abonnement Unibet Coolblue
pi_181838101

Tuilerieënpaleis in Parijs. Nu liggen daar de gelijknamige tuinen, maar het was een gigantisch complex dat bovendien een centrale rol speelde in een aantal historische sleutelmomenten van de Franse geschiedenis. Als ik weer eens door die tuinen loop baal ik toch altijd ergens dat het er niet meer staat, te meer omdat die plek een centrale rol speelde in mijn afstudeeronderzoek.

Af en toe ontstaat er weer ergens een wild initiatief om dat ding opnieuw op te bouwen, maar dat lijkt mij een kansloze missie.
pi_181958724
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:11 schreef itchycoo het volgende:
[ afbeelding ]
Tuilerieënpaleis in Parijs. Nu liggen daar de gelijknamige tuinen, maar het was een gigantisch complex dat bovendien een centrale rol speelde in een aantal historische sleutelmomenten van de Franse geschiedenis. Als ik weer eens door die tuinen loop baal ik toch altijd ergens dat het er niet meer staat, te meer omdat die plek een centrale rol speelde in mijn afstudeeronderzoek.
Mooie bijdrage :)

quote:
Af en toe ontstaat er weer ergens een wild initiatief om dat ding opnieuw op te bouwen, maar dat lijkt mij een kansloze missie.
Men laat het verleden vaker rusten dan dat men het nieuw leven inblaast, vooral met dit soort enorme bouwwerken. Ook omdat moderne architecten graag hun eigen stempel op de tijd drukken.
pi_182045501
Het Czaar Peterhuisje





Het voorste deel bestaat nog als museum maar is inmiddels van een overkoepelend gebouw voorzien om het niet bloot te stellen aan het weer en het zo te conserveren.

Los van dat Czaar Peter er ooit eens verbleef is het gebouw ook bijzonder omdat het 't laatste typische Nederlandse arbeidershuisje is waarvan er vroeger ontelbare waren.
pi_182070206
Leuk topic.
pi_182072131
Huis ter Nieuburch

Huis ter Nieuburch was een paleis dat in Rijswijk (Zuid-Holland) heeft gestaan. Het werd ook wel Hof te Rijswijk, Huis te Rijswijk of Huis ter Nieuwburg genoemd.


Een voormalig paleis dat de stadhouder Prins Frederik Hendrik heeft laten bouwen. Ook bekend omdat daar in 1697 de Vrede van Rijswijk werd afgesloten. Die Vrede maakte een eind aan de Negenjarige Oorlog. Eind achttiende eeuw is het paleis afgebroken. Van de resten van het paleis werd een obelisk gemaakt: de Naald van Rijswijk. Daarmee werd en wordt de Vrede van Rijswijk toch nog blijvend herinnerd.


Van het paleisterrein werd grotendeels een openbaar bos gemaakt. Een deel van de vijvers is daarmee ook bewaard gebleven. Een ander deel van het terrein is opgegaan in de uitbreiding van Rijswijk.

Van waar de resten van het paleis lag is tegenwoordig ook wat te zien. Men heeft het 1 en ander betegeld en teksten en afbeeldingen erin aangebracht over het paleis en het belang ervan in de geschiedenis.


[ Bericht 1% gewijzigd door zakjapannertje op 23-09-2018 20:06:04 ]
pi_182160224
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:18 schreef zakjapannertje het volgende:
Huis ter Nieuburch

Huis ter Nieuburch was een paleis dat in Rijswijk (Zuid-Holland) heeft gestaan. Het werd ook wel Hof te Rijswijk, Huis te Rijswijk of Huis ter Nieuwburg genoemd.
[ afbeelding ]

Een voormalig paleis dat de stadhouder Prins Frederik Hendrik heeft laten bouwen. Ook bekend omdat daar in 1697 de Vrede van Rijswijk werd afgesloten. Die Vrede maakte een eind aan de Negenjarige Oorlog. Eind achttiende eeuw is het paleis afgebroken. Van de resten van het paleis werd een obelisk gemaakt: de Naald van Rijswijk. Daarmee werd en wordt de Vrede van Rijswijk toch nog blijvend herinnerd.
[ afbeelding ]

Van het paleisterrein werd grotendeels een openbaar bos gemaakt. Een deel van de vijvers is daarmee ook bewaard gebleven. Een ander deel van het terrein is opgegaan in de uitbreiding van Rijswijk.
[ afbeelding ]
Van waar de resten van het paleis lag is tegenwoordig ook wat te zien. Men heeft het 1 en ander betegeld en teksten en afbeeldingen erin aangebracht over het paleis en het belang ervan in de geschiedenis.
[ afbeelding ]
Dat is een flink stuk dat in rook is opgegaan.

Het 14e eeuwse kasteel Toutenburg (vroeger)


Nu
pi_182346940
De Westmonsterkerk of Sint-Maartenskerk stond tot 1575 op de Markt in Middelburg. Zij was de moederparochie van de eilanden Walcheren en Noord- en Zuid-Beveland.

(eigenlijk is niet bekend meer hoe de kerk precies eruit heeft gezien, dit plaatje vind ik nog het mooist :P )

Tegenwoordig is waar de kerk stond grotendeels de Markt van Middelburg, het andere deel van de funderingen is na 1940 onder nieuwe bebouwing verdwenen.


[ Bericht 0% gewijzigd door zakjapannertje op 06-10-2018 02:15:20 ]
pi_182347398
Was de Bastille in Parijs al genoemd?
Toen:

Nu:
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182347783
kerk van oud eikenduinen
toen: (ca 1556)


toen: (ca 1729) (ruïne van eikenduinen)


nu:


ik denk bij vele onbekend medeomdat er omheen een begraafplaats ligt:oud eik en duinen

[ Bericht 17% gewijzigd door mschol op 06-10-2018 06:48:49 ]
pi_182506478
Het gebouw waar de afleveringen van Fawlty Towers opgenomen zijn.





Afgebrand in 1991.



http://www.thefawltytowersguide.co.uk/fawltytowershotel.htm
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_182511662
Schokland.
(Mobiel dus helaas geen plaatjes)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182511744
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 15:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
Schokland.
(Mobiel dus helaas geen plaatjes)
Kun je nog bezoeken, maar veel mensen kennen het niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182511758
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 15:34 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Kun je nog bezoeken.
Maar niet als eiland :6
Geen Schoklands walsje meer ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182511892
Het oude postkantoor in Dordrecht:



En wat er voor in de plaats kwam ( :') ):

De Sahara is zonder meer erg droog.
  Admin zondag 14 oktober 2018 @ 15:50:01 #90
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_182511953
Daar was ik net naar op zoek _O-
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin zondag 14 oktober 2018 @ 15:50:35 #91
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_182511961
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:47 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Nou ja, misschien hoort het zo maar liever niet gezien het een wat algemeen karakter heeft.

Daarnaast is C&H zelf een ruïne. Afgezien van wat slowchat en spelletjes waar gisteren de laatste reactie op is gegeven is de laatste post op een onderwerp daar inmiddels alweer 4 dagen geleden gepost. Hier in GC komt er nog eens wat input bij, het naar C&H doorsturen staat op dit moment zo'n beetje gelijk aan het in de archiefkast parkeren.
Oké ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_182512167
Wat een leuk topic!
  Admin zondag 14 oktober 2018 @ 16:17:21 #93
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_182512245

Chrystal Palace London.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Crystal_Palace_(gebouw)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_182514825


Stadshuis Eindhoven. Gesloopt voor een weg die er nooit is gekomen.
pi_182514927
quote:
17s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:17 schreef yvonne het volgende:
[ afbeelding ]
Chrystal Palace London.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Crystal_Palace_(gebouw)
Staat al in de OP.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182515394
Whatever...
pi_182518602
de Zwarte Madonna in Den Haag

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)fer-11941611-a868047

Heeft plaats moeten maken voor wat nu blijkt gammele gebouwen van de Rijksoverheid:
TNO: Turfmarkttorens nóg onveiliger dan gedacht
  Admin zondag 14 oktober 2018 @ 22:28:36 #98
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_182518795
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 19:08 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Staat al in de OP.
nondedju, heb ik een kwartier naar zitten googlen :o
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 14 oktober 2018 @ 22:31:34 #99
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_182518859
quote:
17s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:17 schreef yvonne het volgende:
[ afbeelding ]
Chrystal Palace London.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Crystal_Palace_(gebouw)
Nondeju wat een mooi gebouw
#KICKOUTZP
pi_183388166
De Waltoren van Culemborg. Er zijn nog restanten van de muur en het staat op de monumentenlijst, maar dit stuk bestaat helaas niet meer.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')