Ja, zij bepalen dus wie de medicijnen mag hebben, daar dient de therapie voor. Niet om een luisterend oor te bieden, maar om hun eigen oordeel te vormen zodat de verzekeringsmaatschappij niet onnodig op kosten wordt gejaagd en omdat ze niet willen dat mensen zelf medicijnen kunnen kopen omdat ze mensen daar te dom voor vinden. daar komt het gewoon op neerquote:Op zaterdag 15 september 2018 21:28 schreef Kamina het volgende:
Dat is zeer zeker niet hetzelfde.
Maar om je een strohalm te bieden, in dat geval maak je je eigen punt invalide, aangezien therapeuten dat al doen. Een psychiater zit bijvoorbeeld niet achter een loket om diens patienten een voorschriftje mee te geven en de volgende een nummertje te laten trekken.
De hersenen zijn geen hardeschijf. Informatie wordt verdeeld opgeslagen en getriggered als een neuronetwerk waardoor hersendelen verbinding leggen en allerlei stimulans reproduceren.quote:Op maandag 10 september 2018 20:17 schreef mercimarci het volgende:
[..]
Zoals hij al zegt, hij ziet het niet als een harde schijf, de hersenen zijn volgens hem geen spieren maar iets bovennatuurlijks.
Je bent inderdaad onredelijk cynisch.quote:Op zaterdag 15 september 2018 21:32 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ja, zij bepalen dus wie de medicijnen mag hebben, daar dient de therapie voor. Niet om een luisterend oor te bieden, maar om hun eigen oordeel te vormen zodat de verzekeringsmaatschappij niet onnodig op kosten wordt gejaagd en omdat ze niet willen dat mensen zelf medicijnen kunnen kopen omdat ze mensen daar te dom voor vinden. daar komt het gewoon op neer
Ik ben zeker niet voor medicijngebruik voor lichte psychische problemen, maar dit is gewoon machtsmisbruik. Want de reden van hun oordeel is onbekend, die hoeven ze niet te verantwoorden en doen ze ook niet en ze bieden ook geen alternatief. Ze bieden alleen zware medicijnen aan. Ik wou zo graag geloven in gesprekstherapie enzo. Maar ik ben er te cynisch voor geworden.
Ze experimenteren er zelf mee! Doen ze lichamelijk onderzoek alvorens de medicijnen voor te schrijven? Nee!quote:Op zondag 16 september 2018 00:53 schreef Kamina het volgende:
Je bent inderdaad onredelijk cynisch.
Die medicijnen dienen de patiënten te helpen. En aangezien medicijnen bijwerkingen en zelfs werkingen hebben die schadelijk kunnen zijn, willen ze uiteraard niet dat mensen gaan experimenteren daarmee. Al helemaal niet als het gaat om mensen met geestelijke stoornissen.
Dat kan ook helemaal niet. Je kan moeilijk een biopt nemen uit de hersenen, of wel?quote:Op zondag 16 september 2018 07:02 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ze experimenteren er zelf mee! Doen ze lichamelijk onderzoek alvorens de medicijnen voor te schrijven? Nee!
Als ik dat zou weten, zorgen dat die persoon geen grip op mij heeft en uit de weg gaan, eenmaal in het vizier laat een narcist niet los ben ik van mening. Die iemand in je omgeving staat die persoon dicht bij je of familie?quote:Op zondag 16 september 2018 09:48 schreef Sport_Life het volgende:
Probeer ik het hier maar.
Wat zouden jullie doen wanneer je iemand in je omgeving hebt waarvan je vermoed dat hij of zij een narcistische stoornis heeft?
Dat klopt, maar het is (aangetrouwde) familie. Dus je kunt er niet omheen.quote:Op zondag 16 september 2018 09:52 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Als ik dat zou weten, zorgen dat die persoon geen grip op mij heeft en uit de weg gaan, eenmaal in het vizier laat een narcist niet los ben ik van mening.
Wat verschrikkelijk voor je, eenmaal in de grip van de narcist (heb het zelf ook meegemaakt) je word gek gemaakt door die persoon, zo ver dat hij/zij je probeert te hersenspoelen als hij/zij die macht heeft. Zelf denk je wat een nachtmerrie hier kom ik nooit meer uit. Gaat twijfelen aan je eigen identiteit en meer. Is hij altijd bij haar? Hij probeert haar waarschijnlijk te isoleren dat moet je al voorkomen maar dit is een hele ingewikkelde situatie want het is aangetrouwde familie niet iemand die geen betekenis heeft.quote:Op zondag 16 september 2018 09:57 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het is (aangetrouwde) familie. Dus je kunt er niet omheen.
Dieptepunt was dat mijn zusje nu professionele hulp heeft gehad bij haar gebrek aan vertrouwen ed, iets dat een gevolg is van zijn narcistische stoornis!! (vermoeden wij). Hij haalt haar (en anderen) continu naar beneden, zodat zij is gaan geloven dat ze niets kan.
Ik begrijp heel goed dat haar professionele hulp het in eerste instantie zoekt bij mijn zus, maar wij weten helaas wel beter..
Precies wat jij zegtquote:Op zondag 16 september 2018 10:02 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Wat verschrikkelijk voor je, eenmaal in de grip van de narcist (heb het zelf ook meegemaakt) je word gek gemaakt door die persoon, zo ver dat hij/zij je probeert te hersenspoelen als hij/zij die macht heeft. Zelf denk je wat een nachtmerrie hier kom ik nooit meer uit. Gaat twijfelen aan je eigen identiteit en meer. Is hij altijd bij haar? Hij probeert haar waarschijnlijk te isoleren dat moet je al voorkomen maar dit is een hele ingewikkelde situatie want het is aangetrouwde familie niet iemand die geen betekenis heeft.
Dat is het zelfs nog erger dan je denkt waarschijnlijk.. mentaal maken ze je helemaal kapot als die kans er is met zieke mindgames en dat je alles doet wat zij willen. Dat gaat extreem ver mensen kunnen niet voorstellen hoe dat is maar dat gaat zo geraffineerd en in fases heel stappenplan hem moet je zeker niet onderschatten. Gaslighting dat is echt wat er gebeurd.quote:Op zondag 16 september 2018 10:07 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Precies wat jij zegt. En dat isoleren is idd al enige tijd aan de gang. En als ik bel dan luistert hij mee via de speaker (je hoort meteen dat de speaker aan staat)
inderdaad dat is een zeer irritante eigenschap en geeft je het gevoel niet serieus genomen te worden.quote:Op zondag 9 september 2018 13:37 schreef Bananenpap het volgende:
In mijn beleving is een narcist iemand die alleen met zichzelf bezig en zich weinig kan verplaatsen in een ander. In onze vriendengroep zit ook een narcist. Kan het prima met hem vinden omdat ik mijn verwachtingen ook een beetje heb aangepast in de loop der jaren, maar als je bijvoorbeeld met een groepje ergens zit en iemand deelt een persoonlijk verhaal gaat hij er meteen overheen banjeren met iets wat hij heeft meegemaakt. Op dat soort momenten is het wel eens irritant.
Kan evengoed zijn dat zij een narcistische stoornis heeft. Immers wel zo fijn voor een narcist om te geloven dat ze geweldig zijn en dat nooit getest wordt in de praktijk.quote:Op zondag 16 september 2018 09:57 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
(heeft wo opleiding, maar doet ongeschoold werk, omdat ze zegt zich daar prettiger bij te voelen)
Ik begrijp heel goed dat haar professionele hulp het in eerste instantie zoekt bij mijn zus, maar wij weten helaas wel beter.. Maw: hij (haar psycholoog) baseert zijn diagnose niet op de volledige situatie, maar slechts op een deel (mijn zus, wiens gedrag het gevolg is van zijn stoornis)
nee, ik weet precies hoe erg het eraan toe is. Wij kregen het vermoeden zo'n 4 jaar geleden en in de tussentijd zijn er genoeg dingen voorgevallen wat wij koppelen aan zijn narcistische stoornis. Echter mag ik dat niet zeggen in R&P, vandaar mijn voorzichtigheid.quote:Op zondag 16 september 2018 10:10 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Dat is het zelfs nog erger dan je denkt waarschijnlijk.. mentaal maken ze je helemaal kapot als die kans er is met zieke mindgames en dat je alles doet wat zij willen. Dat gaat extreem ver mensen kunnen niet voorstellen hoe dat is maar dat gaat zo geraffineerd en in fases heel stappenplan hem moet je zeker niet onderschatten. Gaslighting dat is echt wat er gebeurd.
Ok excuses dat begrijp ik. Veel sterkte iig ermee enorm lastig..quote:Op zondag 16 september 2018 10:28 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
nee, ik weet precies hoe erg het eraan toe is. Wij kregen het vermoeden zo'n 4 jaar geleden en in de tussentijd zijn er genoeg dingen voorgevallen wat wij koppelen aan zijn narcistische stoornis. Echter mag ik dat niet zeggen in R&P, vandaar mijn voorzichtigheid.
Hem confronteren met zijn gedrag werkt averechts. Hoe durven wij zijn geniale karakter te bekritiseren?quote:Op zondag 16 september 2018 10:12 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Je moet iig zorgen dat zij tegen hem optreed en laten inzien dat de situatie giftig is. Laat ze nooit wat los erover?
Ja precies maar wat ik bedoelde zij is in de macht van hem, zij laat het toe de enige manier om te ontsnappen aan hem is dat zij dat doet snap je (uit die situatie komen). Je kan zeggen wat je wil tegen haar maar zij moet een halt toeroepen.quote:Op zondag 16 september 2018 10:31 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Hem confronteren met zijn gedrag werkt averechts. Hoe durven wij zijn geniale karakter te bekritiseren?
Het erge is dat hij er daadwerkelijk van overtuigd is dat hij overal in uitblinkt. Pas wanneer de feiten anders aantonen druipt hij langzaam af en of veranderd hij het onderwerp naar iets dat hem wèl aanstaat.
ja, maar ook zij kan hem er niet op aanspreken. Hij zal ontkennen en meteen de bal terugkaatsen, haar pakken op haar zwakke plek, daar heeft hij immers oog voor.quote:Op zondag 16 september 2018 10:34 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Ja precies maar wat ik bedoelde zij is in de macht van hem, zij laat het toe de enige manier om te ontsnappen aan hem is dat zij dat doet snap je (uit die situatie komen). Je kan zeggen wat je wil tegen haar maar zij moet een halt toeroepen.
ja dat is juist het ingewikkelde.. zij denkt het heeft geen zin.. ik geef hem zijn zin voor de lieve vrede.. nu is ze afhankelijk van hem.quote:Op zondag 16 september 2018 10:36 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
ja, maar ook zij kan hem er niet op aanspreken. Hij zal ontkennen en meteen de bal terugkaatsen, haar pakken op haar zwakke plek, daar heeft hij immers oog voor.
En zij heeft is nu de patient want zij heeft de hulpvraag hij niet want hij disfunctioneert niet en doet waarschijnlijk niets illegaals. Bij sommige narcisten komt het nooit tot hulp, vaak pas als er mensen weglopen of hij loopt vast in het werk ofzo.quote:Op zondag 16 september 2018 10:36 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
ja, maar ook zij kan hem er niet op aanspreken. Hij zal ontkennen en meteen de bal terugkaatsen, haar pakken op haar zwakke plek, daar heeft hij immers oog voor.
Je kunt bijvoorbeeld genetisch onderzoek laten doen, bloed laten prikken, een hersenscan maken. Bloed laten prikken ligt dan het meest voor de hand. Zo kan in ieder geval worden gekeken naar eventuele tekorten of hormoonziekten die de psychische stoornis kunnen hebben veroorzaakt zodat dat alvast kan worden behandeld of uitgesloten.quote:Op zondag 16 september 2018 08:05 schreef Kamina het volgende:
Dat kan ook helemaal niet. Je kan moeilijk een biopt nemen uit de hersenen, of wel?
Dat is dus geen lichamelijk onderzoek.quote:Op zondag 16 september 2018 18:46 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Je kunt bijvoorbeeld genetisch onderzoek laten doen, bloed laten prikken, een hersenscan maken. Bloed laten prikken ligt dan het meest voor de hand. Zo kan in ieder geval worden gekeken naar eventuele tekorten of hormoonziekten die de psychische stoornis kunnen hebben veroorzaakt zodat dat alvast kan worden behandeld of uitgesloten.
Sorry maar ik heb nog nooit een bloedonderzoek gehad dat was voorgeschreven door de psychiater. Ik vind dat ze daar sowieso mee moeten beginnen bij elke client voordat ze überhaupt met de rest van hun diagnostische onderzoekstraject aan de gang gaan.quote:Op zondag 16 september 2018 19:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dat is dus geen lichamelijk onderzoek.
En dat wordt wel degelijk gedaan.
Alleen bij jongere mensen is de kans kleiner dat er een onderliggende aandoening is dan bij ouderen. Bij jongeren is het meer ter uitsluiting vaak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |