Het lijkt erop dat de 737-700's geleidelijk worden vervangen door -800's. Dat geeft weer ruimte voor grotere Cityhoppers.quote:Jep. En Cityhopper kan ook niet eindeloos grotere vliegtuigen blijven inzetten, dat gaat ten koste van de 73 operatie en daar vinden de vakbonden weer wat van..
quote:SANTA CRUZ - Bij aankomst op Viru Viru International Airport in Santa Cruz dinsdag heeft de crew van een Boliviana Boeing 767-300ER een noodglijbaan niet (goed) vergrendeld. Daardoor werd het apparaat opgeblazen toen de deur werd geopend.
De noodglijbaan is meteen vervangen, zodat de Boeing nog dezelfde avond aan een vlucht naar Miami kon beginnen. Boliviana de Aviación zegt in een verklaring het incident te onderzoeken en wanneer nodig actie te zullen ondernemen.
https://www.facebook.com/(...)0033872123523&type=3quote:Goedemorgen KLM Ik heb weer eens een concept voor het 100 jarig bestaan van de Luchtvaartmaatschappij, en ja het is een 747. Ik zal toelichten waarom
De 747 gaat er inderdaad uit, en dat is logisch gezien KLM moet vernieuwen om bij te kunnen blijven met de markt. Maar dat neemt het feit niet weg dat de KLM Jumbo een icoon is en blijft. Van de lage approaches bij Sint Maarten, tot in de Suskes en Wiskes, Zelfs bij Venco gebruiken ze de kist in de reclames.
Omdat de voorlopige datum van retirement voorlopig omtrent 2021 staat gepland, had ik het idee om het mes aan niet aan 2, maar aan 3 kanten te gaan snijden
- Het KLM 100 jarig bestaan in de vorm van de retro livery
- 50 jaar 747 in dienst bij KLM (Eerste kist was afgeleverd in 1971) in de vorm van de eerste livery die op de 747 was aangebracht
- Het afscheid van een legendarische kist. De 747
Van 2019 tot 2021 lijkt inderdaad op een vrij dure en inefficiënte investering. Echter verwonder ik dan ook het feit dat de Fokker 70 in 2015 alsnog de nieuwe livery kreeg en in 2017 eruit ging. Just saying
Als basis heb ik de Boeing 747-406M genomen. De PH-BFS om precies te zijn. Waarom:
De BFS is een van de jongere 747's waarover de KLM beschikt, en draagt ook nog de oude livery. Het idee is dan ook om bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt van het toestel meteen de livery aan te pakken, en ik denk dat dat Medio 2019 goed matcht met de viering van het jubileum.
Aldus mijn concept. Ik hoop gewoon echt dat de KLM uitpakt, en ik ben er van overtuigd dat een toestel of serie toestellen met een speciale livery altijd een mooi visitekaartje zal zijn.
Ik heb dit al zo vaak gezegd. Zou fantastisch zijn maar gaat natuurlijk niet gebeuren...quote:Hallo Mees, wat een mooi idee! We gaan namens jou dit idee intern doorsturen. We kunnen uiteraard geen toezeggingen doen of dit ook echt uitgewerkt gaat worden, maar we waarderen je bericht enorm!
Direct alle toestellen van Lion Air aan de grond houden en hun vlieglicentie intrekken. Wat een idioten om al 4 vluchten te maken van een kapotte snelheidsmeter.quote:TOESTEL LION AIR HAD KAPOTTE SNELHEIDSMETER
JAKARTA - Bij het neergestorte toestel van Lion Air functioneerde een snelheidsmeter niet. Dat hebben de onderzoekers van de National Transportation Safety Committee (KNKT) in Indonesië bekendgemaakt.
De snelheidsmeter zou de laatste vier vluchten al onklaar zijn geweest. De onderzoekers hebben deze informatie uit de zwarte doos met vluchtgegevens gehaald die vorige week is gevonden. Het is volgens experts nog te vroeg om uitspraken te doen over de oorzaak van de crash, die vrijwel zeker aan 189 mensen het leven heeft gekost.
De vrijwel nieuwe Boeing 737 MAX 8 van Lion Air stortte vorige week kort na het opstijgen neer in de Javazee. KNKT heeft Boeing en de Amerikaanse Onderzoeksraad NTSB (National Transportation Safety Board) gevraagd extra inspecties in te stellen voor deze toestellen. Wereldwijd zijn er nu 219 van 737 MAX-toestellen geleverd.
Maandag is de zoektocht naar lichamen en de tweede zwarte doos hervat.
Vraag is vooral welk deel van de snelheidsmeter stuk was, en welke effecten dat had op de snelheidsmeter.quote:Op maandag 5 november 2018 13:11 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Direct alle toestellen van Lion Air aan de grond houden en hun vlieglicentie intrekken. Wat een idioten om al 4 vluchten te maken van een kapotte snelheidsmeter.
In bovenstaand bericht staat toch echt dat de meter al 4 vluchten onklaar was....quote:Op maandag 5 november 2018 13:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vraag is vooral welk deel van de snelheidsmeter stuk was, en welke effecten dat had op de snelheidsmeter.
Voor de rampvlucht was er in ieder geval een klacht dat de snelheidsmeter verschilde van de andere snelheidsmeter, die klacht is op grond aangepakt en de grondchecks waren daarna goed. Althans, dat staat in het techlog.
Of hier de Boeingprocedures zijn gevolgd, of niet, speelt dan ook nog een factor. Daar is nog te weinig informatie over.
Dit soort vertalingen van media op het gebied van luchtvaart neem ik altijd met heel veel zout.quote:Op maandag 5 november 2018 13:44 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
In bovenstaand bericht staat toch echt dat de meter al 4 vluchten onklaar was....
Wel leuk, maar ook wel een erg duur kofferlabelquote:Op maandag 5 november 2018 13:51 schreef Hojdhopper het volgende:
Voor de liefhebbers onder ons: https://www.aviationtag.com/produkt/phbfr01/
Stukje vliegtuighistorie aan je koffer. Heb al een tijdje een Swiss A340 aan m'n koffer hangen, maar deze komt er waarschijnlijk nu bij.
Tjaaaaa, liefhebber of niet hè. Vond 't het wel waard.quote:Op maandag 5 november 2018 14:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wel leuk, maar ook wel een erg duur kofferlabel
quote:De Icelandair-groep heeft met de low cost-maatschappij WOW Air een overeenkomst gesloten dat zij alle aandelen van WOW Air overkopen, zo meldt de grootste luchtvaartmaatschappij van IJsland.
WOW
De verkoop van de aandelen tussen WOW Air en Icelandair zal officieel uitgevoerd worden nadat alle aandeelhouders van de Icelandair-groep hiermee instemmen, de IJslandse mededingsautoriteit geen bezwaren heeft en een due diligence is uitgevoerd.
Icelandair
De aandeelhouders van WOW Air krijgen, als aan alle voorwaarden voldaan is, 272.341.867 aandelen van Icelandair, oftewel 5,4 procent van de aandelen van de Icelandair-groep. Beide maatschappij zullen onder hun eigen naam verder blijven opereren. Met het samengaan van de twee maatschappij zullen zij 3,8 procent van het marktaandeel van de Atlantische luchtvaart vertegenwoordigen.
Schuld
WOW Air had in september een lening van 60 miljoen euro, door middel van het uitgeven van obligaties, ontvangen. Vorig jaar noteerde WOW Air een verlies van 31 miljoen euro. Ook dit jaar verwacht de IJslandse maatschappij rode cijfers te publiceren, maar verwachtte WOW Air wel in 2019 winst te boeken.
Er zit ook een code op, waarbij er contact met je opgenomen kan worden mocht je de tag kwijt zijn.quote:Op maandag 5 november 2018 14:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wel leuk, maar ook wel een erg duur kofferlabel
Morgen dus. De vluchten BA8497 en BA8496 worden door G-BZHA uitgevoerd.quote:Op donderdag 1 november 2018 21:00 schreef Iemand91 het volgende:
En vandaag begon de laatste golf van de Boeing 767 uitfasering bij British Airways.
Volgende week dinsdag, 6 november komt de BA 767 voor de allerlaatste keer naar Amsterdam.
De allerlaatste BA 767 vlucht lijkt plaats te vinden op 25 november van Larnaca naar Heathrow.
British Airways heeft geen speciale activiteiten gepland voor dit afscheid.
Een order van 8 toestellen of 8 orders voor tezamen meer toestellenquote:Op dinsdag 6 november 2018 13:57 schreef Iemand91 het volgende:
De Airbus A330-800neo maakt momenteel haar eerste vlucht: https://www.flightradar24.com/AIB01TO/1e76d5a3
Het toestel heeft 8 orders openstaan van Kuwait Airways
volgens mij 757, 767, dat soort toestellenquote:Op dinsdag 6 november 2018 20:41 schreef lyolyrc het volgende:
25% zuiniger met brandstof is nogal wat. Maar aan welke toestellen moet ik denken bij een 'previous generation competitor'?
Kort baantje voor een 747...quote:Op woensdag 7 november 2018 11:45 schreef Iemand91 het volgende:
Ruim anderhalf uur geleden is op de luchthaven van het Canadese Halifax een Boeing 747 vrachtvliegtuig van de baan geschoten.
Het gaat om N908AR; een bijna 22 jaar oude ex-Singapore Airlines Cargo toestel dat nu voor het Amerikaanse Sky Lease Cargo vliegt. Toestel kwam vanuit Chicago.
5 personen aan boord maar tot zover bekend niet gewond.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zag 'm net te laat helaas, zag er gaaf uit ja!quote:Op woensdag 7 november 2018 12:08 schreef Fiorano het volgende:
Kwam hier net een Hercules behoorlijk laag voorbij over de A28 bij Amersfoort, blijft toch een gaaf gezicht!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |