aangezien wij het niet al te breed hebben zat ik te denken aan een torentje van maximaal 200 euro, dan mag exclusief boxen zijn, want ik heb 2 supergoeie 3 weg jamo boxen.
waar moet ik op letten bij de 'nieuwe' toren als ik mijn oude boxen wil gaan gebruiken (kan ik die wel altijd gebruiken?)
wat leuk zou zijn: dat ik de treble en bass zelf kan regelen, en niet via die 'profielen' die op de 'commerciele' torens zitten van sony enzo.
Longterm :50w
Shortterm :105w
Frequency Range:60-20000hz
Impedance :4-8 Ohm
quote:Hij wil natuurlijk zo'n geile toren die met de hand gebouwd is door een not for profit collectief op een noordkoreaanse stereo-kolchose, die zijn ook veel leuker toch
Op zondag 29 december 2002 18:17 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
de commerciele torens! goed hoor.
quote:shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit dies oud moet je die van me opa overkopen?
Op zondag 29 december 2002 18:23 schreef MarkyB het volgende:
deze heb ik nu dus:
quote:waarom denk je dat ik een nieuwe wil... dr zat niet eens een cd speler in (toen had ik de 5 cd wisselaar dr maar op aangesloten)
Op zondag 29 december 2002 18:24 schreef hallo_mensen het volgende:[..]
shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit dies oud moet je die van me opa overkopen?
Philips FWC80
Hifi-minigeluidssysteem
Mini System with 2 x 120 W RMS,wOOx Technology, radio data system, DSC 6, VEC 6, bass and treble control
quote:Mee eens, maar dan moet je geen haast hebben en gewoon een beetje rondneuzen in 2e hands / kringloop winkels.
Op zondag 29 december 2002 18:37 schreef Zander het volgende:
Ik zou tweedehands wat losse componenten aanschaffen (bijv. eerst alleen een versterker + cd-speler), daar heb je op de lange termijn volgens mij meer aan dan zo'n minisetje. Speakers heb je immers al.
quote:Je kunt elke speaker op een stereo aansluiten, er zit tenslotte een volume knop op. Het enige waar je even op moet letten is de aangegeven impendantie (2, 4, 8 Ohm)
Op zondag 29 december 2002 18:19 schreef Erosjuhhh het volgende:
let erop dat de boxen het geluid van de stereo aan kunnen
anders kan je uurtje later van je familie boxen vragen
quote:
neem gewoon losse componenten... dat vind ik pers. veel flexer
1 ding: alles in 1 torentjes hebben bijna altijd speakers erbij. Je betaalt dus eigenlijk altijd teveel. Als je nog een cd speler en speakers hebt zou ik eerst kijken voor een 2e hands stereo receiver.
[Dit bericht is gewijzigd door Puur op 30-12-2002 11:28]
quote:Denon... iets andere prijsklasse.
Op maandag 30 december 2002 11:31 schreef Re het volgende:
[afbeelding]Zaterdag gekocht
quote:En daarmee heb ik dus een paar Kenwood componenten in de aanbieding KA 4040R versterker en DP 3050 CD speler (ook nog een KX 3050 casettedek)
Op maandag 30 december 2002 11:32 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Denon... iets andere prijsklasse.
.
losse componenten zijn idd beter, maar ook weer duurder. deze die ik nu heb had ik ook 2e hands gekocht, alleen hield hij het niet lang vol bij mij.
en dus: kan (wat jullie een alles-in-een-setje noemen) even goed het geluid weergeven dan de losse componenten?
quote:Och, als je geen audiofiel bent, lijkt me dat je 't beste kunt investeren in leuke functionaliteit (bv. veel apparatuur op aan kunnen sluiten, surround etc) en een paar leuke speakers, dan in hoog-kwaliteits spul.
Op maandag 30 december 2002 11:49 schreef MarkyB het volgende:
en dus: kan (wat jullie een alles-in-een-setje noemen) even goed het geluid weergeven dan de losse componenten?
Dat kun je altijd nog kopen als je een goeie baan hebt namelijk. .
quote:Opzich maakt het niet zoveel uit hoor. Gezien je toch die Jamo (maakt idd mooie boxen) gebruikt. Een midi-stereoinstallatie, met genoeg vermogen de juiste opties en dergelijke is meer dan voldoende. Ze zijn qua kwaliteit allemaal hetzelfde, afgezien de kwaliteit dat uit de standaard meegeleverde boxen komen.
Op zondag 29 december 2002 18:07 schreef MarkyB het volgende:
ik zat te denken aan n nieuwe stereo toren voor mn verjaardag aangezien mijn huidige enige taken vertikt (AB, radio, casettedeck)
dus ik dacht: goh, laat ik n nieuwe stereo vragen.aangezien wij het niet al te breed hebben zat ik te denken aan een torentje van maximaal 200 euro, dan mag exclusief boxen zijn, want ik heb 2 supergoeie 3 weg jamo boxen.
waar moet ik op letten bij de 'nieuwe' toren als ik mijn oude boxen wil gaan gebruiken (kan ik die wel altijd gebruiken?)
wat leuk zou zijn: dat ik de treble en bass zelf kan regelen, en niet via die 'profielen' die op de 'commerciele' torens zitten van sony enzo.
quote:Die meegeleverde speakers lijken trouwens altijd moeite te hebben in het weergeven van midrange.
Een midi-stereoinstallatie, met genoeg vermogen de juiste opties en dergelijke is meer dan voldoende. Ze zijn qua kwaliteit allemaal hetzelfde, afgezien de kwaliteit dat uit de standaard meegeleverde boxen komen
Maar inderdaad, de enige zaken die duidelijk verschil maken in geluid zijn de equalizing settings van de torentjes en de speakers zelf. Maar zoals gezegd:
-Zoek naar 2e hands stereo receiver versterker+tuner
-Gebruik je huidige speakers (veel beter dan alle meuk die bij alles in 1 setjes zit)
-Als je nog een cd speler hebt gebruik die. Klasse-A cd spelers geven altijd wel een goed signaal af.
Het zijn de speakers die het meeste invloed hebben op het geluid. Maar hoe zit het nou met een cdspeler? Heb je die al of wat?
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 30-12-2002 12:27]
quote:ja die heb ik al (philips 5cd wisselaar) maar die heeft moeite met gekopieerde/gebrande cd's. daarom ben ik verplicht om originele cd's erin te doen, en het zelf compileren van cd's is voor mij veel leuker. ik maak dan bijvoorbeeld cd's met nummers erop die alleen veel bas hebben, of met hardcore, of met beatloze muziek. daarom wil ik dat mn boxen tot hun recht komen en dat ik het mooiste resultaat heb
Op maandag 30 december 2002 12:20 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Het zijn de speakers die het meeste invloed hebben op het geluid. Maar hoe zit het nou met een cdspeler? Heb je die al of wat?
quote:Die specs noem ik niet supergoed hoor, ik heb in mn auto zelfs een stuk beter liggen
Longterm :50w
Shortterm :105w
Frequency Range:60-20000hz
Impedance :4-8 Ohm
quote:in een auto zijn het altijd andere speakers die je niet kunt vergelijken met speakers met een houten 'box' er omheen.
Op maandag 30 december 2002 12:31 schreef vosss het volgende:[..]
Die specs noem ik niet supergoed hoor, ik heb in mn auto zelfs een stuk beter liggen
Hoedenplank:
RMS 140w
Piek 250w
Frequency 16-28000hz (hoedenplank)
Subs:
Weet ik de specs niet p'sies van, maar t zijn 2 subs van Rockford-Fosgate![]()
dus dat zit wel goed
quote:Een speaker die 16 Hz haalt is leuk als je een 50 meter lange limousine hebt, maar in normale auto's kan ie zowieso z'n golf niet kwijt. Het is erg cool voor jouw dat je je spec's hier loopt op te sommen maar je koopt er niets voor want: kan je versterker het aan, kan de acoustiek het aan, kan je cd speler het aan? Ik denk het allemaal niet. Het enige gevolg is dat het een warboel van geluid wordt met een allesoverheersend laag. De spec's van de Jamo zijn bij een redelijk rendement wel ok. Geloof mij maar dat als er 50 watt's bij een rendement van 88db in gaan dat je echt heel erg kamervullend bezig bent. Helaas hebben al die setjes tegenwoordig 6*200 watt terwijl dat never nooit geleverd wordt. Mijn tip blijft dus zoiets als die Sansui of iets anders degelijks. Je zult zien dat die die speakers in een houdgreep houden.
