Je hoeft je niet slecht te voelen omdat je op een narcist gestemd hebt, hoor. Je bent niet de enige.quote:Op donderdag 6 september 2018 16:54 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
[..]
Thierry is een idealist. Hij komt over als een snob mishien zoals alle yuppen wel zijn. Maar het is geen echte narcist. Narcisten doen het erom anderen te pijnigen en daar genieten zij van. Narcisten voelen geen schaamte. Het is alsof zij anderen moeten pijnigen om nog een beetje te kunnen voelen.
Ik voel mij ook niet slecht dat ik vandaag aardappelpartjes met gemarineerde kipfilet heb gegeten. En een ijsje toe. Dat was gewoon een goede keuze. Deed ik niemand pijn mee.quote:Op donderdag 6 september 2018 17:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je hoeft je niet slecht te voelen omdat je op een narcist gestemd hebt, hoor. Je bent niet de enige.
Is de kip dat met je eens ?quote:Op donderdag 6 september 2018 22:41 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
[..]
Ik voel mij ook niet slecht dat ik vandaag aardappelpartjes met gemarineerde kipfilet heb gegeten. En een ijsje toe. Dat was gewoon een goede keuze. Deed ik niemand pijn mee.
Snap ik, maar je verdedigt hem op basis van je politieke voorkeur. Ik veroordeel hem op basis van gedrag en absoluut niet op inhoud.quote:Op donderdag 6 september 2018 22:41 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
[..]
Ik voel mij ook niet slecht dat ik vandaag aardappelpartjes met gemarineerde kipfilet heb gegeten. En een ijsje toe. Dat was gewoon een goede keuze. Deed ik niemand pijn mee.
Volgens mij zijn heel veel politici narcistisch. Wat dacht je van Pechtold bijvoorbeeld? Of Jesse Klaver? Of Neelie Kroes? Ik zeg niet dat het persé narcisten zijn, maar ik kan mij bij hen dat wel heel goed voorstellen.quote:Op donderdag 6 september 2018 17:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je hoeft je niet slecht te voelen omdat je op een narcist gestemd hebt, hoor. Je bent niet de enige.
Thierry is een YUP. Beetje kapsonesachtig. Hoog in de bol. Jong snel groot-geld, slim praten met veel Latijn. Maar dat zijn in mijn ogen niet persé narcisten.quote:Op vrijdag 7 september 2018 07:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Snap ik, maar je verdedigt hem op basis van je politieke voorkeur. Ik veroordeel hem op basis van gedrag en absoluut niet op inhoud.
Zijn relatie met Davide lijkt trouwens ook vrij giftig te zijn (nog een goede aanwijzing). Twee jaar knipperlichten, een week geleden verkondigt hij doodleuk in de media dat het tijd is om op zoek te gaan naar een serieuze relatie. En gisteren heeft hij zich met haar verloofd. Dit is voor haar echt ontzettend genant en je moet écht enorm manipulatief zijn om dit recht te breien. Maar het is hem wel gelukt en dat is erg typerend.
Dat laatste zie ik juist als de essentid van narcisme. Als veel mensen jou kwetsen/niet waarderen, ga je nadat de zelftwijfel weg is als compensatie automatisch jezelf geweldiger vinden en meer op jezelf vertrouwen dan op anderen. Als dat te veel uit de hand loopt dan isoleer je jezelf waardoor het zichzelf versterkt en ga je jezelf steeds geweldiger vinden, wat niets meer met de "realiteit" (mening van anderen over jou) te maken heeft. Maar misschien is dat geen narcisme, ik weet het niet. Zo vaag allemaal, die psychologische definities.quote:Op vrijdag 7 september 2018 20:55 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
BN-ers die ik wel narcistisch vindt, zijn Giel Beelen, Fajah Lourens, John de Mol, Sylvana Simons, Patricia Paay (op een ziekelijke manier), Patty Brard.
Gordon is ook narcistisch, maar ik denk in mindere mate dan de meeste mensen vermoeden. Bij Gordon valt het mij op dat hij vooral impulsief en daarmee ook zelfdestructief is. Op momenten dat hij betrokkenheid en empathie laat zien, komt dat op mij over als oprecht. Zijn 'narcisme' is in zijn geval denk ik vooral het gevolg van gekwetst zijn door andere mensen
Je zit wel in de goede richting, vind ik. Verder snap ik niet waarom Giel Beelen narcistisch zou zijn.quote:Op zaterdag 8 september 2018 06:10 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Dat laatste zie ik juist als de essentid van narcisme. Als veel mensen jou kwetsen/niet waarderen, ga je nadat de zelftwijfel weg is als compensatie automatisch jezelf geweldiger vinden en meer op jezelf vertrouwen dan op anderen. Als dat te veel uit de hand loopt dan isoleer je jezelf waardoor het zichzelf versterkt en ga je jezelf steeds geweldiger vinden, wat niets meer met de "realiteit" (mening van anderen over jou) te maken heeft. Maar misschien is dat geen narcisme, ik weet het niet. Zo vaag allemaal, die psychologische definities.
Omdat hij ten eerste heel erg bezig is met zichzelf, hoe hij op anderen overkomt en hoe hij aandacht verkrijgt. De ene keer presenteert hij zich als het enfant terrible en hij kwetst dan mensen die zich daar niet goed tegen kunnen verdedigen. Het andere moment is hij een enorme slijmbal die bij iedereen een wit voetje wilt halen.quote:Op zaterdag 8 september 2018 06:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je zit wel in de goede richting, vind ik. Verder snap ik niet waarom Giel Beelen narcistisch zou zijn.
Maar dat past ook in zijn rol als BN'er. Ik zou denken dat hij anders is met familie en vrienden.quote:Op zaterdag 8 september 2018 12:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Omdat hij ten eerste heel erg bezig is met zichzelf, hoe hij op anderen overkomt en hoe hij aandacht verkrijgt. De ene keer presenteert hij zich als het enfant terrible en hij kwetst dan mensen die zich daar niet goed tegen kunnen verdedigen. Het andere moment is hij een enorme slijmbal die bij iedereen een wit voetje wilt halen.
Nou ja. Ik vind hem op sommige momenten wel oprecht overkomen. Maar ik weet uit eigen ervaring dat narcisten dat heel goed kunnen terwijl er waarschijnlijk helemaal niks oprecht aan is.quote:Op zaterdag 8 september 2018 06:10 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Dat laatste zie ik juist als de essentid van narcisme. Als veel mensen jou kwetsen/niet waarderen, ga je nadat de zelftwijfel weg is als compensatie automatisch jezelf geweldiger vinden en meer op jezelf vertrouwen dan op anderen. Als dat te veel uit de hand loopt dan isoleer je jezelf waardoor het zichzelf versterkt en ga je jezelf steeds geweldiger vinden, wat niets meer met de "realiteit" (mening van anderen over jou) te maken heeft. Maar misschien is dat geen narcisme, ik weet het niet. Zo vaag allemaal, die psychologische definities.
Narcistische trekken kunnen daardoor wel meer op de voorgrond treden, maar dat wil nog niet zeggen dat je daarmee echt een narcist bent. Het heeft ook alles met jouw karakter te maken.quote:Op zaterdag 8 september 2018 12:44 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar dat past ook in zijn rol als BN'er. Ik zou denken dat hij anders is met familie en vrienden.
Verder is het natuurlijk zo dat als je beroemd wordt, narcistische trekken vanzelfsprekend gaan ontwikkelen.
Ja, maar populairiteit/aanzien is ook verslavend. Kan zijn dat hij normaalgesproken gewoon chill is, maar dat het allemaal naar zijn hoofd is gestegen.quote:Op zaterdag 8 september 2018 12:50 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Narcistische trekken kunnen daardoor wel meer op de voorgrond treden, maar dat wil nog niet zeggen dat je daarmee echt een narcist bent. Het heeft ook alles met jouw karakter te maken.
Wat Giel betreft, als het allemaal een rol is, dan zou hij 's nodig daar verandering in moeten aanbrengen want populair is hij bij veel mensen niet echt meer. Maar in plaats daarvan dwingt hij heel veel aandacht af in de media. Of je het nou leuk vindt of niet, je kan bijna niet om hem heen. Want dan duikt hij weer op in een talkshow wat over een onderwerp gaat waar hij verder niks mee heeft te maken.
Ik ben ook en yup, dat gaat echt niet hand in hand met snobisme. Ik praat ook heel slim met zo nu en dan wat Latijn. Stop gewoon met hem verdedigen, je komt met het ene na het andere slappe excuus na het andere..quote:Op vrijdag 7 september 2018 23:42 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
[..]
Thierry is een YUP. Beetje kapsonesachtig. Hoog in de bol. Jong snel groot-geld, slim praten met veel Latijn. Maar dat zijn in mijn ogen niet persé narcisten.
Ik weet niet hoe manipulatief hij echt kan zijn natuurlijk. Ik vermoed dat hij privé wilt afschermen van de media en niet concrete uitspraken doet over zijn liefdesleven. Dat is geen narcisme.
Ik haat Wilders echt enorm maar ik vind het absoluut geen narcist. Geen van de mensen die je opnoemt trouwens.quote:Op vrijdag 7 september 2018 20:44 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Volgens mij zijn heel veel politici narcistisch. Wat dacht je van Pechtold bijvoorbeeld? Of Jesse Klaver? Of Neelie Kroes? Ik zeg niet dat het persé narcisten zijn, maar ik kan mij bij hen dat wel heel goed voorstellen.
En wat narcisme betreft is er één die ver boven Baudet uitsteekt en dat is Wilders.
Wat bij Baudet opvalt, is dat hij heel erg ijdel is. Dat hoor je ook in zijn taalgebruik; hij gebruikt graag dure woorden om te laten zien hoe intellectueel hij is.
IJdelheid wordt snel gelinkt aan arrogantie en arrogantie aan narcisme. Ik las pas geleden de uitslag van een poll welke BN-er het meest narcistisch zou zijn en Arie Boomsma stond op de tweede plek. Daaruit blijkt hoe weinig mensen weten wat narcisme is. Ik vind het wel duidelijk dat hij erg ijdel is en heel misschien heeft hij het te hoog in zijn bol. Maar verder zie ik in hem weinig narcisme. Ik denk eerder dat degenen die hem aanzien voor een narcist stiekem afgunstig zijn.
OK omdat jij vindt dat ik slappe excuses maak krijg jij wel gelijk van mij hoorquote:Op zaterdag 8 september 2018 15:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ben ook en yup, dat gaat echt niet hand in hand met snobisme. Ik praat ook heel slim met zo nu en dan wat Latijn. Stop gewoon met hem verdedigen, je komt met het ene na het andere slappe excuus na het andere..
Hoe herken je een narcist op alleen het uiterlijk dan.quote:Op zaterdag 8 september 2018 17:58 schreef mercimarci het volgende:
Domme/gemiddelde mensen weten alles altijd zo zeker. "Deze is narcist, deze is dat, dit is dit en dat is dat". Genoeg dingen die ze in het leven niet zien en verneuken maar dat is dan weer normaal want hebben ze wel 'bepaalde redenen' voor. In hun beleving zal het nooit zo zijn dat ze gewoon niet zo slim zijn als ze denken. En dat is toch ook wel logisch, wie heeft van zichzelf echt door dat ie dom is.
Dat is dit topic voor mij samengevat. Hoop geblaat van mensen die denken iets over narcisme te weten omdat ze zogenaamd een relatie hebben gehad met iemand die dat volgens hen had of heel veel erover hebben gelezen zogenaamd. De meeste+n van jullie weten nog niet een narcist te herkennen als deze voor jullie staat en zegt dat ie narcist is.
Je hebt gelijk niet alleen op het uiterlijk. Maar dat was zo'n soort zin die je moet lezen als 'als ze ook een gesprekje met je voeren'. Mensen hier weten altijd aan een paar regels al zogenaamd dat iemand narcist is.quote:Op zaterdag 8 september 2018 18:08 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
[..]
Hoe herken je een narcist op alleen het uiterlijk dan.
En wie zijn volgens jou die sommigen die het wel weten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |