abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181757075
Hier een Zeeuw trouwens. 8-)
pi_181757270
Iemand hier trouwens een goeie tip voor een fijn speelkleed? Zonder boog of geluid ofzo.

Ugh wolken wat rot van de spruw. Dat kan echt flink zeer doen. Fijn dat bikkel wel goed gegroeid is!
pi_181757832
@vencodark (en anderen eigenlijk ook):
Van de kraamhulp, verloskundige, consultatiebureau en al dat soort instanties krijgen we te horen dat ze overdag eigenlijk wel echt elke 4, 's nachts wel uiterlijk na 5 uur voeding moet hebben.. Dus dat we haar dan wakker moet maken. Vandaar de wekker, om te zorgen dat stel ze slaapt een keer door dat we haar zelf kunnen wekken.. Liever niet natuurlijk, maar bijna 8 uur slaap voelt wel als heel erg lang.. Ze is tenslotte wel pas 3 weken.

Ik heb de handleiding van de baby nog altijd niet gevonden inderdaad.. :P Dan denk je soms te hebben gevonden hoe je het het beste kan doen en werkt het de dag erna totaaaaaal niet.

--

Vandaag voor het eerst ~ 12 uur van huis geweest. M'n vriendin heeft het onwijs goed gedaan, ook niet de moeilijkste baby vandaag gelukkig..

07:15 Fles
08:20 - 12:15 slapen (3u50)
12:45 Fles.
13:50 - 17:30 slapen (3u45)
18:00 Fles.
18:30 - ???? slapen.

Dus wel pas drie voedingen.. Maar het valt ons vooral op dat het inslapen zo moeilijk blijft. Het einde van de fles valt ze eigenlijk al zo'n beetje in slaap vandaag.. Maar goed, dan moet ze nog even boeren, liefst eigenlijk nog even knuffelen.. (Volgens de VK bij de eerste slaapsignalen -> naar bed. Maar dat werkt sowieso niet hier). Dan slaapt ze op een gegeven moment eigenlijk bij je, wil je haar in de wieg leggen en ... huilen. Proberen haar dan maar in slaap te laten vallen, maar na 15-20 minuten toch vaak maar wel gepakt, dan is ze ook direct stil.. Dus het idee dat ze dan gewoon bij ons wil zijn. Maar ze huilt toch vaak wel bijna een half uur voor ze zelf in slaap valt.

Hebben jullie dat ook? (Stomme vraag maar á .. ) Is dit normaal?

M'n vriendin leest o.a. ook mee op Viva, maar daar krijg je al heel snel verontwaardigde reacties als je je baby laat huilen.. Dat je eigenlijk na een paar minuten huilen je baby alweer bij je moet pakken.. Vind het zo lastig waar je goed aan doet. :@
pi_181758130
Sorry, NJ, ik ben ook heel erg anti-laten huilen :+ Het voelt niet goed en dus doe ik het niet. Je zegt het zelf: jullie moppie is pas drie weken. Laat haar lekker bij jullie zijn, zeker als ze zo duidelijk aangeeft dat ze dat wil. Ik herken het wel hoor, dat je denkt dat baby helemaal knock out is, maar gillend klaarwakker wordt zodra je hem/haar weglegt. Superfrustrerend, en vermoeiend, maar ja: toch maar weer oppakken en troosten. Repeat x honderdduizend :')
Maar goed, ik ben ook maar gewoon een van de miljoen internetmeninkjes :)

Vwb het wekken:een gezonde, op tijd geboren baby kun je gewoon laten liggen, is mij dan weer verteld. Maar als jij je er niet goed bij voelt, tja, niet doen dan :)

De enige handleiding is, voor mij althans: kijk naar je baby. Hoezo móet je knuffelen als ze lekker wegsukkelt na een fles? Hoezo moet ze in bed slapen als ze daarvan moet huilen?

Komt heus goed, vroeg of laat!

Mooie stats, Wolken!

Team Zeeland hier, want Zeeland O+
pi_181758413
Ik geloof niet dat ik O. in z'n acht maanden ooit langer dan een minuut heb laten huilen en die minuut is dan om bijvoorbeeld mijn broek op te hijsen als ik toevallig net op de wc zat, of om een telefoongesprek af te ronden. :+
Bewust laten huilen zonder erheen te gaan, dat doen we hier in huis absoluut niet en ben blij dat ook mijn man daar vierkant achter staat :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_181758415
@Jentin
Één van de miljoen die ik dan wel ook graag hoor hoor! :9
We zijn gewoon heel erg zoekende.. Zwevend tussen de meningen zoals de jouwe: gewoon weer oppakken en blijven proberen (Hebben we bijvoorbeeld 3 nachten terug gedaan dacht ik.. Zijn we van 20:00 - 05:30 constant bezig geweest. In bed leggen, huilen, oppakken, knuffelen, slapend.. wegleggen, weer huilen en zo voorts en zo voorts.. :P )

Nu dus eens geprobeerd met het laten huilen, maar het voelt ook niet goed..
Dat is weer naar tips van bijvoorbeeld onze ouders en anderen uit 'die generatie'.. Die zeggen echt dat het heel normaal is dat je kindje zich 20-30 minuten in slaap huilt.. Maar pff.
pi_181758703
Tot een maand geleden sliep J. gewoon daar waar hij wilde slapen, op mij, in de draagdoek of in de hangmat. Savonds ging hij dan wel gewoon zijn wieg in en dat ging altijd goed. Een maand geleden zijn we ook slaapjes gaan oefenen in zijn ledikant, vooral voor overdag. Dat gaat een beetje wisselend, soms gaat ie er blij in en slaapt dan na een tijdje vrolijk kirren. Soms huilt hij zichzelf in slaap, maar dat is dan zijn zeurhuiltje en duurt nooit langer dan een paar minuten. Bij zijn hysterische huil ga ik hem direct halen, want daarmee gaat hij niet in slaap vallen. Dat betekent overigens niet dat hij dan geen slaap heeft, vaak valt hij dan op mij in slaap en heeft hij mij kennelijk nodig om in slaap te vallen.

Mijn eigen grens is niet langer dan 10 minuten laten huilen, maar eigenlijk halen we dat nooit. Of hij slaapt al binnen een paar minuten zeurhuilen of hij huilt bijna meteen hysterisch en dan ga ik hem direct halen.

Nu slaapt hij overdag bijna altijd in zijn ledikant. Alleen als hij niet zo lekker is wil hij nog wel eens liever op mij of bij mij liggen en daar geef ik ook gewoon aan toe. Ik probeer hem gewoon zoveel mogelijk te volgen. Snachts slaapt hij nog steeds in zijn wieg naast ons bed. We leggen hem er rond 8 uur in tegenwoordig en dat gaat bijna altijd zonder huilen.

Verder eens met wat Jentin zegt over wakker maken... als ze goed groeit zou ik haar lekker laten slapen. Ze komt vanzelf wel voor een voeding.
  vrijdag 7 september 2018 @ 20:52:38 #233
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181758721
Als ik wegga zeg ik altijd tegen mijn vriend 'niet langer dan 5min laten miepen', maar dat is nog nooit voorgekomen :P

Hij slaapt vrijwel altijd gelijk of is een beetje aan het brabbelen & haalt dan meestal de 3min niet eens.
pi_181758821
Hier is heeeeeeeel nodig naar de wc moeten bijna de enige reden om hem te laten huilen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181758905
S. heeft idd ook zo’n mekkertje, maar dat is geen huilen te noemen. Meer een verontwaardigd mompeltje. Daar ga ik niet op af, want daar valt ze prima mee in slaap en ze wordt alleen maar ongelukkiger als ik met haar ga lopen sjouwen dan, heb ik inmiddels door. Wat Aure zegt: bij serieus hard huilen heeft laten liggen geen zin, ze helpen zichzelf helemaal over de flos. Soms ben ik aan het douchen ofzo en krijgt mijn lief haar even niet stil: dan krijg ik haar daarna zo nasnikkend en met bibberlipje in m’n armen. Geen haar op m’n hoofd die overweegt haar dat bewust/expres aan te doen door haar te laten huilen in bed. En ook hier een man die daar goddank volledig achter staat.

Goed dat je erover nadenkt en geef jezelf daar ook wat tijd voor. Ook jij vindt je eigen manier die werkt voor jou en jullie meisje :)
pi_181759053
't zijn ook veelal meer dat ze dan een keer of 3-5 'huilt'. Niet overstuur, maar wel echt een huil (net als ze tijdens het slapen ook wel eens heeft, bij het wakker worden, maar waarna ze toch weer in slaap valt). Soms is het na die paar huiltjes gewoon direct slapen, maar meestal is met meer á 3-5 huiltjes - 5 minuten stil - 3-5 huiltjes - 5 minuten stil - 3-5 huiltjes - 10 minuten stil - 3-5 huiltjes, 5 minuten stil en dan vervolgens 3 uur lang helemaal stil op gepruttel en slaaphuiltjes na..

Als ze dan écht gaat huilen pakken we haar bijna altijd wel.. Maar ook daarvan krijg je wel 'ns te horen dat je dat dus juist niet moet doen.. Maar ja, ook daarbij verschilt het soms nog enorm. Soms is ze als ze huilt direct stil als je haar oppakt, soms helpt niets (waarschijnlijk krampjes) en huilt ze niet minder bij je.. Maar goed, dan heb ik haar liever toch bij me dan alleen in bed als ze overstuur is.
pi_181759755
Ik laat Bikkel ook echt niet huilen vandaar dat ik zoveel met hem rondloop ;) . Het is hun enige manier van communiceren dus ik denk ( niet dat ik er verstand van heb ) dat Als hij huilt dat er iets is. Hem laten huilen is dus het negeren van zijn ongemak en dat kan ik niet.

Als ik trouwens lees op internet weet een baby tot een maand of 6 niet de link te leggen tussen huilen en opgepakt worden dus kan je ze ook niet "verwennen" .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_181760283
Er zit wel een verschil tussen huilen en huilen wat mij betreft.

B huilde zichzelf standaard in slaap, zo jengelhuiltje. Die lieten we dus gerust 5 minuten jengelen.

J gaat echter binnen 10 seconden van jengelen naar krijsen. Die pakken we dus of op of troosten we in haar bed.

J heeft (morgen 10 weken) nog steeds moeite met in slaap vallen. 1 van ons zit naast haar tot ze zo goed als slaapt. Tenminste overdag, 's nachts valt ze wel zelf in slaap of wordt slapend na de fles in bed gelegd.
pi_181762395
Ik heb N. ook nooit echt bewust lang laten huilen. Eigenlijk alleen onbewust zoals naar de wc gaan, even snel een pan afgieten.
En ook wel een keer dat man en ik het gezellig hadden en ze net even lekker lag te slapen en dan opeens gaat gillen :+ :@
Nja als ze echt heel moe is en een zeurhuiltje heeft laten we haar wel liggen maar nooit langer dan 5 min, en we doen al snel het speentje in haar mond en als ze na 2 min hysterisch word pakken we haar alsnog. :)

Mini wanneer gingen jullie roadtrippen? Wij hebben besloten zondag te gaan :D
pi_181765363
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:33 schreef Songeur het volgende:
Iemand hier trouwens een goeie tip voor een fijn speelkleed? Zonder boog of geluid ofzo.

Ugh wolken wat rot van de spruw. Dat kan echt flink zeer doen. Fijn dat bikkel wel goed gegroeid is!
Tijdens de draagmeet had iemand een mooi groot speelkleed van de Hema waar ze erg blij mee was. Foto zal denk ik nog in het draagmeet topic staan.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Manager PR/Moderator zaterdag 8 september 2018 @ 02:04:49 #241
269689 crew  Viv
pi_181765720
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 20:03 schreef NicolasJoy het volgende:
@vencodark (en anderen eigenlijk ook):
Van de kraamhulp, verloskundige, consultatiebureau en al dat soort instanties krijgen we te horen dat ze overdag eigenlijk wel echt elke 4, 's nachts wel uiterlijk na 5 uur voeding moet hebben.. Dus dat we haar dan wakker moet maken. Vandaar de wekker, om te zorgen dat stel ze slaapt een keer door dat we haar zelf kunnen wekken.. Liever niet natuurlijk, maar bijna 8 uur slaap voelt wel als heel erg lang.. Ze is tenslotte wel pas 3 weken.
Die adviezen gelden op het moment dat je ze krijgt, dus in de kraamweek! ;) Wat dat betreft is ze niet "pas", maar "al" 3 weken, een stuk minder kwetsbaar dan bij 3 dagen of zo. Als ze goed groeit is er echt geen enkel bezwaar om haar zo lang als ze wil te laten slapen. Dat scheelt misschien ook een keer of wat naar-bed-breng-gedoe op een dag. :Y)
pi_181766315
S. slaapt vanaf een week oud ‘s nachts al regelmatig meer dan 7 uur. Ze lijkt het er prima op te doen. Zolang ze goed groeit, alert is en zoveel plast en poept als ze nu doet, ga ik haar echt niet wakker maken. Of het moet zijn omdat ik teveel last krijg van stuwing.
Alleen in slaap vallen lukt haar nog niet en slapend wegleggen blijft een gok. Maar ach, ze is net een maand oud en ik kan (meestal) ook wel erg genieten van een slapende baby op me. (Op dit tijdstip iets minder ;) )

Aanstaande dinsdag voor het eerst naar het cb. Ben benieuwd naar haar gewicht nu. Ze is met 8 dagen voor het laatst gewogen en nu een maand oud.
Haar naveltje is nog steeds elke keer vochtig. wanneer S boos/driftig is geweest dan is haar romper er ook echt vies van. Het is nog niet dichtgegroeid. Nu had de jeugd-vp het eerder over aanstippen. Iemand hier ervaring mee?

Nog een *O* voor de zelfinslaap-vallende O van Jagar! Hopelijk een update die hij vaker ter uitvoering brengt.

