Daar is een bepaalde Chinese dame in Indonesië ook achter gekomen toen ze vroeg of de oproep tot gebed iets zachter kon.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 10:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk niet dat de voorstanders een soort eind-ideaal voor ogen hebben. Het gaat allemaal om het principe van "we zijn allemaal uiteindelijk hetzelfde dus alle negatieve gevolgen van dit beleid zullen ooit wel eens gladgestreken worden". En "we kunnen wat leren van deze lieve nieuwe mensen"
Dat hele concept van "ondanks dat we cultureel verschillen... uiteindelijk willen we allemaal in de supermarkt een rolletje slavink kopen voor onze kinderen".
Mooi principe maar culturen verschillen, soms op onverenigbare punten.
Omdat ik je stukje over persoonlijke beleving niet zo reëel vond.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 09:51 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ik woon in Amsterdam en een wijk die ooit een prachtwijk was.
Oja, volgens de statistieken ben ik zelf een allochtoon.
Hoezo?
De wens en behoefte om tussen gelijksoortige individuen te willen wonen heeft geen moer met racisme te maken. Het is een gotspe dat die term zo misbruikt wordt.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 10:54 schreef ToT het volgende:
Racisme zit in ieder mens, maar in een beschaafde omgeving weet je dingen te relativeren of voor je te houden.
De allergie die veel mensen hebben tegen zo genoemd te worden is dat bepaalde groeperingen te pas en te onpas dat woord naar je kop slingeren als ze hun zin niet krijgen of als je iets zegt/vindt/doet wat niet eens verkeerd is.
Ook weer mee eens.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 12:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
De wens en behoefte om tussen gelijksoortige individuen te willen wonen heeft geen moer met racisme te maken. Het is een gotspe dat die term zo misbruikt wordt.
Ok, dat kán.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 11:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Omdat ik je stukje over persoonlijke beleving niet zo reëel vond.
Kan best gezellig zijn in Duindorp. Wat wel zo is, is dat ze geen buitenstaanders tolereren. Mijn volledige familie komt er vandaan dus ik kan het goed met ze vinden. Neemt niet weg dat ik er nooit meer zal gaan wonen. Te veel sociale controle en te veel geroddel.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 07:11 schreef Yasmin23 het volgende:
Duindorp.....![]()
Duindorpers die ik in mijn leven heb mogen tegenkomen zijn echt geen hoogvliegers hoor maar dan wel constant blijven kankeren over andere.
Ik blijf er ver uit de buurt.
Klopt helemaal!quote:Op donderdag 30 augustus 2018 07:31 schreef Boca_Raton het volgende:
TS bedoelt het goed maar opnieuw staat de helft zich weer te verdedigen voor de meest menselijke emotie: je (nog) thuis willen voelen waar je woont. En dat is verrekte moeilijk als alles multiculti is.
Ik herken je schrijfstijl en je alcohol-misbruik. Stop daar eens mee. Ik dacht dat Maghrebijnse je bijna op het rechte pad had.quote:
Ik ben vandaag helemaal naar de klote. Mijn hele romp doet pijn. Lever, darmen en longen. Ik zal eens contact opnemen met Maghrebijnse, kan haar zo bereiken via Facebook.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 18:59 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik herken je schrijfstijl en je alcohol-misbruik. Stop daar eens mee. Ik dacht dat Maghrebijnse je bijna op het rechte pad had.
Echt, stop eens met jezelf de vernieling in helpen en die alcohol.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 19:07 schreef -Ondskapt- het volgende:
[..]
Ik ben vandaag helemaal naar de klote. Mijn hele romp doet pijn. Lever, darmen en longen. Ik zal eens contact opnemen met Maghrebijnse, kan haar zo bereiken via Facebook.
Bekrompen?quote:Op donderdag 30 augustus 2018 07:22 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat is tamelijk bekrompen. Ik ben het ermee eens in de zin dat je als mens op Aarde zou mogen gaan en staan waar je wilt.
Maar je hebt overal rekening te houden met andere mensen met hun eigen regels en gebruiken. Daar kun je je aan aanpassen. Maar over het algemeen voelen mensen zich het meest senang met mensen om zich heen die ongeveer hetzelfde zijn als zijzelf. Kun je dan een compleet volk van A naar B verhuizen? Nee, want veel culturele zaken zijn gebonden aan de plaats waar het is ontstaan. Het voedsel aan wat in het thuisland groeit, rituelen die aan de agrarische cultuur daar zijn verbonden, een taal die het landschap weerspiegelt.
Dus ja, niemand zou een strobreed in de weg gelegd moeten krijgen bij het verkennen van de Aarde, maar of het zo slim is je ver van je eigen volk en vaderland te vestigen is een tweede.
En te veel racisme!quote:Op donderdag 30 augustus 2018 15:31 schreef -Ondskapt- het volgende:
[..]
Kan best gezellig zijn in Duindorp. Wat wel zo is, is dat ze geen buitenstaanders tolereren. Mijn volledige familie komt er vandaan dus ik kan het goed met ze vinden. Neemt niet weg dat ik er nooit meer zal gaan wonen. Te veel sociale controle en te veel geroddel.
It barst yn Fryslân fan de allochtonen. Sy komme út Hollân en prate gjin Frysk.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 09:03 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Jij komt toch uit Friesland? Daar wonen 3 allochtonen in de gehele provincie.
Het is bekrompen omdat jij de wereld als een Lalaland en Hof van Eden ziet, een onontgonnen gebied waar je kunt doen en laten wat je wilt. Waarbij je dus negeert wat de realiteit is en wat de wetenschap erover zegt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 01:26 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Bekrompen?Ik gun elk mens het zelfde, ongeacht geloof, geaardheid of wat dan ook, dat is niet bekropen!! Als je daar tegen ben ben je in mijn mening zelf de gene die bekrompen is
Rekening houden met een anders geloof of overtuiging en zelfs geaardheid, voor mij is dat normaal menselijk gedrag, niets mis mee maar jij hebt er blijkbaar moeite mee....
Waarom begin je inhemelsnaam over een heel volk verhuizen? ????
Iedereen op deze wereld is vrij om te gaan en staan waar ze willen, dus ook vestigen waar ze willen! Wie ben jij om te zeggen dat het niet slim is als ik naar Australië verhuis?
Je noemt hier naar Australië verhuizen, maar dat raakt natuurlijk kant noch wal. Die cultuur is nog enigszins gelijk aan de onze in Nederland. Probeer het eens opnieuw met verhuizen naar China, Rusland of Tunesië. Pakistan wat mij betreft.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 01:26 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Bekrompen?Ik gun elk mens het zelfde, ongeacht geloof, geaardheid of wat dan ook, dat is niet bekropen!! Als je daar tegen ben ben je in mijn mening zelf de gene die bekrompen is
Rekening houden met een anders geloof of overtuiging en zelfs geaardheid, voor mij is dat normaal menselijk gedrag, niets mis mee maar jij hebt er blijkbaar moeite mee....
Waarom begin je inhemelsnaam over een heel volk verhuizen? ????
Iedereen op deze wereld is vrij om te gaan en staan waar ze willen, dus ook vestigen waar ze willen! Wie ben jij om te zeggen dat het niet slim is als ik naar Australië verhuis?
Haha, Maghrebijnse die mensen op het rechte pad brengt.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 18:59 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik herken je schrijfstijl en je alcohol-misbruik. Stop daar eens mee. Ik dacht dat Maghrebijnse je bijna op het rechte pad had.
Krioelt het er van de allochtonen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 03:01 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
It barst yn Fryslân fan de allochtonen. Sy komme út Hollân en prate gjin Frysk.
Moge Allah ons allemaal leiden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 18:40 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Haha, Maghrebijnse die mensen op het rechte pad brengt.
Ze is zelf al jarenlang verdwaald.
Nee, maar dat komt deels ook door het soort mensen uit een andere cultuur die wij binnen halen.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 10:49 schreef Questular het volgende:
Werkt de multiculturele samenleving überhaupt wel zoals men het voor ogen heeft?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |