abonnement Unibet Coolblue
pi_181720498
Ik heb haar net weer uitgekamd, geen vlooien meer gevonden. En ik heb ze een paar brokjes geweekt in wat water gegeven, ze heeft alles op.
Nee zijn volgens mij geen speciale kittenbrokjes, het heet gastro intestinal. Ze vindt ze lekker in ieder geval. Het recovery blikje vind ze niks, de blikjes gourmet wil ze ook niet. Wie weet lust ze gewoon geen blikvoer. Ook de dierenarts was blij dat ze nog leefde, die had haar al opgegeven.
pi_181720624
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:28 schreef T-D het volgende:
Ik heb haar net weer uitgekamd, geen vlooien meer gevonden. En ik heb ze een paar brokjes geweekt in wat water gegeven, ze heeft alles op.
Nee zijn volgens mij geen speciale kittenbrokjes, het heet gastro intestinal. Ze vindt ze lekker in ieder geval. Het recovery blikje vind ze niks, de blikjes gourmet wil ze ook niet. Wie weet lust ze gewoon geen blikvoer. Ook de dierenarts was blij dat ze nog leefde, die had haar al opgegeven.
Gastro intestinal is goed voor gevoelige maagjes. :Y Ik weet niet zeker of daar alles in zit wat kittens nodig hebben, meen dat het eigenlijk een volwassen kattenvoer is. Maar dat weet je DA vast wel.
Blijf Recovery toch maar aanbieden, je kunt Recovery ook mengen met melk. Eerst een klein beetje, dan kun je het ook nog flessen als dat moet en steeds meer opvoeren. Wie weet trapt ze er dan in.

Dan kun je over een paar dagen weer natvoer proberen. Misschien lust madame het dan wel. Want kat. :P

Als ze trouwens zelf eet zou ik niet te vaak fles aanbieden. Regelmatig vers voer en melk in het bakje aanbieden en als ze te weinig eet kun je altijd bijflessen. Scheelt jou ook weer werk en nachtrust.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181721207
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Gastro intestinal is goed voor gevoelige maagjes. :Y Ik weet niet zeker of daar alles in zit wat kittens nodig hebben, meen dat het eigenlijk een volwassen kattenvoer is. Maar dat weet je DA vast wel.
Blijf Recovery toch maar aanbieden, je kunt Recovery ook mengen met melk. Eerst een klein beetje, dan kun je het ook nog flessen als dat moet en steeds meer opvoeren. Wie weet trapt ze er dan in.

Dan kun je over een paar dagen weer natvoer proberen. Misschien lust madame het dan wel. Want kat. :P

Als ze trouwens zelf eet zou ik niet te vaak fles aanbieden. Regelmatig vers voer en melk in het bakje aanbieden en als ze te weinig eet kun je altijd bijflessen. Scheelt jou ook weer werk en nachtrust.
Dat ga ik straks even proberen, bedankt voor de tip.
Kunnen katten net als honden baknijd hebben?
pi_181726870
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:44 schreef T-D het volgende:

[..]

Dat ga ik straks even proberen, bedankt voor de tip.
Kunnen katten net als honden baknijd hebben?
Baknijd als in: niet op de bak poepen/plassen?
Zie je het gebeuren en hoe gaat dat dan?

Katten zijn heel schone beestjes, zit erin gebakken en leren ze vanzelf.
Als een kat de bak niet gebruikt is er vaak een duidelijke (voor de kat dan) oorzaak.
Vieze bak (en een kat vindt hem eerder vies dan een mens), nare associatie met de bak (bij voorbeeld bij blaasontsteking waardoor plassen pijn deed en bak=pijn werd), bak staat op de verkeerde plek, bak heeft wel/geen kap/deurtje/luikje, kattegrit bevalt niet etc.

Kittens doen nooit zo moeilijk, wat ik in de opvang heb gehad pieste in alle bakken en op alle grit.
Wel waren er regelmatig ongelukjes: omdat de bak te ver weg staat, te hoog is, niet zichtbaar is, op een onveilige plek staat, er een of meerdere soortgenoten in zitten en je nununuuuuu moet.... Gezien de leeftijd van jouw kitten gok ik op ongelukjes. Of misschien laat de hond haar niet met rust als ze erop zit en lukt het daarom niet?

Probeer anders eens wat dozen met een vuilniszak erin en grit op diverse plekken neer te zetten en kijk hoe dat gaat. Want om nu vier kattenbakken te gaan kopen is een beetje te gek.
Zelf vond ik de plastic bakjes die je bij voorbeeld bij swiffer doekjes krijgt erg handig. En heb er zelfs een ovenschaal aan opgeofferd.

Je kunt ook kijken of je haar leefomgeving kunt verkleinen door bij voorbeeld een stuk van de woonkamer af te zetten. Ze is nog mini, die wereld mag best klein en overzichtelijk zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 6 september 2018 @ 16:17:37 #105
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181728761
Of baknijd als in : honden vliegen dier of mens aan als die aan hun eten(sbak) komt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181729713
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Baknijd als in: niet op de bak poepen/plassen?
Zie je het gebeuren en hoe gaat dat dan?

Katten zijn heel schone beestjes, zit erin gebakken en leren ze vanzelf.
Als een kat de bak niet gebruikt is er vaak een duidelijke (voor de kat dan) oorzaak.
Vieze bak (en een kat vindt hem eerder vies dan een mens), nare associatie met de bak (bij voorbeeld bij blaasontsteking waardoor plassen pijn deed en bak=pijn werd), bak staat op de verkeerde plek, bak heeft wel/geen kap/deurtje/luikje, kattegrit bevalt niet etc.

Kittens doen nooit zo moeilijk, wat ik in de opvang heb gehad pieste in alle bakken en op alle grit.
Wel waren er regelmatig ongelukjes: omdat de bak te ver weg staat, te hoog is, niet zichtbaar is, op een onveilige plek staat, er een of meerdere soortgenoten in zitten en je nununuuuuu moet.... Gezien de leeftijd van jouw kitten gok ik op ongelukjes. Of misschien laat de hond haar niet met rust als ze erop zit en lukt het daarom niet?

Probeer anders eens wat dozen met een vuilniszak erin en grit op diverse plekken neer te zetten en kijk hoe dat gaat. Want om nu vier kattenbakken te gaan kopen is een beetje te gek.
Zelf vond ik de plastic bakjes die je bij voorbeeld bij swiffer doekjes krijgt erg handig. En heb er zelfs een ovenschaal aan opgeofferd.

Je kunt ook kijken of je haar leefomgeving kunt verkleinen door bij voorbeeld een stuk van de woonkamer af te zetten. Ze is nog mini, die wereld mag best klein en overzichtelijk zijn.
:D
Nee ik bedoelde baknijd als in ze is erg gericht op eten, er viel een brokje op de grond en ik wou het terug in het bakje doen en deed ze meteen haar pootje op mijn hand tikken. Bij het flesje geven houd ze ook altijd mijn hand stevig vast.
pi_181730163
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:01 schreef T-D het volgende:

[..]

:D
Nee ik bedoelde baknijd als in ze is erg gericht op eten, er viel een brokje op de grond en ik wou het terug in het bakje doen en deed ze meteen haar pootje op mijn hand tikken. Bij het flesje geven houd ze ook altijd mijn hand stevig vast.
Kan, maar dit klinkt als gewoon kitten. Ze pakken allemaal stevig vast (met een beetje pech met van die mini scherpe klauwtjes in je nagelriem :')). En een vallend brokje / bewegende hand nodigt snel uit tot respons. Zie dat meer als spel, instinctief reageren. 'Baknijd' bij katten uit zich dan meer als (flink) grommen tijdens het eten, stoppen om te blazen, klauwen naast de voerbak in de grond slaan als er iets of iemand dichtbij komt, wegmeppen. Dat zie je vooral bij dieren die tekort hebben gehad en/of moesten vechten voor voer. Ik heb wel 'strijd' om flesjes gezien (4 kittens, 2 tegelijk flessen, die dan natuurlijk elkaars flesje willen enzo :P), maar bij zulke kleintjes zeker geen baknijd gedrag.
pi_181732168
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:01 schreef T-D het volgende:

[..]

:D
Nee ik bedoelde baknijd als in ze is erg gericht op eten, er viel een brokje op de grond en ik wou het terug in het bakje doen en deed ze meteen haar pootje op mijn hand tikken. Bij het flesje geven houd ze ook altijd mijn hand stevig vast.
O, Haha! Hele verhaal voor niks _O-

Nee, dat is kitten. En bij flesje liggen ze normaal met het pootje op moeder dus die ererol heb jij nu.

Waarbij ik het, als ze wat ouder is, wel zou gaan corrigeren als ze de nagels in je slaat. Want dat dat een ander pijn doet leert ze nu niet van soortgenootjes.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181734105
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

O, Haha! Hele verhaal voor niks _O-

Nee, dat is kitten. En bij flesje liggen ze normaal met het pootje op moeder dus die ererol heb jij nu.

Waarbij ik het, als ze wat ouder is, wel zou gaan corrigeren als ze de nagels in je slaat. Want dat dat een ander pijn doet leert ze nu niet van soortgenootjes.
Hoe corrigeer je dat? Want ik krijg nu zelf ook steeds meer het idee dat ze inderdaad doof is, ze reageert niet op harde geluiden. Ook niet als je iets zegt, we tikken op de grond met onze nagels om haar te roepen.
pi_181738877
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:20 schreef T-D het volgende:

[..]

Hoe corrigeer je dat? Want ik krijg nu zelf ook steeds meer het idee dat ze inderdaad doof is, ze reageert niet op harde geluiden. Ook niet als je iets zegt, we tikken op de grond met onze nagels om haar te roepen.
Afleiden. Nu niet teveel dwingen/veranderen rondom eten want ze moet eerst sterke poes worden.

Maar ze moet in ieder geval leren dat jullie vel geen klauw- en bijtkussen is. Dus bijvoorbeeld bij spelen meteen oppakken en wegzetten als ze je bijt of klauwt. Zonder terugtrekreactie vanuit schrik (want die actie is juist leuk). Succes daarmee :P Na jaren kan ik een kitten aan mijn hand hebben hangen wat ik rustig lospel en wegzet.

Bij wegzetten vervolgens iets aanbieden waar ze wel veilig mee kan spelen. Want spelen is goed en leuk en prima voor de ontwikkeling. Als ze een nestgenootje had of een moeder dan zou die haar terugbijten of weglopen als Miep te wild wordt.

Wilde spelletjes met jullie vooral doen met dingen aan touwtjes en zo. Daar mag ze met haar nagels en tanden op los, want dat hoort bij kattengedrag.

Ben je trouwens erg gehecht aan je meubels? Miep gaat klimmen. En in dingen bijten. Net als een klein kind.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181743495
Ja Miep kan nu ook zelf op de bank klimmen, echt heel grappig.
Bijten en wild spelen doet ze vooral met de hond, als hij er genoeg van heeft staat hij op en loopt hij weg.
Ik snap dat ik niet teveel moeilijkheden moet maken om eten maar Miep heeft steeds meer honger, twee uur na haar fles heeft ze alweer honger. Ik kreeg de tip van een kattenfokker om de kittenmelk met rijstbloem te doen. Maar heeft dat voedingsstoftechnisch een meerwaarde? Het papje met bijvoorbeeld blikvoer aanmaken ga ik vandaag even proberen.
[spoiler][spoiler]
pi_181744224
Heeft ze honger of zuigbehoefte? Ik zou niks gaan toevoegen aan de melk, geen rijstebloem en ook geen natvoer. Zorg in ieder geval dat ze onbeperkt toegang tot brokjes heeft, het is met brokjes niet zoals een hond die je x maal daags eten geeft. En als ze die nog niet goed eet, geweekte brokjes of de kittenvariant halen voor die leeftijd (die zijn heel klein en dus ook geschikt voor die mini bekjes). Blikvoer, het kan helpen om het iets op te warmen of er wat warm water aan toe te voegen, on de geuren nog meer vrij te laten komen. Of wat op het bekje smeren, soms valt het kwartje ineens als ze dan hun bekje aflikken.
pi_181744940
Ze heeft onbeperkt toegang tot haar brokjes, maar ze blijft hongerig, ze krijgt nu om de 3 uur een flesje. Het extra calorieën blikvoer lust ze nog steeds niet of ze snapt niet hoe ze het moet eten. Heb al een beetje op haar bekje gesmeerd, aan haar pootje gesmeerd maar nee. De brokjes eet ze wel gewoon goed.
pi_181746779
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:30 schreef T-D het volgende:
Ze heeft onbeperkt toegang tot haar brokjes, maar ze blijft hongerig, ze krijgt nu om de 3 uur een flesje. Het extra calorieën blikvoer lust ze nog steeds niet of ze snapt niet hoe ze het moet eten. Heb al een beetje op haar bekje gesmeerd, aan haar pootje gesmeerd maar nee. De brokjes eet ze wel gewoon goed.
Als ze de brokjes goed eet en bijkomt hoef je je geen zorgen te maken. Gewoon zorgen dat er altijd een bakje brokjes klaarstaat waar de hond er niet bijkan en zij wel, bij voorbeeld in de bench met een kleine opening.

Weeg je haar dagelijks?
Natvoer is een leuke aanvulling, maar geen basis behoefte.
En je deed toch ook al melk met Recovery mengen zodat ze dat kan oplikken of uit het flesje drinken? Is ook prima.

Verder zou ik inderdaad geen extra toevoegingen doen, dat is te zwaar voor haar maagje.

Hond doet het prima als mede-pleegouder zo te lezen ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181747021
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Als ze de brokjes goed eet en bijkomt hoef je je geen zorgen te maken. Gewoon zorgen dat er altijd een bakje brokjes klaarstaat waar de hond er niet bijkan en zij wel, bij voorbeeld in de bench met een kleine opening.

Weeg je haar dagelijks?
Natvoer is een leuke aanvulling, maar geen basis behoefte.
En je deed toch ook al melk met Recovery mengen zodat ze dat kan oplikken of uit het flesje drinken? Is ook prima.

Verder zou ik inderdaad geen extra toevoegingen doen, dat is te zwaar voor haar maagje.

Hond doet het prima als mede-pleegouder zo te lezen ^O^
De recovery met melk in het flesje drinkt ze gulzig op, recovery met melk op een schaaltje snuffelt ze aan maar doet er niks mee. De hond heeft dan wel laten zien hoe het moest maar daarmee was ook het schaaltje leeg }:|

Edit: net Miep gewogen en ze weegt al bijna 600 gram, hoe kan dat nou zo snel?
pi_181750267
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:23 schreef T-D het volgende:

[..]

De recovery met melk in het flesje drinkt ze gulzig op, recovery met melk op een schaaltje snuffelt ze aan maar doet er niks mee. De hond heeft dan wel laten zien hoe het moest maar daarmee was ook het schaaltje leeg }:|

Edit: net Miep gewogen en ze weegt al bijna 600 gram, hoe kan dat nou zo snel?
Keurig gewicht hoor ^O^
Komt van al die flesjes en brokjes die je haar aanbiedt. :+ En door de ontvlooiing en vooral ontworming. Nu gaat het eten naar de Miep ipv naar de worm.

Tis wel een Miepje zeg! Wel flessen met Recovery maar het niet van het schaaltje drinken.
Normaal zou ik zeggen het flessen af te bouwen, maar waarschijnlijk heeft ze nog zuigebehoefte. Op deze leeftijd hangen ze graag nog aan de mem.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:22:40 #117
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181750439
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:20 schreef T-D het volgende:

[..]

Hoe corrigeer je dat? Want ik krijg nu zelf ook steeds meer het idee dat ze inderdaad doof is, ze reageert niet op harde geluiden. Ook niet als je iets zegt, we tikken op de grond met onze nagels om haar te roepen.
Hetzelfde als bij honden, door ze vooral vertrouwen te geven dat je ze daar niet mee zal pesten.
Geef eten uit de hand, voeg eten toe ipv weg te pakken, ruil voor wat anders lekkers. Leer ze dat er geen reden is fel op het voer te zijn.

Of ze doof is moet je door de da laten testen. Niet oplettend zijn of doof zijn kan beide. Maar doof is geen enkele beperking, maakt alleen dat je er beter aan doet het een binnen kat te laten zijn.
Dan leert de kitten daar prima mee omgaan, om meer oplettend te zijn. Gebruik evt vaste gewoontes of gebaren voor bepaalde zaken, dat leren ze snel zat.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181750869


Miep zit weer eens te schransen.
pi_181757068
Schema is nu
05.00 melk
07.00 brokjes gastro intestinalbrokken geweekt met gekookt water.
11.00 papje met kittenmelk en recovery van royal Canin.
16.00 kittenmelk fles
20.00 papje met kittenmelk en recovery.
00.00 fles kittenmelk.
Ze heeft altijd brokjes tot haar beschikking en vers water.
pi_181761764
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:22 schreef T-D het volgende:
Schema is nu
05.00 melk
07.00 brokjes gastro intestinalbrokken geweekt met gekookt water.
11.00 papje met kittenmelk en recovery van royal Canin.
16.00 kittenmelk fles
20.00 papje met kittenmelk en recovery.
00.00 fles kittenmelk.
Ze heeft altijd brokjes tot haar beschikking en vers water.
Hoeveel drinkt ze per fles?
Houd haar gewicht elke dag bij en als ze zo goed blijft bijkomen kun je die fles van 5 uur met een paar dagen prima schrappen. Of naar 7 uur schuiven. Brokjes bieden ook voldoende voedingsstoffen en die eet ze zelfstandig. Komt ze dan goed de nacht mee door.

Hoe oud is ze nu (geschat)? Week of vijf? Ze weegt bijna 600 gram zei je, dus ze zou ook al richting de zes weken kunnen zitten. Dit is een schema voor kittens van 3-4 weken (minus brokjes).
Zij heeft een moeilijke start gehad dus prima dat je veel voerde, maar om even in perspectief te zetten. Als ze goed zelf blijft eten kun je echt gaan minderen.

Nadeel van veel flessen aanbieden is dat Miepje precies weet dat het allerheerlijkste en makkelijkste voer veelvuldig komt. En dan wordt ander natvoer, of melk uit een schoteltje drinken nooit interessant genoeg om zelf te proberen. Ze mag best ook wat honger voelen om dan te kunnen kiezen uit brokjes, melk uit schaaltje of ander natvoer. Maak er geen halszaak van, dwingen iets lekker te vinden werkt ook niet en ze moet nog veel groeien. Maar verwen het prinsesje ook niet onnodig. ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181761832
Het lijkt weer wat beter te gaan? Fijn O+
pi_181761923
Kittenbrokjes week ik trouwens altijd in koud water. Die vallen van zichzelf al bijna uit elkaar. Misschien dat die gastro brokjes wat harder zijn, dan is gekookt water wel weer handig natuurlijk
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181765778
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hoeveel drinkt ze per fles?
Houd haar gewicht elke dag bij en als ze zo goed blijft bijkomen kun je die fles van 5 uur met een paar dagen prima schrappen. Of naar 7 uur schuiven. Brokjes bieden ook voldoende voedingsstoffen en die eet ze zelfstandig. Komt ze dan goed de nacht mee door.

Hoe oud is ze nu (geschat)? Week of vijf? Ze weegt bijna 600 gram zei je, dus ze zou ook al richting de zes weken kunnen zitten. Dit is een schema voor kittens van 3-4 weken (minus brokjes).
Zij heeft een moeilijke start gehad dus prima dat je veel voerde, maar om even in perspectief te zetten. Als ze goed zelf blijft eten kun je echt gaan minderen.

Nadeel van veel flessen aanbieden is dat Miepje precies weet dat het allerheerlijkste en makkelijkste voer veelvuldig komt. En dan wordt ander natvoer, of melk uit een schoteltje drinken nooit interessant genoeg om zelf te proberen. Ze mag best ook wat honger voelen om dan te kunnen kiezen uit brokjes, melk uit schaaltje of ander natvoer. Maak er geen halszaak van, dwingen iets lekker te vinden werkt ook niet en ze moet nog veel groeien. Maar verwen het prinsesje ook niet onnodig. ;)
De dierenarts kon ook niet met zekerheid zeggen hoe oud ze is, , aan de hand van het gewicht dacht ze 4 weken. Miep kan nu ook rennen en klimmen dus misschien is ze ouder. Ze drinkt 20 ml per fles, meer kan er ook niet in.
pi_181766451
Ik heb net even vergeleken met mijn 4wk kitten foto's, en die zijn voor zover ik in kan schatten met jouw bovenstaande foto's, echt nog wat jonger, en een stuk lichter. Ik zou haar, ook door gewicht, een week of 5-6 geven inderdaad :) Dan kun je je schema prima aanpassen.
pi_181770967
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 02:12 schreef T-D het volgende:

[..]

De dierenarts kon ook niet met zekerheid zeggen hoe oud ze is, , aan de hand van het gewicht dacht ze 4 weken. Miep kan nu ook rennen en klimmen dus misschien is ze ouder. Ze drinkt 20 ml per fles, meer kan er ook niet in.
Had ze al een compleet gebit toen ze bij je kwam?
En zijn de oogjes nog steeds blauw?
Als ze vijf weken is en de genetisch planning een andere oogkleur is (wat ook voor de oortjes goed nieuws zou zijn), dan zou je nu verandering moeten zien. Als ze blauw blijven dan heb je niks aan deze check. :+
Rennen is ook wel iets voor vanaf vijf weken, tot die leeftijd is het vooral scharrelen. En bak gebruiken is ook met 4-5 weken.

Precieze leeftijd maakt niet zo heel veel uit, maar alleen op basis van gewicht kun je gewoon erg weinig zeggen. Ik heb kittens gehad die ongeveer twee weken oud waren en 112 gram wogen (dat is het geboortegewicht). Toen had ik wel zakjes met botjes vast (want in de lengte werd wel gegroeid), maar gelukkig zijn ze evengoed gezond groot geworden.

Eerlijk gezegd, denk ik dat de mensen van de opvang het beter kunnen inschatten dan een DA die een stuk minder jonge nestjes ziet.

20 ml is prima, ze geeft zelf wel aan als ze genoeg heeft. Maar ik neig er steeds meer naar je te adviseren die 5 uurs fles eruit te laten. En kijk hoe Miepje het dan doet. Volgens mij kan ze dat prima hebben.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')