S en ik wonen (net) in Brabant. Maar dat zijn er hier inderdaad nog niet zoveel.
pi_181766347
Mijn snipverkouden baby doet er opeens een nachtvoeding bij :Z ach ja ik kan het hem niet kwalijk nemen met zijn gesnotter, maar ik hoop wel dat dit geen gewoonte wordt :D
pi_181766372
Mijn Z. heeft, toen ze misschien 2,5 maand was, eens iets van 20 minuten gehuild ‘s nachts omdat ik behoorlijk aan de diarree op het toilet zat. :')
Ja sorry meid, maar dan kan ik even niets doen. :P Mijn man was beneden op de bank in slaap gevallen en die hoort dus ook niks. }:|

Verder pak ik haar inderdaad wel als ze echt huilt. Dat gejammer bij het in slaap komen is maar een paar minuten en ik hoor meestal wel waar dat naar gaat leiden: slapen of niet slapen.
En tegenwoordig heeft ze ‘s morgens wat issues tussen 7 en 8, dus gaat ze in de draagzak bij me.
Maar tanden poetsen en draagzak gaat niet samen dus dan moet ze weer even in bed wachten, krijg ik ook protest. Maar tanden poetsen moet echt even gebeuren.
Zo probeer ik haar dus wel zoveel mogelijk tegemoet te komen maar soms kan het even niets anders. :)

En NJ: dat advies van elke 4 uur voeding is inderdaad in die eerste week. Daarna, als ze verder goed draait, lekker laten slapen.
Het is echt een luxe dat ze al aardig doorslaapt in de nacht. :)
pi_181766433
Leuk Songeur, nog een tukker! *)

Ik hoop dat de buisjes gaan helpen Ellie :)

Hier ook team niet laten huilen. In slaap jengelen is wel oké en dan weet ik na een aantal minuten net als Venco wel welke kant het opgaat.
pi_181766522
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 05:11 schreef Takkie88 het volgende:

Aanstaande dinsdag voor het eerst naar het cb. Ben benieuwd naar haar gewicht nu. Ze is met 8 dagen voor het laatst gewogen en nu een maand oud.
Haar naveltje is nog steeds elke keer vochtig. wanneer S boos/driftig is geweest dan is haar romper er ook echt vies van. Het is nog niet dichtgegroeid. Nu had de jeugd-vp het eerder over aanstippen. Iemand hier ervaring mee?
Ja, hebben ze bij Twix ook gedaan. Stelt echt niks voor. Zijn naveltje bleef ook nattig. Aanstippen was 2 seconden werk, Twix sliep en heeft er niks van gemerkt en na een dag of twee was het naveltje droog en netjes.
pi_181766550
Takkie, hier is het naveltje ook aangestipt (met zilvernitraat gebeurt dat). Er was een klein granuloom in haar naveltje gegroeid (een stukje wild vlees, misschien zie je het bij S. ook?) Dat bleef een beetje nattig en er bleef inderdaad groen/gele smurrie uit komen. Dat aanstippen is zo gepiept, S. had er totaal geen last van. Ze had wel een paar dagen grijze vlekjes op haar buikje, die krijg je er ook niet af :+ Hier moest het uiteindelijk twee keer, maar nu is het granuloom helemaal weg en heeft ze een keurig en schoon naveltje :)
pi_181766577
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 01:29 schreef Wolken het volgende:

[..]

Tijdens de draagmeet had iemand een mooi groot speelkleed van de Hema waar ze erg blij mee was. Foto zal denk ik nog in het draagmeet topic staan.
Flying Fish :Y

Ik was ook op die meet, vond het meeeega spannend, maar wel heel gezellig uiteindelijk! En heel veel baby’s :9
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181766596
Laten huilen is nu met een 2e overigens ooit onvermijdelijk. Als ik net een poepluier bij peuter aan het verschonen ben bijvoorbeeld. Maar goed, nooit bewust huilen en nooit lang. Een zeurhuiltje (die heeft hij de laatste tijd echt goed ontwikkeld) reageer ik niet altijd op. Die triomfantelijke blik ook als ik hem dan oppak :') maar goed, M. is natuurlijk ook niet meer zo’n kwetsbaar klein hummeltje.

Ik woon echt diep diep Brabant in. Fietsend de Belgische grens over, zeg maar O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181766683
Jentin en Malteser bedankt voor jullie reactie! Goed om te weten dat jullie baby’s er geen last van hadden. Dan moeten we het maar gewoon laten doen. Steeds wanneer het nu in lijkt te drogen heeft ze weer een huildag/driftbui of zoiets en door de kracht die ze dan op haar buik zet gaat het weer open.

Een meet lijkt me erg spannend maar ook leuk! Ik ken eigenlijk niet zoveel mensen, buiten werk om, en al helemaal niet met baby/kind.
Wel ‘fijn’ om te lezen dat ik zeker niet de enige ben die dit soort dingen spannend vind :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')