Je hebt een overeenkomst met Paypal Europa in Luxemburg. Kans is dus groot dat er een uitwisseling plaatst vind. Zo niet eventueel in de toekomst.quote:Op zondag 2 september 2018 19:32 schreef SuperNeger het volgende:
En vanaf hoeveel moet je het aangeven?
527 euro?quote:Op zondag 2 september 2018 20:13 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Je hebt een overeenkomst met Paypal Europa in Luxemburg. Kans is dus groot dat er een uitwisseling plaatst vind. Zo niet eventueel in de toekomst.
Inkomsten moet je official dus gewoon als ROW invullen, en boven de 527 euro moet je dit ook gewoon aangeven als vermogen.
Je kan dit natuurlijk vergeten, maar vergeet niet dat de belastingdienst best lang terug kan gaan. Mocht het nu nog niet duidelijk te traceren zijn, kan dit mogelijk in de toekomst wel.
Dat is als je de grens over wil met zoveel cash op je persoon.quote:Op maandag 3 september 2018 06:26 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
527 euro?
Ik dacht vanaf 10.000 euro pas of is dat in Amerika zo?
Als je gewoon precies opgeeft wat je hebt is het heel eenvoudig.quote:
Wat je op 1 januari op je PP hebt staan moet je dat jaar aangeven als vermogen.quote:Op maandag 3 september 2018 06:33 schreef SuperNeger het volgende:
Maar je moet dus alles boven de 527 euro aangeven? En is dit bedrag in 1x? Of als je bijvoorbeeld 300 euro krijgt en een week later 300 euro dan niet? Of is het 527 per jaar? En wanneer reset het zich?
Belasting is zo ingewikkeld
Ja maar wie rekent z'n paypal nou mee. Je gaat toch ook niet meerekenen als een keertje iemand je een paar euro geeft. Pas als je elke maand vast honderden euro's krijgt ok, maar gewoon als het niet teveel is hoeft dat toch niet.quote:Op maandag 3 september 2018 07:18 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Als je gewoon precies opgeeft wat je hebt is het heel eenvoudig.
Dus gewoon zorgen dat je het uitgeeft voor die tijd dusquote:Op maandag 3 september 2018 08:22 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Wat je op 1 januari op je PP hebt staan moet je dat jaar aangeven als vermogen.
Paypal is toch geen contant geld?quote:Op zondag 2 september 2018 20:13 schreef Rolfieo het volgende:
en boven de 527 euro moet je dit ook gewoon aangeven als vermogen.
quote:Contant geld
Hebt u contant geld in huis of bijvoorbeeld cadeaubonnen? Dan moet u uw contante geld en de waarde van uw cadeaubonnen opgeven als die boven de vrijstelling uitkomen.
Naja ik krijg soms een klein beetje soms wat meer en soms niks op m'n paypal. Zolang je er niet je huis en je auto van kan betalen en bijvoorbeeld alleen af en toe online iets koopt of zo zal 't allemaal wel los lopen toch? Het is niet zo dat ik alles direct overmaak naar mijn echte bank het blijft gewoon op paypal en koop er dus alleen maar dingen online voor.quote:Op maandag 3 september 2018 08:25 schreef djh77 het volgende:
Gaat de vraag van TS nu over vermogensbelasting of inkomstenbelasting?
Dat is een goede.... Dit valt eigenlijk gewoon onder een bank rekening inderdaad. En dan moet je al alles altijd opgeven als vermogen.quote:
Valt onder een rekeningnummer en is online geld waarmee betaalverkeer gerealiseerd kan worden. Sterker nog bij het aanvragen van een WW of een andere uitkering moet je overzicht van je paypalrekening paraat hebben als je die hebt. En is in die zin controleerbaar voor de belastingdienst.quote:Op maandag 3 september 2018 08:27 schreef djh77 het volgende:
[..]
Paypal is toch geen contant geld?
[..]
Als je dit gaat doen om bijvoorbeeld winst te maken, dan gaat de belastingdienst er wat van vinden. Is dit een keertje, dan niet.quote:Op maandag 3 september 2018 08:36 schreef SuperNeger het volgende:
Stel je geeft een feestje en koopt een heleboel bier en iedereen geeft je 20 euro en je houdt uiteindelijk geld over, moet je dit dan ook aangeven?
Is toch een beetje hetzelfde verhaal?
Als het op 1 januari op je paypal staat, zal je dit bedrag gewoon moeten opgeven bij de belastingdienst als vermogen.quote:Het is niet zo dat ik alles direct overmaak naar mijn echte bank het blijft gewoon op paypal en koop er dus alleen maar dingen online voor.
Ja als ik zulke dingen weet zou ik dat niet hier vragen hè.quote:Op maandag 3 september 2018 11:52 schreef Roces18 het volgende:
Zoals gesteld gaat het over inkomsten belasting of vermogen belasting???
Inkomsten belasting is voor jou inkomen.quote:Op maandag 3 september 2018 13:36 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja als ik zulke dingen weet zou ik dat niet hier vragen hè.
Ik wil gewoon weten of ik me ergens in moet verdiepen of kan ik gewoon af en toe wat geld ontvangen en daarmee dingen online kopen zonder me al te veel zorgen te maken.
Ben namelijk totaal niet van dit soort dingen en als ik ergens een hekel heb is het wel financiële administratie.
Klinkt veel te ingewikkeld. Ik doe wel gewoon alsof ik van niks weet. Om een paar tientjes of 100 euro zullen ze wel niet moeilijk doen.quote:Op maandag 3 september 2018 14:19 schreef Aventuras het volgende:
[..]
Inkomsten belasting is voor jou inkomen.
Dus stel jij verdiend 100 euro online moet je dat opgeven onder inkomen.
Vermogensbelasting gaat over jou vermogen.
Dus heb je op 1 januari 100 euro op je paypal geef je dat aan.
Hier zou je dus belasting over betalen. Maar er gelden allerlij kortingen en aftrekken of whatever, waardoor je bij kleine bedragen (vermogen onder de 25k bijvoorbeeld) uiteindelijk niets betaalt. Maar je moet het wel allemaal opgeven!
E 30.000quote:Op maandag 3 september 2018 14:50 schreef Botje- het volgende:
Je moet je Paypal tegoed gewoon zien als iedere andere bankrekening. Hiervan geef je het saldo per 1 januari op wanneer je belastingaangifte doet. Als je boven de belastingvrije voet uitkomt qua totaalvermogen (>25.000),
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |