abonnement Unibet Coolblue
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 29 september 2018 @ 13:52:19 #51
78918 SeLang
Black swans matter
pi_182204068
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 11:56 schreef Maikuuul het volgende:

Al moet je voor deze trekking toch wel vrij advanced in survivalen zijn gezien de verschillende klimaten die je tegenkomt. Neem je alles voor die 5 maanden mee in een backpack? Of koop je onderweg nog extra bijzaken (die je in het begin misschien niet gebruikt?).
Ik had één nieuw paar schoenen vooruit gestuurd, maar in principe had ik alles voor die 5 maanden in m'n backpack.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_182204173
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 13:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik had één nieuw paar schoenen vooruit gestuurd, maar in principe had ik alles voor die 5 maanden in m'n backpack.
Je gaat toch niet vertellen dat je de schoenslijtage bij hebt gehouden
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_182204275
Held. Benieuwd naar het verslag met de nodige statistieken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 29 september 2018 @ 14:13:44 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_182204329
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 13:59 schreef vipergts het volgende:

[..]

Je gaat toch niet vertellen dat je de schoenslijtage bij hebt gehouden
Je wilt niet midden in een hike van schoentype wisselen (= groot risico) dus je moet één of meerdere vervangende paren van tevoren regelen als je die lokaal niet kunt kopen.

Oorspronkelijk wou ik alleen de lengte van Californië lopen (ca 2736 km). Het plan was om te starten op een ouder paar dat al zo'n 800 km oud was en daarmee de eerste 1133 km te lopen en dan net voor de Sierra Nevada te wisselen voor een nieuw paar die dan zo'n 1600 km mee zou moeten. Maar onderweg besloot ik om de hele trail te lopen dus dat tweede paar heb ik meer dan 3200 km op gelopen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 29 september 2018 @ 14:38:52 #55
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_182204655
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 09:57 schreef MCH het volgende:

[..]

Het is toch algemeen bekend dat SeLang financieel binnen is en al jaren niet meer werkt? :P
Blijkbaar niet. Niet iedereen houdt een logboek bij van andere fokusers
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_182413710
Fantastisch! Ik kijk uit naar je reisverslag. _O_
pi_182530367
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 september 2018 18:16 schreef SeLang het volgende:
Even crossposten dan maar :P

Net een paar uur thuis. Ik heb in de afgelopen 5 maanden de hele Pacific Crest Trail gelopen van Mexico naar Canada! (4271 km). Het was fantastisch! :Y

Oorspronkelijk wou ik dit jaar alleen de lengte van Californië lopen want ik wou niet te snel hoeven lopen zodat ik genoeg tijd zou hebben voor natuur, vogeltjes e.d. maar na 6 dagen wat best vlot ging en waarbij ik toch genoeg kon genieten besloot ik om toch maar gelijk voor de hele trail te gaan.

Op zich was mijn oorspronkelijke analyse wel correct want je moet toch wel flink doorlopen om voor de sneeuw Canada te bereiken (op 16 Sept liep ik inderdaad al in een sneeuwstorm maar de sneeuw smolt wel snel). Op 24 sept bereikte ik Canada (vertrokken op 26 april aan de Mexicaanse grens).

Uiteraard komt er weer een uitgebreid verslag in TRV met veel foto's, maar dat gaat nog wel een week of 4 duren :)
Ik begon mij al zorgen te maken omdat het best lang stil was. Maar je loopt gewoon even heel de trail uit! Kijk heel erg uit naar het verslag!

_O_ _O_ _O_

Had je al toegang tot langer verblijf in de States dan? Of gelden er voor UK andere regels?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2018 15:09:24 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 15 oktober 2018 @ 16:08:38 #58
78918 SeLang
Black swans matter
pi_182531536
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 15:08 schreef Piva het volgende:

Had je al toegang tot langer verblijf in de States dan? Of gelden er voor UK andere regels?
Ik heb een Nederlands paspoort dus dat is hetzelfde als voor jullie. Vooraf had ik een visum geregeld dus ik kon maximaal 6 maanden blijven.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_182531745
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb een Nederlands paspoort dus dat is hetzelfde als voor jullie. Vooraf had ik een visum geregeld dus ik kon maximaal 6 maanden blijven.
Speciaal voor deze reis? Of had je al een open visum voor 10 jaar?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182532958
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:19 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Speciaal voor deze reis? Of had je al een open visum voor 10 jaar?
Elke niet-Amerikaan zit met hetzelfde probleem: die trails binnen een half jaar moeten hiken vanwege de duur van een visum. SeLang is flink getraind en heeft blijkbaar (en tegen zijn eigen verwachting in) de hele trail binnen zes maanden kunnen doen, maar de meesten moeten het in twee delen doen, aangezien een x-duizend km teveel /te lang is in zes maanden en je met geen mogelijkheid kan uitlopen vanwege je visum. Amerikanen zijn wat dat betreft flexibeler.


(of was dat je punt niet?)

[ Bericht 2% gewijzigd door Postbus100 op 15-10-2018 17:28:54 ]
Somebody that I used to know
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 15 oktober 2018 @ 18:53:37 #61
78918 SeLang
Black swans matter
pi_182534882
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:19 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Speciaal voor deze reis? Of had je al een open visum voor 10 jaar?
Speciaal voor deze reis aangevraagd. Ook als ik alleen de lengte van Californië (~1700 mijl) had gelopen dan had ik dat niet binnen de 3 maanden van de ESTA gered en sowieso was ik dan volgend jaar teruggekomen voor Oregon en Washington.

quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 17:20 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Elke niet-Amerikaan zit met hetzelfde probleem: die trails binnen een half jaar moeten hiken vanwege de duur van een visum. SeLang is flink getraind en heeft blijkbaar (en tegen zijn eigen verwachting in) de hele trail binnen zes maanden kunnen doen, maar de meesten moeten het in twee delen doen, aangezien een x-duizend km teveel /te lang is in zes maanden en je met geen mogelijkheid kan uitlopen vanwege je visum. Amerikanen zijn wat dat betreft flexibeler.

(of was dat je punt niet?)
Ook Amerikanen kunnen er niet langer dan 5-6 maanden over doen omdat je dan een groot risico hebt dat je in de Sierra (als je te vroeg start) of in Washington (als je te laat eindigt) vast komt te zitten in de sneeuw. Je hebt een "veilig" window van ongeveer 5,5 maanden. Het is een race tegen de klok.

Ik heb er net geen 5 maanden over gedaan, wat inderdaad (veel) sneller is dan ik vooraf had gedacht. Mijn originele plan was 4 maanden voor alleen Californië en dan een jaar later iets meer dan 2 maanden voor Oregon + Washington. Ondanks dat heb ik toch genoeg kunnen zien en kunnen genieten, wat je binnenkort in het verslag gaat kunnen lezen :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 18 oktober 2018 @ 14:09:30 #62
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_182590667
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 september 2018 18:16 schreef SeLang het volgende:
Net een paar uur thuis. Ik heb in de afgelopen 5 maanden de hele Pacific Crest Trail gelopen van Mexico naar Canada! (4271 km). Het was fantastisch! :Y
Holy crap _O_ _O_
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_182621312
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb een Nederlands paspoort dus dat is hetzelfde als voor jullie. Vooraf had ik een visum geregeld dus ik kon maximaal 6 maanden blijven.
Aah oké, ik dacht misschien dat je misschien een UK passpoort had. Had je er nog enig rekening mee gehouden om het in één keer te doen? Aangezien je had ingeschat dat het qua tijd maar net zou kunnen ivm met sneeuw. Of was dat gewoon uberhaupt de beste periode om te hiken daar ook al zou je maar de helft doen?

Viel het achteraf mee of tegen om in één keer te doen?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:14:19 #64
78918 SeLang
Black swans matter
pi_182625515
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 00:03 schreef Piva het volgende:

Had je er nog enig rekening mee gehouden om het in één keer te doen? Aangezien je had ingeschat dat het qua tijd maar net zou kunnen ivm met sneeuw. Of was dat gewoon uberhaupt de beste periode om te hiken daar ook al zou je maar de helft doen?
Mijn oorspronkelijke plan was nadrukkelijk om niet de hele trail te lopen. Ik had zelfs een permit geregeld die maar tot Ashland ging terwijl ik toen even gemakkelijk gelijk een permit voor de hele trail had kunnen regelen. Onderweg heb ik dat moeten verlengen.

De oorspronkelijke timing was gebaseerd op de sneeuw in de Sierra Nevada. Liefst start je aan de Mexicaanse grens zo vroeg mogelijk omdat Southern California dan nog niet al te heet is en de waterbronnen nog niet helemaal zijn opgedroogd. Maar dan riskeer je weer dat er nog teveel sneeuw is in de Sierra en de waterlevels in de creeks te hoog (door smeltende sneeuw) om er doorheen te kunnen waden. Dan moet je dus wachten in Kennedy Meadows tot de sneeuw en water lager is. In een gemiddeld jaar wil je daarom ongeveer rond 15 juni in de Sierra aankomen, dat is optimaal. Ik begon op 4 juni aan de Sierra (had oorspronkelijk 18 juni gepland maar ik liep dus een stuk sneller dan voorzien), maar 2018 was een jaar met minder sneeuw dan gemiddeld dus de timing bleek perfect. Dit gaf mij ook weer wat extra marge voor de rest. Want je wilt echt voor 1 oktober in Canada zijn. Uiteindelijk bereikte ik Canada op 24 sept.

quote:
Viel het achteraf mee of tegen om in één keer te doen?
Het viel mee in de zin dat ik ondanks het hoge tempo toch genoeg heb kunnen zien en intens heb kunnen genieten van deze hike. Als dat niet zo was dan had ik mijn doel onderweg ook bijgesteld, want de natuur/ wildernis ervaring is voor mij veel belangrijker dan de "bragging rights" van het completeren van de trail (ik ben een natuurliefhebber, geen sportman).

Aan de andere kant is het wel zo dat ik liever minder snel was gegaan als het tijd window groter was geweest. Ik heb dus wel een compromis moeten sluiten. Maar het is gewoon enorm tof om de trail in één keer te lopen. Je ziet niet alleen het landschap geleidelijk veranderen maar er is ook continuïteit in de verandering van de seizoenen: starten in de lente met veel bloemen, vogeltjes die zingen en nestjes bouwen, etc. En je eindigt in Washington met prachtige herfstkleuren en zelfs een paar sneeuwbuien. O+
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 31 oktober 2018 @ 12:04:10 #65
78918 SeLang
Black swans matter
pi_182854023
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_182854897
Toffe reis heb je gemaakt. Volgens mij zou je jou wel kunnen omschrijven als een echte globetrotter. Ik zal je reisverslag eens lezen.
pi_182854913
quote:
Ga meteen lezen :9
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')