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:24 schreef wimderon het volgende:

[..]

Niet zo strak als jij het omschrijft. Verder liggen er geen vaste regels, verschilt het zelfs per competitie/organisatie waarvoor er wel of geen assist toegekend wordt en is het altijd aan interpretatie onderhevig.
Maar als er geen vaste regels zijn, dan is die statistiek toch volledig waardeloos?
Stel dat het CBS zegt "95% van de Nederlanders eet slecht eten", maar zegt er vervolgens niet bij wat 'slecht eten' dan precies is, dan heb je er toch niks aan.
Waarom dan überhaupt de assist gebruiken als statistiek?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181661757
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:11 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Die Van Leer, keeper van NAC, kreeg gisteren toch een eigen doelpunt toegewezen?
Wordt het niet als geldig doelpunt gezien? Wat is een 'geldig doelpunt' nou weer?

[..]

Aangezien ik het een interessante vraag vind, is het zéker een discussie.
Als je het daar niet mee eens bent, dan staat het je vrij te stoppen met posten in dit topic.
Als ie dit dus 30x doet dit seizoen is ie dan topscorer? Dat is dus een geldig doelpunt
pi_181661766
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:29 schreef Doublepain het volgende:
Als ie dit dus 30x doet dit seizoen is ie dan topscorer? Dat is dus een geldig doelpunt
Ja, geen idee. Is ie dan topscorer? Het doelpunt telt wel in de score, dus waarom zou ie niet meetellen in de topscorerlijst?
(afgezien dan van dat het team na een stuk of 10 eigen doelpunten desnoods een middenvelder op doel zet, want dat is dan een belabberde keeper)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181661845
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, geen idee. Is ie dan topscorer? Het doelpunt telt wel in de score, dus waarom zou ie niet meetellen in de topscorerlijst?
(afgezien dan van dat het team na een stuk of 10 eigen doelpunten desnoods een middenvelder op doel zet, want dat is dan een belabberde keeper)
https://www.vi.nl/teams/nederland/nac-breda/selectie

Nee, case closed lijkt me?? :?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')