Op maandag 30 december 2002 12:31 schreef vosss het volgende:
Die specs noem ik niet supergoed hoor, ik heb in mn auto zelfs een stuk beter liggen
Hoedenplank:
RMS 140w
Piek 250w
Subs:
dus dat zit wel goed
quote:Inderdaad, specificatie zegt eigenlijks niks over boxen. Boxen met een dikke hout (zeg maar 2,5cm) en zeer zwaar zijn (eventueel gebruik maken van spikes) leverd bij lagere specificatie toch stukken beter geluid, dan die auto-speakers. Overigens zijn auto-speakers juist bedoelt om het hard aan te zetten, waardoor het vermogen ook zo hoog is en veel bass. Maar of het echt mooi geluid is, nou eerlijk gezegd: nee.
Op maandag 30 december 2002 12:33 schreef MarkyB het volgende:[..]
in een auto zijn het altijd andere speakers die je niet kunt vergelijken met speakers met een houten 'box' er omheen.
quote:Bij mij in de auto klinkt het echt wel mooi hoor, ook als ie gewoon zachtjes aan staat een mooi vol geluid.
Op maandag 30 december 2002 12:45 schreef Wez het volgende:[..]
Inderdaad, specificatie zegt eigenlijks niks over boxen. Boxen met een dikke hout (zeg maar 2,5cm) en zeer zwaar zijn (eventueel gebruik maken van spikes) leverd bij lagere specificatie toch stukken beter geluid, dan die auto-speakers. Overigens zijn auto-speakers juist bedoelt om het hard aan te zetten, waardoor het vermogen ook zo hoog is en veel bass. Maar of het echt mooi geluid is, nou eerlijk gezegd: nee.
Maargoed, ik hoop dat je een mooie stereo vindt voor dat geldt MarkyB
Aantal jaren geleden gekocht, omdat m'n ouwe torentje ermee op hield.
SONY Receiver STR-DE335 (RDS/EON en Digital Cinema Sound ()) en een SONY TXD-R11 (combinatie cdspeler/cassettedeck, gebruik ik eigenlijk zelden). Toen iets van 400 of 500 gulden voor betaald, als ik me goed herinner. Geen idee of zoiets nu nog leverbaar is, en voor welke prijs. Misschien 2ehands?
'k Vond het in ieder geval wel een leuk compromis tussen een kant-en-klaar torentje en allemaal losse componenten. 't Heeft alles wat ik als niet-audiofiel nodig heb. .
quote:Ik wil ook niet zeggen dat het niet mooi is (voor een auto). Maar het is anders. Ik heb zelf ook wel in auto's gezeten, waar duizenden guldens aan geluid is gemonteerd. Het geluid is perfect, maar dat is dan nog steeds voor de auto. Zeg es eerlijk, wat vind je zelf mooier, het geluid uit mooie boxen in het binnenhuis, of en geluid in de auto? Uiteraard zijn de smaken verschillend, maar ik denk toch wel dat de meesten de voorkeur hebben voor de boxen in het binnenhuis. Het is in iedergeval anders. Zeg maar een voller geluid. En dan nog iets, het vergelijken van een auto-speaker en binnenhuis boxen is natuurlijk niet te vergelijken. Want sluit maar eens je auto-speakers op je stereoinstallatie, dan is het echt een geluid van niks.
Op maandag 30 december 2002 12:48 schreef vosss het volgende:[..]
Bij mij in de auto klinkt het echt wel mooi hoor, ook als ie gewoon zachtjes aan staat een mooi vol geluid.
btw als ie hard staat (ruim125 dB) dan klinkt ie nog steeds mooiMaargoed, ik hoop dat je een mooie stereo vindt voor dat geldt MarkyB
quote:Ziet er leuk uit. Wij hebben een Yamaha receiver, Kenwood equalizer, Philips mixer en 2 Jamo luidsprekers eraan vast, in de woonkamer dan.
Op maandag 30 december 2002 12:55 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]Aantal jaren geleden gekocht, omdat m'n ouwe torentje ermee op hield.
....
quote:Het nadeel van meerdere merken door elkaar, is dat je niet één handige afstandsbediening hebt. Zit je toch vast aan zo'n irritant universeel ding met te weinig knopjes.
Op maandag 30 december 2002 12:58 schreef Wez het volgende:Ziet er leuk uit. Wij hebben een Yamaha receiver, Kenwood equalizer, Philips mixer en 2 Jamo luidsprekers eraan vast, in de woonkamer dan.
quote:Dat klopt, maar we gebruiken slechts die van de Yamaha. De equalizer stel je meestal maar 1x in, net als de mixer. Maar het geluid is wel erg mooi te noemen. Vooral het gebruik van die 2,5 draden
Op maandag 30 december 2002 13:01 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Het nadeel van meerdere merken door elkaar, is dat je niet één handige afstandsbediening hebt. Zit je toch vast aan zo'n irritant universeel ding met te weinig knopjes.
Helaas heb ik slechts een 5.1 op mijn kamer, waar geen losse versterker aan hangt. Maar ja, ik kan er mee leven.
[Dit bericht is gewijzigd door Wez op 30-12-2002 13:05]
quote:Specs liegen vaak. Naar getalletjes hoef je echt niet te kijken, tenzij je een bass freak bent, of graag alleen maar blaast.
Op maandag 30 december 2002 12:31 schreef vosss het volgende:[..]
Hoedenplank:
RMS 140w
Piek 250w
Subs:
dus dat zit wel goed
quote:Inderdaad, wat een gezeik over vol geluid. Dat zeggen mensen altijd "oh die speakers geven wel een vol geluid", nee das moeilijk. Even equalizen en je bent klaar, ik kan ook de "bass" hoger zetten heb ik ook een voller geluid. Vol is niet perse mooi. Bij een hoop muziek soorten zelfs storend. Maargoed dit gaat vet offtopic.
Overigens zijn auto-speakers juist bedoelt om het hard aan te zetten, waardoor het vermogen ook zo hoog is en veel bass. Maar of het echt mooi geluid is, nou eerlijk gezegd: nee
Even terug bij de kern.
- Jamo speakers houden
- Stereo receiver 2e hands zoeken (zoals gezegd, marktplaats.nl)
- DVD-spelertje. 100 tot 150 euro nieuw. Ik ben nog geen DVD-speler tegen gekomen die moeite heeft gehad met cd-writables. Alleen soms met rewritables. Maar ik neem aan dat je die niet zo vaak gebruikt?
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 30-12-2002 13:09]
quote:Ja, een maat van mij moest laatst 2 losse boxen halen. Dus wij alles testen. Zagen we een Kenwood (dacht dat deze wel redelijk geluid had, me broer zei nog dat het rotzooi is, qua boxen, maar toch maar even proberen) en het geluid viel nog eens tegen. Het waren 150 watt per stuk. Ronduit triest waren ze. De specs waren wel goed, frequentiebreedte wat groot, maar het was gewoon niks. Terwijl ik toch wel wat boxen heb gehoord die ronduit goed klinken met dezelfde specs of zelfs lager.
Op maandag 30 december 2002 13:05 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Specs liegen vaak. Naar getalletjes hoef je echt niet te kijken, tenzij je een bass freak bent, of graag alleen maar blaast.
quote:[verder offtopic geneuzel]
Op maandag 30 december 2002 13:05 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Specs liegen vaak. Naar getalletjes hoef je echt niet te kijken, tenzij je een bass freak bent, of graag alleen maar blaast.
[..]
B&M 303'tjes hebben kutspecs. Toch geven ze een 10x beter geluid dan Koda speakers met 15" woofer, 4 tweeters, en een midrange driver die zogenaamd tot 25Hz komen, en een vermogen van 500watt aankunnen.
25Hz @ -15dB zeker.
500Watt PMPO zeker, en dan met 50% vervorming
quote:vet offtopic: Er zijn genoeg merken met specs die er niet om liegen. Maar dan nog bepalen ze het uiteindelijke geluid niet. De enige manier om met SPECS de kwaliteit van een speaker een beetje weer te geven is een duidelijke frequentieresponse grafiek. Die geven veel professionele merken gelukkig ook. Maar dan nog.
maar Boston, Phoenix en Rockford-Fosgate toch echt niet hoor
Gewoon zelf proberen in de ruimte waar je ze wilt hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 30-12-2002 13:15]
Hij wil een goed(koop) torentje waar z'n huidige speakers op aangesloten kunnen worden, en waar ie zelf bass/treble kan instellen.
quote:Jep, maar als je nieuw een torentje koopt zitten er vaak al speakers bij, van plastic of kunststof. Das dus geldverspilling want hij heeft al Jamo'tjes. Dat zijn vaak geen top-Hifi speakers, maar wel veel beter dan alle alles-in-1 meuk.
Op maandag 30 december 2002 13:14 schreef DennisMoore het volgende:
Hier heeft die arme MarkyB dus niks aan....
Hij wil een goed(koop) torentje waar z'n huidige speakers op aangesloten kunnen worden, en waar ie zelf bass/treble kan instellen.
In oude 2e hands torentjes willen nog weleens klasse-b cd spelers zitten. Die hebben vaak problemen met het lezen van cd-writables en rewritables.
Ik zou een 2e hands receiver kopen, en iets wat iig cd's kan lezen en gene problemen heeft met writables. Volgens mij kan je daar voor 200 euro wel aankomen. Probeer marktplaats.nl
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 30-12-2002 13:19]
quote:Kan ie misschien verpatsen aan familielid ofzo? Of gebruiken als rear-speakertjes, of aansluiten op tv, etc etc.
Op maandag 30 december 2002 13:16 schreef Yokozuna het volgende:Jep, maar als je nieuw een torentje koopt zitten er vaak al speakers bij, van plastic of kunststof. Das dus geldverspilling want hij heeft al Jamo'tjes. Dat zijn vaak geen top-Hifi speakers, maar wel veel beter dan alle alles-in-1 meuk.
quote:Is daar handig achter te komen?
In oude 2e hands torentjes willen nog weleens klasse-b cd spelers zitten. Die hebben vaak problemen met het lezen van cd-writables en rewritables.
quote:Ach, ik ben gewoon anti alles in 1 sorry
Op maandag 30 december 2002 13:18 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Kan ie misschien verpatsen aan familielid ofzo? Of gebruiken als rear-speakertjes, of aansluiten op tv, etc etc.
[..]Is daar handig achter te komen?
quote:B&M? Bedoel je niet B&W?
Op maandag 30 december 2002 13:12 schreef Yokozuna het volgende:
Uhuh.B&M 303'tjes hebben kutspecs. Toch geven ze een 10x beter geluid dan Koda speakers met 15" woofer, 4 tweeters, en een midrange driver die zogenaamd tot 25Hz komen, en een vermogen van 500watt aankunnen.
....
quote:Tja alles-in-1 is ook voor de beginners he. Gevorderden die ultieme geluid willen hebben gaan natuurlijk voor die losse componenten. M.u.v. die topmerken die alles-in-1 verkopen, bijvoorbeeld Denon.
Op maandag 30 december 2002 13:21 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Ach, ik ben gewoon anti alles in 1 sorry
quote:B&W natuurlijk
Op maandag 30 december 2002 13:30 schreef Wez het volgende:[..]
B&M? Bedoel je niet B&W?
http://www.audiorevolution.com/gifs/b&wdm303/grilloff.gif
B&W DM303 (goed merk overigens)
quote:Die hebben mijn ouders vorige maand toevallig gekocht
M.u.v. die topmerken die alles-in-1 verkopen, bijvoorbeeld Denon
Denon stereo Receiver met CD speler. Was de enige Hifi STEREO receiver. Tis echt allemaal trendy 5.1 met ingebouwde "DD/DTS decoder" tegenwoordig.
quote:Was het niet Burgermeester & Wethouder?
Op maandag 30 december 2002 13:35 schreef Yokozuna het volgende:[..]
B&W natuurlijk
Bowers & Wilkins
quote:Zijn wel leuke setjes he. Alleen veelste duur, maar ja, wat moet je ook met zo'n mooie design. Is het goudkleurig?
Op maandag 30 december 2002 13:37 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Die hebben mijn ouders vorige maand toevallig gekocht
Denon stereo Receiver met CD speler. Was de enige Hifi STEREO receiver. Tis echt allemaal trendy 5.1 met ingebouwde "DD/DTS decoder" tegenwoordig.
Hoogste bod tot nu: ¤56,-
Heb je ook nog geld over voor DVD speler.
Lees ook de review even:
Reviewed by: piccalo_cb, Audio Enthusiast, from Kew Gardens, New York, USA
Price Paid: $380 at J And R Music World,
Product Model Year:
1996
Summary:
When I first purchased this onkyo (1996), I was very impressed with the higher end models (Intrgra THX) but due to my budget, I could only afford this model at the time. I purchased an NHT center and a JBL sub (don't know the model numbers) and combined it with my old MCS fronts and sony surrounds. It sounded beautiful however I decided to add a Nikko equalizer just out of curiousity and I was absolutely amazed. I kept the same setup for the past 6 years until I decided that my fronts were to big, bulky, and out of style at this day and age, so I decided to purchase the NHT front pairs, cambridge soundworks surrounds and paradigm 250-300 watt subb (might as well go all out huh -). Put on my Gypsy Flamango cd. Oh my god!! Im in heaven. It feels like i'm actually in a sound recording studio. The speakers and equalizer added demension to the sound as well as enriched the sound quality.
My next purchase will be the SV600 6.1. I want that 6th speaker (don't need an amp or an equalizer becouse of its built in WRAT Wide Range Amplifier Tech)
Strengths:
Excellent sound quality particulary with and added EQ. Has Tape Monitor 2 option for EQ installation.
Used it one time to drive a pair of 15 inch 300 watt giant club speakers without amp and it survived (turned off every now and them). This receiver has undergone alot of punishment and keeps ticking.
Compared to my friends Sony Prologic, my other friends Technics and my sisters Marantz (all prologic). Onkyo (without EQ) still has a more clear, crisp sound and the the separates are better even for a pro logic model (you may think it's a 5.1)
Weaknesses:
none whatsoever.
Similar Products Used:
Sony, Marantz, Technics pro logic receivers
[Dit bericht is gewijzigd door rene29 op 30-12-2002 14:17]
quote:Bij Denon betaal je idd wel voor het design. Nee zilverkleurig. Maar we hebben nog 50% korting gekregen op de speakers (Monitor Audio Bronze 3) omdat het de laatste modellen waren. Tja je moet EEN excuus hebben he
Op maandag 30 december 2002 13:44 schreef Wez het volgende:
Zijn wel leuke setjes he. Alleen veelste duur, maar ja, wat moet je ook met zo'n mooie design. Is het goudkleurig?
quote:Qua geluid vind ik het ook wel toppie. Als je er geld voor hebt, is dat het zeker waard.
Op maandag 30 december 2002 14:39 schreef Yokozuna het volgende:
offtopic:
[..]Bij Denon betaal je idd wel voor het design. Nee zilverkleurig. Maar we hebben nog 50% korting gekregen op de speakers (Monitor Audio Bronze 3) omdat het de laatste modellen waren. Tja je moet EEN excuus hebben he
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |